Neuvolasta tulleet äiti ja taapero seisoivat auton vieres odottamassa et äiti saa tupakan poltettua

Vierailija

Tuskimpa se lapsi siitä kärsi, oli varmaan tottunut jo tupankan hajuiseen äitiin ja seisoskeluun tupakan ajan, mutta minua säälitti ihan kauheasti...

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

vanhemmat polttaa autossa tai kotona sisalla niin etta lapset joutuu hengittaan tupakansvua jatkuvasti. ulkona polttaminen on mulle se ja sama.

Vierailija

moni poltti odottaessaan (saati sitä edeltävinä vuosikymmeninä), ruokaa laittaessa, vauvaa imetettäessä, sängyssä...joka paikassa tuhkiksia. Entäs joskus 50 vuotta sitten:elettiin pienissä tuvissa ja iskä siellä tuprutteli.

Vierailija

Lastenvaunuja työntävä tupakoiva vanhempi on oksettava. Tiedän (itsekin tupakoineena), että tupakasta ei niin vaan eroon päästäkään, mutta kyllä sitä voi rajoittaa sen verran, ettei lapsen edessä tarvii ympäristöään myrkyttää.

Aina, jos arvostelee tupakoivia, niin vastaus on toi: "maailmassa on pahempiakin asioita". No aivan varmasti onkin, mutta tupakoinnista tulee silti olla huolissaan, sillä se on merkittävä kansanterveydellinen ja -taloudellinen uhka. Ja vanhempien tupakointi on tutkitusti suurin tekijä lasten tupakoinnin aloittamisessa.

Vierailija

ketjussa joka toinen on sitä mieltä että pitäkää vaan omista asioista huoli tyyliin aina jollain on huonommin. Älkää säälikö lasta jota pahoinpidellään, onhan se sentään hengissä jne.

Vierailija

Mahtaa olla elämä sulla ihan helvetin vaikeaa kun otat ongelmaa tollasesta asiasta.

Itse en polta, mutta joku järki sitä pitää ihmisellä olla. Ei tulis mieleenkään tehdä aloitusta siitä että, joku äiti nyt on polttanut tupakan lapsen nähden ja voivoi miten nyt käy sääliksi lasta.

Vierailija

näin kerran kun ylipainoinen äiti söi hampurilaista ja lapset seisoivat vieressä! Mutta tuskimpa ne lapset siitä kärsivät, ovat varmaan tottuneet roskaruokaa syövään äitiin.

Vierailija

...raukka seisoi paita+potkuhousut päällä ostoskärryssä, kun vanhemmat olivat tupakalla. Oli pakkasta. Edes hattua ei ollut pienellä.

Vierailija

mutta sen verran järkeä etten tuon pikkupojan läheisyydessä imuuta. Kuitenkin totta tuo passiivinen tupakointi. Ei meidän pojalle saa tulla mitään :) Ja tänään on viimeinen päivä milloin poltan :D Huomenna alkaa lakko.

Vierailija

Passiivinen tupakointi aiheuttaa yhtä paljon haittaa lapselle (mm.

keuhkosyöpäriski kasvaa) kuin jos lapsi tupakoisi itse. Lapsi ei

voi valita tupakoiko hän passiivisesti vai ei, vaan sen päätöksen

tekee hänen vanhempansa.

Itse näin juuri eilen samantapaisen tilanteen, kun

kauppakeskuksen parkkihallissa (jossa ei edes oikeasti

saa tupakoida) äiti tuprutti tupakkaa taaperonsa ja

pikkuneitinsä kanssa. Aivan surutta, vaikka lapset olivat

heti vieressä hengittämässä tupakan myrkkyä keuhkoihinsa.

Säälitti todellakin lasten puolesta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat