Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun imetät makuullasi, käännätkö aina kylkeä kun vaihdat rintaa?

Vierailija

Vai tarjoatko välillä myös siitä päällimmäisestä rinnasta niin että makaat samalla kyljellä.

Siis esim. jos makaat oikealla kyljelläsi ja vauva imee oikeaa rintaa, niin kun vaihdat vasempaan, käännytkö myös vasemmalle kyljelle ja siirrät vauvan toiselle puolelle, vai tarjoatko vasenta vain siitä vierestä, edelleen oikealla kyljellä maaten? Mietin että onko outo tapa jos ei käännä kylkeä...?

Kommentit (15)

Vierailija

IHan pienen kanssa mä imetin niin, että makasin täysin kyljellään ja siis vaihdoin itse kylkeä. Nykyisin teen niin, että nostan itseäni kyynärvarren varaan ja saan siten imetettyä toisenkin rinnan. Tuo 12 kk horasee niin nopeaan rinnan tyhjäksi, että ei käsi väsy. Tosin mä imetän vain makuultaan vain silloin kuin pieni menee yöunille, päivisin yleensä istuen.

Vierailija

kai ne sitten lasten ja imetysten myötä on kasvaneet sen verran :-). TAi no, ehkä ennemmin venyneet :-(.

Mulla myös aika samanmalliset kun 3:n (?) linkissä, ei tosin yhtä isot, paitsi ehkä nyt kun imetys vielä aika alussa.

Muistaakseni mäkin vasta kolmannen kanssa keksin / kokeilin tuota asentoa, kuvittelin kai ennen ettei onnistu tai ylety kuitenkaan.

En mäkään yleensä makuullaan kauheesti imetä, mutta välillä kuitenkin.

ap

Vierailija

pystyykö molemmat rinnat imettämään samalla kyljellään maaten vai ei, vaikka itsekin alkuun luulin niin. Ihan pienen kanssa itsekin vaihdoin aina kylkeä, kunnes vähän isomman vauvan kanssa opin miten imetetään molemmat rinnat samalla kyljellään maaten. _Helpompaa_ se toki on kylkeä vaihtamalla, koska silloin saa itselle rennomman asennon, mutta yöllä ei aina jaksaisi ruveta liikkumaan niin paljon.

t: kiinteä A-kuppi

Vierailija

(ei oikein osannut kurkotella siihen ylempään rintaan), mutta vauvan ollessa jotain vajaa 3 kk aloin syöttämään molemmista rinnoita kääntymättä. Ja mulla todella pienet a-kupin rinnat, hyvin ylettyi syömään kun itse laitoin tyynyn tueksi oman mahani tai lonkan alle niin että saatoin imettää etukenossa asennossa.

Vierailija

Ikiliikkujaksi olis pitäny alkaa, jos olis puolta vaihtanut... Oli ihan kaikki yöt läpeensä tissillä. Siitäkään ei kyllä sitten ongelmaa tullut pidemmäksi aikaa, kun aloin nukkumaan ilman paitaa ja vauva oli pikkusen isompi, osasi hapuilla itse rinnan suuhun, kun tuli sellainen olo. :D

Esikoisen kanssa vaihdoin puolta, mut se ei suuri vaiva ollut, söi öisin niin vähän.

Vierailija

Rinnat kans just tuommoset tosi söpöt ja lerput... LOL Mutta imetyksen kannalta loistavat ;)

Öisin en uskalla laittaa vauvaa mun ja ukon keskeen kun ukko nukkuu niin siki, etät oon aina pelänny sen pyörähtävän vauvan päälle tai muksasevan sitä esim. kyynärpäällä. Niinpä vauva nukkuu laidassa osan yötä joko tyynyjä tai peitto mykerrettynä ettei pääse pyörähtää lattialle ja ite nukun keskessä. Siitä sitten erittäin lahjakkaasti saan imetettyä kummanki rinnan vaikka kylki ei vaihdu. Asento on vaan "ylemästä" rinnasta syötettäessä hieman enemmän ns. mahallaan.

Vierailija

Mutta kun on sellaiset pienet kiinteät pallorinnat, niin ei millään ylety kylkeä kääntämättä.. ;-) Ole onnellinen jos pystyt syöttämäänmolemmista samalla kyljellä, moni ystäväni on tehnyt juuri niin etenkin öisin.

Vierailija

15kk oon nyt vaihtanut kylkeä joka yö. Kokeilin joskus imettää kääntymättä, ei tuntunut niin hyvältä. Eikä se enää oo niin kamala vaiva kääntyä kerran yössä. :)

Vierailija

Mä käänsin aina niin kylkeä, että painoin vauvan vatsan ja rintakehän päälle ja sitten kierähdettiin molemmat samalla (siis vauva yläkautta tietenkin)

Uusimmat

Suosituimmat