Miten pienen vauvan viitsisi viedä laivalle??

Vierailija

Ois lahjakortti, joka menee vanhaksi... jos menis ihan viime hetkillä kun se on vielä voimassa, niin vauva ois silloinkin vasta n. 1,5 kk vanha. Viitsiikö niin pienen kanssa lähteä laivalle???

Vai pitäiskö jättää väliin... (toisaalta - ison perheen kanssa ja kun jään kotiin muutamaksi vuodeksi, niin ei ehkä paljon viitsi maksullisillekaan risteilyille lähteä... ja toisaalta - kyllä tuolla "ilmaisellakin" aina kuluu rahaa ylimääräistä vaikka kuinka...)

Sitten on vielä sekin, että toki haluaisin ottaa vähän viiniä seisovassa pöydässä. En nyt mitenkään kännätä, mutta kyllä ruoan kanssa laivalla vois ottaa jopa 3-4 lasillista viiniä/olutta, kun kerran "kuuluu hintaan".

Mutta sitten kun on taas pieni vauvakin hoidettavana ja imetettävänä, niin ei kyllä voisi ottaa kun mieluiten sen max 1-2 lasillista.

Viimeksikin kun oltiin laivalla, meni vähän "hukkaan" ruokailu, kun olin raskaana ja en voinut syödä mitään niitä ihania kalapöydän herkkuja, mätiä, juustoja ja muuta, joista mä tykkään. (enkä sitä viiniäkään, vaikkei se nyt pääpointti olekaan).

Kommentit (10)

Vierailija

Tietysti VOI olla, että noin pieni nukkuisi lähes koko ajan vaunuissa ja saisitte syödä yms. rauhassa tai sitten ei. Viinin kyllä ainakin rajoittaisin 1 lasilliseen omalla kohdallani. Yökerhot saisi unohtaa suosiolla. Itse en tosiaankaan viitsisi lähteä etenkään jos kyseessä on joku miniristeily. Ehkä jos tarkoitusena olisi mennä ihan olemaan Tallinnaan tai Tukholmaan, mutta en pelkälle risteilylle vaivautuisi.

Vierailija

Mä olin lasten kanssa laivalla kun kuopus oli 1,5v ja esikoinen 2kk.

Rankkaa oli.

Jomman kumman kanssa yksin olisi ollut ihan helppoa mutta kumpikin...

..Meni aika sähläämiseksi kaikki ruokailuja myöten.

Mä en juonut mitään enkä joisi koska olen lasten kanssa liikkeellä.

Vierailija

Me ollaan perheellä oltu siitäin, kun vauva oli 1kk:n ikäinen, nyt jo siis kolme vuotias. Hän on ollut jo kahdeksan kertaa risteilyllä ja kolmasti lentomatkalla etelässä. Aina on lystiä ollut ja ei todella ole tarvinnut viiniä minun nautiskella siellä. Kuka tykkää risteilystä niin löytää kyllä ilot ilman viinaakin.

Vierailija

eikös ne risteilyt ole yleensä joku puolitoista vuorokautta? me ollaan oltu pienten vauvojen kanssa 1-2 viikon etelänmatkoillakin, enkä ole juuri pyykkiä pessyt.

Vierailija

oo koskaan ilmaisia.

sinulla on nyt sylissäsi pikkuinen ihme, jonka jokainen päivä on hieno uusi asia - miksi haluaisit lähteä sellaista pikkuista viemään laivalle örveltävien buffet-seuralaisten flunssaan tartutettavaksi? rattailla et pääse laivalla mihinkään, kun kaljakeissejään roudaavat maalaiset pitää hissejä täynnä... ja että siun pitäisi sitten buffetissa päästä viinin kimppuun, kun se kerran kuuluu hintaan? Jää kuule kotiin.

Vierailija

tää ois ollut tosin aika kiva, kun ois saanut valita joko miniristeilyn, tai sitten Talliknnan tai Tukholman risteilyn (jos vapaita paikkoja enää). Ja Siljalla - Vikingillä en meniskään.

En myöskään pelkää sitä että ois vauva ja 2,5 v. - voitais ottaa yksi vanhemmsita lapsista mukaan, josta on apua pienten hoidossa.

Mutta pakkoko sitä on vauvaa raahata ihan joka paikkaan bakteerien sekaan... ja mitä jos laivalla sattuu jotain. (Mulla vähän laivakammoa...)

ap

Vierailija

kakkonen oli 4 kk, kun oltiin laivalla. Alle vuoden ikäisenä on kaikki olleet.

Sinuna lähtisin. Ihanaa vaihteluahan se olisi. Pääsisi valmiisiin pöytiin, eikä tarvisi siivota eikä mitään.

Vauva on niin pieni, että nukkuu paljon. Ja jos ei nuku, niin eihän se kotonakaan nuku, joten ei mikään muutu, vaihtelevamoi ympöristö itselle vaan ja isommalle lapselle.

Jos vauvalla olisi koliikki, niin sitten en lähtisi, mutta muuten.

Ja bakteereista. Sehän on vaunuissaan tai kantolinassa/-repussa, ei kauheesti bakteerit tartu, ennemmin isompiin sieltä pallomerestä.

Itse ollaan joskus oltu pienen vauvan kanssa Tukholmassa vain satamassa. Käytiin terminaalissa syömässä, ei haluttu lähteä kaupungille pienen vauvan kanssa. Isommat/isompi (ei enää muista mikä risteily mikäkin oli) vietiin päivällä uimaan toisen vanhemman kanssa laivalla.

Vierailija

vaunuilla joka paikkaan. Kesällä on tugosta, ei muullon.

Ja pyykkiä ei tosiaan 2 yön reissusta synny älyttömästi.

Siellä on ieasti talvella melko hiljaista, ei siellä mitään örvellystä buffetissa näe.

Se on kyllä totta, että ilmainen risteily on kuitenkin melo kallis, mutta jos varaa on, niin menisin ilman muuta.

Ap, olisi kiva kuulla lopullinen pätöksesi ja jos menisitte, niin matkan jälkeen, että oliko siellä kauheeta vai mukavaa, kannattiko siis.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat