Miten aiot säästää ensi vuoden menoissa?

Vierailija

Itse karsin pois kaikki turhat pienet maksut, kuten yhdistysten jäsenmaksut, lehtitilaukset yms.

Kommentit (15)

Vierailija

Säästämistä on tavallaan kahta sorttia. Säästämistä on se, että ei kuluta johonkin ja toisaalta että laittaa jonnekin säästöön rahaa. Itsellä on tarkoitus ruveta säästämään ensi vuoden alusta tiettyihin kohteisiin: mökkiin, taloyhtiön remontteihin ja osakkeisiin ja korkorahastoihin. Kysymys siis kuuluu, että mistä se on pois. En oikein osaa sanoa. Ehkä suurin muutos on se, että maksettiin mökkiin säästeltyillä rahoilla asuntolainat ja tonttilaina pois. Nyt ei siis enää mene lainoihin rahaa. Meillä on ennenkin jäänyt rahaa säästöön kun ollaan oltu molemmat töissä, joten se aikaisempi säästö + sitten lainojen lyhennyksen puuttuminen varmaan tarkoittaa sitä, että saadaan ihan hyvin säästettyä ilman että kauheasti arkikulutuksesta tingitään. Mitään hirvittävän suurta säästökohdetta ei meidän arkielämässä olekaan ilman radikaaleja muutoksia, joten jos lapsille ostaa vaikka kuukaudessa 100 eurolla vaatteita, niin se on kuitenkin aika nappulakauppaa, että saako sen pudotettua vaikka 70 euroon vai ei. Kunnon säästäminen tarkoittaisi sitten esim. autosta tai toisesta asunnosta luopumista, mutta ei sellaiseen ole mitään tarvetta, kun ne on velattomia.

Vierailija

Ehkä sen takia, koska ollaan yrittäjiä ja tulevaisuus on laman tullen hämärämpi.

- käydään vain kerran ulkomailla ja äkkilähdöllä lähdetään

- teen enemmän ruokaa itse

- siivoja vain kerran kuussa entisen kaksi kertaa/kk sijaan

- turhat autolla ajelut pois.

- aina kun mahd. ajetaan firman diesel autolla

- firman kaikki tuki yms sponsorimainokset lopetaaan

- kaikki vaatteet mitä mahd alesta

- lehtitilaukset lopetaan

siinä nyt muutamia

Vierailija

Meidän tulot kasvaa töiden muutoksista johtuen sen verran mukavasti, että ei ole tarvetta. Kerrrankin! Todennäköisesti palkkaan meille lisäksi siivoojan, mikä on sellaista jota en muutama vuosi sitten olisi ikinä edes harkinnut, kun se on niin valtaisaa "tuhlausta". Toisaalta meillä on kyllä tähän saakka oltu paljon säästäväisempiä kuin esim. tuo alla oleva... siis esim. vaatteita ei alesta vaan kirppkiseltä.

Lainaus:

Ehkä sen takia, koska ollaan yrittäjiä ja tulevaisuus on laman tullen hämärämpi.

- käydään vain kerran ulkomailla ja äkkilähdöllä lähdetään

- teen enemmän ruokaa itse

- siivoja vain kerran kuussa entisen kaksi kertaa/kk sijaan

- turhat autolla ajelut pois.

- aina kun mahd. ajetaan firman diesel autolla

- firman kaikki tuki yms sponsorimainokset lopetaaan

- kaikki vaatteet mitä mahd alesta

- lehtitilaukset lopetaan

siinä nyt muutamia

Vierailija

-Teen itse perus-kotiruokaa

-Leivon sämpylöitä itse

-Teen kotona ostoslistan ja noudatan sitä ilman heräteostoksia

-Ostan vaatteet (edelleen) pääosin käytettyinä

-Käyn kirjastossa, lenkillä ja muuta vastaavaa ilmaista ajanvietettä

Vierailija

Palkka tulee nousemaan tonnin kuussa heti tammikuun alusta lähtien. Teemme varmaan lomamatkoja enemmän kuin aikasemmin ja ehkä alan käyttämään puutarhuria pihamme hoitamiseen (siitäkin saa kotitalousvähennyksen). Pihalle rakennamme uima-altaan (kotitalousvähennystä taas peliin) ja jotain muuta kivaa.

Vierailija

siinä säästää sellaset 120/kk.

Teen omat eväät töihin, tulee paljon halvemmaks ku ostaa 5e maksava lounas joka päivä.

En juo alkoholia ollenkaan, enkä käy baareissa.

Teen kotiruokaa, ulkona syömässä enintään 1kerta/kk.

Kyllä noilla luulis säästävän jo varmaan 3000e vuodessa, eli ihan hyvin =)

Vierailija

Turhaan ei muutenkaan ajella turhia tai käytetä mitään siivoojaa... Ruuatkin teen ihan luontevasti itse, tai sitten mies tekee. Tällä hetkellä olis tarkoitus tehdä yksi reissu ulkomaille, tuttavaperheen luo kyläilemään joka tietty hoidetaan edullisilla lennoilla, mutta niin se olis joka tapauksessa. Niin ja tuon reissun lisäksi laitetaan rahaa syrjään lattioiden laittoa ja keittiökaapistojen uusimista varten... Vaatteita ostan varsinkin lapsille yleensäkin alesta tai esim huutiksesta yms. Me ollaan aika perussäästäväinen perhe. Ennemmin satsataan sitten noihin "extrajuttuihin" kuin että pitäisi kaikesta maksaa ihan sikana, elämisen laatu on hyvää ilman kerskakuluttamistakin

Vierailija

En tiedä leipomisesta, leivon jos tarvitsee ja ostan jos en jaksa leipoa. Säästää meinaan mm. puhelinkuluissa, veden käytössä, sähkön käytössä sekä ruoassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat