Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

matalat rinnanpäät ja imettäminen

Vierailija

Esikoista imetin koko imetysajan rintakumin avulla. Nyt odotan toista ja rintakumin käyttö ajatuksenakin ärsyttää. Onko nipletestä ollut oikeasti apua kenellekään? Entä aiheuttaako se kaikilla supistelua? Itsellä supistelee jo nyt liikaa, olen sairaslomalla sen takia ja mietinkin uskallanko edes yrittää sitä. Viikkoja nyt 24. Otan kaikki vinkit kiitollisena vastaan.

Kommentit (7)

Vierailija

mulla kans matalat rinnanpäät ja imetin ihan hyvin 1,5 v normaalisti, vaikka kätilö laitoksella epäilikin onnistumista kovastikin. En ole koskaan käyttänyt rintakumia.

Vierailija

lastani. Rintakumista on ollut apua. Niplettea en ole kokeillut, mutta

jos meille tulisi neljäs lapsi (jota ei varmaankaan tule), niin sitten

kokeilisin sitäkin.

Lisäksi olen pumpannut sähkökäyttöisellä pumpulla, ja muutenkin

venytellyt rinnanpäitä. Ne ovat menneet joka kerta rikki

tällaisesta rääkkäyksestä, mutta Bepanthenista on ollut paljon

apua. Onneksi sitä saa ostaa isossa tuubissa. Lansinohista

en ole saanut vastaavaa hyötyä.

Vierailija

Käytin ensimmäiset 2 kk kumia ja siitä siirryin vähitellen pois.

Älä nyt murehdi kun olet raskaana. Vasta syntymän jälkeen. Turhia supisteluja tulee välttää.

Vierailija

ja koko imetysajan (9 kk) käytin rintakumia. Ärsyttävää kumin käyttö oli, mutta osasin kyllä iloita, että ylipäänsä imetys onnistui. Rinnanpääni ovat tosi matalat, miltei olemattomat. Jos joskus meillä on toinen lapsi, yritän kyllä vielä ahkerammin opettaa häntä imemään ilman kumia. Esikoisen kanssa sitä oli itsekin niin ihmeissään, että tuli liian nopasti tartuttua kumiin.

Vierailija

Taisin epätoivoissani maksaa siitä melkein 50 €. Tilasin sen netistä ja vasta paketin avattuani tajusin, että kyseessä oli vain pieni suppilo, johon imettiin tyhjiö (venyttämään nänniä) lääkeruiskulla. Ja kaiken lisäksi niitä oli paketissa vain yksi, vaikka suurimmalla osalla naisista lienee kaksi rintaa. Eli päivittäinen pitoaika piti aina tuplata, mikä vaikeutti hommaa entisestään. Lisäksi se härveli ei ainakaan minulla edes pysynyt paikallaan, jos minulla oli vaatteet päällä ja kukapa sitä nyt yläosattomissa viitsii pitkin päivää hiippailla. En siis suosittele kenellekään (vaikka omani voisin kyllä myydäkin hyvään hintaan ;)

Itselläni on tosi matalat rinnapäät ja erittäin pyöreät rinnat. Vielä kun ne täytetään maidolla, niin yhtälö on aika epätoivoinen. Esikoisen kanssa imetys (6 kk ) oli yhtä työtä ja tuskaa ja vasta juuri ennen kuin poika pisti stopin koko touhulle, aloimme päästä rintakumista eroon. Niinpä odotin kakkosen kohdalla imetystä kauhulla. Mutta välillä elämä yllättää. Pikkukakkonen olikin oikea pikku piraija, jolla oli ihan erilainen ote koko ruokailutapahtumaan synnytyssalista lähtien kuin veljellään. Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla, kun minuutin pari maailmassa ollut vauva tarraa hanakasti rintaan kiinni ja alkaa elämänsä ensimmäiselle aterialle ilman mitään ongelmaa!

Rintakumia meillä ei kakkosen kanssa tarvittu. Ainoastaan joskus, kun rinnat olivat ihan täynnä, joiduin ensin hieman pumppaamaan, että lapsi sai paremman otteen. Haluan valaa uskoa myös ap:hen, varmasti imetys on toisen lapsen kohdalla ainakin helpompaa kuin ensimmäisen kanssa. Matalat rinnanpäät tai ei.

Vierailija

voisitko kakkonen kertoa kuinka matalat rinnanpääsi ovat? Minulla maidonnousun jälkeen rinnassa ei ollut nännin kohdalla minkäänlaista kohoumaa/uloketta. Tilanne ei helpottanut vaikka maidontulo tasaantui. Tietysti rinnat on venyneet esikoisen imetyksessä ehkä vähän, joten elättelen toiveita, että kaikki menisi nyt toisella kerralla paremmin.

Uusimmat

Suosituimmat