Neuvoja kaivataan!!

Vierailija

Olen palaamassa töihin ja mieheni jäisi kotiin lapsemme 3 kk kanssa. Lapsi on jo opetettu syömään pullosta mutta nyt ongelmaksi on muotoutunut ettei lapsi suostu olemaan ilman minua. Isä on ollut alusta lähtien aktiivisesti mukana lapsen hoidossa ja kun minä olen paikalla, hän viihtyy erittäin hyvin isänsä kanssa. Mutta heti kun hän vaistoaa etten minä ole kotona alkaa raivokas itku joka loppuu vasta kun palaan. Tällöin hän saattaa myös kieltäytyä syömästä. Heti kun olen taas kotona, kelpaa isän syli vallan mainiosti ja kaikki on palannut normaaliksi.

Onko kenelläkään vinkkejä miten saisimme lapsen opetettua "eroon" minusta? Työni alkaa osa-aikatyönä ja mieheni on jäämässä työttömäksi. Meillä ei ole taloudellista mahdollisuutta että olisimme molemmat kotona lapsen kanssa.

Neuvoja ja vinkkejä odotellen. Ensimmäiseen työpäivään on 1,5 viikkoa aikaa.

Kommentit (2)

Vierailija

Olemme harjoitelleet päivittäin. Olin synnytyksen jälkeen todella huonossa kunnossa, jolloin isä hoiti lasta käytännössä yksin. Toi ainoastaan minulle rintaa syömään. Hän oppi luottamaan itseensä lapsen kanssa, joten en usko hänen muuttuvan epävarmaksi. Joissain asioissa isä on vieläkin se "ainoa oikea" lapselle, eli vain isä kelpaa. Toivon todella että järjestely tulee onnistumaan, sillä pahinta olisi että työni jäisi tähän. Minulle ei nimittäin ole työpaikkaa mihin palata, tämä työsuhde on täysin uusi.

Vierailija

Eli jätä päivittäin keskenään harjoittelemaan. Se joko auttaa tai sitten ei. Jos ei, siinä tapauksessa sitten huutaa sen aikaa kuin jaksaa, ei yksikään ole itseään huutamalla tappanut. (Sen sijaan itsensä uneen huutaa monikin.) Voisit kokeilla myös jättää kaveriksi vaikkapa paidan, jossa on hajusi. Tai alkaako työsi niin, että isukki voisi lähteä vaunulenkille, kun sinä lähdet töihin? Olisiko se pehmeämpi lasku kaksin ololle? Muuttuuko muuten isukki epävarmemmaksi, kun et ole paikalla = voisiko olla, että lapsi reagoisikin isissä tapahtuvaan muutokseen..? Tsemppiä töihin menoon, kyllä ne murut pärjää kotona =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat