uudenvuoden vieraat meinasivat

Vierailija

sitten juoda kunnon kännit meillä...kutsuimme ystäväpariskunnan lapsineen(meillä 3 ja 5 vuotiaat ja heillä suurin piirtein saman ikäset) meille viettämään uutta vuotta ja otin jo aikasemmin puheeksi että me emme juo alkoholia silloin koska lapset on kotona(heillä muutenkin tapana juoda vkon loppuisin vaikka ovat kaikki kotosalla) en tarkoita mitään muutamaa sauna olutta, se on mielestäni ihan ok!

mutta soittivat äsken ja kysyivät että ostavatko jotain juomaa lisää vielä, ja kertoivat mitä on jo varattu..aikasta paljon mielestäni!!

Voinko sano heille suoraa että meillä ei kyllä kännejä vedetä!! vai olenko nipo??

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Miksette muuten tarjoa juomia vieraille, vaan miksi tuollainen teinimäinen "pussikaljameininki". Me itse asiassa olemme menossa lähes absolutisti perheelle kylään, mutta aina sinne on vieraita varten muutama olut ja viinipullo varattu. Ja sanomattakin selvää, että kukaan vieras ei vedä kännejä. Kyllä musta illanistujaisiin kuuluu aina kohtuulliset tarjottavat myös alkoholipitoisia juomia. Sellaisia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää alkoa oikein, ei meille kutsuta.

Mua vähän ihmetytti kun oltiin vielä lapsettomina (bileissä ei muillakaan lapsia) saunaillanistujaisiin, niin juomina oli COCISTA. Siis ainoana tarjottavana juomana. Okei, myöhemmin selvisi, että isäntä oli absolutisti, mutta kyllä oluthammasta kolotti pahemman kerran.

Vierailija

VAI osaavatko ottaa sivistyneesti? Tässä minusta on se ratkaiseva ero.

Itsekään en sietäisi kotonani örvellystä, riidan haastamista yms., mutta en koe sitä pahaksi, että juodaan maltillisesti.

Vierailija

mutta kännejä ei kukaan vedä koska on lapsia läsnä. Saisivat sitten itse päättää että tulevatko vai jäävätkö kotiin vetämään kännit.

Vierailija

ensinnäkin tuo 20 ei ollut ap:n vastaus!

me olimme jo aikasemmin sanoneet ettei tarvi sitten mitään tuoda, ruuat, juomat, raketit yms hankittu jo!!!

Heillä olisi kuulemma ollut "laatikko" olutta ja jotain kirkasta pari pulloa!He tosiaan juovat toisinaan kunnon kännit ja sitten loppuillasta selvittelevät suhdettaan... ei meillä suinkaan lapset valvo pitkään mutta silti en halua juoda kännejä koska MINUN mielestä se ei ole fiksua silloin kun lapset on kotona! (ikinä ei voi tietää mitä sattuu!)

Mutta, soitin ystävälle ja puhuimme tästä illasta!! sovimme että ei kirkkaita eikä muutenkaan tolkuttomasti juomaa!! Mutta kohta he sieltä saapuvat joten

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Vierailija

Itse en halua juoda juhlapyhinä esim. juhannuksena, vappuna tai uutenavuotena, vaan olla lasten ehdoilla ja juhlia hyvän ruoan äärellä tms. en siis kutsu meille aatoiksi ketään, joka haluaa ryypätä tai jonka on "pakko" ryypätä. Kutsun usein vieraita sitten juhlapäivänä kuten huomenna tai vappupäivänä. On mukavaa, kun lapsetkin ovat hereillä silloin kun vieraatkin käyvät, kellään ei ole tarve ryypätä ja kaikki muistavat tapaamisen. Kutsun aattopäivinä vain niitä vieraita (jos ketään kutsutaan), ketkä osaavat hillityn alkoholin käytön tai eivät käytä ollenkaan. Näin on selkeää. Kutsussa (joko suullisessa tai kirjallisessa) vielä ilmaisen, onko kyseessä alkoholittomat vain alkoholliset juhlat. Vieraat voivat sitten itse päättää, haluavatko vain syömään tai kahville vai haluvatko vähän toisenlaista menoa.

Vierailija

koska on niin erilaiset näkemykset asiasta. Samasta syystä emme koskaan pyydä serkkuni perhettä meille, jos lapset on kotona/heidän lapset mukana, koska serkkuni (mies) ryyppää ihan avoimesti myös lasten nähden. Tarkoitan siis kännäämistä, en mitään ruokaviiniä tai saunaoluita.

Vierailija

sinä päätät joutuvatko teidän lapsenne katsomaan kännäämistä vai eivät. hauskempaa molemmilla perheillä jos he jättävät tulematta. tai sitten pelisäännöt ihan selviksi suoraan puhuen, ei tekstiviestillä. eikö sitä paitsi ihan hyvä kompromissi olisi että ovat teillä ensin pari tuntia selvinä ja lähtevät sitten kotiinsa juomaan. nyt ryhtiä, ja puhut asian ihan suoraan jo etukäteen! ehdottomasti etukäteen, paikan päällä ei enää onnistu. puhelin käteen nyt!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat