Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko laittaa rahaa rahastoihin tai osaikkeisiin jotenkin netin kautta?

Vierailija

haluaisin kokeilla =)

40 euroa uskallan laittaa, miten mun pitää toimia? voiko asian hoitaa jotenkin verkkopankin kautta?

Kommentit (8)

Vierailija

ainakin nordean nettipankissa on säästö/rahastosäästö sivustot, sieltä voi tehdä myös osakemerkintöjä. Myynti pitää tehdä puhelimitse nordean as.pal. kautta

Vierailija

sanoa kauanko sinun pitää rahastoa pantata, että olet voitolla. Pitkän aikavälin sijoituksilla pärjää parhaiten- mikä on sitten se pitkä aikaväli niin sitä on hankalampi sanoa ;)

Vierailija

käy asiantuntijan kanssa juttusilla, jos ei ole mitään tietoa millaisia rahastoja on, ettei tule laitettua siihen kaikkein riskialttiimpaan rahastoon..

Lainaus:

siis, jos aiot ainoastaan tuon 40e "sijottaa" niin meneppä vaikka ärrälle ja osta ässäarpoja tai tee 4riviä kestolottoa 10vkoa.

Ja ei sun mihinkään pankkiin tartte mennä, voit tehdä esim. 40e/kk rahastosäästösopimuksen ihan sieltä nordean nettipankin kautta. Voisin tehdä rautalankamallin ohjeet sinulle, mutta kun ei ole täällä töissä nuo nettipankin tunnukset mukana. Mutta sieltä säästäminen ja sijoittaminen välilehden alta löytyy..

Vierailija

Kiva että olet innostunut sijoittamisesta. Suosittelen, että teet itsellesi jonkun säästämissuunnitelman ja sitä lähdet sitten toteuttamaan. Vaikka moni olikin sitä mieltä, että 40 euroa on vähän, mutta jos laittaa vaikka joka kuu 40 euroa ja sitten vielä vaikka jos joskus saa jostain jotain bonuksia tai synttärirahoja, niin noillahan voi jo vähin erin kerryttää suurenkin virran. Esim 50 e kuussa 30 vuoden ajan tekee jo 50000 euroa.

Niin, mutta sitten onkin hyvä kysymys, että mihin sijoittaisit.

Jos et itse tiedä kovin paljon sijoittamisesta, niin suosittelen, että tutustut vaikka Seligsonin sivuihin. Siellä ei tarvitse olla suuria summia ja kulut eivät syö pääomaasi, toisin kuin esim. kivijalkapankeissa, kuten esim. Nordessa, joissa kulut voi viedä helposti vaikka neljäosan tuommoisesta 40 euron summasta.

Jos minä olisin sinä, niin sijoittaisin itse puolet tuosta 40 eurosta Seligsonin rahamarkkinarahastoon ja puolet Suomi-indeksirahastoon.

Vierailija

pitääkö ostaa sellainen joku salkku ensin?

mitä mun kannattais tehdä tolla 40 eurolla? jos nyt laitan sen johonkin tollaiseen rahastoon, niin kauanko sen pitää antaa olla siellä että jotain voittoa tulee?

yritin katsoa mut löyty vaan tietoa noista, ei mitään sellaista et rahaa olis voinu laittaa

Vierailija

Joissakin rahastoissa on vielä minimsummatkin, joten 40 euroa voisi olla hyvä summa esim. kuukausisäästämiseen tai vaikka kolmannesvuosittain säästämiseen. Kertasummana 40 euroa kuulostaa aika pieneltä, joten et kyllä mitenkään tule rikastumaan :)

Jatkossa säästäminen onnistuu verkkopankin kautta..

Vierailija

40€ ei ole sijoitus eikä mikään, ehkä 10 vuoden kuluttua se voisi olla kasvanut 100€, mutta rahan arvon lasku tod.näk laskee todellisen arvon jonnekin 60€

Vierailija

siis, jos aiot ainoastaan tuon 40e "sijottaa" niin meneppä vaikka ärrälle ja osta ässäarpoja tai tee 4riviä kestolottoa 10vkoa.

Ja ei sun mihinkään pankkiin tartte mennä, voit tehdä esim. 40e/kk rahastosäästösopimuksen ihan sieltä nordean nettipankin kautta. Voisin tehdä rautalankamallin ohjeet sinulle, mutta kun ei ole täällä töissä nuo nettipankin tunnukset mukana. Mutta sieltä säästäminen ja sijoittaminen välilehden alta löytyy..

Uusimmat

Suosituimmat