Siitä haittaamisesta...

Vierailija

Ehkä se on provoilijoille ja trolleille vaikea tajuta, mutta monella herää monesti ihan aito huoli ja myötätunto, ja sitten tulee paneuduttua miettimään sitä tilannetta ja kirjoittamaan pohdiskelevaa ja kannustavaa vastausta.

Siinä ikään kuin varastatte toisten ihmisten aikaa ja energiaa. Ihmisten, jotka haluaa auttaa.

Tai loukkaatte toisia huvittelutarkoituksessa, mistä moni riitatrolli saa alkunsa. Sellainen myötäelämiskyvyn puute joskus oikein huimaa päätä.

No, olen itse miettinyt ja päättänyt, että mieluummin otan sen riskin että vastaan provolle/trollille tosissani, kuin että haukun vilpittömästi kirjoittavaa ihmistä.

Onhan siinä aina se toivo, että vaikka joku ap olisikin täyttä puppua, niin sitä ketjua voi lukea joku muu joka on vastaavassa tilanteessa tai kokee muuten saavansa apua tai vertaistukea tai mitä nyt milloinkin.

Jos joku taas näyttää olevan haastamassa riitaa tai tarkoituksella loukkaamassa, en vastaa ikinä. Oma käsitykseni minulla kyllä on sellaisen ihmisen motiiveista ja yleisestä elämänlaadusta; sääliksi käy joskus.

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat