Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmelapsi ja täydellinen äiti

Vierailija

Ei helkkari että menee hermo yhteen kaveriin. Hän on sellainen Täydellinen Äiti, jonka lapsi on tietenkin itse Ihmelapsi. Lapsi osaa kaiken, siis aivan kaiken aina ennen muita ikäisiään, ja tämä on tälle äidille erittäin tärkeää ja jaksaa jokaikinen kerta mainita, kuinka Ihmelapsi on taas oppinut jonkun uuden asian niiiiiiiiiiin paljon aikaisemmin kuin normaalisti kyseinen taito opitaan.

Mä en ollenkaan jaksais mitään lapsien vertailua, ihan typerää, mutta tämän emännän kanssa on pakko aina näistä jauhaa, kun aloittaa kaikki keskustelut tyyliin "No joko teillä osataan se ja se" tai että "Meilläpäs lapsi oppi JO NYT sitä ja tätä".

Valitettavasti joudun näkemään tätä kaveria lähes joka päivä, kun asuu melkein naapurissa. Ei vaan jaksais aina kuunnella!

Kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija

Pitaa kuitenkin muistaa ettei nuorena oppiminen merkitse mitaan neron leimaa jos ei nyt ihan piita lasketa kaksi vuotiaana.

Jopa Einstein kehittyi muita selkeasti perassa lapsena

"One biography says he did not speak till three years old. In Einstein: The Life And Times author says, "Nothing in Einstein's early history suggests dormant genius. Quite the contrary. The one feature of his childhood about which there appears no doubt is the lateness with which he learned to speak. Even at the age of nine he was not fluent, while reminiscences of his youth stress hesitancies and the fact that he would reply to questions only after consideration and reflection. His parents feared that he might be subnormal.""

http://www.tparents.org/Library/Unification/Publications/1920/1920einste...

Vierailija

Kun taas pelkkä motorinen kehitys ei liity mitenkään älykkyyteen, tosin motorinen kehitys kulkee usei käsi kädessä kielellisen kehityksen kanssa, EI AINA.

Vierailija

Superneroja on niin harvassa. Moni varmaan ajattelee kuitenkin loppujen lopuksi että lapsensa älykkyys on samaa tasoa vanhempiensa kanssa :). Saa sitä silti olla iloinen lapsen kehityksestä vaikkei siitä mikään Einstein tulisikaan..

Vierailija

minusta ovat ihan oma lajinsa ja ärsyttäviä kyllä. Varsinkin kun lapset TODELLAKAAN eivät ole ylivertaisia. Yleensä juuri päinvastoin. Huono itsetunto, jota pönkitetään lapsilla, näin uskoisin. Välillä huvittaa, välillä säälittää ja välillä ärsyttää :) . Mun puolesta voisivat perustaa jonkin uhdistyksen ja tavata siellä vaikka toisiaan. Saattais monelta loksahtaa suu auki. Siinä vasta ylivertaisista parhaimmat selvitettäisiin!

Vierailija

Lainaus:

tuohon vielä lisätään akateeminen koulutus, miljoonien omaisuus ja *ISO* munainen mies :D

Plus hieno omakotitalo arvostetulla alueella, paljon ulkomaanreissuja, lapsila merkkireleet ja mammalla tietysti tiukka pillu, terhakat tissit, hoikka vartalo eikä selluuliittiä! Ja rakastavat miehensä kanssa aivan kamalasti ja pusuttelevat joka päivä!

Vierailija

Mulla on semmoinen ystävä, jolla on aina kaikki jotenkin enemmän kuin muilla. Hän on enemmän kärsinyt ja kestänyt, saanut ja jäänyt paitsi, omistanut ja ollut ilman, osannut ja ollut osaamatta, mitä vain tilanteeseen sopii.

Esimerkiksi tarinat _hänen_ kuukautiskivuistaan ovat aina aivan tosia kuin toisten. Kerran hän kertoi ottavansa aina kuukautisiin kolme särkylääkettä, aamulla herätessä, päivällä ja illalla nukkumaan mennessä. Kerran sitten kerroin joutuneeni sillä kerralla ottamaan neljä särkylääkettä, ja hän ssanoi heti ottavansa _aina_ viisi.

Hän meni naimisiin kaksi vuotta ennen meitä, ja antoi kerrassaan ihania ohjeita avioliittoon pitkällä kokemuksellaan.

Me olemme nyt yrittäneet pitkään lasta, ja pelkään hänen alkavan myös miehensä kanssa yrittämään ja saavan sen ennen meitä. Silloin hän saisi ihanan tilaisuuden aina päteä kokeneensa jokaisen jutun, mutta vähän enemmän. Lapsensakin olisi varmasti aina enemmän, viisaampi tai tyhmempi, erikoisempi tai tavallisempi, hempompi tai hankalampi.

Toisaalta en miltei jaksa odottaa sitä vaihetta, nimittäin ystävän käytös on liki hupaisaa. Olemme kyllä pitkät ystävät ja rakastan häntä, vaikka välillä tuo ottaa pannuun. Mutta niin varmasti minäkin otan häntä.

Vierailija

Kyllähän jokainen äiti on ylpeä lapsestaan mutta joidenkin täytyy vaan jaapottaa ja kehua ylenmäärin koska ovat sisimmässään epävarmoja ja tarvitsevat ympäristön hyväksynnän.

Vierailija

Olen huomannut että jostain syystä lapsen nopeasta/nopeahkosta kehityksestä pienenä ei saa iloita ääneen. Varsinkin jos sekä puhe että motorinen kehitys on nopeaa.

Meillä jopa anoppi tuntui olevan harmissaan tämän kuopuksen kehityksestä..vaikka meni ihan samalla tavalla kuin esikoisen kohdalla, vähän outoa (tai olen vainoharhainen, ei muutenkaan mitään hyvää minulle koskaan sano). Ihan avoimesti kun hänelle hehkutin vauvaamme, ajattelin että ilahtuisi, kun on hänen lapsenlapsensa, muttei kommentoinut mitään :(. Toisille äideille en ole uskaltanut puhua lapsista pahemmin..kuin niitä huonompia puolia, elleivät kysy tai itse ota puheeksi. Korjaan kyllä kaikki väärät olettamukset. Itse en ole ollut kateellinen 9-kuisesta kävelevästä lapsesta yhtään. Ihmettelen miten sitä voi kukaan kadehtia, päinvastoin.

Vierailija

Hänen lapsensa osasivat jo puhua ja olivat päiväkuivia suunnilleen synnärillä ja niin mahdottoman hyvin kasvatettujakin... Eivätpä vaan ole lapset juuri missään tekemisissä äitinsä kanssa, kertoo sekin jotain. Rassaa vaan kuunnella noita juttuja kun omilla on puheenviivästymää ja muuta pientä...

Uusimmat

Suosituimmat