Käyttäisitkö lastenvaatteisiin erikoistunutta kirpparia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Pyytäisin teiltä hyvät palstalaiset hieman mielipiteitä ja ajatuksia seuraavasta: Olen jäämässä työstäni lomautetuksi vuoden vaihteen jälkeen ja mietin jatkosuunnitelmia tulevaisuudelle.

Olen jo pari vuotta itse miettinyt lasten vaatteisiin, -tavaroihin ja äitiysvaatteisiin erikoistunutta kirpparia, niitähän toki jo joitain Suomessa onkin. Kyseessä olisi palvelukirppis, eli asiakas tuo tavaran säkissä ja myyjä hoitaa loput, eli esillepanot, hinnoittelun, myynnin ja tilityksen. Millaisia ajatuksia tällaisesta segmentoituneesta kirpparista teillä herää? Käyttäisitkö, toisitko tavarasi myyntiin, jos et niin miksi et? Mitä muuta toivoisit kirpparilta?

Mielelläni kuulisin siis kommentteja kirppari-asiasta, auttaisitko naista mäessä :)

Kommentit (3)

Vierailija

Eli olen viennyt sellaiseenkin, ja etuna siinä on että viet vaan tavarat ja parin kuukauden päästä haet myymättä jääneet pois sekä rahat.

Ja ostaminen siellä on kivaa, sillä siinä on jo valmiiksi lajiteltuna vaatteet koon mukaan ja lelut omassa nurkassa, yms.

Sekä myös se että liikkeen myyjä on tarkastanut vaatteiden kunnon tahroja ja reikiä silmällä pitäen, eli siellä on myynnissä vaan enää sitä tahratonta ja siistiä vaatetta. Eikä kovin kulahtaneitakaan siellä ole.

Sinänsä hyvä idea, eikä minua haitannut siinä se että sain vaan 50% voitosta, 50% jäi liikkeen pitäjälle sekä lisäksi liikkeen pitäjä maksoin vielä siitä hinnasta alvin. Sillä tekihän myyjä kaiken työn.

Eli ideana erittäin hyvä. Kannattaa vaan katsoa että paikka on jollain alueella missä on paljon lapsiperheitä ja muutenkin helposti voi tulla esim. julkisilla.

Vierailija

Mutta siis pääosin sellaisia joissa maksan vain pöydän vuokran, hinnoittelen itse ja saan kaiken myymäni rahat pitää.

Jonkun kerran vein vaatteita juuri tuollaiseen sinun ehdottamaan palvelukirppikseen, mutta siellä ongelma oli se että myyjä teki toki ison työn kun hinnoitteli ja laittoi vaatteet esille, mutta toisaalta hän otti yli puolet myyntivoitostakin. Hinnat olivat toki kovemmat kuin mitä olisin itse hinnoitellut, mutta kyllä vähän kirpasi kun myyjän osuus oli 60%.

joten minä suosin edelleen hyväksi havaitsemaani itsepalvelukirppista, jossa olen saanut viikossa myytyä monella satasella. mutta varmasti löytäisit niitäkin asiakkaita jotka ovat valmiita amksamaan siitä että mitäään ei tarvitsisi tehdä.

Vierailija

Olen käyttänyt Espoossa noin pari vuotta (?) toiminutta lasten second hand -kauppaa. Sekä myyjänä että ostajana. Etuina juuri tuo, ettei tarvinnut penkoa aivan kulahtaneita, likaisia, rikkinäisiä, vaan myyjä tarkisti ne ennen kuin otti myydäkseen ja reilusti jätti ottamatta ns. huonot. Minusta oikein hyvä. Myyjä otti noin 50% hinnoista, mutta hinnat olivat myös korkeammat kuin peruskirpparilla. Tarjolla oli myös leluja, äitisvaatteita ja lasten kenkiä sekä harrastevälineitä, rintapumppuja, kävelytuoleja jne. Valitettavasti ei käsittääkseni silti kannattanut, vaikka en varma lopettamisperusteista olekaan. Toisaalta Espoossa hyvällä kauppapaikalla on myös kova vuokra, toisin ehkä muualla Suomessa. Onnea matkaan, muista hyvä tiedotus!

- Reeta

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat