raskaus + kasvain

Vierailija

sain tietää tänään ultrassa että mulla on hyvälaatuinen kasvain kohdun etuseinämässä (Myonm?)... se on 36mm iso. Nyt rv 9+5. Onko kellään kokemuksia asiasta? Miten raskaus meni?

Kommentit (12)

Vierailija

iso myooma, mikä n kohdun seinämän sisäinen. Kaksi hyvin mennyttä raskautta takana, ei ole haitannut mitenkään. Haittaa enemmänkin raskautumista.

Nou hätä. Myoomahan on hyvänlaatuinen lihaskasvai ja jos kasvaa kohdun sisälle on vieläpä helppo poistaa. Ulospäin kasvavakin poistettavissa. tämä lihaksen sisäinen mikä mulla on saa jäädä, koska silloin menisi kohtukin. on niin iso ja tosian lihaksen sisäinen.

Vierailija

Mutta mulla oli ekassa raskaudessa kaksi kystaa, toinen iso (olikohan halkaisija n. 5-6cm) ja toinen pienempi. Ne muodostivat synnytysesteen, joten vauva syntyi suunnitellulla sektiolla. Samalla poistettiin kystat. Kaikki meni raskausaikana ja leikkauksessa hyvin. =)

Vierailija

Suurin oli noin 5x6 cm . Olen synnyttänyt kolme tervettä täysaikaista lasta. Olen ollut erikoistarkkailussa raskauksieni aikana, mutta mitään sen kummempia ongelmia ei ollut. Kun lapsiluku oli täysi poistettiin kohtuni. Syy: erittäin runsaat kuukautisvuodot.

Vierailija

hänellä oli isoja myoomia, endometrioosi. Sullahan on vielä suht pieni kasvain ja vain yksi?

Raskaus eteni normaalisti muuten paitsi että usein vuosi kirkasta verta ja paljon kasvaimesta. Lääkärit eivät aina uskoneet, että silti vain raskaus eteni hyvin. Viimeisen kuukauden äiti oli sairaalassa vuotojen varalta. Minä synnyin alateitse rv 39 ja olin ihan hyvän kokoinenkin eli 3600g ja 50 cm.

Muita lapsia ei sitten tullutkaan, mutta nykyään kait on paremmat mahdollisuudet hoitaa? Silloin oli myoomien leikkaushoitoa joskus syntymäni jälkeen. Olen vm 75.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat