Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otsa- / korvakuumemittarista kokemuksia

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli tällainen minulla on harkinnassa ostaa. Tarjonta on vain aika laaja, eli kertokaahan omia kokemuksia mittareista. Mikä on hyvä?

Hyvää uutta vuotta :)

Kommentit (1)

Vierailija

Saatiin ensin lahjaksi Omronin korvakuumemittari. Muuten kai aika ok, mutta se näytti käytännössä aina selvästi liian vähän, useamman kymmenyksen heitto oli, taisi lähennellä jopa astetta. Toisaalta tuo heitto oli aina sama, joten sai tuollakin ihan hyvin suuntaa antavia tuloksia ainakin. Harvemmin sillä käytännössä on kauheesti väliä, onko sitä kuumetta esim. 38,6 tai 38,8 tms. Ongelmaksi kuitenkin osoittautui lopulta se, ettei omronin mittariin saanut _mistään_ uusia "suppilonsuojia" siis niitä sen mittauskärjen suojuksia, mitä ilman koko härpäke ei toimi.

Sen jälkeen menin ja ostin ihan Cittarista Braunin korvakuumemittarin, ja olen ollut todella tyytyväinen! Braun mittaa nopeasti ja tarkasti ja kutakuinkin oikein (siis enemmän "oikein" kuin omron) ja sitä on näppärämpi säilyttääkin, kun ei ole mitään isoa "laatikkoa" vain ainoastaan sille mittakärjelle on oma kova "suojakotelo" tms. Ja Braunin mittariin saa niitä suojuksia sille kärjelle vähän joka marketista ja apteekista.

Kaikissahan noissa korva- yms mittareissa varotellaan, ettei mittaustulos ole yhtä luotettava kuin peräsuolesta mitattuna jne, mutta itse ajattelen, etten tarttekaan sen tarkempaa tietoa. Kyllähän sen korvastakin voi mitata, mitä on henkilön "normaali" ruumiinlämpö ja siihen sitten vastaavasti korvasti mitaten voi verrata kun on kuumetta. On toi korvamittari kyllä sata kertaa kätevämpi, kuin perinteinen!

Uusimmat

Suosituimmat