nyt äkkiä eroamaan kirkosta niin säästät paljon rahaa ensi vuonna

Vierailija

eli meidän kunnassa 2500e kuukausituloilla säästyy 480e. eli 4 vuodessa melkeen 2000e. sillä tekee jo kivan lomamatkan. tai saa maksettua sanomalehden ja tv luvan joka vuosi. ei mitään järkeä kuulua kirkkoon vaikka uskoisi jumalaankin. vaikka ei kai siihen kukaan usko oikeasti.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

FAQ-listalta:



"Ero astuu voimaan, kun eroilmoitus saapuu maistraattiin. Esimerkiksi sunnuntaina 31.12.2006 sähköisesti eronneen eropäivä tulee vuodelle 2006, vaikka maistraatti käsittelee eron vasta seuraavana virastopäivänä eli 2.1.2007. "



Niin että allakirjoittaneelta on valitettavasti ns. kusetettu yhden vuoden kirkollisverot vielä lisää.



Lainaus:

Siis toki voit erota kirkosta saman tien, mutta et enää valitettavasti välty vuoden 2009 kirkollisverolta. Minä erosin viime vuoden lopulla, taisi olla välipäivinä ja arkena, mutta silti jouduin vielä verot maksamaan. Muistaakseni joulukuulla on jokin päivä, johon mennessä on erottava, että ehtivät käsitellä asian ja viedä sen rekistereihin niin, että välttyy verolta.



Eipä silti, olisin eronnut joka tapauksessa, harmi vaan, että myöhästyin. Kuvittelen vuoden 2008 verojeni menneen johonkin tosi hyvään tarkoitukseen, niin on parempi mieli... :/

Vierailija

Oiva osoitus nykyajattelusta. Hamstrataan kaikki raha, mitä irti saa ja käytetään se itseen. Muille ei olla valmiita antamaan mitään, vaikka itse eläisi ihan kohtuullisesti. Joskus kuulee kirkosta eronneilta, että voihan sitä antaa rahaa hyväntekeväisyyteen. Tuskin sinne menee sen jälkeen latin latia. Jos ihan totta puhutaan, niin mitä enemmän rahaa saa käyttöönsä, sitä kitsaammaksi tulee. Enkä puhu nyt edes kirkostaeroamisesta, vaan itsekkäästä asenteesta ylipäänsä...

Vierailija

Tienvarsiojaan teidän sielut! Rahan takia saatanan rahan palvojat eroatte ja sitten lomalle Thamaahan! Käristyköön sielunne ikuisessa tulessa! Väsään jo voodoo-nukkea, koska haluan teidän toooooooooodella kärsivän!

Vierailija

elämän ns. henkistä puolta. Elää voi hyvin ja toisia arvostaen ilman, että pelko helevetin liekeistä on koko ajan uhkana.



Tuen koko ajan useita hyväntekeväisyyskohteita, kuten pelastushelikoptereita, huumevalistusta, vammaisyhdistystä, syöpäyhdistystä, lastenklinikkaa ja Unicefia ja siellä eritysesti tyttölasten kouluttamista. Minulla on myös naistenpankin osake.

Evankelisluterilainen kirkko istuu valtavan omaisuuden päällä ja siitä ei heltiä kuin ropoja hyväntekeväisyyteen.

Vierailija

Lainaus:

kuinka moni uskova tosiaan eroaa kirkosta rahan vuoksi? itse en kirkkoon kuulu koska en jumaliin usko, enkä kirkolta mitään halua - en liion osallistu mihinkään tapahtumiin, joissa seurakunta on osana järjestäjiä. toki jumalia voi "olla olemassa", jos joku niin välttämättä haluaa ajatella. ei mitään heitä vastaan.



synnit, saatanan kiroukset ja helvetit eivät minua millään muotoa voi koskea, sillä nuo ovat vain uskossa eläville tai "ev.lut.jumalansa" hylänneille.



minä uskon elämään, universaaliin rakkauteen, itseeni ja toisiin ihmisiin.

Vierailija

Kirkollisverosta 0.45% menee KUA:lle ja KUA:n budjetista vain 20% tulee kirkollisveroista. Suurin rahoittaja on ulkoministeriö.



Lying for Jesus is OK!

Vierailija

Kerhoa vauvalle ja iltistä koululaiselle, sun muuta harrastusta. Käydään ehkä hakemassa diakonilta avustusshekkiä...sitten teidän syntiset jäänteenne haudataan kristitylle maalle vaikka joutaisitte kaatopaikalle tai tienvarsiojaan!

Vierailija

Mä olin unohtanu jo koko jutun, vaikka siitä miehen kans puhuttiin jo syksyllä. Pääseeköhän lapset kesken vuotta vaihtamaan uskonnon tunnit et-opetukseen? Nyt tuli hop-hop-hoppu. Kiitos muuten muistutuksesta!

Vierailija

joopas joo

just ton takia erosi jo 18vuotta sitten

en pitänyt evlut kirkon ulkokultaisuudesta, kun ei edes pspit itse usko jumalaan ja elävät moraalittomasti

huh huh

Vierailija

Lainaus:

Siis toki voit erota kirkosta saman tien, mutta et enää valitettavasti välty vuoden 2009 kirkollisverolta. Minä erosin viime vuoden lopulla, taisi olla välipäivinä ja arkena, mutta silti jouduin vielä verot maksamaan. Muistaakseni joulukuulla on jokin päivä, johon mennessä on erottava, että ehtivät käsitellä asian ja viedä sen rekistereihin niin, että välttyy verolta.




Ei sillä käsittelyajankohdalla ole merkitystä vaan koska eroilmoituksesi on saapunut maistraattiin. Kunhan se saapuu ennen vuoden vaihtumista niin ero katsotaan tapahtuneeksi tän vuoden puolella.



Jos lähetät sen sähköpostilla tai käytät http://eroakirkosta.fi palvelua, se ehtii vielä hyvin.



Tänään on muuten eroamassa jopa 1000 ihmistä tuon palvelun kautta!

Vierailija

Lainaus:

Kerhoa vauvalle ja iltistä koululaiselle, sun muuta harrastusta. Käydään ehkä hakemassa diakonilta avustusshekkiä...sitten teidän syntiset jäänteenne haudataan kristitylle maalle vaikka joutaisitte kaatopaikalle tai tienvarsiojaan!




En todellakaan ole kirkon kanssa tekemisissä tai saa siltä suunnalta minkäänlaisia avustuksia. Kirkkoon kuulumattomuus ei tee minusta syntistä. Toisaalta en myöskään välttämättömästi halua tulla haudatuksi kirkkomaahan - valitettavasti vain vaihtoehtoja ei juuri tarjota.



Oma kristillisyytesi on myös aika hukassa, kun ihminen mielestäsi joutaa kaatopaikalle. Tosi kristitty ei toivottaisi toiselle moista. Vai niinkö Kristus tosiaan kehotti tekemään?

Vierailija

miksi pitää kuulua kirkkoon ja antaa suuret määrät rahaa ihan hukkaan. vaikka uskois jumalaanjeesukseenkaikkivaltiaaseen niin miksi pitää kuulua just ev.lut. kirkkoon. onko jumalajeesus niin käskenyt? että pitää maksaa itsensä kipeäksi jotta häneen voi uskoa? kyllä ihmiset on tyhmiä. ei voi muuta sanoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat