Te, joiden lapset pelkäävät raketteja:

Vierailija

milloin se on loppunut? Ärsyttävää, kun ei voi edes käydä alkuillasta kävelyllä lasten kanssa, saati sitten itse ampua omaksi ilokseen raketteja, kun 5- ja 4-vuotiaat vinkuvat joka askeleella, että syliin, kotiin, pelottaa. :( Siis sääliksi käy tietysti pieniä, emmekä kiduta heitä kuin pienellä kävelyllä (kokeilemme siis vuosittain, että vieläkö ne raketit pelottavat, ja tullaan sisälle kun todetaan, että joo pelottaa) - mutta kun mä tykkään raketeista itse ihan tolkuttomasti! Milloinkohan niitä pääsee taas katselemaan...?

Kommentit (15)

Vierailija

Lapset 2ja 4v. Kaksi vee ei pelännyt ollenkaan, mutta tämä neljä vee ei alkuillasta uskaltanut mennä vessaankaan yksin. Niin lähdettiin ulos (niinkuin jokavuosi tehdään) katselemaan raketteja ja polttamaan tähtisadetikkuja. Nyt ulkona katosikin rakettipelko ja lapsi alkoikin ihailla raketteja. Isommalta lapselta taisi nyt kadota pelko, kun ei ollut edes ongelmia nukkumaan käymisessä. Aiempina vuosina ei uskaltanut edes nukkua, kun raketit pelotti.

Vierailija

Tai no, jos olemme omassa kodissa, valot päällä ja musa soi, niin silloin eivät pamahdukset ja välähdykset heitä haittaa. Ulkosalla ei vain sopisi olla ollenkaan. Ihan sama, vaikka olisimme 200 metrin päässä ampujista, tai näkisimme taivaanrannassa raketteja: jos kuuluu ääni ja näkyy valo, niin heitä vähintäänkin jännittää, yleensä pelottaa. Isompi pystyy jotenkin arvostamaan sitä jos on erityisen nätti raketti, mutta vinkuu silti erittäin epäilevässä mielentilassa apua. Eli ei ole kyse siitä, että pelkäisivät raketin tulevan päälle. (Sitä pelkään vain itse...)

Vierailija

kun ollaan katsottu ensin useampi kerta kauempaa, voivat nauttia väreistä, ja jysäykset ovat paljon vaimeampia. Joka vuosi uskaltautuvat lähemmäs.

Vierailija

Mietin vaan ku ite asutaan kerrostalon alimmassa kerroksessa stadin lähiössä ja suurinpiirtein metri ikkunasta välillä pamahtaa. Meillä kans lapset pelkää ja vähän on vaikea totuttaa ensin kauempaa katsomiseen jne. No oltiin kyllä itkun kanssa hetki ulkona kattelemassa ja onneks sisällä ei niin pamaukset pelota.

Vierailija

vajaa 1,5v ei pelännyt, tänä vuonna vajaa 2,5v:na pelkäsi niin että halui ulkoa heti sisälle.

Viime vuonna vajaa 4v pelkäsi ja oli sisällä, tänä vuonna vähän jännitti kyllä, mutta oli ulkona kun ammuttiin raketit.

Eiköhän se mene ohi ajallaan. Munkin mielestä ihan ymmärrettävää, että pelkää. Katselee sitten ikkunasta tai ei ollenkaan, ihan miten haluaa.

Vierailija

Viime vuonna ei enää pelännyt ja tänä vuonna on vain innoissaan. Täyttää huomenna 8v. Nuorempaa 5v pelottaa hieman pahimmat paukahdukset ja jos jokin raketti tulee kohti.

Me ei kyllä voitu ulos lähteä silloin kun pelkäsi. Täällä on kyllä aivan älytön pauke, niin että itseänikin hieman pelottaa.

Vierailija

auttaa korvien suojaus... eli koppikset tai korvatulpat päähän, meno on heti (ulkona) paljon rauhallisempaa. sisällä ei ongelmia. poika 6v

Vierailija

7, korvatulpat oli päässä tänään. Ei auttanut. :( Sellaisia puristavia kuulosuojaimia tytöt inhoavat. Mutta luulen kyllä, että ongelma on enemmän se pauke kuin välähdykset.

ap

Vierailija

On ihan ok, että haluaa TURVALLISESTI lähettää raketteja, mutta lasten pelkokin on ihan normaalia. Meillä 4v oli innoissaan jopa ennen joulua, että rakettipäivä on paras päivä vuodessa, mutta omallakin pihalla alkoi heti pelätä pauketta. Mun mielestä ok ja totta kai sai tulla sisälle. kohta 7v sisko halusi melkein heti perässä sisälle. Toki voi kokeilla, mutta pitäisi kuunnella pienten lasten toiveita.

Voin myös kertoa omasta kokemuksesta, että olen viettänyt yön silmäklinikalla. Ihan turvallisen etäisyyden päässä olin raketin ampujasta ja ihan oikealla tavalla raketti ammuttiin, mutta eipä vaan lähtenyt ilmaan ja räjähti maassa. Sain sirpaleen millin päähän silmästäni. Silmäklinikan lääkäri sanoi oikeasti, että millin päässä oli näön lähteminen. Pääsin lopulta siis vähällä. Mutta pelko on ihan tervettä, ei hävettävää tai tyhmää!

Vierailija

Toinen vikisi siinä jonkun matkaa mutta kun otin omat raketit käyttöön niin lapsi oli että LISÄÄ. Oli siis aivan hysteerinen ennen tätä. Jotenkin voitti ton pelon. Halus toki olla mun vierellä koko ajan. Lapsi on nyt 5

Vierailija

kaksosemme pelkäsivät ihan hysteerisesti raketteja itkivät täyttä kurkkua käpertyivät jalkoihimme joten ulos ei ollut asiaa aina kun raketteja ammuttiin. Tämä helpotti vähän vasta 7 vuotiaana. Kun kaksosemme olivat 8v. menimme ystäväperheen kanssa ulos. Tämän perheen tyttö on heidän lempiystävä ja hän ei pelännyt raketteja joten se rohkaisi muksujamme. Lisäksi olimme ostaneet sellaisia soihtuja jossa ei juurikaan kuulunut pamahduksia oli vaan kauniita värejä ja ne kelpasivat muksuillemme. Kyllä uskoisin kasvun myötä helpottuvan teilläkin. Itse en kyllä pidä raketeista liian kova äänisiä ja paljon ihmisiä jotka käsittelevät raketteja välinpitämättömästi. Mukavempaa on katsella ikkunasta!

Vierailija

etten ole mikään nipottaja. Kuitenkin näen täysin tyhmäksi sen, että tehdään omia raketteja tai varastetaan armeijasta ruutia tms. Tai sitten juostaan kaverin perässä ja ammutaan kädestä paukkuja päin toista. Ihan oikeasti siinä ei ole mitään tolkkua. Turha harmitella jälkikäteen, jos kaverin iho paloi, näkö lähti tms.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat