VANTUT uuteen vuoteen 2009!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tulin vain toivottamaan hyvää uutta vuotta ja avaanpa samalla uuden pinon näin puoli tuntia etukäteen. Joulukuun jutut pitäisi löytyä linkin takaa.

Lapset meillä jo nukkuu, paitsi veljenpoika, joka pelaa miehen kanssa pleikkarilla. Käytiin illalla viime hetken herkuttelulla snäkärillä (ennen kuin hyvä elämä taas alkaa :)) ja katsomassa lasten kanssa kello kuudelta alkanutta ilotulitusta. Pojullakin alkaa olla jo jotain orastavaa rytmiä päivässä, joka alkaa ysin maissa, sisältää kolmet päiväunet + iltatorkut ja nukkumaan mennään 21-23 välillä. Äiti on parasta maailmassa ja saa ihanimmat leveät hymyt, isille ja siskollekin hymyillään kyllä kovasti, jos äiti on vierellä ja antanut just tissiä. Ihana mammanpoika siis.

Tämä vuosi on ollut niin onnentäyteinen, että toivon ensi vuodesta yhtä hyvää.

Ja kaikille teille onnellista eloa!

-Osse, typykkä 2v1kk ja poju 7vk

Sivut

Kommentit (82)

Vierailija

Meillä meni joulu ja uusi vuosi oikein rauhallisissa merkeissä. Jouluaattona Ida availi vaivaiset 3 tuntia lahjojaan, vaikka niitä oli onneksi tänä vuonna paaaljon vähemmän kuin viime vuonna ;) Pukkia neiti ei pelännyt yhtään, reippaana vaan meni naaman eteen ja sanoi käsipäivää :D Vaikka oikeesti kuukautta ennen joulua aloitti jo pukin pelkäämishöpinät. Ihan suosikit lahjoista ovat olleet puiset herkut+tarjotin ja se sellainen puinen setti, millä voi harjoitella veitsellä pilkkomista puisiin hedelmiin. Myös muumi-tietokone on ollut kova sana ja uusi nukke vaikka neljäs jo olikin :)

Uusi vuosikin vaihtui siis tosi rauhallisesti. Anoppi oli meillä illan ja ne kävi Idan kanssa ihmettelemässä raketteja joista ei neiti ollut moksiskaan, ei siis pelännyt muttei ne yhtään kiinnostaneetkaan. Klo 22 Ida totesi itse että on aika mennä nukkumaan ja oltiin me miehenkin kanssa täydessä unessa jo klo 23.30. Kukaan meistä ei ole herännyt paukkeeseen yön aikana vaikka naapuritkin paukutteli tuossa ikkunan alla juuri nukkumaan mennessä. Kyllä meilläkin taitaa olla aika ihme naapureita kun meidänkin ihan tuosta oven takaa löytyi raketin jämiä, siis silleen että joku toope on käynyt ihan asettelemassa niitä, höh. Tänään vietiin niitä sitten roskiin...

Minun anoppi on ollut kyllä aivan mahtava apu viime aikoina. Ennen joulua hän hääti meidät sinne ravintolaan ja teatteriin ja tuli itse lapsenvahdiksi. Toissapäivänä hän soitti myös että voitaisiin mennä miehen kanssa elokuviin ja hän tulee taas hoitamaan neitiä :) Eilen vielä totesi kun tultiin elokuvista että vaikka vauvan takia ei heti päästäisi yhdessä miehen kanssa mihinkään niin hän tulee kuitenkin viemään Idaa ulos metsäretkille jotta me saadaan miehen kanssa huilata :)

Kukas se niistä rukkasista kyseli? Mä olen kans kuullut että ne peukalopotit olisi hyvät ja lämpimät, mutta en ole löytänyt vielä kivan värisiä mistään ;) Meillä on ollut ihan mummin kutomat lapaset+jonathanin rukkaset, mutta kyllä niissäkin aika viileä meno on. Varsinkin nyt kun pakkasta on -15. Kuulemma ne tumput rukkasten alla kannattaisi olla ruskovillan... Mutta enpäs ole niitäkään saanut aikaiseksi ostettua. Reimatecin rukkaset on kyllä ihan onnettoman kylmät!

Sitten vähän galluppia: Millaisia päikkäreitä teidän taaperot nukkuu? Ida nukahtaa nykyään klo 12-13 päiväunille ja saadaan melkeinpä päivittäin herätellä klo 15.30-16. Inhottaa toisaalta herättää, mutta pelkään yöunien viivästyvän jos antaa pitempään nukkua. Tällä hetkellä Ida nukahtaa yöunille klo 20-21.

Toivossa on hyvä elää että meille olisi tulossa toinenkin unikeko ;) Tämä vauva masussa on vielä rauhallisempi kuin Ida :D Aamulla kun juon kahvia kasin aikaan, tuntuu vain hikka ja joskus klo 10-11 vauva ekan kerran vähän liikkuu ja nukkuu taas hetken päästä. Illalla tulee hetken jumppa ja yön nukkuu kuin tukki. Ainakin aina silloin kun minä valvon ;) Joopa joo.

Hassua muuten kuunnella aina Ossen juttuja pojasta tai siitä luonteesta, kun vaikuttaa aika lailla Idan tapaiselta, ainut vaan niin Ossea lainaten "vielä kun nukkuisi samalla lailla kuin Ida" :D

MiaMik rv 37+3 ja Ida 2v3kk

Vierailija

Piiitkästä aikaa... milloinhan mä olen mahtanut viimeksi kirjoittaa? Ei mitään muistikuvaa:)

Ronja saavutti hurjan 2v iän tossa viikko sitten suunnilleen. Ja vauhtia ja uhmaa meillä riittää vaikka muille jakaa! Jos asiat ei mene niin kuin neiti haluaa niin sen kyllä kuulee koko tienoo:)

Ronja aloitti päiväkodissa elokuussa kuntoutuspaikalla, on ollut siellä 3-4 päivänä viikossa. Jos mä olen ollut töissä niin sit on ollut täysiä viikkoja. Nyt mulla ihan oikeasti alkaa työt ens maanantaina, että sitten tosiaan täydet päivät hoidossa. On ollut mukavaa kun on tällälailla pikkuhiljaa saanut harjoitella tota hoidossa oloa. Hyvin siellä tuntuu menevän, vaikka tietysti joskus niitä itkuja tulee aamuisin, mutta lähinnä iltapäivisin siinä vaiheessa kun äiti hakee neidin hoidosta.

Puhe on alkanut kehittyä hyvää vauhtia. Sen takiahan Ronja osittain tuolla hoitopaikassakin on. Sairaalan mukaan Ronjan kuntoutus näyttää tosi hyvältä, siihen nähden että laskevat hällä kuuloikää olevan nyt noin 7kk. Päiväkodin lisäks on nyt muutama kerta käyty puheterapiassa. Mutta ainakin Ronja kuulee nyt noilla laitteilla aika kivasti, ymmärtää paljon puhetta vaikkei itse vielä läheskään yhtä paljoa tuotakkaan.

Mut siinä kai ne päällimäiset Ronjan kuulumiset tähän hätään:)

Ei kun olihan vielä, päiväkodin aloituksen jälkeen myös sairastelut alkoi. Nyt 4 tai 5 korvatulehdusta takana, joulukuussa 2 (tai 3, kun eka oli vasemmassa korvassa ja siitä 2,5vko eteenpäin molemmissa korvissa) Parin viikon päästä mennä tarkastukseen. Jollei silloin korvat kunnossa niin lääkäri suositteli putkitusta. hänen mielestä kuulovammaisilla lapsilla pitäisi putket laittaa herkemmin kun toi kuitenkin voi vaikuttaa siihen kuulemiseenkin toi tulehdus.

Hanska-g: Meillä on käytössä lähinnä Lennen toppahanskat. Nyt ostin Ticketitkin. Ronja ei yleensä kauheesti palele, joten musta kädetkään ei oo erityisen kylmät ollut ulkoilujen jälkeen.

Päikkäri-g: Ronja nukkuu päikkäreitä klo 12-14/15/16, ehkä yleensä toi 15, mutta jos menee neljään asti niin sit jo melkein herätellään. Iltaisin menee nukkuun klo 20, tähän asti on heräillyt klo 6-7, mutta nyt on monena aamuna nukkunut puol kasiin-kasiin.

Tutit on monilta kadonneet. Meiltäkin pitäis koittaa saada kadotettua ennen kesää:) Samoin sänkyä pitäisi vaihtaa jossain vaiheessa. Mutta elätellään toiveita että päästäisiin tässä vielä kevään aikana muuttaan niin ei viitsittäis tänne hankkia uutta sänkyä, kun ei oikein ole paikkaa mihin tuon pinnarinkin sitten hetkeks laittaisi.

Jep, mutta vilkutukset kaikille tutuille:)

Tikru ja ronja 2v, ja "birk" n.rv 16

Vierailija

*AA*, aivan ihana nimi tulossa Sohville! Mua miellyttää ihan kaikki nimet tuossa kombinaatiossa :) Meidänkin Sofiasta tulisi Sofia Emilia, mikäli olisi vähän erilainen sukunimi... Mutta meille on todennäköisesti tulossa Sofia Matilda, tai Sofia XXX Matilda, mikäli keksitään joku kiva siihen väliin. Meillä tuo Matilda on miehen toive, kun taas Sofia on mulle ehdoton ykkönen.

*Hennalle* kovasti voimia! Laskuista kannattaa tosiaan ilmoittaa saajille, antavat kyllä joustoa maksuun tuollaisissa tilanteissa. Ja Kelahan maksaa takautuvasti kaikki korvaukset; pakollisiin etukäteismaksuihin voi hakea sosiaalitoimistosta tukea, joka sitten vähennetään niistä Kelan jälkikäteen tulevista tuista.

Kiva lukea tonskaperheiden kuulumisia, vaikka kyllä itseäni hirvittää se tuleva arki. Toisaalta tämä "yliaika" on ihan helpottavaakin, kun saan pari viikkoa lisää aikaa olla kahdestaan Noelin kanssa. Toisaalta taas kroppa ei jaksaisi enää tätä raskautta, joten saisi pikkusisko tulla piakkoin... Yritän alkavalla viikolla tehdä pakkaseen ruokia, niin saa edes vähän arkea helpotettua. Reilun viikon päästä pääsenkin varmaan jo yliaikaiskontrolliin, eli tälle odotukselle tulee viimeistään sitten loppu. Tosi hämmentävää, kun Noel syntyi nlan mukaan 38+4, ja tämä kakkonen vaan viihtyy mahassa päivä toisensa jälkeen...

*Kandi & Noel 2v. & Sofia 40+3*

Vierailija

Meillä meni yö aikalailla päin pyllyä kun nämä meidän lapset herää noihin raketteihin,vasta kahdelta pauke harveni sen verran että Liia nukahti kunnolla ja Eekakin rauhottui mun kainaloon, seitsemältä heräsikin sitten väsynyt tyttö ja nyt aamun ulkoilujen jälkeen nukahtikin hetkessä.muuten ilta meni mukavasti, herkuteltiin ja saunottiin:) mä en kyllä oo koskaan innostunut raketeista ja aamulla oltiin tytön kanssa äkäisiä kun meidän pulkkamäki oli ihan käyttökelvoton raketin roippeiden takia,täytyy kai siivota se iltapäivällä.

Eeka voi jo paljon paremmin mutta nyt tytön nenä vuotaa,toivottavasti ei mene sen pahemmaksi.

Tulikin noista lasten joululahjaksi saamista peleistä mieleen että vinkatkaapa parivuotiaalle sopivia pelejä, tuota nalle puh peliä katsoin kaupassa ja eläinpyramidia myös. Tyttö sai mummolta joululahjaksi jonkun sanaselitysnäyttely pelin mikä ei nyt ihan ole taaperolle sopiva,hyvä mummo:D no eipä tämän enempää, saa nähdä saanko tätä ensinkään näkyviin ja missä muodossa kun kirjotan ekaa kertaa kännykällä tänne. Opin vasta eilen netin käytön puhelimella vaikka mies on patistanut tähän ties miten kauan,mä kun en osaa käyttää mitään vempeleitä ja mies on sellainen tekniikkavelho. nyt sitten kuvittelen olevani kovinkin edistyksellinen vaikka tämäkin on ihan peruskauraa monien mielestä;)

Queen ja lapsoset

iidalinnea
Seuraa 
Liittynyt19.12.2004

Monena päivänä on pitänyt tulla jotain kirjottelemaan, mutta kas kummaa eipä ole juuri ollut aikaa istuskella rauhassa. Meillä nimittäin tyttönen on tosi innokas tietokoneella olija, joten yritän pitää konetta mahdollisimman vähän auki hänen ollessa hereillä. Neiti näppärä (isäänsä tullut!) osaa nimittäin tehdä ihan ihme juttuja koneen äärellä ja minä oon sitten aivan kummissani miten saan koneen takaisin "normaalikuntoon".

Tuntuu uskomattomalta, että vauva on pian 3 viikon ikäinen. Tavallaan kun on olo, että ainahan hän on ollut täällä meidän kanssa ja toisaalta taas muistan niin hyvin miltä hänen liikkeet tuntui masussa. Hassua todeta, mutta vähän haikea olo on, kun muistelen muutaman viikon takaista aikaa ison mahan kanssa. Ehkäpä joskus saan miehen pään käännettyä kokonaan ja kolmas lapsi saa tulla jos on tullakseen. Tällä hetkellä kun mies on sitä mieltä, että kaksi on hyvä luku lapsimäärälle.

Pakkasta on ulkona niin paljon, että ei olla vielä päästy ulkoilemaan koko perheen voimin. Jos huomenna on leutoa, niin lähdetään testaamaan 2 istuttavia vaunuja. Saa nähdä mitä isosisko tuumii, kun vauva matkustaa vieressä...

Vauva on edelleen kova tyttö nukkumaan ja saa ruuakseen sekä rintamaitoa että lisämaitoa. Neuvolassa käytiin maanantaina ja syntymäpaino oli ylitetty. Mitat olivat kahden viikon ikäisenä siis 3940 g ja 54 cm. Nyt ei onneksi tarvitse enää niin kellontarkasti herättää vauvaa ruokailemaan kun paino on lähtenyt nousuun. Yöt on vähän risaisia, koska yösyötön jälkeen tyttö haluaisi seurustella äidin kanssa useamman tunnin. Parhaiten pikkuinen näyttäisi nukahtavan takaisin uneen kun pidän vieressä. Ja niin kyllä toimin isosiskonkin vauva-aikana. Tyttönen heräilee myös noin joka toinen yö klo 3 ja nukahtaa takaisin uneen, kun iskä menee hänen huoneeseen nukkumaan.

Tyttönen on alkanut sopeutumaan vähän paremmin vauvan olemassaoloon eli suuren suuria kiukutteluja ei tule ihan joka päivä. Pottailu ei neitiä kiinnosta, mutta emme ota asiasta paineita. Tässä on niin paljon uutta, että eiköhän nuokin asiat ala ajan kanssa taas sujumaan. Tänään ollaan ekaa kertaa pitempi aika tyttöporukalla, kun mies lähtee kohtapuoliin asioille ja kiekkopeliin. Saa nähdä saanko isosiskon unille ennen kuin mies kotiutuu kymmenen jälkeen.

Tämmöisiä kuulumisia meidän suunnalta. Ai niin, mulla on parhaillaan silmätulehdus ja onkin tosi ikävä vaiva. Pesen käsiä joka välissä, jotta ei vaan tarttuisi lapsiin. Onko kellään muuten kokemusta kuinka pian noiden tippojen pitäisi alkaa helpottamaan oireita?

Tikrulle onnea masuasukin johdosta!

Opelle onnittelut asunnon myynnistä ja tsemppiä muuttoruljanssiin!

Nyt syömään ja sitten levittämään pyykit. Pyykkiä tulee muuten ihan hurjan suuret määrät. Vauva on kova puklaamaan ja lähes joka vaipanvaihtokerralla tekee pissat hoitoalustalle.

Voikaa hyvin ja pysykää terveenä!

T. iida-linnea ja tytöt 1v 7kk & 2 vkoa 5 pvää

Vierailija

Kiva, että saatte omannäköiset häät. :)

Tuosta nukuttamisjutusta ja arjen helpottumisesta, meilläkin on jo mun mielestä kovasti helpottanut, vaikka poju on vasta 2,5kk, toivottavasti jatkuu samanlaisena. Pojuhan on oikeesti tosi tyytyväinen vauva ja mikä on ihmeellisintä, alun unitaisteluiden jälkeen poika ei enää nukahda rinnalle juuri koskaan, vaan haluaa mennä hereillä sänkyyn ja nukahtaa sinne rauhassa itsekseen. Se on ollut tosi outoa, koska typy nukahti niin kauana ku imetin rinnalle ja nostin sit puoliunessa sänkyyn. :) Muistan, kuinka silloin aina ihmettelin, miten jotkut saa vauvansa nukahtamaan itsekseen, mutta näköjään se vaan on vauvasta kiinni. Typyä pitää vieläkin (tai oikeastaan taas) hipsutella kauan, ennen kuin suostuu jäämään nukahtamaan, mutta onneksi vielä jää unille kohtuu helpolla.

Jaahas, nyt poika alkaa kyllästyä yksin "leikkimiseen", joten mentävä on.

-Osse taas

Vierailija

Yhtenä päivänä kirjotin oikein romaanin ja kappas se tietty katos taivaan tuuliin..mur.

Kandi kyseli raskauskiloista,mulla nyt oli tytönkin syntymän jälkeen täysi työ päästä niistä eroon, nyt ei tullutkaan niin paljoa ja ne lähtikin muutamassa kuukaudessa muutamaa kiloa lukuunottamatta pois..mutta sitten mä paloin syksyllä jotenkin ihan loppuun kun oli niin massiiviset univelat ja söin ihan kauheasti karkkia lohdutukseksi;) ..niinpä lihoin melkein 6kg parissa kuukaudessa!no nyt ne kyllä on taas laihdutettu ja niitä viimesiä raskauskiloja yritän vielä pointseilla ja kuntoilulla karistaa ennen kesää.

Meillä ei ole tuplia ollut vaan ihan noi citycrossit seisomalaudalla mutta mä taas tahtoisin scooterit tai vastaavat pienemmät rattaat kunnon pyörillä.Eeka kun ei ole kunnostautunut vaunuissa nukkumisessa muutenkaan,ehkä puolisen tuntia nukkuu ulkoilun aikana jos heijaan vaunuja ja ihan makuullaan ei nuku,niin sama vaikka olis ne scooterit ym. Saakohan niihin laitettua seisomalaudan?tiedätkö sä napero?

Vierailija

Pikaisesti vielä lisään, Luukas sylissä...

Kandille noista raskauskiloista... Mullahan niitä ei tullut kuin +4kg, ja nekin on lähteneet + muutama ylimääräinen, ekan neuvolan ja lopputarkastuksen erotus oli -9kg, mutta mullahan olikin aika paljon liikaa painoa, joten ihan hyvä kun lähti, näin tapahtu myös Eetun odotusaikana... Vielä kun sais kiloja pois, ja sitten pysymään saavutetuissa mitoissa... Mulla kun olis tarkoitus ens syksynä olla "hyvän näköinen"...

napero

Vierailija

Ja tietysti näin hämäläiseen tapaan hiukan viiveellä... ;D

Mä olen yksinään kotona tällä hetkellä. Olin aamulla Helsingissä taas vuotuisessa kontrollikuvauksessa, ettei kasvain ole alkanut uusiutua. Parin viikon päästä sitten lääkäriltä kuulee tulokset. Koska tuo reissu kaikkineen vei useamman tunnin, en mennyt lainkaan töihin tänään. Emmi on hoidossa ja mies töissä, joten saan ihan rauhassa olla ja möllöttää (tai laittaa ruokailuhuoneseen uusia paneeliverhoja tai siivota vaatehuonetta tms.) Mutta alkuun kun kerrankin on aikaa ja eikä ole vielä iltaunien aika, ajattelin tännekin näpytellä jotain. =)

Me vietettiin uutta vuotta ystäväpariskunnan luona. Molempien perheiden lapset oli isovanhempien luona, mutta sen verran oli väsynyttä sakkia, ettei meno kovin hurjaksi yltynyt. No, aamulla oli ihana nukkua rauhassa pitkään ja reippailla sitten kävellen hakemaan Emmiä ja syömään hirvipaistia. Emmi oli ollut ihan intona raketeista. Neiti oli istunut sängynreunalla ja katsellut ikkunasta ulos huokaillen: "Oih! Ihanaa! Lakettia! Oih!" Ei siis pelännyt lainkaan ja monta päivää jälkeenpäinkin muisteli raketteja.

Viiperolle voimia ja pitkää pinnaa remontin keskelle! Meillä on arkkitehti piirtämässä taloon lisää tilaa, joten tuo on edessä meilläkin. Huh!

Lycka kyseli rukkasista. Emmillä on käytössä Reimatecit, mutta näillä pakkasilla pistän alle ihan villaiset lapaset. Vielä on tarjennut.

Queen kyseli peleistä: Emmi sai Chokon lahjaksi ja sitä ollaan pelattu urakalla. Jos vaan neidin pinna kestäis vähän pidempään kerrallaan... ;D Mutta siis se on vallan mainio peli ja menee näille pikkuisille jo hyvin. Mä tilasin sen netistä, kun paikallisista kaupoista se oli loppu.

Opelle ja perheelle onnea (kaikesta huolimatta) asuntokauppoista! Ei varmaan tosiaan ihan paras mahdollinen aika myydä asuntoaan. Joko teillä on muuttolupa uuteen kotiin?

Aurora, niin tää aika taas teki tepposet, eikä keritty näkeen loman aikana. Mutta ei heitetä kirvestä kaivoon: kevät tulee ja illat pitenee, niin kyllä tässä treffit saadaan aikaan!

MM:n päikkärigalluppiin: Emmi on uuden sängyn myötä siirtänyt nukkumaan menoaan kaikkineen tunnilla eteenpäin. Kotona päikyille käydään n.13-13.30 ja unta riittää noin 1h20min. Hoidossa nukkuu saman verran, mutta nukahtaa jo ennen yhtä. Ja tuo reilu tunti on siis aikas hyvä saavutus, koska vielä ennen joulua unet kesti hätinä tunnin. Illalla uni tulee noin 21-21.30 (ennen 20-20.30) ja aamulla täytyy hoitoon herätellä puol kasin aikaan. Kotona ollessa aamulla heräillään noin 8-8.15. Eilen unta riitti 8.30 saakka - luksusta! =)

Elovenalle nostan hattua, kun jaksat itsekseen arkea pyörittää! Itsellä meinas palaa hihat jo parin viikon aikana ennen joulua, kun mies teki hirveästi ylitöitä ja oli kuitenkin edes jonkin verran maisemissa.

Olipas tosi ihana kuulla Tikrunkin kuulumisia! Olenkin monesti miettinyt, että mitä teille kuuluu. Ja millaisia uutisia sulla olikaan takataskussa - onnea odotukseen! =)

Mammiksen tapaan mä olen miettinyt, että kuinka iso tuo meidän tyttö jo onkaan. Välillä ihan mieli herkistyy kun aattelee, kuinka nopeasti toinen kasvaa. Tomera touhuajahan tuo on ollut jo vaikka kuinka kauan, mutta just tuo puheen huikea kehitys tekee tytöstä niiin ison. Nyt Emmillä on vaihe, jossa hän kertoo kaikille, että tässä on _mun_ äiti..., _mun_ isi..., _mun_ Emmi ja mun kuusi on kotona ja mun isi on töissä jne. Ja uuten on tullut nyt kysely, että mikä ääni toi on. Siis vaikka koko talo olis hiljainen, niin likka höpöttää: "mikä ääni toi on?" =)

Emmin pinnasänky on ollut nyt pari viikkoa palasina meidän sängyn alla. Kysyin viikonloppuna mielehtä, että mitäs tuolle tehdään, pistetäänkö huutikseen myyntiin vai miten. Mies totes, että eiköhän nyt vielä pistetä varastoon, kun "eihän tässä tiedä, mitä tulee..." Eli alkaa vissiin mieskin olla sitä mieltä tosissaan, että Emmi vois saada sisaruksen. Mun ihan pahin vauvakuume on lientynyt, mutta ei se taida kokonaan häipyä ikinä. Nooh, odotellaan...

Nyt meen laittaan ne verhot, ja sitten uppoudun lukemaan uutta Meidän Perhe lehteä. Pirtsakkaa vikkoa kaikille!

-Amy-

Vierailija

Kyllä tämä aika kiitää, päivät menee niin nopeasti ettei huomaakkaan kun on jo ilta.

Täytyy sanoa että hirveesti ei jää vapaa-aikaa kahden pienen lapsen kanssa !

käytiin pari päivää sitten neuvolassa 6 vk tarkistuksessa. Sohvi painoi 5140 g ja oli 56,1 cm pitkä, pipon koko oli 39 cm.

Aino oli samassa kohtaa 4460 g painava ja pituutta oli 56,6 eli puoli senttiä enemmän.

Ihan on eri tyyppisiä meidän tytöt, A oli sellainen pitkä hoikkeliini ja tämä toinen on sellainen pallukka, mutta aivan ihania molemmat.

Päikkäreistä: Aino ei nuku päikkäreitä enää ollenkaan ja se kostautuu yleensä illalla, eilenkin nukahti sohvalle 6 maissa ja kun sen herätti niin alkoi aivan karmea huuto, huusi varmaan vartin ja pissasi samalla sohvalle, onneksi on irroitettavat pääliset !!!!!

Yöt Ainolla menee miten sattuu, nukkuu paljon meidän sängyssä heräilee öisin huutamaan eikä meinaa nukahtaa uudestaan, siihen kun vielä herää vauva niin soppa on valmis.

Aino ei hyväksi isiä nukuttamaan ja vauva vaatii tissiä, oleppa siinä sitten hermostumatta ja tuskastumatta. Nyt on nukuttu pari yötä kivasti, odotan kauhulla tulevaa. Ottaa vissiin koville tuo vauva, vaikka muuten kyllä halailee ja pussailee paljon, saa olla tarkkana ettei vaan halaa liikaa vauvelia.

Opella on kohta uusi koti valmis, meillä siihen menee vielä hetken aikaa, Sohvin huoneeseen laitettiin juuri seinät, seuraavaksi tehdään alakertaan seiniin koolaukset ja laitetaan niihin levyt. Meillä menee hirsiseinät piiloon, kun en tykkää siitä mökkitunnelmasta, vanhalla puolellakin osa seinistä levytettiin ja loput vedetään sitten kun uusi puoli on valmis.

Loppumetriläisille suppareita Mammiskin menee nyt vaan laitokselle ja pistää mukelon maailmaan !

aa ae 2v 1kk ja sohvi 1 kk 15 pv

Vierailija

Pitkästä aikaa pari sanaa

Ensinnäkin ISOSTI ONNEA kaikille uusille ihanille pienille tulokkaille!

Oli mahtavaa lukea synnytys kuulumisia ja ensimmäistä päivistä kotona..alkaa pieni kuume nostaa päätään täälläkin..ei olisi uskonut! Mutta ei vielä ole sen aika ;)

Meillä kaikki loistavasti täällä, Höpiksen tarhasta lähti pois kiusaaja poika vihdoinkin, ja nyt on rauha maassa. Herra puhuu ihan mahdottomastijo, ja on loistavaa kun saa keskustella hänen kanssaan, siis niin että vastauksiakin tulee Kyllä on mamin pojasta tullut iso poika, vaikka välillä sanookin olevansa "mamman oma kulta vauva".

Kiitän kaikkia hanska galluppiin vastanneita. Peukalopotteja metsästän, kaikkialta vain loppu-tietty!

Olen ollut palstapimennossa koska työnantaja poisti meiltä kaikilta pääsyn vauva-lehden sivuille =D Voitteko kuvitella?! No taitaa olla naisvaltainen ala..hih,hih.

Kotona tämä koneella istuminen on vaikeeta, koska pieni apulainen haluaa olla avuksi koko ajan..

HENNA Toivon koko sydämestäni sinulle jaksamista, ja ennen kaikkea pitkää pinnaa. On TODELLA kumma ettei työtä tekevä ihminen saa apua sossusta kun sitä tarvitsee...muut kyllä.. :/

IIDA-LINNEA Kirjoitteli kuulumisia, ihanaa eloa teillekkin!

MAMMIS Voi Oonaa, toivottavasti jo oikeesti alkaa parantua. Jaksamista myös sinne! Ja voihan aina uimaan mennä bigsuissakin, säästyt mammauikkarin ostolta

Äh nyt noi sivut taas tökkii,mitä mun piti vielä kommentoida...

Apua ei tule mieleen, palaan uudemman kerran..

Ai juu, päikkärigalluppiin:

Höpis nukkuu tarhassa 12-14 ja kotona viikonloppuisin 13-14.30 suunnilleen aina noin

Yöllä nukkuu sitten 20.00-06 tai 07 tai hyvällä onnella 08

No niin toimii taas sivut..

VIIPERO On evakossa, rankkaa. Home ei ole hyvä juttu, toivottavasti selvisitte säikähdyksellä. mutta uusi uljas koti varmasti on kaiken evakossa asumisen väärti Tsemppiä!

NAPERO Vau vai kolmas jo?? Ihanaa että osaat olla noin positiivinen! Ja ihania lapsia sinullakin.

OSSEN Tuttipulloasiaan en valitettavasti osaa vastata, Höpis kun joi pullosta jo heti ekoina viikkoinaan..

MIAMIK Kiva kuulla että muillakin lapsilla on erimielisyyksiä siitä mihin suuntaan mennään

Seisomalauta voisi olla kova juttu, ja niin tietysti lumi...jota viime yönä tulikin runsaasti.

Höpis ilmoittikin aamulla että "tiigalla talhaan mennään tänään" niin että stiigalla vain

KANDI ONNEA!!

KARSSULI Kerro heti miten saat Ainon nukkumaan ysiin asti!?? Kaunis nimi tulee Helmille.

No niin,tämän mamman palstaterroristi vietti on hieman tyydytetty

Nyt hop,sänkyyn ja katsomaan "inania unia" niin kuin Höpis sanoo.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Lycka ja Höpis jo kauan unilla.

(tulipa paljon hymiöitä, taitaa aina hymyilyttää!)

Vierailija

Kiirettä pitää, muutto uuteen taloon lähenee, mutta kaikki on vielä ihan vaiheessa sekä talossa, että täällä vanhassa kodissa... Mies painaa niskalimassa raksalla jne...

Hennalle voimia! On se sossu kyllä ihme paikka, ennenkin on saanu lukea vastaavia juttuja, että ihmiset jotka tilapäisesti tarttis syystä tai toisesta apua, ei sitä saa! Ootko ollut seurakuntaan yhteydessä, siellähän myös diakonia-puolen ihmiset on tän tyyppisissä tilanteissa apuna? En nyt muista ootko jotain maininnut tosta yhteydestä seurakuntaan, mutta vaikkei äitisi edes kuuluis kirkkoon, kannattaa sinne olla yhteydessä ja kysyä voiko jotain apua saada! Koita jaksaa löytää sieltä sairaalastakin ne ihmiset, jotka kuuntelee sua ja yritä jaksaa selittää asiat moneen kertaan. Jospa kuitenkin joku lopulta ymmärtäis ja kuuntelis! Muista silti, ettei sekään ole kenenkään etu, että itsesi vedät loppuun, yritä levätä välillä, että jaksat taas äitiäsi auttaa!

Mä taidan mennä pakkaamaan jonkun muuttolaatikon taas, kun Aino jo nukkuu ja mies on raksalla :)

t. Ope ja Aino 2v 3kk

Vierailija

Ekat tekstit ei ainakaan kadonneet..

Meille menee nyt mukavasti, tuntuu että ekat 6kk tonskaperheenä oli yhtä väsymystä ja kiukkuisia lapsia:D nyt Eeka viihtyy jo tosi kivasti lattialla, autossa ei enää huuda ja vaunuissakin viihtyy lyhyitä hetkiä, öisin Eeka on nukkunut nyt jopa tunnin-kahden pätkiä heräämättä mikä on aivan mahtavaa:) Poika osaa jo pyöriä lattialla ketterästi ja menee konttausasentoon mutta saa sitten niin mahdottomat nauruhepulit että hupsahtaa taas maahan:D

Tyttö on edelleen uhmis ja saa aikamoisia raivareita.Kovasti Liia on kasvanut ja kehittynyt,nyt tyttö on riemuissaan kun saa leikkiä veikan kanssa, naurattaa veikkaa ilveilemällä ym. ja tekevät yhteistuumin palapelejä niin että Eeka purkaa ja Liia kasaa, duploillakin leikkivät yhdessä,tosin poika vaan imeskelee niitä mutta on Liian mielestä mukana leikissä. Liia on nyt monta viikkoa herännyt neljältä yöllä ja saattaa valvoa kaksikin tuntia tai ei enää edes nukahda,hurjaa kun tyttö nukkuu muutenkin vaan 21-6/6.30. No ehkäpä tämä on taas ohimenevää.

Täytyy lähteä ruuanlaittoon, mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Queen,tyttö 2,5v ja poika 7kk

Vierailija

Pitkästä aikaa yritän naputella edes jotain. JOtenkin ei vaan edelleenkään saa itseään istumaan ja kirjoittamaan, vaikka kuulumisia kurkin päivittäin. (Noloa, kun aina sama "virsi"!)

Vähän yritän tässä selailla pinoa läpi, josko jotenkin sais osallistuttua...

Mammis, kyselit jo aikaa sitten, mistä tilasin Chokon. Tilasin sen osoitteesta leikkien.fi postikuluineen maksoi muistaakseni 18,90 tai sinnepäin. Onnea teidän perheelle toisesta prinsessasta!

Ja samaan hengenvetoon onnittelut myös Kandille, Hanille ja MM:lle tytöntylleröisistä!

Napero, Bejpi oli kuulemma viesteillyt sulle, että viikolla 8 vois treffit onnistua. Viesteillään lähempänä lisää!

Jepsis kyseli, pysyykö ipanat sängyssä. Emmi onneksi pysyy aika hyvin. Saattaa kyllä huutaa kuin hinaaja, joten vieressä on välillä oltava passissa, mutta nytkin tuo kuuluu höpisevän ja lauleskelevan itsekseen siellä. Me ollaan palattu taas unipussiin, kun isompi peittokaan ei pysynyt päällä ja kylmä tuli yöllä. Mutta pussihan sinänsä ei hidasta menoa, kyllä neiti senkin kanssa pääsee aika kovaa eteenpäin, jos vaan haluaa.

Ope, miten teidän muuttorumba sujuu? Koska teillä on hiihtoloma? Meillä on viikko 8, ja koska mies ei uudessa duunissa lomaile, voitais Emmin kanssa ajella mummilaan tuolloin. Silloin vois siis tavata, jos teille sopis. Ja mitenkäs Poppis, ootkos hänestä kuullut mitään?

Meille ei oikeestaan ihmeempiä kuulu. Töissä ja hoidossa käydään ja aika hyvin kaikki omissamme viihdytään - Emmi varmaan meistä parhaiten, mikä helpottaa kummasti omaa töihinmenoa joka aamu. Illat ollaan nyt oltu aika ahkerasti pulkkamäessä ja potkukelkkailemassa ja eilen käytiin ekaa kertaa luistelemassakin. Emmi oli ihan innoissaan. =) Loppuajasta piti enää yhdellä kädellä kiinni mun kädestä ja töpötti eteenpäin. Oli se liikkis!

Kaiholla luen edelleen teidän odotus- ja vauva-arkikuulumisianne. Emmi kun on jo niin toimelias tyttö ja kun pikkuisia vauvoja näkee, niin tahtois oman niiin kovasti. Mutta ihana kuitenkin päästä fiilistelemään ainakin muitten siivellä! =)

Taidan yrittää neuloa mun Huopanen-lapaset loppuun, jotta saisin ne huovutettua ja käyttöön vielä tämän talven aikana.

Ihania talvipäiviä kaikille!

-Amy ja Emmi, 2v3kk-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat