Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSKAT uuteen vuoteen 2009!!***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uusi pino uudelle vuodelle!

Tässä joulukuun juttuja:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Me miehen kans nukuttiin tosi huonosti kun kauheesti paukuttelivat raketteja tässä lähellä. Mä yritin nukkua korvatulppien kanssa. Pitää kyllä Eetun kans mennä päiväunille tänään. Iltapäivällä olis sitten kyläilyä tiedossa.

Onnellista uutta vuotta kaikille!!

hermione ja Eetu 1,3v ja masukki rv25

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

IIDA-LINNEALLE ja perheelle kovasti onnea, kiva kuulla että arki on alkanut pikkuhiljaa rullaamaan. ja tsemppiä arjen pyöritykseen, voi tosiaan olla melko hektistä kahden pienen kanssa. Sitä odotellessa... meillä ikäero tulee olemaan noin 1v3kk.

VIIVIOSKARIN lintujen pesiminen siis onnistu, kiva kuulla. : ) Tulehan sitten kertomaan kuulumisia kun tilanne koneen luona rauhottuu.

MAMAJAJUSTUS olitte asuntoa katelleet. Me ollaan vähän samoilla asioilla, yhdestä talosta tehtiin jo tarjous mut pitivät hinnan niin kovana et unohdettiin sit suosiolla koko juttu. Miehen mummola on ilmeisesti menossa perinnönjakoon piakkoin ja sitä paikkaa ollaan pikkusen mietitty, jos perikunnalta ostais ja pistäis vanhat rakennukset (ihan lahoja) matalaks ja rakentais talon. Mutta siinä on vielä mutkia matkassa ja en oo vielä ihan 100%varma miten mä sopeutuisin sinne böndelle. ; ) Tosin ei sieltä ole kaupunkiin ku 5min automatka. mut toinen auto olis kyllä oltava muuten tulisin ihan mökkihöperöks siellä. : ) no tais mennä pikkusen aiheen vierestäki jo. Justukselle 10kk onnittelut! ja teille mukavaa Tampereen viikkoa, jos en muista myöhemmin toivotella.

Kiva kuulla taas PIAN ja GAIOLENKIn kuulumisia. Toivotaan tosiaan että Piiperö olis ottanu kunnon kasvuspurtin.

Meillä Eemil täyttää sitten tänään 1v!! ja kiittää kaikkia onnitteluista. Äitin vauva on jo niin "iso". juhlat juhlittiin viikonloppuna, lauantaina lähinnä, sunnuntaina kävi vielä yks kummeista. kivasti meni pirskeet. Vähän sai kakkuakin maistaa. : ) eemil syö ihan innoissaan ite, tosin suurin osa ruuasta menee suuhun käsin ja lusikka huitoo muuten vaan siinä mukana, mut pikkuhiljaa...

Jeps mut nyt hommiin ennen ku jäbä herää unilta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Odottelija rv 28+5 ja Eemil 1v

Vierailija

Buuffa: Malttaakos Neea olla piilossa? Mun kummipoika alkoi leikkiä piilosta just jossain 1,5 v iässä. Kun aikuinen huuteli, että missäs se x on, tuli itse esiin ja huusi 'täällä' :D

Susanna: Kiva että hoidon aloitus on sujunut. Yksi lääkäri juuri suositteli, että kannattaa aloittaa hoito mieluummin tammi- kuin syyskuussa sairastelujen takia, jos mahdollista, mutta taitaa noita pöpöjä talvellakin liikkua. Ikävämpi uutinen mieheltä : ( Toivottavasti saatte asioista puhuttua, jaksamisia!

Odottelija: Minäkin ihan yllätyin, että missäs vaiheessa oot noin pitkälle ehtinyt.

Tipu: Kiva että Sienna on sopeutunut hoitoon ja valtavasti siellä kyllä tulee sanoja. Jännä seurata, kuinka tuo kaksikielisyys kehittyy. Usein kai kaksikielisten puhe kehittyy ensin normaalia hitaammin, mutta Siennalla ei ole tainnut niin käydä.

Dajm: Sielläkin on hoito alkanut mukavasti. Tosiaan mukava olisi varmasti nähdä salaa, mitä pikkuiset siellä ilman äitiä touhuilevat. Pätkikselle onnittelut askeleesta : )

Pia: Teillähän on järjestynyt kivasti tuo kotihoito, jos pystyt tekemään osa-aikaista työtä kuitenkin. Me sinnitellään nyt pelkällä miehen palkalla ja kotihoidon tuella ainakin kesään asti... tällä hetkellä asutaan aika pienessä asunnossa, se helpottaa taloudellisesti, mutta kohta olisi tarkoitus muuttaa...

Viivioskari: Kylläpä on ikävä tilanne naapureiden kanssa. Varmasti pelottaa olla yksin kotona lapsen kanssa. Toivottavasti poliisit veivät tyypin lopullisesti. Me asutaan vanhalla idyllisellä puutaloalueella, jonka varjopuolena on pari tosi huonokuntoista vuokrataloa, mutta ne laitapuolen kulkijat viihtyvät onneksi omissa porukoissaan, eikä ole häiriötä ollut.

Edwinalle 11 kk onnittelut! Täälläkin tulee viikon päästä 11 kk täyteen, sitten äitin vauva on enää kuukauden vauva... snif. Vaikka toisaalta tämä on kyllä tosi mainio ikä, kaikenlaista touhua riittää. Edwina varmaan lähtee tosiaan suoraan kävelemään, jos pyrkii ylöspäin; konttaaminenhan ei ole mitenkään välttämätön vaihe, jotkuthan saattaa liikkua vaikka pepullaan.

Sara-Maria: Meidän pojat on kehittyneet tosi samaa vauhtia. Justuskin seisoo ilman tukea ja kävelee tukea pitkin ja kärryllä, kerran otti pari askelta ilman tukea, mutta siitä on jo yli viikko, eikä ole tehnyt sitä uudelleen.

Hermionelle ja Eetullekin vilkutukset!

Justus siis otti reilu viikko sitten neljä askelta ilman tukea, mutta sen jälkeen ei taas ole uskaltanut. Ei tainnut itse ollenkaan tajuta, mitä tapahtui : ) Meillä on nyt siirrytty lopullisesti yksiin päikkäreihin. Jostain 9 kk lähtien nukkui välillä yhdet, useimmiten kuitenkin kahdet. Nyt noin viikko sitten alkoi olla virkeän oloinen ennen molempia päikkäreitä ja iltaunia, joten kokeiltiin siirtää ekoja päikkäreitä myöhemmäksi ja jättää toiset pois ja hyvin toimi. Nyt nukkuu puolen päivän aikoihin 2-2,5 tuntia, kun aiemmin nukkui tosi harvoin kahta tuntia putkeen. Helpottaa monella tavalla arkea, kun sekä valvomis- että nukkumispätkät on pidemmät, vaikka yhteensä omaa aikaa (lapsen nukkuessa) onkin vähän aikaisempaa vähemmän. Yöhulinatkin on taas helpottuneet, kun on saatu kotona arki pyörimään reissailun jälkeen. Ai niin, yhtenä päivänä kun luettiin kirjasta 'hauva laittaa sukat jalkaan', Justus kosketti omia sukkiaan. Kokeilin monta kertaa, että luettiin muita sivuja ja sitten tuo, aina sama juttu. Sitten kysyin, missä J:n sukat on ja taas kosketti niitä : ) Tuo oli ensimmäinen kerta, kun Justus ilmaisi ymmärtävänsä esineen nimen. Tietää joitakin toimintoihin liittyviä sanoja, kuten kiellon, suihkuun (innostuu), tule tänne (tulee), missä (alkaa etsiä).

Täydelliset naiset alkaa... Aurinkoista talvista viikkoa kaikille!! M & J

Vierailija

Muutamat olikin jo kaipailleet.

Ongelmallista päästä koneelle kun noi meidän tiput majailee koneen vieressä ja niitä ei sais häiritä. Tulen sitten joskus enemmän kertoilemaan meidän kuulumisia kun tämä tilanne rauhoittuu. Tipuille tuli kuusi munaa ja niistä kolmesta on nyt kuoriutunut pieniä tipuja. Kaksi munaa odottaa vielä vuoroaan (yksi oli kai tyhjä). Söpö piipitys kuuluu vierestä.

Toni kasvaa hirveää vauhtia ja oppii koko ajan jotain uutta. Lahjoja tuli ihan mieletön kasa (lähinnä brion junarataa...)

Palaan asiaan, poju heräs. T: Viivioskari & jätkä 8,5kk

iidalinnea
Seuraa 
Liittynyt19.12.2004

Heips kaikille, jotka vielä muistaa minut!

Ajattelin tulla kertoilemaan (jos ette ole käyneet vanttu-pinossa tai o-puolella), että meille syntyi ihana tummatukkainen tytär 20.12. (3840 g, 53 cm). Synnytys meni tosi paljon helpommin kuin tyttösen syntymä aikanaan, kun tositoimiin päästiin. Pääsimme jouluksi kotiin, joten saimme viettää ikimuistoisen joulun pikkuneitiin tutustuen.

Arki kahden pienen lapsen äitinä on aika hektistä, koska isosiskon rooliin asettuminen on ottanut meidän rakkalla esikoisella aika lujille. Onneksi pikkuhiljaa alkaa arjen rytmi löytymään.

Pirtsakkaa alkuvuotta kaikille teille!

t. iida-linnea ja tytöt 1v 7kk ja 2vkoa 1pvä

Vierailija

Kaikkee on ollu ja ei vaan oo ehtiny kirjoittelemaan...

Mutta kuulumisia täällä oltiin kaipailtu :)

Minä alotin työt ja S hoidon 7. pv. Hoitopaikka on päiväkoti, jossa on 9 hengen ryhmä. Hoitajia on 2 ja 1 pk-avustaja. Lapset on 1-4v.

Tosi hyvin hoitoon meno on sujunut. Viedessä S itki mut suru loppui ennen kuin ehdin ulos. Parina viime päivänä ei ole edes enää itkeny mut surullinen/loukkaantuneen oloinen kylläkin.Päivät sujuu kuulemma hyvin. Syö tosi reippaasti ja päiväunet on pidentyneet ekan päivän 40 minuutista 2 tuntiin ja eka pissiki oli tullut pottaan perjantaina. Eli koko ajan tuntuu et parempaan suuntaan on menossa. Ja mun mielestä melko nopeasti on sopeutunut. Olin varautunut henkisesti et saattaa mennä pitkään sopeutumisessa.

Illatkin on sujunu kotona mukavasti. Välillä on ollut tosi väsynyt ja kiukutellu mut pääsääntösesti ollaan leikitty ym ihan hyvällä tuulella. Ja yöt on sujunu ihan normaalisti.

Ainoa et ensimmäinen pöpö tuli jo. Viime su kuume nousi 39,2 mut laski nopeasti supolla. Ma S kotona mutta ei ollu enää lämpöä joten tiistaina meni jo hoitoon. Nyt on vielä vähän räkäisen olonen mut ei menoa haittaa.

Imetyksen lopetin vähän ennen joulua. Aloin olla huolissani ettei tytölle kelpaa tavallinen maito jota olin tarjoillut ruuan yhteydessä niinpä yksi ilta päätin et tää on tässä. Mut mut kas kummaa ku seuraavana aamuna laitoin tavallista maitoa nokkamukiin ja lämmitin pikkasen niin neiti joi maidon tyytyväisenä ihan kuin olisi aina juonut maidon mukista. Olin kummissani mutta tyytyväinen että tilanne hoitui helposti. Eikä ole ollut yhtään tissin perään vaikka jo samana iltana käytiin yhdessä suihkussa. Kummallinen tuo lapsen mieli.

1 vuotis synttäreitäkin ollaan ehditty viettää. Kiitos onnitteluista kovasti ja onnea muillekin vuosikkaille!

1 vuotis neuvolassa mitat olivat 76,5 cm ja paino 10kg ja risat.

Sanoja vielä ei tule mutta jonkinlaista tapailua on välillä havaittavissa. Ymmärrystä kyllä on. Omalla kielellään höpöttää välillä kyllä tosi kovasti. Itseä käy vaan naurattamaan kun toinen niin tosissaan höpöttää jotain :)

Parisuhde elämä on täällä vähän mitenhän sen nyt sanois... Kävi tuossa ennen joulua ilmi että 1+1 onkin 3 joten mulla pää on ihan sekaisin. Mies haluais jatkaa yhdessä kovasti ja kai minäkin mut en vaan tiedä. Tässä kun työtkin alkoi nii keskittyy lähinnä arkeen... Ollaan saatu kyllä paljon keskusteltua mut asia pyörii mulla mielessä päivittäin... Et sellasta...

Vilkutuksia ja hyviä vointeja kaikille!!!

S&S 1v (hui enää ei voi käyttää kk :-o)

Vierailija

Hiljasta on tosiaan...

Toivottavasti TIPUN Siennan hoidon alotus menee hyvin. Kurja toi pitkä matka mut kiva et oli mukavan olonen paikka. Hienoa et pystyvät järjestämään et tulevat kotiin keskustelemaan. Tsemppiä sullekki töiden alotukseen.

PIA-MARIA, mä oon miettiny tota tutin pois jättämistä... En vaan oo saanu viel aikaseks. Meillä on tutti vaan unilla, tosin nyt Eemil on alkanu myös päivisin hakemaan sängystä tuttia aina välillä... Sillon kyl otetaan pois suusta ja viedään takas sänkyyn. Nyt olis korkee aika luopua mut jotenki en oo saanu itestäni aikaseks. Tuskin meillä onnistuu ilman itkuja. Tutti on tärkee unille mentäessä, toinen suussa ja toinen kädessä. Vielä jos pidempään syö niin taitaa olla turha enään ennen toisen syntymää vierottaakkaan. Pullo meillä jäi pois ihan itestään.

Mulla on joku ihme alakulo kausi ollu päällä, mitään en oo saanu aikaseks, mikään ei huvita ja miehen kans vaan taistellaan. Ei jaksa. Välillä oon ihan valmis pistään pillit pussiin. Ku olis edes joku oma paikka mihin mennä hetkeks tuulettaan päätä! Tai joku ystävä jonka luo mennä istuksimaan. Mut eipä ole, eikä aina jaksa lähtee vaan yksin kävelemäänkään. tai sit pitäis lähtee niin kauas.Siis niitä ystäviä moikkaamaan.

No ehkä ens viikolla helpottaa ku alkaa taas perhekerhot sun muut pyörimään ja mies palaa töihin. Sotkee meidän kuviot kokonaan ku on arkisin kotona.

Onko kukaan muuten ollu kirjastojen satutunneilla? Mietin et viittiikö noin pienen kans mennä. Ei välttämättä kyl viel jaksa keskittyä.

Mutta vilkutuksia kaikille!

Nyt iltapalalle ja kirjan ääreen.

Odottelija, Eemil 1v ja masukki rv 29+4

Vierailija

MamaJaJustus, meidän naapurissa onkin ollut syksystä lähtien asunto myynnissä. Ja sitä taloa siellä lähikaupan luona mekin on joskus katseltu, se on ollut jo tosi pitkään myynnissä. Toivottavasti mieleinen asunto löytyy, olispa kiva jos muuttaisitte tänne meidän suunnalle =) millonkas te lähdette reissuun? on mulla tän viikon perjantai vapaa jos vielä olette maisemissa? mut jos ette niin näköstellään sitten teidän reissun jälkeen. Mukavaa reissua!

Hei vauvakuumeilijat!!! mulla olis 13kpl ovulaatiotestejä kaapissa ihan joutilaana. Olisko jollain kiinnostusta niitä ostella? Sit olis yks Clearbluen digitaalinen raskaustestikin mut en tiiä haluaako sitä kukaan ostaa kun se on sellainen kolmen kappaleen paketissa ollut. Se testitikku on tietenkin yksittäispakattu mut sitä itse testilaitetta on kyllä käytetty. Jos jollain kiinnostaa niin ilmoitelkaa!

Pitää mennä aamutoimiin. Katsotaan ehdinkö palailla vielä ennen töihin lähtöä..

Vierailija

Ihan on huono omatunto, kun en ole yhtään ehtinyt kirjoitella : ( Kuulumisenne olen kyllä käynyt lueskelemassa, mutta kun on päivät töissä, niin vapaa-aika menee tosi tiiviisti Pätkiksen ja miehen kanssa. Pätkis nimittäin ihan selkeästi protestoi äidin poissaoloa sillä tavalla, että ei päästäisi hetkeksikään näkyvistään, silloin kun olen kotona... heti tulee huuto. Päivät isin kanssa on kyllä menneet ihan ok, tosin sama juttu meinaa olla myös silloin, että ei oikein yksin viihtyisi sekuntiakaan. No, kai tuo menee ajan kanssa ohi.

Hoitopaikka saatiin tietää: Pätkis menee ensi viikolla tutustumaan sinne. Ihan uusi pph aloittaa ja tarkoitus olisi, että ensin Pätkis olisi osapäivähoidossa tuonne tammikuun puoleen väliin saakka, jolloin mies palaa töihin. Heillä tuli töissä lomautukset sillä tavalla, että ovat 2 vkoa töissä, 2 vkoa lomautettuna. Oli kyllä tosi onni, että itse satuin saamaan työpaikan! Mutta tietysti tässä nyt on se hyvä puoli, ettei tartte typyn olla ihan koko päivää hoidossa heti. Ja tammikuun saa tutustua hoitajaan ihan rauhassa, kun toinen lapsi tulee kuulemma vasta helmikuussa. Jännittää kuitenkin ihan hirveästi, että miten lähtee käyntiin. Varmaan eka päivänä vilkuilen puhelinta koko ajan töissä :)

Pätkiksen synttärit ja joulu menivät ihan mukavasti. Synttäreillä kävi vieraita tasaisesti koko päivän ja sankari sai paljon leluja ja vaatteita. Joulu oltiin Savossa siskoni perheen luona ja muissakin sukulaisissa vierailtiin. Pukki kävi (lähinnä 3 v serkkupojan takia), Pätkis katsoi silmät pyöreinä ja vähän piti itkaistakin. Pelotus unohtui kuitenkin pian, kun pukki toi ihania lahjoja: mm. taaperokärryn, duploja, palapelin, vaatteita, pehmoleluja, soivan lorukirjan ym. Muuten oli onnistunut ja mukava reissu, mutta yöt vieraassa paikassa olivat yhtä hulinaa...

Jaahas, jos muutaman kommentin yrittäis raapustaa, ennen kuin tyttö herää...

GAIOLE:n Piiperölle muuten SYNTTÄRIONNEA! :)

Ketäs muita joulukuun sankareita olikaan? PIA_MARIA:n Pötkö eikös ollut ainakin? No, onnea kaikille tasapuolisesti! ; )

BUTTERFLY: Juu ei meilläkään juhlistettu uutta vuotta oikein muuten kuin tehtiin kanatortilloita. Sähköt meni kovan tuulen takia poikki joskus 21.30 vähän ennen kuin Pätkis nukahti, joten painuttiin sitten miehenkin kanssa pehkuihin. Yhtään rakettia ei edes nähty, me kun asutaan täällä maalla. Onnea kihla-vuosipäivään ja 11 kk onnittelut pojille jo etukäteen!

Taidanpa laittaa jutun kahteen osaan... jatkan siis kohta...

Dajm + Pätkis (kohta 1 v 1 kk)

Vierailija

Pia, joo ilman noita testejä ei olis Eetu saanut alkuansa silloin kuin sai ja tää tonskakin sai luultavasti alkunsa testauspäivänä tai sen jälkeen. Sillon kun Eetu sai alkunsa, olin just toipumassa noro-viruksesta. Kokeilin vaan yks ilta testiä ja siihen tuli selkeä viiva, mies oli just sairastumassa noroon mut jaksettiin (puoliväkisten) touhuta sen verran että Eetu sai silloin alkunsa. On nimittäin helppo laskea se, kun itse olin ensin sairas ja mies sitten, joten toi testausilta oli varmaan kahden viikon sisällä ainoa pupuilukerta. Eikä muuten olis todellakaan ollut seksihaluja, oli sen verran rankka tauti toi noro. Tää tonskakin sai alkunsa testailupäivänä, ilmeisesti?! Mulla eka kierto imetyksen lopetuksen jälkeen oli normaalia pitempi. Toisessa kierrossa oli vaikea laskea oletettua ovulaatiota ja oltiin kesälomareissulla just silloin eli sekstailtiin silloin kun siltä tuntu. Kotiin kun tultiin niin pari päivää sen jälkeen kokeilin testiä muutamana päivänä ja yhtenä päivänä siihen sit tuli haalea viiva, kiertopäivät oli varmaan jo yli 20. Miehen kans mietittiin että voisko ovulaatio olla niin myöhään mutta hyödynnettiin se haaleakin viiva. Ja ekassa ulrassahan sikiö vastas vasta viikkoja 6 vaikka menkoista laskettuna olis pitänyt olla jo reilusti yli 7. Että kyllä niistä hyötyä on ollut ainakin meille. Mä en kyllä koskaan ole niillä saanut kauhean vahvoja viivoja. Ohjeissa on että testiviiva pitäis olla vahvempi kuin kontrolliviiva vaan ei oo mulla koskaan ollut. Laita osoitteesi mulle niin laitan sulle tilinumeroa ja sit testit postiin, mulle s.p.osoite on: simpa (at) dnainternet. net . Jätä noi ylimääräiset välit pois, yritän noin välttää mahdollisia roskaposteja. Tulehan kertomaan 1v-neuvola kuulumiset.

Mukava kuulla äitin ja Edwinan kuulumisia =) toivottavasti päiväkodin aloittaminen sujuu mukavasti.

Mamalle ja Justukselle mukavaa reissua!!

Meillä on eka aamu ettei annettu Eetulle maitoa pullosta. Vähän itkeskeli aamulla kun annettiin nokkamukista maitoa mut eipä pahasti. Se on alkanut niin reippaasti juomaan nokkamukista että kokeillaan tosta aamupullosta luopumista. Jukurttia annettiin mahan täytteeksi kun ei jakseta heti kuuden jälkeen puuroa keitellä. Sen takia kai me tota maitopulloa on annettukin kun se niin mukavasti täyttää mahan ja Eetu jaksaa sitten sillä odotella puuroa tänne kasin kieppeille. Eetu kun edelleen on aamuvirkku ja heräilee kuuden maissa. Menee kyllä nukkumaankin jo klo19. Nyt oliskin pian mentävä puuron syöntiin. Rölli kuulostaa olevan telkkarissa, Eetu tykkää sitä katsella. Ja noi joululahja-duplot annettiin viikonloppuna ja ne on kyllä mieleiset =)

hermione ja Eetu 1,3v ja masukki rv26 (kai laskin oikein...)

Vierailija

Tunnustan, etten ehtinyt edes pinoa lukea läpi, tulin vaan raportoimaan fiiliksiä viimeiseltä hoitovapaapäivältä. Huomenna alkaa siis työt ja sitä myöten Siennan tarhaura ihan tosissaan.

Tämä viikko ollaan oltu tarhassa harjoittelemassa, aamu kahdeksasta suurin piirtein kolmeen iltapäivällä. Sienna on siis nukkunut myös päikkärit siellä. Tosi hyvin on mennyt, perjantaina meni jopa omahoitajan kanssa päikkäreille ihan kiltisti niin että en ollut näköpiirissä. Luottavaisin mielin olen siis tyttöä jättämässä hoitoon.

Uusia taitoja on tullut taas roppakaupalla. Sienna on oppinut syömään melko hyvin itse lusikalla, tosin välillä laittaa myös käsin ruokaa suuhun. Itse yrittää myös kovasti pukea päälleen, melko huonolla menestyksellä, mutta kuitenkin. Tarhassa osaa jo hakea oman vaippansa ja vaatteensa, tietää oman tuolinsa, sänkynsä ja pottansa ja ottaa hyvin kontaktia hoitajiin. Uusia sanoja tulee nyt ihan päivittäin (uusimpia esim. "pomppii", "panda", "tossut", "häntä" ja "oi-joi"). Nyt odotellaan, milloin ruotsinkielisiä sanoja tulee enemmän, mutta veikkaisin, ettei siihen mene kauaa kun tarhassa puhutaan vain ruotsia.

Perjantaina tarhassa on henkilökunnan koulutuspäivä ja lafka on kiinni. Siennalle olisi hommattu korvaava hoitopaikka jostain muualta, mutta sain pomoltani luvan pitää vapaapäivän ja jään tytön kanssa kotiin. Tuntuisi kamalalta viedä se neljän tarhapäivän jälkeen johonkin ihan vieraaseen paikkaan. Onneksi mulla on ymmärtäväinen pomo.

Töille en ole omistanut ajatustakaan, olen keskittynyt vaan Siennan saamiseen tarhauralle. Kai pitäisi huomenna sitten kääntää aivot uuteen asentoon ja liittyä taas aikuisten maailmaan. Tosi kiva mennä töihin, mutta tuntuu vielä ihan epätodelliselta. Yllättävän hyvin viihdyin kyllä kotonakin, varsinkin sen jälkeen, kun mies palasi kotimaahan.

Yritän palailla ensi viikolla kertomaan, miten meillä lähtee tarhassa sujumaan. Mukavaa viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 1v4kk

Vierailija

Parempi päivä tänään. : ) Huomattavasti. Alakulo katos jonnekkin yön aikana ja aamulla nousin ihan uudella tarmolla.

Nyt on jo koti siivottu ja ruoka tuloillaan.

BUTTERFLYLLE kiitoksia tsemppailusta. jotenki kaikki rutiinit menee ihan höpöks ku mies on kotona, tai unet ja syömiset kyllä on suht kohdillaan mut ei ite oikein pääse lähtee liikenteeseen tai muutakaan. Ja muutenki aina välillä masentaa, sepä vissiin kuuluu elämään niin osaa sitten taas hyvinä päivinä nauttia siitä mitä on. : ) Kiva et oot päässy tuulettumaan kavereiden kanssa ja hakemaan ideoita messuilta. Mäki jossain vaiheessa miehelle ehdotin et pitäiskö käydä katsastamassa messutarjonta. Vaikka ei me olla edes naimisiin menossa. Tai onhan siitä ollu puhetta aina tasasin väliajoin mut jotenki ei vaan ole vielä löytyny sopivaa ajankohtaa... Harmi et jäi uutiset kattomatta, vaikka enhän mä olis sua tunnistanu.

Voi poikia, että semmosta sisarusrakkautta.

Jaahas, pyykkikone kuulu pysähtyvän, eiku hommiin. : )

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Odottelija rv 29+5 ja Eemil 1v 1vko

Vierailija

Mitenkäs meidän töihin palaajilla on arki alkanut? Ja lapsilla hoito? Varmasti kiirettä pitelee ja aikansa menee totutellessa uudenlaiseen arkeen.

HERMIONE tuttua toi ilman kertyminen... Mut ei täälläkään vielä onneks ummetusta. Se tosiaan on pph:n huono puoli, toi sijaishoito. Pitää vaan toivoa että on hoitsu joka sairastaa vähän. Mut onhan aina lomat sun muut. Toivottavasti Eetun yö sujuu hyvin eikä tule enempää kipeäks. Viikot tosiaan paukkuu jo pitkällä. Nyt vasta tän vuoden puolella oon heränny tajuamaan et meille on ihan kohta tulossa vauva! Jotenki aikasemmin on vaan ajatellu et onhan siihen vielä aikaa...

On mulla matalapaine jo helpottanu, sitä aina ajoittain tulee kun tulee ikävä ystäviä. Mut kokoajan harvemmin. Ja nyt oon löytäny tästä jo semmosia hyvänpäiväntuttuja läheltä, siis semmosia et pysähdytään juttelemaan jos törmätään. Siitä se lähtee... Aikaa se vie kerätä itelleen uutta verkostoa aikuisena, varsinki ku ei ole töissä tai opiskele.

Ja perhekerhojen alkaminen piristi kummasti mieltä, näkee ihmisiä. Muitakin kun miehen!

GAIOLEn ja Piiperön kuulumisia oli mukava kuulla! Samoin VIIVIOSKARIN ja Tonin. Viivioskarille mukavaa laatuaikaa. Mä en saa auki kuvaa teidän linnuista. : (

Tutista; mä luulen et meilläkään ei vielä aleta siitä luopumaan. Miehellä olis enempi hätä saada pojalta pois mut ite en oikein jaksa ruveta siihen hommaan. Ja varsinki ku tutti on meilläki yöaikaan tärkee ja muutenki unilla. On niin helppo laitta Eemilille tutti suuhun, halia hetki ja nostaa sänkyyn, vielä toinen tutti käteen ja sinne jää nukkumaan. Yöllä löytää ite tutin, tai meillä on sängyssä vissiin neljä tuttia niin aina joku osuu käteen. : ) Muuten sitä ei sitten käytetäkkään. Välillä hakee sängystä mut nyt on jo oppinu ite antamaan pois kun pyydän. tai kysyn et miks sulla on tutti suussa niin antaa pois. Mitäs tuosta stressaamaan, ehtiihän sitä.

Eemilillä oli 1v neuvola, pituutta oli tullu 4,5cm eli nyt on 77cm pitkä. Painoa vaan 90g= 10690g mutta nätisti menee tasapainossa. Paino on ollu tähän saakka se mikä on noussu enempi ja nyt sitte tasaa.

Mulla oli kans samalla neuvola ja kaikki hyvin. Nyt siellä pitääki alkaa ramppaa kahden viikon välein... Sain ajatki valmiiks viikolle 39 asti! 29 päivä mennään valmennusryhmän mukaan tutustumaan synnärille, mä kun en ole täällä synnyttäny. Ihan kiva päästä kattoo mihin sitä on menossa.

Synnyttikö kukaan muuten yksin? Mä oon alkanu miettimään et josko en ottaiskaan miestä mukaan. Jotenki semmonen fiilis etten halua. Mut tää voi kyllä olla ihan jotain raskaushörinää. Muistelen et Eemilin aikaan oli ihan samanlaisia fiiliksiä ja sit kuitenki miehestä oli iso tuki kun vaan oli läsnä. ja tosipaikan tullen ei ollu epäilystäkään ettenkö häntä haluais mukaan. Outoja ajatuksia... Kait sitä pitää jotain raskausomituisuuksia mullakin olla.

Mukavaa viikonloppua kaikille, me ollaan Eemilin kans kahestaan, mies viettää laatuaikaa poikien kanssa kelkkareissulla. Mitä se laatuaika kavereiden kanssa on?? Jotain syötävää?? ; )

Odottelija, Eemil 1v ja masumyllertäjä rv 30+2

Vierailija

TIPU: Mie varmaan joka kerta ihmettelen tuota Siennan (tai siis "Ennan" ;) ) kielellistä kehitystä! Aivan mahtava typykkä! Ja upeasti oppinut kävelytaidonkin kyllä. Pätkis ei vielä ole ottanut ensiaskeliaan ilman tukea. Kovasti kyllä on viime päivinä ruvennut yrittämään, mutta vielä ei uskallus ja taito riitä. No, eipä tuolla kiire ole. Hirmu varovasti neiti kyllä osaa nyt laskeutua itse istumaan, joten jospa kävelyn oppiminenkaan ei sitten toisi isompia kuhmuja. Meillä ei Pätkis muuten ulkona rupea jostain syystä kävelemään tuettunakaan, en oikein tiedä mikä siinä on?

HERMIONE: Söpö masukuva taas! Ja Eetusta oikein herrasmies-kuva. Hyvä, ettei kylkikipu ollut vakavampaa, yritähän nyt parannella. Ja voin kyllä kuvitella, että on tullut melko jänskä olo makoilla synnytyssalissa :) Miten teillä muuten Eetu reagoi siun töihin menoon: onko ollut enemmän kiinni sinussa?

ODOTTELIJA: Eemilille jo etukäteen ONNEA synttäreiden johdosta! Meillä muuten myös Pätkikselle ei uppoa maito nokkiksesta, vesi kylläkin. Maitoa juo muutaman hörpyn ja sitten alkaa "valuttaa" sitä leukaa pitkin. Pullosta siis edelleen meillä annetaan maito, en tiedä milloin jaksais alkaa opettaa kunnolla mukille.

BUUFFA: Siellä mennyt joulu kivasti ja lahjoja tullut. Vissiin vähän väsyneenä luin viestiäsi, kun ihmettelin moneen kertaan, että mitä tuo "possuun täytettä" tarkoittaa : ) Tajusin sitten kyllä... Neea on muuten suurin piirtein saman kokoinen kuin Pätkis nyt (1 v neuvolassa oli 74 cm ja 9 115 g), mutta taishan Neea olla pienempikin syntyessään. Meille määrättiin keväälle ylimääräinen kasvukontrolli (tai siis saadaan käyttää jos halutaan), mutta ei mitään hälyttävää kuitenkaan, ihan omalla käyrällään kasvaa. Pikku notkahdus oli, mutta luultavasti johtuu siitä, että liikkuu paljon. Ja syöminenkin oli kyllä yhdessä välissä vähän huonoa, mutta nyt taas ruoka kelpaa.

HELTSYLLE ja Kiialle vilkutukset! Tulehan kertoilemaan kuulumisia.

POREELLE ja Nooralle myös moikat! Ihana kuva : )

MAMAJAJUSTUS: Mitenkäs siellä joulunaika on sujunut? Ikävältä kuulosti tuo Justuksen oksentelu, eihän tullut enemmän pipiksi?

GAIOLE: tuossa jo ylempänä laitoinkin onnitteluja Piiperölle, mitenkäs teillä juhlat? Vai on Piiperölle kasvututkimuksia tulossa, hyvähän se on että tutkivat. Toivottavasti kaikki kunnossa, varmaankin, jos ihan muuten pirteä on ja hyvin syö.

Missäs muut enskat luuraa? Tulkaahan piipahtamaan.

Dajm + Pätkis

Vierailija

Moikat vaan täältäkin pitkästä aikaa, ei oo vaan nyt taas jaksanu alkaa kirjotteleen vaikka oonkin käyny juttuja lukemassa. Ollaan touhuttu Neean kanssa nyt paljon kaikkee ulkona yleensä parikin kertaa päivässä, kun on ollu hyvät ilmat. Illalla ollaan käyty yleensä pulkkailemassa. Viime sunnuntaina käytiin pitkästä aikaa uimahallissa niin että Neea oli kans mukana. Hienosti viihty altaassa melkein tunnin. Oli siis ihan normi lämpönen vesi. Ei kyllä enää uskallettu sukelluttaa, kun tosiaan ei sillon syksyllä enää päästy jatkaan sinne vauvauintiin, eikä olla sen jälkeen sukellettu. Refleksi on kyllä ilmeisesti tallella, koska suihkussakin tekee samanlailla kun sukellukseen lähdettäessä.

Bianco:

Kiva kuulla teistäkin. Toi on kyllä hieno kun sulla on mahis tehdä lyhennettyä työviikkoo.

Mamaja Justus:

Malttaa olla yleensä piilossa. Istuu aika pitkääkin ihan hiljaa, kun mä en yleensä muka löydä sitä ekalla kerralla. Välillä kyllä huuteleekin että "siä". Ei siis sano että täällä. Kun toi siä on tullu siitä kun aina sanotaan, että missäs se Neea on? Ei oo näkyny missään. Sit kun löytyy niin usein sanotaan että, siellä. Siitä se on siis ton kopioinu.

Justukselle onnittelut askelista ja asia yhteyksien hoksaamisesta. Siitä se puheen kehitys sitten lähtee eteneen.

Dajm:

Pätkikselle onnittelut askeleesta :) ,jokos niitä on tullut useampi?

Viivioskari:

Meillä on kans päikkärit ihan tuurista kiinni. Joskus (yleensä 1-2 kertaa viikossa) ei mee kun joku 40min-1h ja sit tavallisemmin normi päikyt 2-2,5h. Yö unilla ei oo mitään vaikutusta asiaan, eikä myöskään lyhyillä päikyillä yöuniin. Menee silti samaan aikaan nukkuun vaikka ei ois vetäny kun 40min päikyt. En kans tiämistä moinen johtuu, ellei sit oo jättmässä jo niitä yksiäkin päikkyjä pois.

Nyt iltapuuhien pariin ja kohta nukkuun kun oon ihan rätti.

Buuffa ja Neea 1v4kk

Vierailija

Pikaisesti olen käynyt pinoa lukemassa, mutta taitaa taas jäädä kommentoinnit toiseen kertaan...

Buuffalle kiitos treffeistä! Neea oli kyllä mainio, kun syötti Justukselle omaa leipäänsä samoin kuin minä : )

Jjahas, nyt herättiin, eli taitaa jäädä oma napakin vähään...

Ollaan siis kotiuduttu vaarilasta ja pari päivää pitäis vielä olla pojun kans kaksin ennen kuin mieskin kotiutuu omalta reissultaan. Justus on nukkunut aika levottomasti, varmaan osin vieraan paikan takia ja sitten taitaa yläetuhampaatkin olla tuloillaan. Olen sortunut perinteisiin eli tarjoamaan maitoa kerran yössä tai ottamaan viereen, on taas kiva opettaa pois.. ei vaan jaksanut tuolla kylässä huutaa/valvoa kauaa. Mies kyllä pääsee heti tultuaan paikkailemaan poissaoloaan ja minä taidan nukkua sitten pari yötä eri huoneessa : )

Tämä aamu alkoi mukavasti, kun laitoin itselleni aamupalaa pöydälle, kun Justuksen puuro jäähtyi tiskipöydällä. Nostin sitten pojun syöttötuoliin, tarkoituksena siis että syödään yhdessä, ja käännyin nostamaan puuron tiskipöydältä ruokapöydälle. Sen sekunnin aikana Justus oli saanut tabletin reunasta kiinni (yleensä katson huolella ettei yletä) ja vetänyt mun ruuat lattialle. Onni onnettomuudessa, ettei saanut itsensä päälle kuumaa kahvia tai lasinsiruja! Mutta oli siinä siivoaminen ja vieläkin vähän pelottaa, että jos joku lasinsiru onkin jäänyt lattialle, Justus kun syö nykyisin kaikki löytämänsä murut, nukkapallot yms. lattiolta :/

Selvittiin kuitenkin liikenteeseen ja oltiin jumpassa, 6-12 kk ryhmässä kuten syksylläkin. Ohjaaja ehdotti kuitenkin, että mentäisiin jatkossa 1-2-vuotiaiden ryhmään, kun Justuksella on tuo kävely jo niin tuloillaan. Tuohon pienempien ryhmään oli tullut paljon uusia, nuorempia, joten ohjaajan täytyy tietysti mennä heidän ehdoillaan. Saa nähdä, miten ensi kerralla pärjätään taaperoiden kanssa.

Nyt ei enää jaksa poju touhuilla omiaan..

Vilkutukset kaikille! M & J

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat