Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on ongelma, en keksi kotona oikein mitään tekemistä ikinä. Joko ravaan kessulla

Vierailija

tai sit surffailen täällä.. Ei ole mitään sellaista tekemistä, että voisin koneen sammuttaa ja mennä tekemään, jos joku ymmärtää.

Tätä tää on aina.

Nytkin lapset katsovat telkkarista piirrettyjä, kämppä on siivottu. En keksi vaan mitään mitä tekisin.

lapsilla vähän ikäeroa ja ovat samaa sukupuolta, joten heillä on usein ne omat leikkinsä, eikä aikuisen kuulukkaan 24/7 leikkiä

MITÄ IHMETTÄ MÄ KEKSIN ITELLENI TEKEMISTÄ?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Olen ollut pari viikkoa lomalla ja joulunpyhät poisluettuna olen koko ajan siivonnut kuin hullu. Eikä loppua näy. Keittiön ja eteisen kaapit sekä vaatehuone on tullut järjesteltyä ja auton perällä odottaa kaksi jätesäkkiä pelastusarmeijalle lähtevää vaatetta ja tavaraa. Silti kaikki yläkerran kaapit on vielä koskematta, varaston voisi myös siivota. Pyykkiä on kodinhoitohuoneessa hirveä läjä odottamassa jatkokäsittelyä ja olohuone aina kuin pommin jäljiltä. Ja ruokaa pitäisi laittaa ja lastenkin kanssa ehtiä vähän seurustelemaan... Miten voi olla, että jossakin lapsiperheessä äiti-ihmisellä muka ei ole mitään tekemistä?!?

Vierailija

MITÄ IHMETTÄ OON TEHNYT KUN EI OLLUT KONETTA.

en lue kirjoja, tykkään kyllä leipoakkin, mutta siinä menee kuitenkin aika vähän aikaa loppujen lopuksi. Ruokaa olen tehnyt pakastimeen aika paljon.

Tuntuu vain että päivä on pirun pitkä, jos kokeilisin laittaa koneen kiinni niin makaisin varmaan vain sohvalla, sekottais noi lapset edes kämpän taas ni voisin siivota =)

Nyt voisin kyllä tehdä sellaisen, että kuvaan kaikki vanhat lastenvaatteet ja laitan myyntiin =) siinäpä mulle täksi päiväksi tekemistä (tosin sekin liittyy nettiin)

Vierailija

Vaihdetaanko lapsia? Meillä 2-vuotias erittäin seurankipeä lapsi, ei leiki oikeastaan ollenkaan yksin, vaan vaatii jatkuvaa huomiota. Minulla olisi paljonkin tekemistä, kun vain olisi aikaa. Lukisin ja piirtäisin ja katsoisin telkkarista hyviä ohjelmia. Eikö ap:tä tosiaan kiinnosta lukea kirjoja?

Vierailija

se on kivaa laittaa niitä myyntiin, mutta mistä ostat halvalla ja miten saat myytyä kalliimmalla niitä?

siis kierteletkö kirppiksillä?? vai ostatko netistä halvalla? rahaa ei opiskelijana oo paljon joten siinä olis sekin hyöty et tulis vähän rahaa

kirppiksille en kyllä viitti lähteä kiertelemään kun lapset ei tykkää yhtään, löydätkö netistä halvalla jotain joskus?

ap

Vierailija

huoneessaan ja leikkivät jotain, toinen on lohikäärme ja toinen ritari tms roolileikkejä, tai rakentavat tuntitolkulla junarataa, ovat kuin paita ja peppu, koskaan eivät leiki yksin vaan aina keskenään.

ei noihin roolileikkeihin aikuista huolita. Temppurata kiva idea, mutta sitäkään ei kovin montaa tuntia jaksa.. alkaispa koulu jo niin olis tekemistä..

Vierailija

Teetkö käsitöitä? Opettele neulomaan tai virkkaamaan, aika menee siivillä, tee vaikka lapsille pipoja, tai nuken vaatteita!

Osta 1000 palan palapeli

Askartele kortteja

Heittäydy leikkimään lasten kanssa, se on niille tärkeää ja hauskaa. Temppurata olkkariin, siten, että ei saa koskea lattiaan, tyynyt on krokotiileja jne. Varmasti hauskaa!

Vierailija

Mulla olis miljoona keskeneräistä juttua mitä pitäis tehdä. Eli multa ei lopu hommat koskaan, vaikka sivottu olis ja lapset leikii kiltisti.

Eli täällä odottais iso kasa silitettävää pyykkiä. Lapsen sänkyyn pitäis vaihtaa lakanat, ja ne pitäis pestä sekä ripustaa kuivaushuoneeseen.

Sitten täällä olis ompeluprojekteja kesken. Verhoihin pitäisi ommella nauhat joilla saisin riputettua paremmin ikkunoihin. Muutenkin tän kämpän verhot pitäisi suunitella kokonaan uudestaan.

Monta paikkaa on järjestämättä täällä, vaikka muuten siistiä onkin. Ja monta kaapia voisi käydä läpi ja heittää pois ylimääräiset sekä laittaa huutonettiin myyntiin kaikki ylimääräinen.

Että kyllä täällä tekemistä riittää.....tule tänne, minä keksin sulle tekemistä :-D

Mutta oikeesti, minä tykkään käsitöistä, siinä on paljon tekemistä. Mutta toki jos ne ei nappaa, niin ei siitäkään ole sitten apua.

Palapelit on kans kiva harrastus. Tai ota kupillinen kuumaa teetä ja ala kattoa jotain leffaa, tai lue joku hvyä kirja (mulla olis molempia täällä, katsomattomia leffoja ja lukemattomia kirjoja).

Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä ja ideoita.

Vierailija

niin onhan se ihan hyvä että ensin leikkivät omassa huoneessa sen 3h, katsovat hiljaa videota 2h ja taas leikkivät monta tuntia, saa rauhassa tehdä

MUTTA, nyt kun on lomaa, niin tämä ei oo yhtään kivaa =(

kaikki hommat on tehty, äsken leivottiin pannukakkua, tiskasin.. ja nyt ei oo taaskaan mitään tekemistä.. kohta ollaan lasten kanssa kyllä levyraatia, just ovat piirtämässä hymynaamoja ja naama väärinpäin kuvia joita sitten näytetään.. no, tekemistä ainakin hetkeks

ap taas

Vierailija

jotkut perhepäivähoitoikäiset lapset ovat asia erikseen, kyllä joku 2v vaatii leikittäjää, mutta meidän lapset leikkivät ihan omia juttujaan mistä mulla ei oo hajuakaan, legoilla rakennellaan yhdessä yms

Vierailija

lapsi on nyt reilut 2v ja odotan toista.la 2kk päästä. lapseni haluaa leikkiä joskus minun kanssa mutta harvoin,leikkii yksinään tai isän kanssa. ja pojassa ei ole mitään vikaa. se vain tykkää leikkiä yksin ja näytellä mulle kaikkea XD ihana lapsi. mutta mulla päivät menee pitkäksi...herään olen pojan kanssa,teen ruanmenemme ulos,siivoan,pesen pyykit yms,teen ruan kun mies tulee kotiin,siivoan, olen vain ja varsinkin jos ei ole siivottavaa niin huh...ilta menee siinä että olen olen ja olen vain...mutta onneksi on toinen kohta niin vauvan kanssa taas on tekemistä pojan kanssa kun saadaan vauvaa hoitaa :)

Vierailija

voi musta olis kiva ko sais hetken rauhan :) mulla on 10kk vanha poika, jonka perässä saa olla IHAN KOKO AJAN :) ihana se silti on, mut joskus olis kiva ottaa vaan rennosti. illalla on sit omaa aikaa, se menneeki sit yleensä koneella istumiseen... :)

Vierailija

mulla on koko ajan ihan hirveesti tekemistä. johtuukohan 200 neliöisestä talosta vai mistä mutta puuhaa riittää. vain 2 lasta mutta järkyttävät pyykkivuoret, kaikki huoneet sekaisin ja pitäis imuroida ja pestä ja pyyhkiä ja järjestellä. mielestäni koko ajan siivoan paitsi kahvin ajan olen netissä. no yksi homma mulla on muutakin, eli ostan halvalla ja myyn kalliilla. siihen menee aikaa, valokuvaamisiin, nettiin laittoon, postitushommiin yms. mut pakko sitä jotain työtäkin on köyhän kotiäidin tehdä. mut koskaan ei ole ollut tekemisen puutetta sitten ala-aste aikojen. järkyttävä kiire vaan koko ajan. kaappeja en ole ehtinyt vuosiin siivoamaan tai ylipäätään mitään suursiivousta. kylppärissäkin menee vain pieni polku suihkulle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat