Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~* JOULUodottajien tammikuu - viimeiset uunista ulos! *~*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eilisilta meni sitten hyvin rauhallisesti - liiankin. Olin miehelle vihjaillut vauvanhäätöpuuhista mutta eihän se tehnyt muuta kun telkkaria tuijotti yöhön asti ja menin sitten pettyneenä nukkumaan... Raketteja katselin ikkunasta, ihme kyllä esikoinen ei niihin herännyt vaan nukkui kuin tukki puoliltaöin :D.

Tänään rupesi tulemaan limatulppaa ja aamuyöllä taas pitkästä aikaa muutama kipeähkö suppari. En kyllä nyt pysty yhtään iloitsemaan näistä enteistä, koska vauva punkee edelleen päätään tuonne nivuskuoppaan, 20 senttiä sivuun sieltä minne pitäisi, eli vaikka nyt lähtisikin tulemaan niin eihän se pysty tuosta asennosta. Toivottavasti pystyvät jotenkin kääntämään sairaalassa? Se kyllä selviää vasta ensi viikolla :/ .

Käyn seuraavaksi aloittamassa vauvapuolelle pinon, nyyttinsä jo saaneet voivat halutessaan ruveta pinoutumaan sinne :).

Vielä linkki joulukuun loppupuolen vauvauutisiin ja muihin juttuihin:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Gnatte 41+2

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Eilen tänne illalla kirjottelin, mutta sit kone päätti ettei mun tekstiä julkasta. En jaksanu sit alkaa taistelemaan...

Ilmottaudun vaan, että täällä sitä edelleen ollaan yhdes koos. Limatulppaa tulee jo ties monettako päivää, muita oireita ei juurikaan. Huomenna aamupäivällä sit kontrolliin ja aion vaatia että käynnistävät heti!

Stressaa hirveesti esikoisen hoitojärjestelyt ja pahin mahdollinen sauma synnytykselle ois just pe-la, joten meille ois helpompaa jos käynnistys ois huomenna ja syntyis sit vaikka pe...niinhän mää voin ainaki suunnitella...=)

Lumityöt kävin äsken tekemässä (ei tosin hirveesti ollu tekemistä), mutta eipä sekään ihmeemmin oireita aiheuttanu. Pakkasta oli aamulla -15. Mies joutu lähtemään töihin (kun oli laskelmoinu, että sais jatkaa joululomaa parilla isyyslomaviikolla!) ja vei tytön samalla hoitoon. Saan ainaki levätä paremmin, kun yö meni taas niinku meni....

Mutta, tällasta tänne. Katotaan ehdinkö huomenna raportoimaan kuulumisia, vai jäänkö suoraa TAYS:iin.

HaHa 41+6

Vierailija

Onnea Mae3:lle ja satamäärin onnea myös Gnatelle nyytistä...

Tänään onkin HAHA:lla jännä päivä, pidän peukkuja että sulla olis tänään jo lapsukainen vieressäs.....

Itsekin tein eilen lumitöitä (naapurit varmaan katto että olenko järkeni menettäny, kun edestakasin hinasin sitä pakkaslunta tossa pihamaalla.....)

Ja lenkillä olen käynyt päivittäin, eikä niin mitään synnytykseen viittaavaakaan että...

Munkin avokki palas keskiviikkona töihin vaikka niin kanssa luultiin, ettei tarvis mennä ennen isyyslomaa....

Huomenna olis neuvola ja LA, kummastakin yhtä paljon varmaan hyötyä tässä vaiheessa. Oon sitkeesti päättänyt pysyä täällä kärvistelijöiden puolella, niin kauan kunnes vauva on maailmassa, sen jälkeen siirryn sinne vauvautuneiden pinoon. Ennen ei voi, etten rupea rähisemään näitä vaivoja siellä puolella, kun muilla on jo uudet vaivat ja tietysti ne tuhisevat nyytit...

No täytyypä tästä vääntäytyä lenkille, kunhan toi pakkanen vähän helpottaa (nyt lasissa -16 C), niin saa edes tätä päivää vähän paremmin kulumaan.

Nudivas + masukki 39+6

Vierailija

Hahalle, Tyhjäsylille ja Armille! Toivottavasti pian kuuluu myös Nudivaksesta ja Laabanistakin (tai ehkä olette käyneet ilmoittautumassa suoraan vauvapuolelle? en ole sitä nyt jaksanut katsella).

Palaan itsekin langoille,sinne vauvapuolelle kunhan voimat palautuvat.

Vierailija

MOI pitkästä aikaa!

Meillä ollut hieman unettomia öitä/päiviä/aamuja/iltoja ..hehhee... Eli vuorokausia, joten en ole tänne nettiin päässyt/jaksanut tulla...

Vaan taitavat kaikki jo olla siellä nyyttiä hakemassa? Jos ei ole, niin mä vaan uskon niihin vyöhykepisteisiin ja luon toivoa niille, jotka ehkä vielä odottelevat lähtöä... Kun esikoisen kanssa meni viikoille 42+2, niin tämä vauva tulikin 40+2 ja tosiaan niitä pisteitä oli se noin 10 päivää hierottu säännöllisesti... Tosin mistä sen tietää millä liikkeelle lähtee... Itse ainakin tuli kokeiltua ja yllätyttyä niin positiivisesti ETTÄ.......

Siirryn tonne vauvapuolelle nyt sitten, kun joku mainitsi, että sielläkin olisi pino...

Siisa ja pikkuinen mies jo yli 3 viikkoa ikä!

Vierailija

Olenko mä todellakin ainoa täällä enää, kaikki muut sairaalaan karanneet? Toivottavasti tietysti olis niin :).

Limatulpan tulo lakkas sit tosi pian aamulla, eikä muutenkaan mitään merkkejä paitsi vähän menkkajomottelua välillä. Ja joku pallura puskee sitkeästi tuolla nivusessa...

Sen verran annoin nyt periksi, että rupesin sairaalakassin kimppuun. En löydä mistään sitä villaista välihaalaria ja pipoa joita suunnittelin vauvalle kotiintuloa varten, pitää jatkaa etsintöjä...

Vierailija

mutta nyt alkaa olemaan keinot vähisssä että jaksaa päivästä toiseen tätä odotusta,niin päätin kirjoittaa. Kirjoitin jo tuonne aihe vapaalle ärsyttävistä kyselevistä ihmisistä jotka ei tajua jättää rauhaan viimeisillään odottavaa. Kyllä tässä aika on pitkäksi tullut odotellessa,varsinkin kun tämä on kolmas ja edellinen syntyi laskettuna päivänä,niin ympäristö on aiheuttanut sellaiset paineet että jouluna jo kyseltiin että onko mitään tuntemuksia kun on jo kolmas niin pitäisi syntyä vähän etu ajassa!!! Kannatan että neuvolassakin pitäisi laskea hedelmöittymispäivän perusteella(jos sen tietää) eikä viimeisistä kuukautisista. Oltaisiin paljon lähempänä totuutta. Ensimmäinen on aikoinaan minulla käynnistetty 41+4 vähäisen lapsiveden vuoksi. Voimia kaikille viimeisillään odottelijoille!!

Laaban 41+1

Vierailija

ovatko jo kaikki omansa saaneet kainaloon. Onnea kamalasti vauvan saaneille, ja tsemppiä vielä vimoisille koitokseen.

Meillä alkoi vasta nyt sitten arki kunnolla. Jouduttiin tytön kanssa päivän kotona olon jälkeen uudelleen sairaalaan, ja siellä vietettiin sitten kolme vuorokautta.

Tyttö päätti kotona, ettei ruoka maistu, ja paino rupesi putoamaan, samantien bilirubiiniarvotkin sitten nousivat ja neiti kellastui ja joutui 2 vuorokaudeksi valohoitoon. Paino tippui pikkusella reilusti alle syntymäpainon, ja huideltiin jo 3700g tienoolla. Onneksi päästiin viimein toivottavasti pysyvästi kotiin ja ruokailukin rupesi sujumaan. Arvot laskivat ja nyt taas siis arkea totutellaan.

Neiti tuli niin vauhdilla maailmaan (40 min), että lääkärin mukaan nämä alkuvaikeudet johtuvat siitä. Toivottavasti niin on. Nyt joudumme kuitenkin käymään vielä parisen viikkoa verikokeissa aina kahden päivän välein, mutta näyttää että arvot ovat nyt pysyneet hyvinä ja tyttö kasvaa.

Toivottavasti te muut ette joudu vastaavaan sairaala rumbaan.

Nyt syöttelemään taas, jotta saadaan neitokaisen paino lähellekkin syntymäpaino huomista punnitusta varten:)

Lilla ja Aava 1vko 5 päivää.

Vierailija

tänään synnyttämään, sopii mulle. Mitenhän sais ton mahavuokralaisen ja oman elimistönsäkin ymmärtään, että tänään sitten voitas mennä.....

Lenkillä kävin tänäänkin, kun ihana ilma oli taas. Muuten olossa ei niin mitään uutta. Selkä vaan väsyy kävellessä, mutta niin se tekee kaikissa muissakin asennoissa.

Miten on mahdollista, että näin pitkältä tuntuu päivät vaikka tunnit menee nopeesti, mutta kun odottaa synnytystä alkavaksi niin tuntuu ykskin päivä loputtoman pitkältä. Käsittämätöntä.

HAHA: koita jaksaa noilla yöunillas, eipä siinä paljon vaihtoehtojakaan oo. "Onneks" se esikoinen on sut jo totuttanu tohon rytmiin, nyt elimistö tekee sit samaa kun taas vauva tulossa.

No mutta ei kerta kaikkiaan mitään muuta tänne rintamalle.... Odottelua.....

Nudivas + masukki 39+2

Vierailija

Ilmoittelenpa minäkin faktat tänne listoille, parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;)

Eli meidän pieni ihana prinsessa syntyi suunnitellulla sektiolla 8.12. Kaikki meni hienosti ja olen toipunutkin sektiosta tosi hyvin. Sairaalaan mentiin maanantai aamuna ja kotiin lähdettiin jo keskiviikkona puolenpäivän aikaan. Esikoinen (4-vee) on reipas isoveikka, vielä ainakaan ei mustasukkaisuuttakaan ole ilmennyt. Innokas on hoitamaan, välillä vähän liiankin innokas ja herättää vahingossa vauvan kun käy pusuttelemassa. :)

Pikkuneiti on aika rauhallinen, helppo vauva ja syötävän suloinen tietenkin. Hän syö 3-4 neljän tunnin välein, yöllä saattaa tulla 5-6 tunninkin unipätkiä. Vauva-arki on IHANAA ja onhan sitä odotettukin. Välillä vauva itkeskelee masuvaivoja, varsinkin iltaisin, mutta muuten on oikein hyväntuulinen. Hymyjäkin on jo saatu. Syntymämitat 3280g ja 50cm.

Vauvapuolella se taisi olla kun Leanna mainitsi, että on jo vauvakuume nostellut päätään. Kiva kuulla etten ole ainoa sen (kroonisen) taudin kourissa... :D

Onnea kaikille vauvoista ja ihania hetkiä pikku nyyttienne kanssa, muistakaa nauttia joka hetkestä, ne kasvaa NIIN nopeesti! :)

Vierailija

.....ja vieläkin raskaana........ Alkaa jo aikalailla kyllästyttään, niin kun kaikkia muitakin ilmeisesti, mutta miten voi päivät tuntua niin pitkiltä vaikka puuhailis koko ajan jotain, kun haluais vaan jo eroon tästä möhömahasta...

HAHA: oot ollu ahkerana, toivottavasti se tuottaa tulosta ja pääset ennen torstaita "sairaalan lämpöön". Täällä päin tosiaan tuntuu viileeltä, kun koko talvena oo vielä pakkasta ollu juuri mitään. (Meilläkin tällä hetkellä -11 C.)

GNATTE: sano sille miehelles, että sillä se vauva tulee ulos, millä on sinne mennykin... Näin neuvottiin mulle..... Ja voihan sitä ainakin sanoo sitten tehneensä kaikkensa, vaikkei mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen oliskaan..... Heh!

Voi kilin kuttu jos mä joudun täällä yksin vielä seikkaileen rv:lla 42. Laittelen viestiä ja vastaan sitten siihen perään.... Tosi tervettä.

Mulla ei mitään limatulpan elkeitä missään vaiheessa ollutkaan, tai muutakaan "lupaavaa". Ainoa uus vaiva on toi jomotus selässä jonka luulen johtuvan ihan tästä "pallon ympäriinsä kanniskelusta". Viime yönä supisti kipeesti kokonaiset 2 kertaa, juhuu.

No eipä tässä auta muuta kuin oottaa vaan, niin ne on kai joutunu kaikki muutkin tekeen, mutta pinnaa kiristävää hommaa pidemmän päälle =)

Tänään mennään miehen kanssa kattoon uus Bond elokuviin, jos vauva säikähtäis äänitehosteita ja alkais tekeen tuloonsa.... Vähän epätoivosta!

Jatkoja ja jaksamisia...

Nudivas + masukki 39+0

Vierailija

Ei niin edelleenkään mitään uutta tänne. Ei tää vauva taida tulla kun pakottamalla... Siihen ei omat keinot näköjään riitäkään....

Selkä joka päivä pahempi, lopetan varmaan liikkumisen kokonaan, jos tää yks ei ymmärrä syntyä kohtapuoliin. Nyt oon vielä päivittäin vääntäytyny lenkille ja muutenkin ollu paljon liikkeellä, eilen oltiin miehen kanssa ostoksilla monta tuntia, mutta se ei näköjään nopeuta tätä asiaa.

No mitäs muille?

Gnatellahan muistaakseni oli eilen se aika kätilöopistolle tai mihin se nyt olikaan, joka tapauksessa.... Luulen että ennen viikonloppua ilmoittautuu vauvan kanssa. Ja tsemppiä tuhannesti jos olet nyt keskellä koitosta.....

HAHA: sulla vissiin torstaina muistaakseni aika äitipolille, pari päivää enää sitten päästetään sut pälkähästä varmaankin. Hatunnosto jaksamisesta....

Ja minähän täällä keikun varmaan 20. tammikuun jälkeenkin, ainakin tuntuu siltä. No tämmöstä harmaata ja väsynyttä täältä.... Älkää ottako tartuntaa mielialasta.

Nudivas + masukki 39+4

Vierailija

Terve Laaban, yhdyn täysin sun mielipiteeseen kyselyjen ärsyttävyydestä.

Mulle myös vähintään kerran päivässä tulee "joko joko"- puheluita ja kun itselläkin hermo kireellä, ei jaksais kertoo että kyllähän me on luvattu ilmottaa kun jotain tapahtuu. Lopetan varmaan ihan kiusakseni puhelimeen vastaamisen ens viikolla, hah hah siitäs saavat...

Eilen illalla olin niin lopussa jo että jos joku olis kysyny, että jokos sitä on vauva kainalossa, olisin varmaan ruvennu itkemään samoin tein. Olo on koko ajan kun olis mahatauti alkamassa (ei kyllä oo missään sen sairastajia lähipiirissä) ja pahenee päivä päivältä. Viime yön juoksin vessassa tunnin välein ja nyt särkee joka paikkaa.... Valivalivali.

Taidanpa mennä laitteleen pyykit, jos jaksais vaikka sen jälkeen vääntäytyä hetkeksi ulos.

Jaksamisia ja jykeviä supistuksia!

Nudivas + masukki 39+5

Vierailija

Tiedän tasan tarkkaan nuo loppuajan fiilikset! Vasta neljä päivää sitten itsekin kärvistelin täällä ja nyt on jo kaikki unohdettu!! Eli jaksakaa vielä muutama päivä!!! Gnatte: supistelut kuullostaa kuitenkin lupaavalta...oliko sulla esikoisesta sellaisia oireita? Sun kroppa on kuitenkin "harjoitellut" nyt ehkä enemmän supisteluja ja vaikka homma jouduttaisiin käynnistämään, niin tämä tapaus saattaa tulla helpommin kuin esikoinen (joka siis muistaakseni sulla sitten lopulta leikattiin???). Nyt vain kaikki omat käynnistyskeinot kehiin. Vaikkei ne itse synnytystä saisi käyntiin niin ainakin valmistavat paikkoja mahdollisimman hyvin. Hyvin se menee! Ja jos nytkin käy niin, että tulee leikkaus, niin siitäkin selviää. Toki ymmärrän, että alatiesynnytys on sun toive ja toivotaan että niin käy. Hengessä ollaan mukana!!! HaHa: mulla sattui Tays:ssa kaksi aivan upeeta ja tsemppaavaa kätilöä. Toivottavasti sullekin tulee kätilö, jonka kanssa tulee hyvin juttuun! Sillä on kuitenkin merkitystä ainakin mun mielestä ellei sitten ole niin nopea synnytys ettei paljon kätilön kanssa ehdi asioimaan...

t. Menninkäinen ja typykkä 3 vrk...(joka muuten on tänään roikkunut koko ajan tississä, hyvä että syömään on ehtinyt..., tutteliakin olen pari kertaa antanut, kun neiti on koko ajan niiiiiiiin nälkäinen...)

Vierailija

Ei niin mitään uutta täällä. Onneksi te muutkin "kyllästyneet" käytte täällä seurana, karseeta olis yksin oleskella ja tunne että olis ainoo mitta täynnä.....

GNATTE: Jauha vaan, jos se sun oloa yhtään helpottaa, tai edes mieltä vähän keventää, tää paikka on sitä varten. Musta tuntuu tasan samalta, siis eli voisin joka päivä käydä kirjottamassa tänne saman värssyn, kun kerta tuntuu joka päivä siltä! Mun värssy menee näin: ei mitään uutta, ei supistuksia, en jaksa tätä möhö oloa enää, plaaplaaaplaaa...... Eli ymmärretään hyvin, että aiheealueet on aikalailla suppeat tässä vaiheessa. Tsemppiä vaan hirveesti nyt vielä viimesiks päiviksi!!!!

HAHA: sun teksti vois olla mun kirjottamaa...... Niin tasan tuntuu samalta, etten pääse enää ikinä laittaan kenkiä normaalisti kiinni tai normaaleja vaatteita päälle. Ja kukahan se kirjotti jokin aika sitten, että tuntuu ettei mitään vauvaa ookaan, että tää pelkkä raskaus jatkuu vaan ikuisesti..................... Niin kuulostaa tutulta. Onneks se ei pidä paikkaansa. Se jatkuva kakkahätä josta kirjotit, luullakseni ihan normaalia. Vauva painaa suolta niin paljon, että vie siltä tilaa. Ja todennäköisesti myös peräpukamia, joita käsittääkseni useemmilla odottajilla on raskausaikana. Pukamat ei välttämättä näy ollenkaan, tekee vaan sen tunteen, että olis edelleen hätä, vaikka suoli olis jo toiminut... Että jos kuitenkin tavaraa tulee uloskin, peräruiske tuskin oloa helpottaa muuta kun ihan hetkellisesti.

Loistavan huono idea se eilinen elokuva käynti, synnytys ei käynnistyny, yllätys yllätys...... Ja selkä niin kipee, kun asento niissä leffateatterin penkeissä niin huono tälle väliaikasesti järkyttävän kierolle selkärangalle, että oli lähellä etten joutunu nouseen kesken elokuvan kävelylle..... No tulipahan käytyä.

Tänään käytiin miehen kanssa reilun tunnin lenkillä, ja koitin ottaa spurtteja, jotka kyllä varmaan näytti siltä, kun norsu harjottelis pikajuoksua...... No yrittänyttä ei laiteta. Ihana ilma oli kuitenkin, tulipahan ulkoiltua.

Tänään täytyy koittaa hätyytellä seksipuuhiin tota isäntää, jos se enää uskaltaa koskea tähän mammuttiin..... Niiiiiiiin epätoivosta =)

Nudivas + masukki 39+1

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat