*~* Jouluntähtösten 08 vauvapino *~*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitan meille jo pinon, kuten puhuttiin, vaikken itse ole vielä edes jakaantunut :). Tähän asti ollaan pärjäilty hyvin yhdessä pinossa odotuspuolella, vauvalliset ja vauvattomat, ja nyt toivottavasti olemme hyvin lyhyen ajan sisään kaikki taas yhdessä pinossa, täällä vauvapuolella.

Heitelkää ajatuksia ilmaan, JOS haluatte tähän jotain esittelylistaa tms.

Sivut

Kommentit (109)

Vierailija

Jotenkin tää vauva-arki vaan menee niin ettei tänne juuri ehdi kirjoitella. Harmittaa jopa ettei nyt oikeen pysy jutuissa mukana ja kun täältä sais tukea samassa tilanteessa olevilta. No jospa sitä vielä joku päivä pääsis taas mukaan juttuihin.

Onnittelut kaikille tuoreille äideille!

Onko teillä muilla jo muodostunu selkeät päivä rutiinit vauvan kanssa? Musta kun tuntuu ettei meillä ole vieläkään oikeen mitään selkeetä kaavaa miten päivät menee ja eikä oikeen uskalla edes suunnitella suurempia menoja kun välillä sitten tuntuu et on jotenki tosi haastavaa lähteä vauvan kanssa kaksin ulos. Vai oonko mä vaan jotenki laiskan puoleinen...

Muuten meillä menee ihan suht kivasti. Yöt tietty on mitä on ja ne just tässä onkin aika raskaita. Tyttö syö 2-3 kertaa yössä ja sitten uudelleen nukahtaminen tuppaa olemaan välillä sellasta huutoa että. Aamusin sitä onkin sitten ite aika töttöröö. Haaveilen siis ihan todella paremmista öistä. Mutta kukapa ei. Kovasti yrittävät muut kokeneemmat tsempata ettei tää vaihe ikuisuutta kestä. Toivottavasti ei.

1,5 viikkoa sitten käytiin neuvolassa ja molemmilla oli kans lääkärit sillon. Kaikki tais olla ihan kunnossa meillä. Sillon tytön mitat oli 3755g ja 52,5cm. Kohta ollaan varmaan jo neljässä kilossa ellei sitten jo ole. Kovasti näyttääkin vauva jo isolta : )

Aika näppylä naama on meidän tyttö kyllä ollu. Syntyessä nenä oli täys talinäppylöitä ja pikku hiljaa niitä alko tulee nenän varteenkin ja vähän muuallekin. Ne alkaa nyt pikku hiljaa häviimään, mut nyt sitten on muita näppylöitä tullu. Vähän jopa allergisen näköseltä näyttää et en tiiä ovatko ihan hormoninäppyjä vai jotain muuta. Hormoninäppylöitä meinaan jo oli posket täys mitkä ovat jo hävinneet. Onko muilla kovin näppyläisiä vauvoja?

No sainpas nyt edes vähän kirjoiteltua. Ens kertaan taas. Kovasti voimia kaikille! Yritetään kuitenkin nauttiakin tästä vauva ajasta.

-Hanne- ja tyttö kohta 2 kk

Vierailija

On mennyt siis aika niin nopeasti, ettei ole ehtinyt mitään. Yhden kerran yritin kirjoitella ja silloin juuri sivut tökkivät- tottakai...

Meilä poika siis jo viiden viikon ikäinen. Rintamaitoa tulee pakastimeen asti säilöttäväksi. Muuten mitä ohjeita muilla on rintamaidon säilyvyydestä? Itse sain ohjeita, että säilyisi jopa puoli vuotta pakastimessa?! Onko totta?

Hieman vatsanpuruja on pojalla ajoittain ja cuplaton on käytössä. Inhottavaa, kun ei keksitä sellaisia d-vitamiinitippoja, jotka eivät vatsaa kipristelisi...

Tuttipullo ja tutti käytössä tarpeen mukaan. Jos olen ehtinyt lypsää rinnat ihan tyhjiksi, niin pullosta meidän poika tissimaidon vetelee.

Äidin vointi hyvä ja pienokainenkin nukkuu pisimmillään 4 tunnin unia. Joskus mennään 15 minsan unilla ja kitistään ja joskus 2-3-4 tunnin unia ja ollaan niin tyytyväisiä...Sellaista vaihtelevaa siis.

Onnea vielä kaikille vauvan saaneille ja hyvää alkanutta vuotta 2009. Itsekin olen tässä huomannut jopa vuoden vaihtuneen.. heh heh...

Siisa ja pikkumies 5 vkoa

Vierailija

Silmät ristissä tässä kirjotan... meillä rytmi mitä sattuu. Suurinpiirtein näin, että tyttö on tississä kiinni koko yön. Heti kun ote irtoaa, niin alkaa huuto. Itse valvon viiteen saakka aamulla, kunnes nukahan ja puol seittemältä soikin jo kello.

Jotain pitäs tissitouhuun keksiä, päivällä ei ole samanlaista koska neiti vaan nukkuu. Pulloa en ole antanu ollenkaan, koska ajattelin että saisin edes tämän yhden imettää kun aiempien kans imetys ei ole onnistunu ja nyt näyttäs onnistuvan vähä liiankin hyvin. Paino nousee tytöllä tasaseen ja neuvolakin on taas huomenna.

Ekaa kertaa pääsee vauveli pois kotoa muutenkin kun ulkoilun merkeissä.

Meillä noilla 3v, sekä 4v pojilla on iskeny todella kova uhma mustasukkasuus vaihe. Ensin vauvaa silitellään, ja hetken pääst ollaanki jo nipistämäs. Jatkuvaa vahtaamista siis...

Isommat osaa onneks hillitä tota mustasukkasuutta, 6v pojalla silti pistää hieman vihaks kun vauva saa olla paljon sylissä ja nukkuu vieressä että purkaa sitte eskarissa ja sieltä tulee palautetta. Eli tää on tätä opettelua kaikilla uuteen perheenjäseneen. Jopa koirankin näyttää, että sitä ei huomioida enää yhtäpaljo vaikka joka ulkoilureissulle mukaan pääseekin.

Mulla päälimmäisenä pyörii ajatus edes kolmetuntisist unista yhtäputkea...ehkäpä joskus vielä. Äkkiä se kuitenkin unohtuu tää vauva aika, kun se menee ohi. Sitte muistellaan haikeana sitä unettomuutta =) No, meillä joutuu vieläkin tyttöä herättämään jos ei 3 tunnin välein herää syömää ihan sen alkuvaikeuden takia. Pitää kyl itte huolen, että on asemissa kokoajan, eikä tartte väkisin repiä syömään kesken unien. Ehkä hyvä näinkin. Katotaan josko huomenna neuvolassa saadaan lupa lopettaa tää kolmen tunnin välein syöttö ja jos siitä rytmi tasaantuis pikkuhiljaa..

Hiljasta täällä ollu. Olis niin mukava lukea muiden kuulumisia tässä vauvaa syöttäessä. Toivotaan että vilkastuu kun pikkuset kasvaa:)

Nyt tältäerää lopettelen, neidillä kylpypäivä. Joten se on moiks.

Lilla & Aava huomenna 3 viikkoa...jo.

Vierailija

ei mitään erityistä uutta kuulu. Samoja latuja mennään kuin tähänkin asti, eli päivä kerrallaan :). Tytöllä on iltatankkaus -> mahanpurut menossa tuolla, joten menen miehelle avuksi laittamalla esikoisen nukkumaan. Tulin vain vilkaisemaan tänne, hiljaista on, huhuu?

Vierailija

Tosi kiva kun [b]Kivikin[/b] ehti pitkästä aikaa langoille! Meillä on muuten tuota vähän samaa, että aamuyön syötön jälkeen tyttö nukkuu tosi levottomasti. Herääkin sitten jo 7 aikaan, mikä siis ei nyt mahdoton aika ole mutta kun yöunillekin käy vasta 00-01 aikaan, eli tosi lyhyet yöunet minusta. Hyvä juttu, että [b]Rebekka[/b] saa jo vähän enemmän nukkua!

Meillä pimu valvoo aamulla ja päivällä noin 2 tuntia, sitten haluaa nukkumaan. Illalla sitten valvoo vaikka kuinka kauan (eli yöuni ei tule aikaisemmin vaikka olisi herätelty tokilta päikkäreiltä aikaisemmin). Pieniä mikrotorkkuja ottaa siinä illan mittaan, ei muuta. Höh.

Me saimme tänään tutkimusrokotteen ja rotarokotteen toisen satsin, se 3 kk rokote jäi perjantain heiniksi, jolloin neuvola. Palaan siis silloin kertomaan mittoja!

Vierailija

Aika ei mulla riitä enää millään kirjottelemaan, pakko se on kuitenkin tulla kuulumisia laittelemaan. Meillä on hirveää hulinaa, kun on vanhempien lasten koulut, eskarit , kerhot, lääkärit jne, ja jokapäivä jotain menoa. Jossain välissä pitäs yrittää siivota , ruoat laittaa...joten tekemist kyllä riittäää.

Meillä on ristiäiset 15 päivä, mutta tytöllä ollut nimi käytössä ja kaikkien tiedossa jo syntymästä lähtien..kun mies nimens taas heti tytön nähtyään keksi. Tosin itse en ole virallista nimeä käyttän, vaan neidillä on ainakin 100 hellittelynimeä:) kyllä oli sitten vaikea llöytää vauvalle kummeja. Meillä kun kaikki tuttavat jo käytetty muille lapsille, eikä kukaan enää halunnut lisää kummilapsia. Oli nin kiven alla, että meinattiin joutua seurakunnalta kummit ottamaan. Onneksi sitten saatiin kaukaiset tuttavat kummeiksi suostumaan.

Nukkuminen on edelleen vaikeaa. Päivällä nukutaan tunnin pätkiä, ja sitten tunti itketään ja hetki ollaa hiljaa ja sitte taas nukutaan. Yöllä sitte menny ihan pariviikkoa taas niin, että neiti herää n. klo: 23 ja itkee ja muuten valvoskelee tuonne neljään saakka, joten omat unet on niin vähissä että kohta joudun jostain jotain apua koittaa hakea, jotta sais nukuttua. Meillä kun herätys on osalla lapsista jo sitten kuuden aikoihi, niin kerkeän itte nukkumaan tunnin kaks yössä, ja päivällä ei ole missään välissä mahollisuutta nukkua.

Onnek sentään tyttö kasvaa suht hyvin. Pituutta oli tullu 1kk neuovlassa 59 cm, paino menee nyt vielä pituuteen nähen alhaalla nyt oli 4600g, kun syntymäpaino oli sen n. 4300. Mutta toivottavasti tää tästä. Ihan rintamaidolla mennään. Ja neuvolan mukaan lisämaitoa ei tartte antaa, kun pituutta tulee kuitenkin.

Tää meni taas tämmöseen "omaan ja vauvan" napaan kertomuskeen, tää mun kirjottelu. Täytyy paneutua enemmin, kun neiti vähän rauhottuu ja alkaa viihtymään ilman itkeskelyä. Muille jaksamisia yövalvomisten kanssa. :)

Nyt on taas mentävä hommiin, joten mukavaa vauva arkea.....

lilla ja Aava 1kk 3 päivää ( jos oikein laskin)

Vierailija

Mahdoinkohan vähän liian aikaisin hihkua onnesta, kun saatiin nukkua muutamat pitkät yöunet... Viimeyönä nimittäin valvottiin sitten oikein urakalla! Käytännössä vauva (ja minäkin) nukuttiin vain vajaa 4h, jonka jälkeen torkuttiin vartin pätkiä pitkin aamuyötä. Syynä valvomiseen voi tietenkin olla se, että eilen oli poitsun ekat omat bileet, eli ristiäiset, mikä "hieman" sekoitti rytmiä. Juhlakalu oli rauhallinen koko seremonian ja kahvittelun ajan, ja mikä eriskummallisinta, HEREILLÄ putkeen yli 2,5h!!! Oli ihana seurata, kuinka poitsu yritti jo vastailla mummulle ja ämmille, kun molemmat kilpaa vauvaa hoitelivat. Muutama valloittava hymykin saatiin, yhdestäkään ei silti kuvaa...

Itse onneksi virkistyin vähän, kun käytin poitsua neuvolassa ekaa kertaa, alla mitat (syntymämitat suluissa), kun ikää 3vk 6pv

3920 g (3595 g) paino

54,6 cm (50 cm) pituus

39 cm (37 cm) hattu

Pitkä ja laiha poika meillä siis, mut tuskin tulee olemaan isompana, me kun ollaan melkosia kaapinalla kasvaneita miehen kans molemmat ja vatsanympärystääkin löytyy...

Neuvolan jälkeen käytiin reilun tunnin vaunuilulenkki vaavin ja esikoisen kanssa, kun pakkanenkin oli laskenut. Nyt taitaakin alkaa iltatankkaukset, semmonen ähinä ja kätinä kuuluu jo sitteristä.

Kantrimaria ja Joona Kaarlo Santeri 3 vk 6 pv

Vierailija

tulla nostelemaan mutta Minihattis oli ehtinyt ensin :). Kiva että teillä meni reissu hyvin.

Eipä mitään kummallista kuulu. Meilläkin tämä kakkonen on (onneksi) esikoista rauhallisempi tapaus, yöt eivät ole yhtä riekaleisia eikä muutenkaan ole niin "räyhä" kuin broidinsa. Pystyasennossa viihtyy paljon paremmin kuin pitkällään, kuten veljensäkin aikoinaan, sama juttu kuin Minihattiksen tytöllä siis. Meillä ei vielä jokellella mutta muuten tulee juttua paljon sellaista höö- ja hyy-tyyppistä ääntelyä.

Gnatte & typyli 7 viikkoa

Vierailija

Meillä oli tänään 3kk neuvola pituus 60cm paino 6320g pipo 37.9

Meillä on neidin kans nyt menny hyvin.Janessa ei nukkunu kunnolla mutta nyt on ruvennu yöt menemään hyvin.Pakosta ei yöllä herää lainkaan syömään ja herää aamusin 6-8 aikoihin ja nukkumaan menee 22-23 aikoihin.

Viime yönä heräs johonkin aikaa en viittiny edes kelloa kattoa ja annoin maitoa vaikka ei sitä pyytäny mutta sain neidin sen avulla nukkumaan uudestaan.

Meillä ei ole vielä vellejä ja perunoita ym. kokeiltu,mielessä on kyllä käyny että hiljalleen vois alottaa.

Gnatte kyseli niitä vinkkejä...en tiedä onko apua mutta me kokeiltiin sitä tassutusta eli laitettiin vauva omaan sänkyyn ja käsi vauvan päälle.Me kyllä siliteltiin päästä koska itki.Vei se kyllä aikaa mutta nyt tosiaan menee nukkumaan 22-23 aikoihin.Nyt ollaan päästy niin pitkälle että kun neiti on väsyny niin vien sänkyyn ja on sitten itsekseen nukahtanu,välillä on pitäny käydä tuttia laittamas suuhun.Ja joka ilta suurinpiirtein samoihin aikoihin laitettu nukkumaan.Tämä nyt ainakin autto meillä.Siis meillä nukuttiin päivät ja valvottiin yöt mutta nyt pitää mennä ruokkimaan pieni.

-Nektariina ja neiti 3kk

Vierailija

vaan tällekkin puolelle pitkästä aikaa,oon kyllä käyny lukemassa välillä mutta jotenki ei oo saanu aikaseks kirjottaa,tosi harmillista kun on allergioita ja sairasteluja.Meillä Iituli on onneksi ollu terve,pientä nuhaa ollut kerran ja siinä kaikki.Ruokapuolesta sen verran että meidän neitillä porkkana teki kasvot punaisiksi niin jätin sen pois ja syö melkeist kaikkee muuta eikä ainakaan vielä ole tullut mistään oireita.Alan sit tossa myöhemmässä vaiheessa pikkuhiljaa sit kokeilee sitä porkkanaa uudestaan,meillä toi vanhin tyttö kans ei sietäny porkkanaa pienenä mutta sit tossa vuoden ikäisenä pystyi jo antaa eikä oo mitään allergioita ollu sen jälkeen(nyt siis 17v)Mun täyttyy kyllä olla tosi tyytyväinen kun meidän neiti nukkuu,menee illalla klo 20-21 nukkuu ja aamulla herää klo 6-7,eilen illalla nukahti 20.30 ja ei vielä ole herännyt.....................Töihin menoa olen minäkin ajatellut ja soitinkin esimiehelle ,olin kans ajatellut mennä vuodenvaihteen jälkeen töihin ja alustavasti jo puhunutkin siitä mutta tilanne on se että ei todellakaan ole varaa jäädä kotiin,mulla loppuu äitiysloma syyskuussa ja sit pidän perään kaikki tän vuoden lomat ja meen töihin sit marraskuun alussa.Verottaja sen verran kivasti meitä muisti että joulukuussa on sit ensimmäinen maksuerä joten se siitä kotiin jäämisestä!!!Harmittaa ihan vietävästi kun neiti on kuitenkin vasta 11kk sillon mutta aina ei voi voittaa............

Minihattis ja Iida 5kk+

Vierailija

Jo onki aikaa kun oon viimeksi tännejotain rustaillu. Ei meinaa jaksaa, ei sitten millään. Meillä todellakin tää yövalvominen jatkuu. Neiti nukkuu päivällä suht hyvin, tunnin unia, sitten pari tuntii hereillä. Yöllä sitten valvotaan oiken kunnolla, niinku tästä huomaa. Tässä koitan viihdyttää samalla neitosta, kun koneella kirjotan.

Risiäisten piti olla 15.2, mut jouduttiin siirtämään ne flunssan takia. Nyt ne sitten on vielä edessä, vasta 7.3. Saapi nähdä miten onnistuu, kun näyttää ettei kummit pääse tulemaan:(

Muuten kaikki ollu meillä hyvin onneks. Pituutta oli nyt neuvolassa 61cm ja paino aika tasan 5kg. Eli suht hyvon tullu nyt painoa alkuvaikeuksien jälkeen. Silti menee vielä siellä alhaalla käyrässä pituuteen nähden mutta tästä noustaan ylös:)

Kamala määrä naamassa oli hormoninäppyjä, jouduttiin jo lääkärin luona käymään kun näytti menevän naama raukalla tosi pahaks. Saatiin voidetta ihon hoitoon, ja epäilivätkin atooppista ihottumaa. Nyt on rasvailun alettua kädonneet kaikki näpyt ja neiti näyttää normaalille=)

Isommilla lapsilla alko hiihtoloma, mut eipä tässä minnekkään reissuun lähdetä. Kotona ollaan ja ulkoillaan.

Tääl oli näemmä keskustelua rota tokotteestakin. Meillä on rokote kyllä harkinnassa, mutta ei olla vielä päätetty otetaanko nyt sitten kuitenkaan. Niin huonoja kokemuksia mulla noista lasten rokotteista, varsinkin tuosta influenssa rokotteesta, että pyrin minimoimaan kaikki ylimääräset rokoukset. Vaikeaa, kun kuitenki haluaa taas minimoida kaikki taudit. Pitäs tääkin pian päättää. Kohta on lääkäri neuvola, ja siellä keskustellaan aiheesta.

Eipä tässä nyt kummempia. Muut varmaankin vetelee sikeitä. Mä lähden viihdyttämään tyttöä. Mukavat yöt muille =)

Lilla & Aava (pian jo 2kk)

Vierailija

Moi kaikille!

Meille annettiin ihana poikavauva rv:lla 40+1,

eli 10.1. klo 19.24 saimme pojan 3160g ja 48cm.

En ole ehtinyt ilmoittautumaan tätä ennen, kun tuntuu että kaikki aika menee siihen että saa itsensä ja pojan pidettyä jotenkin ruoassa. Poika on päivällä todella kiltti (ainakin toistaseksi) ja yöllä huutelee enemmän. Yöllä syö 3h välein, päivällä 2-4h välein. Odotan innolla, että päästään ulos ensimmäistä kertaa ensi viikonloppuna, jos vaan pakkaset pysyy kurissa. Mitään erikoista en muuta toivokaan, mutta olis kiva päästä tosiaan kunnolla käymään jossain, kun tähän mennessä mun käymiset rajottunu postilaatikolle ja lumitöihin, kun pojan syöminen vielä niin epäsäännöllistä.

Maitoa nousee hyvin, joka 2. päivä oon pumpannut pakkaseen, mutta nyt tuntuu että maidon tulo alkaa tasaantumaan. Päivät menee aikamoisessa sumussa, kun väsymys vie voimat, mutta onhan tää nyytti AIVAN JÄRJETTÖMÄN IHANA!!!! Eikä oo muuten yhtään ikävä raskausaikaa!

Nyt alkaa peräpääkin vähän oleen parempi (mulle tehtiin eppari) ja omat farkut vedin jalkaan viime perjantaina. Mutta tulen joku päivä vaikka kertoon synnytyksen, kunhan tästä vähän elämä tasaantuu ja itte saa joku yö nukuttua paremmin, kun yöt vaihtelee pojalla niin paljon....

Lueskelin täältä, että muillakin hirveitä päänsärkyjä ja niskat ja hartiat jumissa, niin myös itsellä.... Joku kysy tissimaidon säilymisestä, itse oon lukenut jostain että 2-3kk pakkasessa (-18 C) pitäs säilyä.

Superkiitos Gnatelle loppuraskauden tsemppauksista, olin niin korvia myöden täynnä sitä oloa, ja vertaistuki tuntu todella tulevan tarpeeseen!!!! Lähetän sulle nyt rinkallisen jaksamista ja halauksen jotta masennus hellittäisi jo vähän otettaan. Lepäile nyt ja tuu sitten ilmottautuun taas, kunhan jakselet hieman paremmin.

Nudivas + Poikanen 12pv:ä

Vierailija

Moi,

Meidän neidin mitat n. 1,5 kk neuvolassa (synt.29.12.), pituus 57 cm (51cm) ja paino 4960 g (3490 g). Viikon verran on ollut nuhassa, onneksi korvatulehdusta ei ollut tullut. Jäntevä tytteli on jo, tykkää muuten nukkua selällään. Vaikka laittaa kyljelleen niin kampeaa itsensä selälleen heti...

Meillä sujuu ihan ok vauvan kanssa, pari yötä on herännyt useasti, ollut vissiin tankkauspäivät ja nuhakin vaikeuttaa nukkumista. Lisämaitoa annetaan reilu purkillinen päivässä, kun toinen rinta kipuilee niin kovasti välillä ja ei tunnu menevän ohi.

Jälkitarkastuksessa kävin viimeviikolla ja kaikki oli onneksi kunnossa. Ihmeellistä vuotoa on ollut kahtena lauantaina, mutta ei vielä menkat ole onneksi alkaneet. Saisivat pysyä pitempään poissa. Meille tuli joku Tampereen yliopistollisen sairaalan rokotekutsukirje, se oli joku pneuma... en nyt muista mutta korvatulehduksia saattaisi vähentää. No ei viitsitä ruveta siihen, kun tulisi aika paljon pistoja. Ja Rotarokotetta ei myöskään ajateltu ottaa.

Ristiäiset olisivat lauantaina, ja etunimikin vaihtui viimehetkellä. Äitini tulee onneksi auttamaan tarjoilujen teossa. Esikoisen kanssa kun on aikamoista riitelyä koko ajan, niin en tiedä miten pystyy tekemään tarjoiluja.

Nektariinalle jaksamista, on varmaan todella rankkaa. Kyllä unenpuute tuntuu, ja pakko yrittää vain jaksaa.

Mutta nyt täytyypi lopetella. Aurinkoista päivän jatkoa!

t.Rebekka ja tytteli

Vierailija

Eilen oli 4kk neuvolalääkäri, ja mitat olivat 64 cm ja 7600g. Hyvin siis ruoka maistuu :). Korvat on onneksi parantuneet, yöt ovat hieman rauhoittuneet. Maha on ollut vain ruikulilla lääkkeiden vuoksi, yölläkin saanut vaippoja vaihtaa tiuhaan. No tänään onneksi loppuu lääkekuuri, nyt odotellaan hampaan puhkeamista....

Pari päivää yrittää kääntyä koko ajan selältä mahalleen, vielä ei oikein luonnistu. Kova on yritys, että kohta varmaan hoksaa miten pääsee helposti.

Tänään oli tarkoitus aloitella perunan maistelu, mutta tyttö nukkui vain 10 minuuttia aamulla, ja nyt nukahti jo päiväunille. Joten ehkä huomenna alkaa.

Mitäs muille kuuluu?

t. Rebekka + 4kk 1vk

Vierailija

Hanne: niitä Msn-yhteisöjä ei ole enää (ylläpitäjä lopetti ne) ja olemme Googlen keskustelupalstalla nykyään. Täältä pitäisi päästä jättämään hakemus: [http://groups.google.fi/group/jouluntahtoset-08...|http://groups.google.fi/group/jouluntahtoset-08/sub?s=JAn5lAgAAAAKxhohPM...

Hienosti teilläkin kasvetaan! Meillä oli 2 kk neuvola tänään, neidillä painoa 5,6 kg ja pituutta 61 cm.

Kiva että Minihattiksen porukka on jo parantunut!

Itellä on ollut taas mälsät ajat viime aikoina mutta en nyt rupea niitä täällä märisemään, jos vaikka kupin kahvia painuisi keittämään...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat