^^^^^^^^¤¤¤HUHTIHIPPUSET TAMMIKUU 2009¤¤¤^^^^^^^^^^

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uusi vuosi ja uudet kujeet arvon leidit!!!!!!!!!!

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Täällä siis olis kanssa toivottu, että paino ois lähtenyt alas, mutta ei se lähde, vaikka olin mahataudissa ja oon nytte 4 päivää syöny aikas kevyesti. Tosin en ole paljo liikkunutkaan. Joo. Mä oksensin vaan kerran, ku työnsin sormet kurkkuun. Maha oli vähä sekasin. La-su yö oli pahin ja sitte sunnuntain lepäilin. Jenna oksensi maanantaina illalla pienet puuropuklut ja ti aamuna samaten. Oli vielä ihan ok kunnossa ja pirteenä, mutta sitte eilen päivällä oksensi kaikki ruokansa ja oli tosi uninen ja puhti pois. Onneks ei sitte oksentanu enää ku kerran illalla. Yöllä ei oksentanu, mutta ei nukkunu ku pätkiä. Oli mun vieressä ja mahan päällä ja ties missä, että sain rauhottumaan edes hetkeks. Mies oli tietty eilisen päivän pois kotoa ja vielä yön töissä, että jipii oikein. Ja mulla oli vielä eilen synttäritki ja kaikki vieraat - paitsi anoppi - peruivat tulonsa. Että oikein surkea päivä. Vähän helpotti ku sain mieheltä sentään lahjaks 1,5 tunnin aromaterapiahieronnan ja 2x puolen tunnin puolihieronnan. Lisäks mies oli tilannu iTunesista mulle Northern Kingsien kakkoslevyn :) Laittoi sen sitte muina miehinä aamulla soimaan mun IPodista :) Mutta siinä ne hyvät synttärijutut sitte oliki...

Joo. Nytte Jenna on ollu aika kitinä. PÄikkärit nukku niin, että mun piti olla koko ajan siinä kyljessä kiinni. vähän on lämpöä kanssa ollu. Tuolla nyt iskän kanssa touhuaa ja itkee. Ei oikein ole kunnossa tyttö. Onneks olen saanu mustikkasoppaa, leipää ja vähän muitakin soseita menemään tänään alas. Juomaaki on mennyt ihan hyvin. Jennan serkkutytöllä oli niin paha tauti, että joutu sairaalaan tipalle vähäks aikaa... Ehkä tää oli joku lievempi muoto taudista.

On nyt sitte vähän ollut rauhallisempaa tuon liikkumisen suhteenki, mutta mä odottelen tässä, koska lähtee kävelemään. Meillä ei ole taaperokärryä vielä, kun ei ole sisällä tilaa nyt mennä sen kanssa, ku on remppa. Sais koko ajan törmäillä johonki... Muksahteluja on ollu, mutta ei kovin pahoja. Eilen aamulla tippu myös ekaa kertaa meidän sängystä, ku nukku reunalla tissin jäljiltä, enkä pitäny kättä ympärillä kuten tavallista. Siitä nous istumaan ja heitti voltin lattialle. Meillä on villainen matto siinä ettei pahemmin sattunu. Myös uni tais pehmentää huutoa :) Pää meni pinniksen alle. En tajua miten se niin päin oikein meni :) Tarkkana pitää olla tässä. Kaatoi jo turvaportinkin päällensä, ku oltii sitä asentamassa. Isä jätti tyhmyyttään sen seinää vasten killumaan...

Jaaha. Noista vaatteista niin 74 on nyte käytössä. 70 menee vielä joissakin vaatteissa, mutta 80 pitäs ottaa kohta käsittelyyn. Kauheesti on eroja eri valmistajien vaatteissa. Ja ajoo, meillä on nytte vasta 3 vaippaa kasassa ja kolema vielä ootellaan., Nytte saunaan tuli kutsu.

Vierailija

että ei ne kertiksetkään nyt ole pitäneet ku JEnna on ollu kuralla. Lahkeista ja vyötäröstä on tullut taas soosia. Tosin me vaihdettii just takas Muumiin noi kertikset ja se ei jotenki sovi meidän tytölle. PItänee palata Liberoon, vaikka se ei olekaan kotimainen...

Vierailija

En oo ikuisuuteen ehtiny ees koneelle ja tuli tuossa mieleen, että niinköhän hippusten mammat ees kirjottelee enää... Mutta ihanaa, täällähän teitä vielä on :), mukavaa kuulla/lukia taasen! Meän hippunen eli Samuel alko joulun aikoihin ryömimään, siihen asti kulki tosi näppärästi pyörien ympäri olkkaria ja kyllä muuten insinöörinpoikaa nuo kaikki maholliset johot ja muut sähkövempaimet kiinnostaa, äskenki oli oikein huuon kanssa tulossa tietokoneeseen kiinni ko nostin tämän läppärin lattialle. Painoa pojulla on jo yli 11kg ja pituutta 76,5cm, näin siis viimevkon neuvolassa Helsingissä.Alle 80cm vaatteita on aika turha vääntää päälle, ovat niin ikävän tiukkoja.

Olemma voinu kyllä hyvin kun se syksyn kestäny flunssa viimein helpotti tuossa joulukuussa. Yötki menee loistavasti,vaikka melkonen kukkuliini tuo poju on, vasta aivan viimeaikoina on saattanu nukahtaa ennen kahtatoista. Isosisko Sara täyttää 25.pvä 3v ja alotti viimevkolla päiväkerhon, joka on 2 kertaa/vko aamupäivisin ja niimpä meillä kukkuliineilla on melkonen rukkaus rytmissä, ku pitäs päästä 9:ksi kerholle koko konkkaronkan .Pakko alkaa nukuttaan tuo vauvanen nytten, ku meni aivan rytmit uusiksi tännään ku nukahti ennen lounasta ja saapa nähä miten mennee loppupvä&yö nyt...

Lupaan tästä vähän aktivoitua ja kertoa vähän enämpiki meän arjesta ja touhuista, mut kiva oli tosiaan pitkästä aikaa lukea teistä.

Tsemppiä unikoulujen jatkoihin ja sairasteluista toipumista kovasti!!

Hymyterkuin Hanna, Samuel ja Sara

Vierailija

Mahdoinko jo kirjoitellakin, että meillä oli taasen flunssaa. Jennalla nousi kuume 39,4:n ja räkä valuu edelleen. Nytte siis ei enää kuumetta. Yks päivä riitti sitä lajia. Iteltä on ääni pois ja olen tästä polttareihin lähdössä.. Eipä tule turhia löpistyä. IHan iisit polttarit kamulle, joka pitää pienet häät ja ilmoitti niistä kuukauden varoitusajalla. Että ei ole kauheesti suunniteltu näitä. Syömään ja saunomaan ja pelataan jotain pelejä varmaan. Ei olla likkaporukalla oltu koolla pitkään aikaan, että juttua varmaan riittää... Mies jää Jennan kanssa, vaikka uhkasiki mennä anoppia häirimään :)

Meikä aloitti työn haun. Piti hakea oppilasvalmentajan paikkaa, mutta ennen ku ehdin lähettää hakemusta soitti ex-pomo ja pyysi töihin. Ois saanu heti maanantaina aloittaa, mutta veivasin pelivaraa helmikuun puoleen väliin. Hoitopaikka on, mutta kun pitäs tässä vähän totutella ajatukseen... Pitää myös opetella uudelleen ajamaan autoa, kun pitää Jenna viedä hoitoon tuonne anoppilaan, eikä mun työmatkabussi kulje sinne päin. Vähän jänskättää, mutta työ on onneks tuttujen kamujen kanssa. Sekin tässä on taas jännää, että viimeksi ku olin hakemassa myös muualle ja aika varma siitä, että mut ois valittu, ni mut soitettii töihin tonne. JA sitten en saanutkaan jatkaa kovin pitkään. Nyt vannotin,e ttä ainaki vuoden loppuun asti on sitte oltava hommaa, tai ammun en ihmiset siellä. LÄhes. Liki... Siis mun kanssa ei enää pelata mitään räsynukkejuttua. Kolme kuukautta on nyt ensin työllistämisrahoja jäljellä, mutta sitte pitää miettiä, mistä rahat. Se on heitin ongelma. Mutta jos mulle sanotaan, että nyt rahaa ei ole, ni vedän oikeuteen koko puljun. Turhista lupauksista ja mahdollisesta työpaikan menettämisestä ja :))))))

Juu. Mutta aika haikee olo. Vaan saahan sitä sitte taas kohta jo toista lapsukaista alkaa yrittämään, jos tulee liian hölmö olo :) Mä meen nytte valmistautumaan bussimatkaan. Kylmää täälläki muuten. Siis vaan joku 12 astetta pakkasta, mutta kumminki. Mä pidän Jennalla ulkoilurajana -20 astetta. Kyllä se siellä kopassaan lämpimänä pysyy.

Vierailija

Moikka vaan meiltäkin välillä!

Vilmalle tuli eilen eka hammas! Ja näyttäisi tänään tulevan viereen kaverikin! Nyt ne taitaakin tulla aikas rytinällä, kun meni näin pitkälle tää aloitus! Eilen oli melko kiukkuinen ja kitinäinen, mutta annoin sitten lääkettä reppanalle, kun näytti olevan niin kovin tuskainen :(

Seisoskelua ilman tukea Vilma on nyt treenaillut oikein kovasti ja parit askeleetkin on ihan vahingossa ottanut itsekseen!

Pottailua on täälläkin harjoiteltu aina silloin tällöin ja melkein joka kerta sinne on pissa tullut. Ei oikein viihdy potalla, mutta tietää kyllä tarkoituksen, joskus oikein ähisee että saa pisun aikaiseksi, mutta kakkaa ei oo vielä onnistuttu sinne tekemään, vaan kerkiäähän tuota :) :)

Onnea vaan (kai) työn aloitteleville, itsellä ei ole minkäänlaista kiirusta töitä tekemään, paitsi jos tonne omaan "pajaan" sais vähän koneita lisää, niin vois alkaa jotain puuhastellakin!

Niin ja kiva kun catha ja mettäntyttökin ilmoittelivat itsestään!!!!!!!!!

Nyt täytyy hakea neiti ulkoa nukkumasta!!

Tuija + Vilma 9,5 kk

Vierailija

Ihan kokeeksi laitettiin Jenna aamulla potalle, josko pissisi sinne. No sieltä tulikin kakka :))) Tyttö ei potalla oikein viihdy istumassa, joten pitää aina keksiä jotain oheistekemistä. Nyt iskä luki kirjaa, ni viihty hetken. Piti tietty ikuistaa kameralla sekin tilanne :))) Tuo oli ihan tahaton vahinko varmaan, mutta jos nyt aamuisin ja ennen nukkumaan menoa ja herättyään jne. kokeilisi tota pottaa. Tottuu ainakin siinä sitten istumaan.

Jenna on nytte aika kovasti yskinyt. On semmosta limaa ja rohinaa ihan riittämiin. Yöt on menneet risaisiksi sen takia. On nytte kolmena yönä heränny jossain vaiheessa työtä ja valvonu kitisten semmoset 1,5-2 tuntia. Ei pysy makuulla vaan kampeaa ylös. Korviin tietty voi sattua, mutta kun päikkäreillä ei ole samoja ongelmia vaunuissa, niin on varmaan vaan tuo limaisuus ja yskä syynä. Olen antanu panadolia, että jos on jotain jomotuksia... Tissillä on menty yöllä edelleen kaksi kertaa. Viime yönä tosin vaan kerran. Mä en jaksa alkaa itteeni ja tyttöä valvottamaan, nyt kun on kerran kipeeki. Tissi suuhun vaan, ni ainaki hetken on hiljaa... Ei tota ikuisesti kumminkaan jatku :) Nää sairastelut vaan ottaa pähään, kun sitte tyttö on itkuinen ja änkeää syliin, ja mitään ei saa oikein tehtyä rauhassa. Onneks nytte ku on meilläki siirrytty yksiin päikkäreihin, ni nukkuu sellaset 3-4 tuntia :) Tosin pitäs aina päästä alottamaan unet puolilta päivin, ettei mee kovin myöhään. JOtenki luulen, että se on yöunista sitten pois, jos pitkät päikkärit ottaa... Olen myös yrittäny saada lounaan syötettyä ennen nukahtamista, mutta joskus aamupala tulee niin mhyöhään,e ttei tyttö heti jaksa sitä lounasta. Se on hoitopaikan rytmi vaan, että siihen pitäs tässä nyt totutella... Joo. Ja toinen ruoka on sitte ku herää.

Eilen taas hoksattiin, että on tää rankkaa, ku lapsen rytmi on mitä on, ja pitäs lähteä ostoksille. Takkoja oltii kattelemassa, mutta ku tyttö nukkuu sen parhaan ajan, ja autossa ei nuku, ni ei auta ku mennä vaan, ja unet kärsii. Ja ruoka pysättiin syömään siinä välissä, ja taas piti ehtiä toiseks ruuaks kotiin. Siks mä en kauheesti Jennan kanssa lähe minnekään, ku ei se vaunuissa nuku, jos kaupungille menen tms. Sitte se nukahtaa illemmalla ja yöllä kukkuu... OIkeastaan kaikki menot pitäs olla klo 15-21. Mutta ku monet paikat menee kiinni jo neljältä :))) Onko muilla samoja ongelmia? Kuinka paljon teillä heiluu noi ruoka ja nukkumisajat? Nytte olen kiitollinen, että hoidossa tulee selkeä rytmi. Toisaalta oikein harmittaa, ku toinen on niin pieni vielä, ja nytte anoppi näkee kehityksen tapahtuvan siinä silmien alla ja mä vaan oon töissä... Mies just sano,e ttä kyllä se kotiäitiys ois arvokasta, että pärjättäs pienemmälläki, mutta mutta... Jos se seuraava lapsi tulis aika pian, ni sitte vois ottaa JEnnanki useammin kotiin.... Hoitopaikasta en kyllä luovu silloinkaan...

Mä ajoin eilen autoa 1,5 vuoden tauon jälkeen. Ei kauheesti hirvittäny ku mies oli kyydissä, vaikka oli aika liukasta. Yhden kaistamokan tein, ku pelkäsin, että mutka on liukas, mutta onneks ei tullu kukaan kylkeen :) Muuten meni ihan hyvin. Kait tämä tästä sitte alkaa hiljalleen menemään :) Autotalliin peruutus vaan ei ihan heti innosta. On pieni ovi ja pitää mutkan kautta peruuttaa, ni huh.

Mä meen nytte tekemään ruokaa taasen. Kestovaippailua olen jatkanut laiskasti. Olen pessu vaipat käsin, ku niitä on vähän, ja ei niistä saa koneellista millään. Tilasin yhden uuden vaipan lisää taas, mutta pitäs tilata kuorma lisää, ennenku onnistuis vaivattomammin tää homma. Ihan hyvin on vaipat pitäneet nyt taas, ku kakka on kiinteää. Ja babmun kansa olen laittanu microfleeseä, ni pelittää neki. Kakasta vaan jää haaleita tahroja imuihin. En tiiä uskaltaako sitä sappisaippuaa käyttää, ettei mee imut tukkoon...

Sellasta. Palataan taas.

Vierailija

Taas risainen yö takana. Kyllä ottaa koville kun tietää että vauva nukahtais jos antais maitoa, mutta ei sais antaa. Pintani pidin viime yönäkin, nyt tämä kyseinen unikoulurupeama kestänyt neljä yötä. Edellinen meni pipariks korvatulehduksen takia, kun en mäkään voinut sairaalta lapselta tissiä evätä :) . Ihanaa kuulla Viva että sun tytöllä unikoulu tepsinyt viikossa!! Antaa taas puhtia jatkaa kun neljän aikaan huomaa valvoneensa huutavan lapsen kanssa puolitoista tuntia. Että josko se kuitenkin kannattais. Toivotaan!

Paranemista Laurille!! Mäkin kyllä antaisin maitoa ja velliä vaikka yöllä jos on riskinä kuivuminen. Ehtii sitä sitten taas opettaa pois yösyötöistä kun on terve.

Ihanaa taas laittaa kangasvaippa tytölle, kun kaks viikkoa oltiin reissussa kertiksillä. Ihokin parempi taas päivän kestoilun jälkeen. Yleensä mä otan anoppilaan ja mun vanhemmille kestot mukaan, mut nyt en viitsinyt raahata ollenkaan. Mäkin käytän kestoja fiiliksen mukaan silloin kun mennään käymään kaupungilla tai kavereiden luona, otan vaan muovikassin likavaipoille mukaan. Mut aina en jaksa ja silloin liberot vaan kehiin ihan hyvällä omallatunnolla =) .

- vanilja ja Saaga

Vierailija

Mihin lähette reissuun? Tosi hyvän ajan ootte valinnu,just tässä pimeässä kylmässä tammikuussa olis niin ihana lähteä johonkin etelän lämpöön! :)

Varmaan kyllä tava ihan riittämiin,kun ruoatkin pakattava mukaan. Ja hyvin se varmaan menee lentokin! Mutta siis viettäkää oikein mukava ja rentouttava loma! (mikäli se rentoutuminen on mahdollista Saagan perässä juoksennellessa? :))

Ai,Vanilja teilläkin yksiin uniin siirrytty. Kun Laurikin nyt kahtena päivänä nukkunut yhdet unet,ja ainakin viime yön sitten nukkuikin heräilemättä. Niin mietin kanssa että jospa se yöheräily johtuukin kun nukkuu liian paljon päivällä..

Hassun näköstä kyllä kun Lauri mönkii eteenpäin,Netta kun jätti koko ryömimisen väliin. Aika rankkaakin varmaan kun pelkillä käsillä itteensä vetää :D

Mutta nopee tuo paranee kokoajan,alkuun kun meni vaan tuossa laminaatilla,niin nyt sujuu jo matollakin. Sen tekniikan kun vaan keksi.

Ei,mutta nyt mentävä nukkumaan. Huomenna ajoissa jo lähtö lappeenrantaan.

Viva ja Lauri 9kk

Vierailija

Uusivuosi meni lasten ilotulitusta katsellessa, kaverien kanssa syödessä ja Jennan nukkumista jännittäessä. Aika pauke oli ulkosalla, mutta ei Jenna pahemmin hätkähtänyt. Söin ihan liikaa ranskiksia ja muita herkkuja. Tarttis tehdä jotain tälle kropalle ennenku on myöhästä :) Aika turhaa toi paukuttelu minusta on, mutta on niitä isoja raketteja kiva kattoa. Mä en tosin ostanu muuta ku tähtisadetikkuja. Ne on kivoja, eikä pauku :) Kaarinassa ei tuullut, joten oli ihan kiva ilma olla ulkosalla.

Mä sitten tilasin tänään yhden käytetyn L-koon Dream Nappy taskuvaipan. Kävin kestovaippainfon sivuilla vähän kurkkimassa sitä myyntipalstaa. Siellä oli myös tosi kiva lista myyjistä. Hokasin että yhdessä turkulaisessa verkkokaupassa olis ollu loppuunmyynti, mutta en tiiä onko siellä vielä tuotteita. Ne myi jotain englannissa tehtyjä, laadukkaan näkösiä vaippoja. En sitte laittanu mitään postia sinne... Ajattelin mennä Turun Riemuliin ettimään ostamaani vaippaan imuja... Sieltä voin saada lisäinfoa vaipoista, joten saas näkee miten mun käy :)

Meillä on lauantaina edessä lautojen osto olkkariin. Yläkerran rappuihin pitää kanssa hommata portit. Ainakin alaspäin Jennalla on vaara tippua, ku ei aina huomaa tässä näpytellessä katsoa, minne se tyttö luikahtaa. On jo aika vikkelä menijä. Yleensä löytyy eteisen portaiden alkupäästä seisomasta tokaan portaaseen nojaillen. Kohta meillä varmaan jo sitte otetaan ekoja askelia. Niin se aika vaan menee, että ei edes tajua, ku toinen kasvaa tossa. Mutta ei mun oel ihan niitä ekoja vaavikuukausia kyllä ikävä. Tahtoisin nauttia tuosta taaperosta vähän aikaa ennen ku toista tuohon tahdon pyörimään. Saas näkee nytte sitte kuin muijan käy.

Nyt Jenna ja iskä pitkästyy. Toivotaan vuodesta oikein tervettä ja mukavaa. Siis ei mitään väkivaltajuttuja ja sairauksia, kiitos.

Vierailija

Lauri siis huomenna 9kk ja tänään lähti ryömimään. Eilen jo näytti vähän siltä,ihan pienen matkaa pääsi,tänään jo enemmän. Parhaiten menee liukkaalla lattialla ja ihan pienen matkaa,mutta siitä se lähtee :)

Mun pitää kohta saada itseni vieroitettua tuosta vaippa-hommasta,kun meillä kohta kaapit pursuaa vaippoja ja aina ostan uusia kun edullisesti vaan jostain löydän.. Englannista asti menin tilaamaan imuja ja muutamia vaippoja,siellä on melkein puolet halvempaa kuin suomessa. Mutta pitää nyt noita entisiä mitkä on huonoiksi havaittu pistää taas eteenpäin. Onneksi niillä on aika hyvä tuo jälleenmyyntiarvo.

Täällä ihanan rauhallinen hetki menossa kun lapset on samaan aikaan päikkäreillä. Varmaan pitäis jotain järkevää tehdä kun nyt olis aikaa hetki :)

Ehkäpä menen pyykit ripustamaan.

Viva ja Lauri

Vierailija

En tajua mikä vaivaa,kun viime yönäkin nukuin varmaan 3h ja silti ei vaan väsytä illalla! Ja kun menen sänkyyn menee sellanen 2h ennenkuin nukahdan. Kammoan jo koko nukkumaan menoa.. :(

Täällä siis Lauri eisisestä asti ollut 40 asteen kuumeessa,sen takia meni viime yökin valvoessa. Heräs jo kokonaan 5ltä aamulla!! Ihan kamalaa. Ja sillon väsytti ihan hirveesti. Niin,en tiädä oliskohan vauvarokkoa tuo,kun ei ole oikeestaan mitään muuta kuin tuo kuume. Ja ruoka ei maistu ja tosi kärttynen on. Niin oireet ainakin taitas sopia. No,sen näkee sitten pe-la jos näppyjä tulee niin sitten oli sitä.

Tänään käytin päivystyksessäkin kun ei kuume laskenut lääkkeellä edes,ja alkoi kovasti itkemään jos vähänkään korvia koskin.

Korvat punottaa ja crp oli hieman koholla,mutta ei niin paljon että varmasti vois tulehdukseksi sanoa. Joten huomenna mentävä uudestaan jos yhtä kova kuume jatkuu.

Juu,ja laihdutus jatkuu :) Jotenkin niin aukes silmät sille että en tahdo olla tän kokonen ja kun oli vielä jonkun veran noussutkin. Niin nyt ei oo mielessä ees käynyt lipsua kuurista. Mulla siis tällänen aika nälkäkuuri päällä,max. 800kaloia taitaa päivässä tulla. Oon vaan aina ollut tällänen,tahdon tuloksia pian tai muuten kyllästyn. Ja ainakin nuorempana onnistun kuuin jälkeen muuttamaan sillä lailla ruokatottumuksia että ei lähtenyt paino nousuun.

Mutta nyt siis on paino jumiutunut siihen kolmen kilon tiputukseen. Meinasin jo masentua,ennenkun menkat alkoi tänään ja tajusin että sehän se tais olla syynä,mua kun turvottaa yleensä aika pahasti kuukautisia ennen.

Vanilja,toivottavasti teillä pian tehoaa tuo unikoulu! Meillä ainakin Netan kans tehos sillon viikossa,vaikka oli tosi vaikea tapaus nukkumaan :)

Ja tosi kiva reissu ollut varmasti teillä!

Imetys loppui ihan kokonaan sillon. Aluksi oli haikeeta mutta nopeesti se helpotti. Varsinkin kun tiesin että kaikkeni yritin,ei sitä vaan voi toista pakottaa :)

Mutta teillä onkin sitten ihan päinvastainen ongelma.. :D

Mikshän se aina meneekin noin,kaveri kanssa mietti että vaan 6kk imettää,mutta hänenkin vauvansa on eri mieltä,ei huoli pulloa ollenkaan. Niin milläs siinä imetystä lopetat.

Lauri syö normaalisti kerran-pari päivässä pullosta,aamulla kun herää ja sitten ennen ekoja unia. Rupesin kyllä sen päiväuni-maidonkin antamaan nokkiksesta.

Mutta nyt on taas mennytkin pari päivää kaikki ruoka pullon kautta. Kun ei kiinteä kelpaa ollenkaan,niin olen sitten maitoa ja velliä koittanut tuputtaa ettei pääsis kuivumaan. Ja viime yönäkin jouduin antamaan velliä,kun ei Lauri syönyt illalla mitään ja oli ihan tulikuuma,niin annettavahan se oli. Saas nähdä millasessa pulassa olen kun tauti loppuu. Lauri varmaan oppii tässä taas tuohon yö-syömiseenkin.. :)

Salijylläkin hyvässä vauhdissa jo tuo vaippojen haaliminen! :)

Ja ei ole nyt tainnut vuotaa vaipat vähään aikaan. Oon oppinut miten pitkään mitäkin vaippaa uskaltaa käyttää,ja mitkä pitää paremmin. Ja just sen mitä imuja kannattaa pistää! :)

Useimmiten pistän sellasen prefoldin ja sen sisään vielä mikroinsertin tms.. Niin hyvin kestää vaikka kaupoille lähtis!

Mutta nyt on kyllä pakko lähteä nukkumaan!

Viva ja Lauri 8,5kk

Vierailija

Nyt meille, tai siis Vilmalle, on sitten puhjennut sille ekalle hampaalle kaverikin viereen! Onpa neiti äitiä pari kertaa tissistä haukannutkin, AUTS! Käy kyllä melko kipeetä!

Salijy, mites se autoilu on sujunu? Tiedän kokemuksesta, että pitkän tauon jälkeen se on tosi pelottavaa! Kun odotin esikoista kaikki sanoi vaan, että lepäile vaan ja anna muiden ajaa, heh, niinkuin olis ollu jotenkin rasittavaa! Mulla meni sitten monta vuotta, ennen kuin oli sitten ihan pakko ajaa. Pakkasin pojat autoon ja lähdin kokeilemaan! En vieläkään uskalla ajaa vieraassa kaupungissa, onneksi mies hoitaa sen!

Vaan eipäs tässä nyt sen kummempia. Koittakaahan naiset aktivoitua, niin kuulee muidenkin kuulumisia!!!

Tuija + Vilma ( 10 kk lähestyy jo!!)

Vierailija

Niin piti sanomani, Onnea kaikille liikkeelle lähteneille!!

Saatiin Vilmallekin hankittua tollanen taaperokärry, haettiin kyllä sitä brion mustaa kärryä, mutta eihän täällä mein käpykylässä sellasia oo :( Vaan toimii kyllä tosi hyvin toi plastokin, aluksi pelkäsin, että on liian hepponen vaan hyvin pysyy pystyssä.

Tuija + Vilma
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=dccc7571-e7d5-11dd-8bc8-9...!

Vierailija

Ja ihan samanlainen palleroinen lapsi kun Saagakin. Ja kiitos kiitos, toivotaan tosiaan että matkasta selvitään kunnialla! Me mennään Thaimaahan!! Illalla lähtee lento, vaivaiset 13 tuntia....!! Nyt taas pakkaamaan...

- vanilja ja saaga

Vierailija

Niin se vaan taas vaihtui vuosi! On kyllä aika mennyt niin kauhean nopsaan, ettei tahdo mukana pysyä:)

Halusin siitä suolasta vielä kommentoida, meillä syödään melko vähä suolaista ruokaa noin yleensäkin, enkä Sannillekaan(4v) kovin suolaista ruokaa vielä ole antanut. Oletkos huomannut, että kaupan leivissä on aikamoinen määrä suolaa. On muuten aikas ristiriitaista noissa ohjeissakin kun kehotetaan välttämään vielä suolan antamista, mutta sitten sanotaan, että leipää pitäisi antaa!!

Mutta oliko muilla muuten kauhea myrsky eilen ja viime yönä? Täällä oli aivan karmea tuuli ja vähän hirvitti ne meidän muutama pata ampua, ettei vaan syty paloja! Mutta onneksi mitään ei sitten sattunut!!! No nyt on sitten pakkasta ja oikein talvinen ilma, pitäis varmaan näyttää nenäänsä vähän pihallakin.

Ihanaa vuoden alkua kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuija + Vilma tänään 9 kk !!!!!!!!!!!!!!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat