Mun uudenvuoden lupaus on, että säästän väh 250e kuukaudessa

Vierailija

pienet on tulot, mutta yritän tämän vuodeen olla erityisen säästäväinen, kiva sitten kun ensi jouluna on vähintään 3000 euroa säästössä =)

Kommentit (13)

Vierailija

ruoassa ajattelin säästää tämän vuoden, ei mitään kalliita sapuskoja, me pärjätään ihan tavallisella ruoallakin, päätin että teen joka kerta paljon ruokaa, niin saan laitettua pakkaseenkin, joka toinen päivä sitten sulattelen sieltä niitä valmiita ruokia

jää enemmän aikaakin sitten =) kun ei tartte joka päivä tehdä ruokaa

Vierailija

Minun mieheni sijoitti joskus opintolainat ja takkiin tuli...täytyy kyllä perehtyä asiaan muutaman vuoden ennen kuin kovin isoja summia alkaa sijoittamaan.

Miehini teki sijoituksia päiväkaupalla ja seurasi markkinoita tiiviisti, tuosta on noin 10 vuotta...

Sijoittaa kannattaa vain sen rahan minkä on valmis häviämään.

Vierailija

että koetan laittaa 500 euroa kuussa syrjään. Matkalla tuli vähän mutkia, kun autoon piti teettää isohko remppa yms. Mutta sain kuin sainkin pinnisteltyä ja nyt on säästötilillä muhkeat 7000 eeroa! Tämä oli samalla testi perheen taloudelle, koska suunnitelmissa on isomman asunnon hankinta ja halusin tietää, miten pärjäiltäisiin isomman lainan kanssa. Nyt uskon, että ihan mukavasti.

Vinkkinä sanoisin sen, että säästösumma kannattaa siirtää säästötilille (joka mulla on ihan normaali sivutili, ei siis mikään määräaikaistili) heti palkkapäivänä. Muuten käy helposti niin, että homma unohtuu ja loppukuusta huomaat, ettei olekaan mistä säästää...

Vierailija

Mä tiedän ihmisen, joka saa opintotukea ja nostaa opintolainan ja opintolainalla sijoittaa osakkeisiin. Toisaalta tiedän monia hyvätuloisiakin, jotka eivät koskaan ole ostaneet osakkeita. Nämä ovat niin ihmisestä itsestään riippuvia asioita.

Mielestäni ihan hyvä lähtökohta, että saisi säästöön 10% nettotuloistaan. Se on usein saavutettavissa oli sitten tulot tai menot minkälaiset tahansa, toki joillain yksinhuoltajilla tms. saattaa olla mahdottomuus.

Vierailija

Juu, totta. En minäkään sijoittaisi kyllä lainarahalla. Niin, mutta jos on pienituloinen, niin silti sen esim. 25 euron säästäminen kuussa olisi viisasta. Sitten jos vaikka pesukone hajoaa, niin voisi ostaa sen helpommin ilman lainaa. Lisäksi jos pelataan tarpeeksi pitkällä aikajänteellä, niin aika huonosti saa sijoittaa, jos sijoittaa vaikka 25 euroa joka kuu, että esim. 20 tai 30 vuoden päästä olisi tappiolla. Mutta jos niitä rahoja tarvitsee aikaisemmin, niin sitten on parasta vaan laittaa vaikka korkeakorkoiselle tilille tms.

Vierailija

Mulla on kans tavoitteena pistää tuon verran säästöön ja nimenomaan sijoitukseen. Tavoite tosin hivenen kauempana - tarkoitus olisi, että 30v päästä olisi 350t rahaa. Saas nähdä, että kuinka käy, matkalla tulnee erinäisiä mutkia matkaan, mutta ehkä positiivisiakin yllätyksiä.

Vierailija

ei osta mitään limppareita tai hirveästi karkkia, ei hesejä tms niin tuo summa säästyy helposti

kiva sitten kun jos tarvitsee jotain vähän kalliimpaa, niin on varaa ostaa se =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat