G: Miten vartalosi palautui toisen lapsen syntymän jälkeen?

Vierailija

Rinnat? Maha? Paino?

Kommentit (14)

Vierailija

sitten aloin odottaa kolmatta. Kolmannen jälkeen (nyt 1v8kk) vatsa on melko litteä, paino vähemmän kuin ennen esikoista ja tissitkin tottakai aikas pienet mutta ei ihan patalaput ;) (imetin kuopusta 1v7kk asti joten en tiedä vielä mihin kokoon päätyy). Jokaisessa raskaudessa tullut n.20kg painoa. Tän kolmannen raskauden lopussa painoin just alle 90kg ja nyt tänään kävin aamulla vaaalla ja 60,5kg näytti. Eli ihan hyvin olen palautunut ilman mitään laihdutuksia, raskausarvet toki ovat ja pysyvät. Jokaisen lapsen kohdalla on toki mennyt 6kk ennenkuin paino on alkanut itsestään tippua.

Vierailija

Paino ei meinaa tippua, johtunee yli 1.5 vuotta kestäneestä imetyksestä, edelleen noin 5 kg ihannepainooni. Minulla imetys on hidastanut kilojen katoamista, kroppa käy säästöliekillä.

Rinnat on pitkän imetyksen jälkeen sellaiset....no, ihan normiäidin rinnat:)

Masu on edelleen hieman pömppö. Ylävatsalihakset ovat melko timmit vielä mutta vyötärö ja alamasu kaipaa treenausta.

Eli tokan jälkeen kroppa ei palautunut entiselleen kuten ekan jälkeen. Mutta no problem, ehtiihän sen laittamaan kuntoon.

Raskausarpia ei onneksi tullut.

Vierailija

4 kk imetyksen jälkeen paino oli pari kiloa alle raskauksia edeltäneen painon, mutta 5,5 kk:n imetyksen jälkeen (entuudestaankin pienet) rinnat katosivat kokonaan... Vatsa ja muut raskauskilot karisivat kyllä kovaa vauhtia, mutta imetys ja kova liikunta heti synnytyksen jälkeen auttoivat tietysti asiaa.

Nyt kuopus on 4,5 v. ja painoa tullut hiljalleen lisää. Liikunta on jäänyt. Rintoja tullut takaisin niukkaan A-kuppiin.

Itse olen tyytyväinen nykyiseen olotilaan. 166 cm ja noin 62 kg. Ennen raskauksia 58 kg.

Vierailija

Kuopus on nyt 3½ (esikoinen 5½) ja painan saman verran kuin mitä painoin ennen lapsia (55...56 kg/169 cm).

Rinnat ovat ok, mutta en toisaalta voinut imettää kumpaakaan lasta, koska maitoa ei tullut. Ehkä tilanne olisi toinen, jos imetys olisi onnistunut.

Maha on litteä eikä ylimääräistä nahkaakaan ole roikkumassa. Muutama raskausarpi, mutta on siellä sektioarpikin, joten ei haittaa ;)

Hyvin vähillä "vaurioilla" olen siis selvinnyt.

Ja olen 36-v, joten nuoruuden piikkiin ei hyvä palautuminen mene.

Vierailija

Rinnat hiukan litistyivat, mutta ovat edelleen hyvät. Imetin kumpaakin lähemmäs vuoden.

Mahan pulleus hävisi hitaaminen kuin ekasta lapsesta, mutta hävisi. Ei ihan entiseksi napakaksi nahkaksi, mutta en valita, ihan ok, eron huomaan vain itse.

Ja nämä kaksi onnekasta seikkaa ehkä johtuvat siit, että kummassakin raskaudessa kroppaan kertyi vain n. 8 lisäkiloa (normaalipainoiseen). Paino putosi melko pian entiselleen, mahanahkan palautuminen oli isoin esteettisin haitta, siinä meni kauiten.

Vierailija

Paino joo, ja rinnat nyt ovat mitä ovat (nuoruuden kukkeus oli niistä jo alunperinkin kadonnut, en huomaa mitään eroa ennen ja jälkeen toisen raskauden), mutta maha jäi aivan kauheaksi. Ylimääräistä nahkaa on valtavasti, ja iho on ihan rikki. Ei viirullinen vaan jotenkin kauttaaltaan yhtä höttöä, ikään kuin yhtä valtavaa raskausarpea.

Vierailija

Kolmannen vauvan jälkeen vartaloni näyttää siltä kuin olisin edelleen raskaana. Kohtukin laski aika hitaasti. Paino ei laskenut montaa kiloa ja rinnat on kuin rukkaset vatsamakkaroitten päällä. Puhumattakaan takapuolesta ja selluliittireisistä.

Vierailija

Tissit: Ihan kivasti killuvat kun imetys ei onnistunut kummoisesti kummankaan kohdalla.

Maha: Turvallinen vararengas kiertää mukana.

Kilot: Nyt olen saanut hissattua 8 ylimääräiseen kiloon. Välillä on ollut enemmän ja välillä vähemän.

Kroppa on sellainen kotoinen persjalkainen päärynä. En ihan hirveästi paineita ota kunhan ei anakaan lisää rupea kertymään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat