Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ENSKOJEN TAMMIKUU

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Viime pino täällä:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Laitoin uuden nyt ihan koko kuuksi, jos tulee paljon tekstiä, niin laitetaan uutta pinoa sitten kesken :)

Miten teidän uudet vuodet meni? Me oltiin ihan vain kotosalla ja kuunneltiin raketteja. Lasillisen join punaviiniä.

Aadan unet on huonontuneet entisestään... Päiväunillakin vaatii jatkuvasti liikkuvia vaunuja ja välillä sekään ei riitä... Esim. oltiin kävelyllä ja piti sitten kantaa loppumatka kotiin, kun vaunuissa huudettiin vaan hysteerisesti. Aika väsynyt (ja itkuinen) tapaus olen nyt.

Kerroinko muuten, että ostimme koko perheelle yhteiseksi joululahjaksi Italian matkan? Toukokuussa ollaan 10 päivää siellä :)

Korka ja Aada (viikkoa vaille 3kk)

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Meillä itseasiassa onkin sellaiset... Briot. Ne ei vaan kauheesti jousta ees-taas, mikä toimii vaunuissa. Mutta oon vähän keinutellut sivulle kyllä, kun pinnikseen oon nyt nukuttanut. En tosin tiiä miten onnistuis ilman :D

Vierailija

Nyt vihdoin päivitän vähän kuulumisia täältä pohjoisestakin. Olen lukenut ahkerasti teidän juttujanne, mutta kirjoittamiseen ei ole tahtonut löytyä millään aikaa. Eli onnitteluvilkutuksia Pariisittarelle minultakin!

Meidän Frank sai uuden nimen alkuvuodesta, mutta käytän pojasta täällä edelleen lempinimeä - onhan äidilläkin sellainen. Juhlat menivät yllättävän hienosti kaikista katastrofitekijöistä (mm. sukujen ensikohtaaminen, eronneiden vanhempieni kohtaaminen) huolimatta. Ristiäisiä vietettiin kokonainen viikonloppu, sillä näin kauas ei kannata pelkkien kakkukahvien vuoksi vaivautua. Tunnelma itse kastetilaisuudessa oli rennon lämmin, ehkä osittain toivomamme villapaita-pukukoodin vuoksi. Saimme kohtuuhintaan vuokralle kotimme läheltä retkeilykämpän, jonne kaikki vieraat majoittuivat ja jossa järjestimme niiden kakkukahvien ja juhlaruokailun lisäksi vähän iltaohjelmaakin. Pääsin itsekin naisten saunaan, mikä oli ihan luksusta!

Arki on sujunut pojan kanssa pikkuhiljaa rutiineja opetellen. Frank syö edelleen pelkkää tissiä, herää öisin syömään 2-3 tunnin välein. Aluksi valvottiin useamman kerran viikossa öisin aina yksi monen tunnin rupeama, mutta nyt niitä valvomisia on enää vain joka neljäs yö, ts. kakkapäivän jälkeen. Uskomattoman säännöllinen kakkarytmi pojalla! Päiväunille poika käy yhdentoista aikaan vaunuihin ja uni maistuu kahdesta jopa neljään tuntiin. Iltapäivällä/illalla poitsu nukkuu vielä parit lyhyemmät nokoset. Tänään Frank heräsi ihan ensimmäistä kertaa kesken päiväunien, 45 minuutin jälkeen, eikä millään meinannut ruveta uudestaan nukkumaan. Lauhtuisi tuo pakkanen vielä vähän, niin päästäisiin taas ulos! Mittari on näyttänyt monta päivää kolmenkymmenen pakkasasteen molemmin puolin, tänään tosin enää -20, mutta on siinä vielä pari astetta liikaa.

Ensimmäisessä lääkäri-neuvolassa pojalle saatiin komeat kasvutulokset seitsemän viikon iässä: 59 cm (synt. 51,5 cm) ja 5205 g (synt. 3180 g). Pikkumies esitteli lääkärille päänkannattelutaitojaan ja hymyili leveästi. Itse kävin eilen jälkitarkastuksessa ja selvisin "puhtain paperein". Painoon oltiin tyytyväisiä, ettei ollut imetyksen johdosta laskenut vielä lähtöpainon alle. Laihduttamiseen ei ole aihetta, mutta liityn silti teidän terveelliseen vuoden aloitukseen, sillä aloitin "suklaattoman tammikuun". Loppuraskaudesta ja joulukuun aikana meni niin nolon paljon suklaata energian tankkaukseen (seliseli), että on pakko jollakin tavalla löytää se kohtuus taas. Pitäisi päästä myös useammin kävelylle tai vaikka kohta jo hölkkäilemään, mutta oma aika on varsinkin viikolla kortilla, kun miehellä vierähtää aikaa töiden päälle rakennuksella. Muuten tuskin olisi ongelmaa, miehet viihtyvät ja pärjäävät hyvin keskenäänkin.

Wau, täällä beibet jo oppii kääntymään ja vaikka mitä muuta uutta! Frank on mun mielestä kannatellut päätään suunnilleen siitä asti, kun kotiuduttiin, vähitellen varmemmin ja varmemmin. Ja jo muutamien viikkojen ikäisenä Frank nosti päätään aina niin korkealle, että muksahti mahalta selälleen. Pari viikkoa pojalla on ollut paljon asiaa ja alkuviikosta huomattiin, että hän alkaa haparoida käsillä jo suunnitellummin otetta äidin hiuksista tai leluista. Viriteltiinkin mobile tuohon köllöttelypaikan päälle ja sitä on nyt heilutellut mielissään. Ihanaa seurata kehitystä!

Ruskanodotus ja Frank, 9 vkoa

Vierailija

Ihana, kun tuo lumi on pysynyt eikä ole loskaakaan :)

Fiiu, teidän laavureissu kuulosti ihanalta! Tahtoisinpa itsekin... Saas nähdä, milloin pääsis. Ei ole sellaista metsää ihan tässä lähettyvillä. Ja lykkyä siihen gradun tekoon, varmasti sitten kesäkuussa taas on kiitollinen olo - vaikka siihen mennessä tuliskin kiroiltua ;) Miten se mummi oli muuten pakastanut ne soseet? Vinkkejä otetaan siis vastaan.

Norppis, hauskalta kuulostaa teidän vampyyri! Varmasti hassulta näyttää... Ja ei muuta ku vauvaa vatsaan vaan, pienelläkin ikäerolla varmasti pärjää ja on sitten lapsista seuraa toisilleen :D Anoppi just kertoi, kuinka tuo mun mies oli samanlainen kuin Aadakin (eli jatkuvasti piti olla seuraa ja virikettä ja oli kuulemma jättänyt päiväunetkin yksiin jo 3kk iässä...), mutta kun isoveli oli koko ajan näyttämässä leluja, lukemassa kirjaa jne, niin se ei ollut niinkään rankkaa. Niin ja tsemppiä niihin pistelaskuihin... Ootko ihan kirjannut ne vai mielessä laskenut? Mulle auttoi aikoinaan se, että ne kirjotti oikeesti ylös - ei voinut huijata. Ja onnea Masalle!

Maisi, kerrohan sitten, miten kiinteiden aloittaminen sujuu! Mä oon kans tota symbioosiasiaa miettinyt... Että miten ikinä raaskin laittaa Aadan omaan sänkyyn! Vaikka tää nukkuminen onkin aika helvetillistä välillä, niin onhan se ihanaa... Ja kun lapsi kasvaa kuitenkin niin nopeasti!

Sadeorkidea, spinning ois niin ihanaa! Harrastin sitä aiemmin ja nautin todella. Mutta nyt en oo saanut itteeni vielä mihinkään jumppaan... Mies on usein töissä aika myöhään ja sitten kun se tulee, ei jotenkin tule lähdettyä. Mielellään kun syödään yhdessä ja sitten sulattelee ja sitten onkin jo niin myöhä... Se kyllä sanoo, että mene mene eli ehkä tässä saan vielä joskus mentyäkin! Ja minä tietysti nauran täällä teidän supon laitolle :D Heh.

Meillä meni uimassa mummin kanssa hienosti ja Aada sukelsikin kaks kertaa :) Ensinäyttö oli tosiaan su ja kaks paria oli käynyt täällä. Toinen tuli heti ma uudestaan ja teki tarjouksen :) Oli vaan 23 000 vähemmän kuin pyynti... Tehtiin sitten vastatarjous, toivottavasti ottavat sen tai tekevät uuden vastatarjouksen!

Meillä oli eilen parisuhdeilta, ihanaa :) Aada oli mummin luona ja me käytiin syömässä ja sitten saunottiin kotona. Puhuttiin vähän mummin kanssa, että ne alkais ottamaan Aadan joka viikko yhdeksi illaksi ja me voitais sitten olla kahdestaan miehen kanssa. Vähän piti kyllä miettiä, että pystynkö antaan Aadaa hoitoon noin usein, mutta voihan sitä aina kieltäytyä, jos tuntuu siltä. Nyt oltais viikonloppuna menossa koko perhe mummille yöksi, niin voin ruokkia yöllä, mutta muuten mies pitää Aadaa eri huoneessa, jos tarve vaatii... Eli saan yhdet kunnon yöunet. Meillä kun ei voi mennä eri huoneeseen nukkumaan...

Noh, nyt meillä herätään! Vilkutukset kaikille!

Korka ja Aada

Vierailija

Nostelen pinoa, missäs naiset luuraa?

Miten meni Korka teidän asunnon näyttö? Oliko paljon porukkaa, saati tuliko heti kaupat?

Entäs uinnit mummin kanssa? Mummi taisi tykätä kun pääsi teidän kanssa harrastamaan :)

Meillä alkoi ainakin kiinteät vaikuttaa yöuniin aika mukavasti. Annoin maissivelliä iltaisin ja aamuisin ensimmäisenä kiinteänä ja siitä aiheutui että syötöt väheni yöllä kahteen ja kun muutakin ruokaa tuli kuvioihin niin yhteen. Toki meillä oli se tuttirumba pahimmillaan siinä, ja vaikkei syöttöjä ollutkaan enää niin montaa niin olin entistä väsyneempi. Toivottavasti Aada saa vain nukkumavoimaa kiinteistä!!

Ootkos Maisi jo antanut soseita vai vieläkö ne oottaa aikoja parempia? Meillä olikin mummu tänään tehnyt soseet pakkaseen kun oli täällä Urhon kanssa. Oli paljon järkevämmin pakastanutkin ne, minä kun oon tehnyt jääpalapusseihin.. Niitä menee nykyään niin paljon että palat menee yhtäkkiä ja pussitusvaihe on niin hankala ettei sitä voi edes yksin tehdä..

Me oltiin eilen vähän retkeilemässä ystäväperheen kanssa. Oltiin laavulla paistamassa makkaraa, kivaa oli. Urho oli rintarepussa menomatkan ja takaisin tullessa nukkui vaunuissa. Niin korvessa ei siis oltu ettei olisi vaunuilla päässyt. Muutenkin kuuluu hyvää. Yötkin on olleet aika rauhallisia, muutamalla tutin laitolla menty. Mutta erona se, että mä olen uskaltanut itse vaipua jo kunnon uneen ja nukahtanut heti tutin laitettuani uudelleen ja niin onneksi poikakin. Ihana olo päivisin kun on saanut yöllä levättyä. Oonkin jaksanut ruveta jo vähän ajatteleen kouluhommia, gradu tässä painaa päälle. Teen parin kanssa, joka haluaa valmistua jo kevääksi. Mutta se sopii mulle, nyt tuntuu et on oikeestaan aika hyväkin aika aloittaa. Kiroan tätä satavarmasti vielä ennen kesäkuuta mutta sittenpä on tehtynä.

Öitä kaikille ja tulkaahan nyt kertomaan että mitä kuuluu!

F&U 6,5kk

Vierailija

Tervehdys kaikille- ja kiitos ihanista onnitteluista Tonttu-Tyttösemme syntymän johdosta<3 En oikein osaa vielä kommentoida teitin keskusteluja, vaikka olenkin koittanut käydä lueskelemassa, miten vain olen ehtinyt.

Maisin Nupulle sentäs osaan toivottaa onnittelut uudesta hienosta taidosta:) Hurjaa vauhtia nämä pikkuisemme kehittyvät:D

Kiva kuulla myös Ruskanodotuksestakin sekä Frankista, onnittelut sinne hienoista mitoista, ja ristiäisetkin on jo vietetty.

Korkasta olen kuullut muuta kautta, vilkutuksia sinne! Kuin myös vilkutuksia Fiiulle, Sadeorkidealle, Weeralle ja Norppikselle sekä kaikille Ihanille EnskaVauvoille<3 Apua, enhän unohtanut ketään (ei saa ottaa henkilökohtaisesti, nämä mun aivot käy vähän hitaalla kotiäitimoodilla nykyään...)

Lyhyesti meitin kuulumisia: Tonttu täyttää sunnuntaina jo kolme viikkoa. Uusimmat mitat maanantailta ovat 3365g/51,2cm. Meitin arki on ollut aikamoista opettelua; Tontulla on kovia massuvaivoja, relat, disflatylit, oman ruokavalion muutokset yms yms on kokeiltu, uusimpana juttuna on nyt käynnit vyöhyketerapeutilla. Josta toivomme olevan apua! Ihan hirveetä on ollut katsella Rakkaan Pienoisen tuskaa, kun massussa kipristää ja mikään ei auta:'( Sitä tuntee itsensä niin voimattomaksi...

Lisäksi imetys on aiheuttanut harmaita hiuksia tälle perfektionistimammalle, joka toivoi täysimetystä, eikä siihen olla ihan vielä päästy (yötä vasten Neiti saa korviketta):( Neuvolan mukaan kyllä maito luultavasti riittää (Tontun imuttelusta päätellen), eli taitaa olla mun päänsisäinen juttu suurimmalti osin. Lisäksi en alkuun syönyt enkä juonut tarpeeksi (no, syöminen yhäkin vähän kiikun kaakun; ei vaan aina ehdi...), nyt olen lisännyt erityisesti nesteiden määrää ja maidontuotantokin on lisääntynyt hyvin:)

Miehuskin palasi jo töihin ja nyt ollaan oltu Tytön kanssa pari päivää kaksin. Ihan hyvin on mennyt:) Ihanaa, kun toinen kasvaa päivä päivältä ja alkaa jo hiukan seurustellakin:)

Mutta tällaista turinaa tällä kertaa.Kaunista viikonloppua kaikille,

toivottaa,

väsynyt mutta onnellinen Pariisitar&Tonttu

Vierailija

Ollaan jo toisella sivulla menossa.

Kauheita en nyt jaksa keskittyä kommentoimaan.

Sen verran vaan Sadeorkidealle päikkäreistä: Mä en oo yrittäny pitää kiinni mistään tietystä rytmistä. Nyt tuntuu olevan aika hakemista päikkärit. Masa yrittää ehkä siirtyä kaksiin päikkäreihin, mut ei ihan joka päivä vielä suju. Pojasta huomaa kyllä, koska on unien aika ja sit nukutaan. Nyt on rytmit ollu joko A) aamupäivällä 2 tuntia +iltapäivällä noin tunti, tai B) 3x noin 30-45 unet. Meillä ei koskaan onnistunu takasinnukuttaminen, jos Masa vaunussa tai sängyssä herää, niin ei siinä hyssyttely auta, meno alkaa:)

Fiiu: yhä nukkuu Masa meidän makkarissa. Viime viikolla taas muuttamista harkittin vakavasti, kun poika heräs aamusin isännän kellon soittoon viideltä ja piti sitten 1½ tunnin bileet sängys. Kai se oli sitä mieltä, et kun kello soi, niin pitää nousta ylös:) Tylsä äiti oli vaan eri mieltä, eikä suostunu lähteen puuronkeitolle aamuviideltä:) Huone ois ihan meidän makkarin vieres ja pinnistä vaille valmis, mut en raaski..

Muille nyt vilkutukset ja tsemppiä! Toivottavasti ootte kiertäny kaikki pöpöt kaukaa!

Meillä siirty neuvolalääkäri perjantaille, kun lääkäri oli saikulla viime viikon. Perhekahvilaharrastus ollaan taas alotettu, kiva nähä muitakin ihmisiä ja siä on kolme muutakin lähes Masan ikästä muksua.

Yläkulmahampaat on nyt puhjennu molemmat. Meillä on oma pikku vampyyri. Neljä hammasta on nyt kaikkiaan suussa. Konttausharjotukset on kovat. Nousee hyvin kontilleen noin miljoona kertaa päiväs, mut ei uskalla käsiä vielä siirtää. Välillä jopa nukutaan konttausasennossa. Pulkkailua aloteltiin viime viikolla. Mitä kovempi vauhti, sitä leveempi hymy pojalla.

Ihan hyvin siis menee, paitsi mun laihdutusurakalla. Ei vaan saa itestään irti. Aamusin aina alotan pistelaskut, mut iltapäivällä jo unohan..

Sit semmonen ihanan paha uutinen: mulle läheinen ihminen kerto eilen saavansa vauvan loppukesästä. Ja se paha osa: mulle iski älytön vauvakuume.. Ihanaa, tänään heti oli jo ihan pakko ostaa 50 senttinen body vauvelille. Vähän se oli pikkunen Masan 80 senttisen rinnalla. Nyt tässä itteeni kuulostelen, josko tää kuume menis viä hetkeks ohi, mut ihan hirveesti tahtosin vauvan vattaani..

Jep, ny lähen kömpiin iltahommeleihin!

Voikaa hyvin ja kirjotelkaa!

Vauvakuumeen kourissa oleva Norppis ja ylihuomenna tasan 8kk täyttävä Masa

Vierailija

Maisi, joitahan jaksaa tiheitä yösyöttöjä! Tuntuu, et näillä lapsilla on jos jonkinmoisia kausia ja just kun tuntuu, et kaikki on hyvin, niin rytmit muuttuu tmv. Ja toisaalta, kun tuntuu et ei jaksa enää yhtään, niin sit helpottaa. Toivottavasti teilläkin kävisi niin.

Sadeorkidea, oon kans miettinyt noita asioita, et apua, tämähän kasvaa ja muuttaa pian kotoa!!! Ja nytkin yöllä kun Urho on taas oppinut haluamaan viereen nukkumaan (het kerrasta taas oppi..) niin oon aatellu et nuku poika kainalossa niin kauan kun haluat, tulee aika jolloin et tuu syliin vaikka kuinka äiti haluis.. Kaikkea sitä tulee murehdittua jo etukäteen, koulunkäyntiä ja kaikkea. Kai me äidit sit vaan aina murehditaan lapsiamme. Kunhan muistetaan kuitenkin myös nauttia heistä :) Noista Mintun unista, ehkä tuokin on joku kausi et unet vaihtelee. Monella kaverilla on nyt ollut tuota et lapsella yhtäkkiä unet lyhenee eikä mene kuin puoli tuntia kerrallaan. Tilanne on sit heillä ainakin palautunut jonkun ajan kuluttua. Urho on kyllä ollut aina hyvä päikkyjen nukkuja. Meillä tais olla 4kk iässä kun siirryttiin kaksiin uniin. (Tietty välillä tulee kolmetkin tai jopa neljät jos esim autossa nukkuu lyhyitä pätkiä.) Nukuttaminen yöunille alkoi olla parin tunnin pieti ja auttoi kyllä siihen nopeasti. Jos Minttukin sitten ottaa useammat lyhyet unoset?

Norppis, nukkuuko Matias teidän kanssa samassa huoneessa? Muistan, kun ainakin joskus pohdit et pitäsikö siirtää omaan huoneeseen? Ollaan sitä kans täs vähä mietitty. Kun tuntuu et oisko Urhon uni sit rauhallisempaa kun ei ois mitään häiriötekijöitä, se tuntuu olevan aika herkkäuninen. Mut mulla on Niin kynnys siirtää se omaan huoneeseen, en tod. malttais. Katotaan nyt jos nää yöt tästä rauhottuis. Teillähän nukutaankin niin hyvin, Urho kyl heräilee paljon useemmin. Hyvänä yönä pari kertaa, huonona 20. Tuttia on vailla ja nyt uutena asiana ihan muuten vaan tutti suussa välillä mölisee. Tassutteluun on kyl nopeesti rauhoittunut tai sitten oon ottanut kainaloon nukkumaan.

Meillä huomenna neuvola, saapa nähdä miten on kasvettu. Ruoka on ainakin maistunut :)

Öitä ja mukavaa viikkoa kaikille!

F ja U 6kk

Vierailija

Onkin taas takkuillut aika paljon nämä sivut, ettei ole aina edes lukemaan päässyt, mutta nyt näytti toimivan ok.

korkan aadakin on jo kolme kuukautta ja saanut rokotteen, hyvä että meni sivuoireet yhdellä supolla. Ja hienot mitat olitte neuvolasta saanut, niin ne vaan kovasti kasvaa nuo meidän pikkuiset. Musta tuntuu myös se pituuden mittaaminen olevan vähän epämääräistä hommaa välillä, enkä usko niihin mittoihin kovin sentilleen, sellaisia väkkäröitä nuo pikkuiset välillä on vaikka kuinka yrittää suoristaa.

sadeOrkidean Minttukin kasvaa kovaa vauhtia, vaatteet vaan jää pieneksi : ) Ja asunto! Meillä myös vähän samaa ongelmaa, vaikka parikymmentä neliöä enemmän onkin tilaa, mutta säilytystilasta on huutava pula. Tavarakasoja tuntuu kertyvän joka paikkaan. Kiva, että teillä tutti kelpaa, eikä Minttu nukahda enää tissille, kunpa meilläkin kelpaisi. Onneksi tissille mukahtaminen on käytössä meillä vain iltaunille mentäessä, muuten nukahtaa syliin tai vaunuihin ja puoliunessa siirretään sylistä omaan sänkyyn.

Fiiun Urholle oli hammas puhjennut, söpöä : ) Toivottavasti yöt nyt jatkuisi rauhallisina, vaikka taitaahan niitä hampeja tulla pian lisää. Meillä ollaan yökyöpeleitä koko perhe, mies kyllä eniten ja se taitaa vaikuttaa koko muuhun perheeseen. Eilen tuli mies sänkyyn jo klo kaksitoista (aivan, meillä tämä on aikaista), mutta Nuppu vaan heilui ja kujerteli valveilla siinä meidän välissä vielä tovin, isäänsä on tullut tuo tyttö.

Tsemppiä laihdutukseen, ja kaikille muillekin tsemppiä jotka nyt kiloja halusi pudottaa!

Niin ja vauvauintiin oli korkalla päästy, oli varmasti kivaa, kun Aadakin viihtyi vedessä, meilläkin on ollut tarkoitus mennä ja pianhan se pitäisi aloittaa, kun 3-5 kk taisi olla paras aloitusikä. Weerankin perhe taisi olla uimareita ja sielläkin kokemukset on olleet vaan positiivisia. Oletteko kokeneet hankalaksi tuon pukuhuone vaiheen, mua ihmetyttää että miten siinä voi riisua ja peseytyä vauvan kanssa??

Ja vielä vähän meidän kuulumisia, oikein hyvin menee, rytmit vaan pitäisi saada jotenkin rakennettua, se on nyt projektina. Valveilla oloaika on selvästi lisääntynyt. Ja viime keskiviikosta lähtien on nuppu ryhtynyt oikein kunnolla yrittämään tuota kääntymistä selältä masulleen, kohta varmaan onnistuu. Ja masullaan viihtyy jo pitkiä aikoja kun yrittää jo kovasti itseää johonkin pungertaa. Huima kehitys tuossa liikkumisessa (lähinnä sen yrittämisessä) tapahtui ihan yhdessä hetkessä. Mutta nyt pitää mennä tytön luokse, sen verran tuosta vierestä kuuluu huomionhakuista kiljahtelua.

Ja korkalle vielä, mennään vaan treffeille, niitä oli vissiin nyt siirretty johonkin tulevaan viikkoon, tai sit tavataan ihan vaan me ja vaavit, mulle tää viikko on aika kiireinen, pe ehkä kävis tai sit ensi viikko, mutta voin laittaa sulle meiliä niin sovitaan tarkemmin.

Kaikille vilkutukisia ja mukavaa alkavaa viikkoa!

Maisi ja nuppu 4kk

Vierailija

Me tultiin juuri ensimmäiseltä aikuinen-vauva tannssileikkitunnilta. oikea opettaja oli sairas, mutta onneksi oli sijainen ja hän piti meille afrotunnin. Jatkossa, sitten sen oikean opettajan kanssa on vissiin enemmän semmoista leikki ja loru meininkiä. Meillä meni kaikki oikein hyvin, mun stressailuista huolimatta. Lähtö oli kyllä vaan taas aika vaikea ja todella kiireinen, ei ollut tullut aamukakkaa, ei kelvannut rinta jne... Mutta vaunuihin nukahti tyttö ja tanssitunnilla oli niin paljon ihmeteltävää, että ei kyllä kiukunnut ollenkaan, pienet tirsatkin veti kantoliinassa kun äiti tanssi, muuten viihtyi hyvin lattialla. Oikein mukava kokemus oli, ja niinkuin weera ja korkakin meinasi, niin hyvin nuo jaksavat uusissa paikoissa ja tilanteissa, kun on paljon ihmeteltävää, taitaa vaan tosiaan kotona olla aika tylsää ja sen vuoksi sitten kiukutaan.

Meillä on nyt iltaunille meno mennyt taas ihan liian myöhäiseksi, eilen yritin nukuttaa mun viereen (tissille) klo 23 lähtien ja uni tuli neidille vasta 1.30, en olisi kyllä tosiaan jaksanut.... Olisi ihanaa jos saisi Nupun nukkumaan jo yhdeksän aikoihin, niin jäisi itsellekin vähän aikaa, mutta jos hänet laittaa silloin yksin nukkumaan (niinkuin me yleensä teemmekin), niin ne unet kestää tasan puoli tuntia, jonka jälkeen hän on taas virkeä ja jaksaa tosiaan tonne yli puoleen yöhön pahimmillaan. Vaikeaa vaikeaa...

Fiiun Urholle onnea puolivuotissynttäreiden johdosta! Ja korkan Aadalle onnea uudesta taidosta! Meillä ei vielä ole kääntyminen onnistunut, mutta Nuppuhan aloitti sen harjoittelunkin vasta viime viikolla, eiköhän meilläkin kuukauden sisään käännytä.

Vilkutuksia kaikille!

Ja korkan kanssa nähdään sitten perjantaina : )

-Maisi

Vierailija

Kiitos korkalle uudesta pinosta!

Me otettiin uusi vuosi vastaan kanssa ihan vaan omalla porukalla kotosalla. Puolenyön aikaan Nuppu nukkui hetkisen pinniksessään ja me vanhemmat mentiin parvekkeelle katselemaan ja kuuntelemaan pauketta. Minäkin otin skumppaa lasillisen : )

Tsemppiä korkalle unien kanssa! Meilläkin on unet vähän mennyt huonompaan. Nykyään tissitellään yölläkin aika tiuhaan, tai lähinnä vaan halutaan aina varmistaa että tissi on saatavilla. Ja päivisin on nukkuminen sitä, että tyttö nukahtaa itkun kanssa olkapäälle ja sieltä kun siirtää sänkyyn, niin nukkuu sen 30-45 min. ja havahtuu että onkin yksin sängyssään ja rupeaa itkemään. Vaunuissa kyllä (ainakin liikkuvissa) vielä nukkuu onneksi hyvin. Voin kuviteella miten turhauttavaa on jos ei edes se kaikkein varmin nukkumispaikka enää olekaan toimiva, kuten korkalla on vaunujen kanssa käynyt. Mä olen nykyään ehkä turhankin lepsusti mennyt päikkäreillekin tissin kanssa mukaan, että toinen nukkuisi. Vähän kyllä hirvittää, että miten siitä tavasta, että tissiä saa lupsutella milloin vaan, päästään eroon. Ja noiden öiden osalta vähän epäilyttää, että nukkuuko koskaan omassa sängyssä...

No puolentoista kuukauden päästä viimeistään aletaan kiinteitä syömään, niin josko se toisi jotain rytmiä myös syömiseen, niinkuin Weera jo aiemmin totesi, että heille oli käynyt. Tuo tissittely tuntuu olevan usein kyllä jotain ihan muuta kuin syömistä.

No valituksista iloisempiin juttuihin. Ihanaa korka kun teillä on matka varattuna! Me ollaan myös suunniteltu matkaa loppukesälle tai alkusyksylle. loppukesä voi kyllä olla vielä turhan kuuma välimerellä. Hmm, tai jos pääsisikin jo alkukesällä, on tuo matkustaminen ja matkoista haaveilu niin ihanaa, ja nyt se on entistäkin jännempää kun mukaan pääsee uusi perheenjäsen <3

Mitenkäs muut imettäjät, oletteko paljon tarkkailleet omia syömisiänne? Minä en ole juurikaan mitään välttänyt (esim. suklaata on tullut syötyä) ja nyt tuntuu että nää joulun herkuttelut onkin aiheuttanut Nupulle enemmän paukuttelua, höh. No ei kai se kovin vaarallista ole kun ei niitä pieruja onneksi tartte enää itkujen kanssa tehdä.

No nyt kutsuu tyttö. Kirjoitellaan taas!

Maisi ja Nuppu (viikonloppuna tulee 4kk täyteen)

Vierailija

Unohtui äsken.

Sitä mä vähän ajattelin silloin, että jos yhdessä ois mennyt treffeille... Tai sitte voitais treffata ihan muuten vaan? Mitäs sanot? Mulle voi laittaa sähköpostia osoitteeseen dupplis@gmail.com, voidaan sopia tarkemmin. Ja jos joku muukin on käymässä pk-seudulla, niin ois kiva tavata :)

Vierailija

Meillä oli tänään neuvola, lääkärineuvola ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Nupsun uudet komiat mitat on 8930 g ja 66 cm, eli ei mikään pikkuinen tuo tyttö : ) Tulomatkalla kävin kaupassa ostamassa porkkanoita ja bataattia, jos alkaisi tuonne pakkaseen jo soseita tekemään. Puhuttiin että muutaman viikon päästä voisin alkaa kokeilemaan, eli kun Nuppu on reilu 5kk. Taas oli kyllä sellaista itkua siellä neuvolassa, pitävät varmaan aika kiukkuisena tuota meidän tyttöä. Alkuun on ihan hyvällä päällä, mutta kun alkaa riisuminen ja mittailut, niin ei ole enää kivaa...

Meillä myös kaivataan jatkuvaa viihdyttämistä ja menohalut olisi jo kovat, voimat vaan ei ihan vielä riitä.

Tässä nyt tällaisia meidän kuulumisia, jäi kommentoinnit, mutta palaillaan taas : )

-Maisi ja nuppu 4,5kk

Vierailija

Tässä ehkä pikaiset ennenkuin U herää. Tarkalleen 1½h nukkunut ekat unet monena päivänä. Kukahan sen kelloa aina välillä käy säätämässä että osaa noin tarkka poika olla..

Maisi, tsemiä vain nukutuspuuhiin. Voin nyt kertoa vain oman kokemukseni.. Mulle oli kans tosi vaikeaa siirtää Urhoa edes omaan sänkyyn. Tuntui kuitenkin et se heräili jo siihenkin kun minä käännyin ja yöt oli yhtä hulinaa. Lisäksi mies joutu olla sohvalla joka yö.. Siirrettiin sitten "sivuvaunuun" ja alkuun meni tosi hyvin. Sit tuli sellainen parin viikon kausi et ei millään. Sitte taas kokeiltiin uudestaan ja nyt jo sujuu. Nyt vaan äiti on alkanut vähän ikävöimään ja usein aamulla poika löytyykin äidin kainalosta.. Mut paremmin nukutaan nyt ja mieskin on päässyt takaisin omalle paikalleen.

Sadeorkidea, meillä aloitettiin tosiaan maissivellillä kiinteät kun perunasta tuli masukivut. Muuten kaikki on käynyt ja nyt on perunaakin jo saanut. Ei ollut varmaan vain vielä 4kk valmis perunalle, nyt 6kk ihan eri juttu. Sit porkkanaa ja bataattia ja niiden jälkeen mustikkaa, päärynää, vadelmaa.. Annoin viikossa yleensä kahta uutta lajia, alkuviikosta toista ja loppuviikosta toista. Aloitin teelusikallisella, mut toisella kertaa annoin jo ihan reippaasti jos ei oireita ollut näkynyt. Nyt olis parsakaalia ja nautaa tuossa kokeilulistalla seuraavana. Mä käyn kans spinningissä joka viikko, se on niin mahtavaa liikuntaa! Mä vain vieläkin tiedostan siellä välillä tuskallisen hyvin missä on eppariarpi ja missä oli repeämä. En olisi voinut uskoa että näin kauan tuntuu..

Korka ihana kun tellä on noita parisuhdeiltoja! Ja anna ihmeessä Aada mummun hoitoon jos sellainen mahdollisuus on! Se on laatuaikaa sit teille kaikille, sulle, iskälle, varsinkin mummulle ja Aadalle myös. Meillä anoppi ainakin tuntuu välillä tosissaan ikävöivän Urhoa, kun on vielä työelämässä ja ehtii vähemmän kyläilemään ja minä tietysti useimmiten menen oman äitini luo jos lapsenvahtia tarvin tai seuraa olen päivisin vailla. Anoppi onkin ollut nyt onnellinen kun kerran viikossa on tietty ilta jolloin saa olla Urhon kanssa, odottaa sitä oikein aina. Sit mä saan tehdä jotain omaa kivaa.

Toivottavasti saatte nyt hyvän tarjouksen ja asunnon myytyä. Onko teillä jo ehdokas uudeksi kodiksi?

Täällä kaikki hyvin. Vaunuista kuului äsken kohinaa mut nyt on hiljaista. Taisi vielä päättää jatkaa unosia. Mennyt jo poikkeuksellisesti 1h45min. Kovasti liikkuu hereillä ollessaan poika omalla tyylillään. Yhtäkkiä on toisessa huoneessa asti. Hyväntuulinen on, tapaa saada oikein kehuja siitä tuola maailmalla et Urhoa ei paljon murheet paina.

Norppikselta ja Weeralta pitikin kysymäni, et onko teidän lapset kovin vierastanu ja minkä ikäisinä? Urho ei ainakaan vielä mut eikö sitä usein sanotakkin et tuos 7-8kk iässä vasta.

Ai niin, mummu pakasti esim. lihat niin että oli tehnyt niistä pieniä pullia ja laittanut vain pakastepussiin, sieltä ne on helppo sit annoksina ottaa. Kasvissoseet oli laittanut ihan rasioihin, paivän annos yhteen.

No, se meistä. Päivänjatkoja kaikille!!

F&U 6,5kk

Vierailija

Oho oli jäänyt caps lock päälle, Nuppu on päässyt vähän räpläämään näppistä, kun äiti on lukenut netistä uutisia. Kiva kun on taas viikonloppu tulossa, ja onneksi ei ole kamalasti menoa, vaan saadaan viettää viikonloppua rauhallisesti kotona perheen voimin. Siivota kyllä tarvis, tuntuu että nykyään pääsee kämppä aina pahasti rempalleen siivousten välissä.

Fiiu, Nuppu painoi syntyessään 3800 g, eli ei mikään suuren suuri, eikä pienen pieni, sopivaa keskitasoa. Aika pulskahan hän nyt on, mutta tasoittuu tuo painonousu varmasti kunhan hän alkaa liikkumaan. Hyvän kokoinenhan Urhokin on, ja hyvä että ruoka maistuu!

Minä olen myös ajatellut olla kotona vielä tämän vuoden loppuun, ellei mitään ihmeitä tapahdu. Varsinaisesti äitiysloma loppuisi jo toukokuussa. Mahdollinen pikkukakkonen ei vielä ole aikatauluissa : )

Niin ja meillekin muuten neuvolalääkäri puhui, että 4kk:n imetys olisikin uusimpien tutkimuksien mukaan suosittava (jo 4kk:n täysimetys toisi parhaan mahdollisen allergiasuojan, näin hän sanoi) ja kiinteiden aloitus ei saisi jäädä ainakaan yli kuuden kuukauden. Tämän takiakin ajateltiin aloittaa maistelu ennen tuota puolta vuotta. Nyt on pakkasessa jo porkkanasosetta. Tänään voisin tehdä sinne bataattia.

Mukavaa viikonvaihdetta kaikille enskoille!!

-Maisi ja Nuppu 4,5kk

Vierailija

Ja tietysti koko perheelle, kaikille kolmelle! Ihanaa vauvantuoksuista eloa teille, nauttikaa pienokaisesta ja pienen ihmeen kanssa sylittelystä nyt täysin siemauksin!

Kävin lukemassa synnytyskertomuksenne ja kuulosti kyllä kipeältä tuo repeytyminen ja tietysti siitä toipuminen, tsemppiä siihen! Omalla kohdallani synnytys päätyi sektioon ja siinä myös toipuminen oli kipeä ja hidas. Hyvä että miehus hoitaa teitä, hauvaa ja kotia. Toivottavasti haavat paranee hyvin ja kipu pian hellittää. Pääasia on että sinä ja Tonttunen olette kunnossa. Kiva kuulla sitten uuden enskavauvan ensimmäisistä viikoista, kunhan siellä on aikaa ja sopiva rako niistä kaikista ihanista ensimmäisistä vauvajutuista tulla kertomaan. Nyt 4-kuisen vauvan äitinä on jo melkein unohtanut miten pieni tuo meidänkin tyttönen on joskus ollut.

korka, toivottavasti siellä on saatu nukuttua nyt paremmin! Meillä on pari yötä mennyt nyt taas entiseen malliin vähemmillä syötöillä, kannatti täällä valittaa : )

Mitenkäs muilla enskoilla on vuosi lähtenyt käyntiin?

Nyt tää mamma lähtee syömään pannaria, nam : )

-Maisi

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat