SUURperhekuumeilijoiden tammikuu 2009 :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Tästä se alkaa, meidän tämän vuoden ensimmäinen pino! :)

Mun vauvakuume yltyi eilen ihan hurjasti kun näin kaupassa jopa kaksi tuttua isoine masuineen. Kateushan siinä iski! ;) Ja arvatkaas, menkatkin alkoivat heti uuden vuoden "kunniaksi"! Ensimmäiset piiiiiitkään aikaan. Nythän kaikki ois taas mahdollista! ;)

Lisää paremmalla ajalla. Nyt pienet nukkumaan ja illaksi pulkkamäkeen koko pesueella!

Omppis kera viiden lapsen ja unelman :)

Sivut

Kommentit (138)

Vierailija

Riesa on taas päässyt koneen ääreen kirjoittelemaan. Lukemassa aina käyn mutta tuo kirjoitus on vähän niin ja näin. Ikuisena aika-optimistina sanon itselleni, että ihan kohta aloitan kirjoittamisen, kunhan ensin vain.....ja sitten huomaakin päivän olevan pulkassa ja syntinen syrjällään sängyssä :-)

Täällä rintamalla kaikki hyvin. Jos ei lasketa taas tuota flunssan pahaa sormea, joka on osoitellut meitä viimeisen viikon aikana. Vähemmän kivaa, kun lapset eivät saa yöllä nukuttua yskältään. Taitaa taas olla tilaus paikallaan suomen apteekkiin että saisi resilaria entisen tilalle, kun kohta loppuu...

Meillä tuo pienin (eilen sen 2 kk vanha) kersa on niin kovin kiltti. Syö ja nukkuu. tosin nyt on alkanut jo kovasti juttelemaan ja katselemaan ympärilleen.

Ihan on meillä kaksi viimeistä pullolapsia olleet melkein heti alusta. Maito kun ei riitä vaikka kuinka "kauroja" lehmälle annettaisiin...Neljä muuta olen rintaruokkinut kauan, mutta nämä kaksi viimeistä ihan pullolla. Tämä siitä, kun neljännen jälkeen sanoin ettei minulle varmaan enempää lapsia tule ja sitten menin tekemään rintaoperaation "kauneus syistä". Noh, päivääkään en ole katunut ja pullovauvat ovat olleet kaikista terveimpiä koko sakista!! Ja tuntuu että on paljon helpompi kun on pullot matkassa...joka paikassa. No, se siitä.

Omaa napaa sen verran, että nämä viikko on alavatsalla juilinut ja sehän tarkoittaa varmasti ei muuta kuin että kierto tulee varmaan alkamaan...

Meillä puuhastellaan tasaiseen tahtiin joka päivä "lemmen" merkeissä, kun en minä saa käsiäni erossa pidettyä miehestä. Eikä sekään minusta :-) Miehellä on kaupungin ihanin "pylly", täällä meillä kun treenataan myös salilla. Niin tai siis pyöräillään, ja pyöräilijöillä on niin ihanat kannikat ja jalat että! (mainosta vähän tähän arkeen)

No, se siitä. Setikko olisi niin ihana yllätys, jos sellaisen vielä saisin. Sitten sen jälkeen on meidän katras koossa. Niin että jos meille sellainen pojan vesseli suotaisiin niin olisin kyllä aivan soikeana ja pyöreänä onnesta.

Näin monen lapsen äitinä osaa olla kiitollinen kaikista lapsista tasapuolisesti ja vielä kun tietää ettei niitä lapsia niin vain tehdä, vaan saadaan, niin tietysti pitäisi sanoa, että kumpi vain niin onnellinen olisin. Mutta tietysti sydämessä olisi ihan erityinen paikka pikku pojan vesselille...

Koirakuume on myös. Kolme viikkoa ja sitten on luovutuksessa hopea villakoiran pennut, Toy sellaiset. Meiltähän näitä villakoiriakin löytyy... luulenpa että se on taas kaivettava sitä tyhjää rahapussia, ja haettava itselleen näyttelykoira...

No, nyt alkaa perhe taas ääntelemään.

Pusut kuonoon kaikille!

Riesa ja pien' kuume

Vierailija

Ja kaikille uusille tervetuloa!! Teitähän olikin monta, kiva!!

5Xmamalla on ihana veljessarja, mutta olisihan se tyttö ihana. Minulla sentään on vain 4 lasta joista 3 poikia ja siltikin haaveilen vielä siitä pikku prinsessasta. Josko tää viides jonka ehkä ja toivottavasti joskus saisi käsivarsilleen, oisi tytöntyllerö. Minä kun en enää sitä kuudetta varmasti voi kuin haaveilla kun noita sektiuoita on takana jo mielin määrin....

Kitta 75, joko hormonit toimii, joko on menkat alkaneet. Inhottavaa tuo odottelu!!

Ikukuumeellakin on ihana katras!!

Omppis, ymmärrän kyllä lehtien hamstrauksen, pakkohan noita on välillä lueskella ja näin vähän taltuttaa ja /tai lisätä kuumetta!!

Mutta mutta...minullakin alkoivat tiiviistä imetyksestä huolimatta kuukautiset!! Eli vaikka vain ja ainoastaan imetän ja poika saa vain pelkkää rintamaitoa niin niin ne alkoivat ja sehän saa taas meikäläisen ihan sekopäisen hysteerisen hömelöksi kun tiedän että uusi ihmisen alku on taas pikku askelta lähempänä. Mies jaksaa joka päivä sanoa meikäläistä ihan hulluksi haaveineni, mutta luvan on siis antanut. Tosin tiijän että toivoo ettei ihan heti tärppäisi. NO ei varmaan tärppääkään, yhtä poikkeusta lukuunottamatta on raskautta ootettu aina yli puoli vuotta ja joskus jopa vuosi. Mutta tiedätte varmaan sen hykerryttävän kutkuttavan tunteen vatsanpohjassa että josko nyt....

Kiva kun tuli pikkuisen lunta ja on pikku pakkanen. Oikein mukava ulkoilusää. Meillä sairastettiinkin viikonloppuna. 5-vuotias oli kovassa kuumeessa.Nyt kuume on kadonnut mutta jäljelle jäi kamala nuha ja räkätauti. Ekaluokkalainenkin pärskii ja oon kieltänyt lähestymästä pienimmäistä ettei nyt ehdoin tahdoin tartuttaisi.

Vanhimmainen (4-luokkalainen) tuli eilen kotiin koulusta kuin myrskyun merkki; oli saanut ympän läksykuulustelusta VAIN ysin ja lisäksi opettaja oli kertonut odottavansa vauvaa ja jäävänsä huhtikuussa äitiyslomalle. Ja sehän oli sitten pojasta kamalaa...

Mutta nyt meikäläistä huudellaan, täytyy mennä.

Tanni ja 5.haave

Vierailija

Oottepa olleet ahkeria kirjottajia.... Yritänpä minäkin pistää korteni kekoon.... On vaan flunssa ollut iskemässä päälle pari päivää ja on ihan vetämätön olo. Illalla oli hiukan kuumettakin, nyt vaan jäseniä kolottaa ja väsyttää. Harmi, kun alkaa tuo kierto ilmeisesti olemaan puolivälissä ja näin tautisena ei jaksa ees puuhastella, joten taisi tää kierto jäähä väliin. Rintaakin pakotti ja kauhulla jo ajattelin että taasko rintatulehdus (sairastin elämäni ensimmäisen sellaisen joulukuussa ja olin kyllä TOSI kipeä). No, poika on imutellut siitä rinnasta ahkerasti ja ei oo ainakaan pahempaan suuntaan mennyt.

Minä taidan olla tosi poikkeus tällä vaunurintamalla...meillä on ollut VAIN yhdet vaunut koko ajan eli esikoiselle hankittiin aikoinaan uudet Brion yhdistelmät ja ne on ehjät ja kunnossa vieläkin...eli ovat 10 vuotta vanhat ja nyt nelosella käytössä. Lisäksi myös on esikolle ostettu Gracon matkarattaat ja nekin toimii vielä ja on ehjät (kangas tosin aika haalistunut). Niistä meni pyörä mutta aikoinaan mies bongasi rivarimme roskiksesta samanlaiset ja otti siitä vararenkaat talteen. Ne on kyllä jo aika kovia kokeneet, ovat olleet lentokoneen ruumassakin kolme kertaa, joten ihme että ovat niinkin hyvin säilyneet.Saas nähdä jos nyt raskautuisin pian (toivon sitä kovasti) niin jotkut tuplat oisi pakko hommata. Meillä kun on kuitenkin nuo lapset sen verran isoilla ikäeroilla että seisomalauta vaunuihin on riittänyt.

Mutta...kuten jo aiemminkin oon mainostanut, meillä tää lapsenteko ei todellakaan oo ollut niin helppoa kuin teistä monilla, joten luulen että meikäläisen plussaa saa odottaa. Ekaa raskautta ootettiin vuosi, sit sain keskenmenon, sitten taas tehtiin seuraavaa yli ½ vuotta. Kolmas sai alkunsa 5 kk:n yrityksen jälkeen, neljäs raskaus sai alkunsa ekasta kierrosta mut se meni kesken. Tätä viimistä vauvelia tehtiin puolisen vuotta. Vähän pelottaa taas tuo keskenmeno, onneksi molemmilla kerroilla on viikkoja ollut alle 10. Mutta silti, kyllä se kummasti rassaa mieltä.

Meillähän on 3 poikaa ja yksi tyttö...minäkin haaveilen pikku prinsessasta vaikka toki poikakin vastaan otetaan jos sellaisen vielä saisi....

Meillä minun vanhemmat asuu alle 2 km:n päässä. Isä on vielä työelämässä , äiti kotona mutta on pyydetty lapsenlikaksi kyllä vain jos on ollut pakollista menoa molemmilla. Äitini selkä ja jalat ovat vähän huonona ja olisäksi sydänvika. Vauvaa ei oikein jaksa nostella ja kantaa, meidänkin jässikkä kun jo painaa yli 8kg. Isompien kanssa kyllä jaksaa-nyt itse asiassa vein juuri meidän 5-vuotiaan mummille yökylään. Saapahan aikuisen jakamattoman huomion. Vanhempainiltoihin yms on aina osallistunut vain toinen. Kahdestaan ei juuri käydä missään, nyt nelosen synnyttyä ei vielä ollenkaan. Kun lapsia oli vain 3, viime kesänä, oltiin kahdestaan miehen kanssa Riikassa 3 yötä. Se oli kyllä hieno reissu.

Mutta vielä vauvahaaveista...tänään juttelin äidin kanssa jolla on 2 viikon kuluttua laskettu aika. Ihana vatsa!! (Vaikka kyllä muistan viime keväänä vannoneeni että ei enää ikinä, kun oksensin joka päivä 1-5 kertaa raskausviikolle 16 asti....) Mutta jos vielä kerran....

Sinuvi, onnea miehen taivuttelun tuloksista!! Ei muuta kuin ovista metsästämään!!

Kamalaa, koulun rehtorilta tuli jo sähköpostia että palaanko syksyllä töihin ja että josko voisin jo hyvissä ajoin ilmoittaa keväällä paluustani...alun perinhän oon ilmoittanut että menisin töihin, 4.luokka siellä odottaisi, mutta en toki viitsi reksille sanoa että toivon raskautuvani että vosin hyvällä syyllä jäädä kotiin....

Mutta nyt täytyy mennä-on kyllä hiljaista kuin huopatossutehtaalla; nuorin nukkuu, mies lukee ja koululaiset (2kpl) tekee jotain omissa huoneissaan ja tää 5v on siellä mummilla!!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

tanni kera haaveen

Vierailija

Joo, enhän minä lähde täältä kulumallakaan, kun on näin hyvää juttuseuraa=) Ekan neuvolan sain vihdoin varattua ja olikin jo ensi viikolle. En voinut olla kuulematta terkan syvää huokaisua, kun ilmoitin tarvitsevani itsellenikin ajan (tilasin samalla kahdelle lapselle aikaa) vauva-asioissa... alkaa verenpaine nousemaan, kun on juuri sille naiselle pakko mennä... pieni paha tässä hommassa. Mieskin sanoi plussan jälkeen, että nyt otat sitten rauhalisesti, kun joudut meneen sinne neuvolaan...

Mutta. IUIU:lle hillittömät onnittelut myös plussasta ja toivottavasti saadaan puuhapetekin joukkoon mukaan. Kovin puuhiksen oireet kuulosti siltä samalta kuin minunkin oireeni; palelua ja väsymystä pukkasi. Ja haalean plussan tein vasta kp 45, kolmen päivän kuluttua siitä vasta kunnon plussan. Ja yksi kierto oli ennen sitä (imetyksen jälkeen) tullut.

Meillä onkin pitkä historia vaunuista. Esikoiselle ostettiin (meni miehen kaikki kesälomarahat=)) Teutonian oliskos Countryt ja kaikilla on olleet samat yhdistelmät. Viime kesänä ostin kalliilla melkein uudet Emman kolmipyöräiset matkarattaat alaslaskettaville selkänojilla. Niihin pitäisi saada syksyksi jonkinlaiset pussit tehtyä/ostettua. Teutoniaan ollaan uudet renkaat ostettu, liikkeessäkin ihmettelivät, kuinka ne voi olla vielä ehjät?

Meillä mun vanhemmat asuu n. 10 km:n päässä keskustassa. Sitä pidetään tukikohtana, jos on neuvoloita, kerhoja yms. Mutta tulee äitini meillekin paapomaan, jos pyydetään. Omia menoja ei hirveästi viitsi järjestää.

Riesa kysyi pojanteko-ohjeita. No, meille kakkosesta lääkäri vihjasi poikaa. Olimme nimenomaan kieltäneen kertomasta sukupuolta, joten sanoi, että: "teillä on tainnut olla kirves sängyn alla?" Mies ei ollut ikinä kuullut tällaista uskomusta, joten tokaisi, että kyllä siellä taisi olla kissa! Oli lääkärin ilme näkemisen arvoinen... Meille on myöhäistä kysäistä vinkkejä, yleensä olen aika aikaisin itse tiennyt sukupuolen. Poikaolo on alustavasti, mutta tytöstäkään en pistäisi pahitteeksi=)

Ja Sinuville ihania jännittämisen päiviä!! Siitä se lähtee!!!!!!!!!!!

Kas, esikoinen tuli koulusta. Hetki vielä, niin kuopuskin herää päiväuniltaan.

*Kitta75 kp 7 ja jotain*

Vierailija

No niin.. josko nyt ennättäisi jotain kirjoitella.

Tanni - ensiksikin tervetuloa joukkoon!! Ja ihanaa, olen iloinen sun puolestasi, kun ihan yhdessä kuumeilette miehesi kanssa.. Toiveissa elän omalta osaltani tuosta kanssa..

Meriutu - älä pliis jätä meitä, ihan niiku omppis kirjoittikin, vauvahaaveitahan me muutkin kannattelemme, ja se raskautuminen voipi olla siellä reilun vuoden päässä itse kullakin (köh - siis jos mies ei oikein pistä kapuloita rattaisiin..)

Ollaan niin kauan oltu samalla kuumeilupalstalla että ikävähän sinua tulisi..

Omppis - tuohan kuulostaa mukavalle lisätienestille tuo lastenvaatteiden myynti - kun niitä itsekukin tarviii - ja se voi toimia todella ihan henkireikänäkin. Muistelen että joskus muinoin oli tällä palstalla aiemminkin puhetta lisätienestin hankkimisesta lastenvaatteita myymällä... oliko niin että sinä juuri suunnittelit sitä?

Me oltiin illalla sukulaisvierailulla - siell oli valtavasti vieraita, tai siis sukua, ja kyllä oli kaikenkaikkiaan oikein mukavaa ja virkistävää nähdä niin nuoria kuin vanhojakin. Ja tuollaisia 0-3vuotiaita oli vajaa kymmenen..että vipinää riitti.

Mutta kaksivuotias uneksi sitten tosi levottomana yön, tuntuu että itsellä on pää ihan sahajauhoa, kun ei oikein saanu nukuttua hyvin.

No, kuopus heräilee.. palailen toivottavasti pian. (Meidän murkut on vallanneet koneen, joten mamma ei enää tahdo päästä tänne, kun pitää äidillä näyttää esimerkkiä ettei notkuttais koneella..)

sinuvix4

Vierailija

Joten nyt en uskalla leikkiä asialla,kun en alta vuoden ikäeroa halua kuitenkaan.Kyllä mulla haaveessa olisi se kevät kesä vauva ja ens kesän lopulla vois yritellä=)

Vaan eipä meillä muutakaan ehkäisyä ole kuin kumit=)

Ja täysimetys,menkattomuus ja vauva alta 6kk=)Ja nämähän on ne 100%ehkäisykeinot=)=)=)

Mulla kanssa on ollut aina uudet menopelit vauvoille.Esikolle tais olla kahdetkin uudet yhdistelmät.Mulla on ollut varmaan kaikki maailman vaunut,tuplat,matkarattaat=)

Nyt mulla on janen tuplat(peräkkäin)

Carenan tuplat,vierekkäin

Ja emman yhdistelmät.Kaikki uusina ostettu nyt tän nuorimman syntymää ajatellen.

Autoonkin meillä kyllä mahtuisi se yksi vielä.Paikkoja on kymmenen,mersun vito!

Kamala pyykkivuori odottaa,mentävä!

Leanna kera 7:n kullanmurun ja haave siitä vihoviimeisestä kasista

Vierailija

Eli mä oon aina ollut pieni,kuudenteen lapseen asti.Aivan kuten Riesa!Painoa ollut max 48kg(norm 46,47kg).Ja oon ollut ylpeä pienestä koosta,monen lapsen jälkeen!

Mutta nyt tän seiskan jälkeen tuntuu ettei kilot karise,ei millään(joo tiedän,aikaa kulunut vasta vajaa 2kk...)Vanhat housut ei mahdu,ei mene reisistä ylös-ja kilot ei tunnu tippuvan millään!Mittari näyttää 54kg sitkeästi(anteeksi valitukseni,sillä enhän edes tuolla painolla ole iso,mutta kun se tuntuu vaatteissa ym...).Toki en oo laihduttaa edes yrittänyt,enkä yritä,kun imetän!

Kai ne vielä tippuu tuosta...ja jollei niin ei voi sitten mitään!

Silti pikkasen turhamaisuuttani kaihertaa=/

Vielä en oo päässyt paceen eli arkiliikunnaksi on jäänyt.Haaveilen kovin juoksemisen aloittamisesta,keväälläaatellut aloittaa.Ihan omaksi iloksi!Saisi raitista ilmaa ja ulkoilua ylipäätään.Omissa ajatuksissa,poissa hetkisen kodin hälinästä=)

Tänään taas vauvakuume selvästi nousussaan.Välillä mietin että mitä ihmettä panttaan jos kuitenkin aion sen yhden lahjan vielä saada...

Mutta kai se on se järjen hiven joka yrittää antaa aikaa=)=)=)=)Itse kun ei muuten tajua!

Vierailija

Autoista:mun mies oli just autokaupoilla kyselemässä.Meidän auto kun on tosiaan aikanaan(04) rekisteröity 10:lle hengelle.Mutta vuoden alusta kun tuli laki muutos että b kortilla ei saa ajaa kuin 9 hlön autoa.Ja oltiin ihmeissämme mitä sillä 10:nennellä penkillä tehdään jollei sitä saa pitää lain mukaan(kuuliaisia kun ollaan=))

Autokaupassa sanoivat että se laki koskisi lähinnä uusia autoja,jotka lain astumisen aikaan rekisteröity.Mutta jos vanhempia auto,esm entinen koululaistaxi jossa vaikka 13:sta vyöt,saat kyllä ajaa sillä b kortilla ja kuljettaakin 13:sta lasta,varsinkin omiasi.Mikään laki ei sitä kiellä!Eikä penkkejä tarvitse alkaa poistamaan jos niitä enemmän kuin sen 9!

Vierailija

Onnittelut taas kaikille plussanneille...

täällä minä itse juhlin niitä sunnuntaina alkaneita Menkkoja. Kuopus vasta kaksi kuukautta vanha, joten aikaisin tässä päästiin taas touhuun :-)

Ovistestejä en itse tarvitse, kun kivut keskellä kiertoa kertovat kyllä ajankohdan. Ja tietysti lämpö, jolla saa aika vaivattomasti tietää kierron.

Mies on kyllä ihan "äimänkäkenä" että mitenkä tässä vielä seitikkoa tekemään ja juuri nyt! Ei siis ole ikinä ollut vastaan sitä, päinvastoin on sanonut, että ok, jospa nyt viimeisellä kerralla saataisiin se "Enso Albertti". (onko vinkkejä, miten niitä tehdään?) Mutta että jo nyt tekemään sellaista....hullua.

Niin, ja taloon tulee uusi koira reilun parin viikon päästä. Sellainen hopea villakoira, toy mallia. :-)

Menopeleistä:

Emmaljunga yhdistelmät vuonna 94,

Emmaljunga tuplarattaat (sellaiset, joissa sisko istui päällä ja vauva siellä alhaalla) vuonna 96,

Teutonia Mistral vuonna 99, ja

Teutonia rocky vuonna 03,

Gesslein pieni yhdistelmä 07,

Phil & Ted Vibet vuonna 08 marraskuussa. :-)

Eli aina olen hommannut uudet vaunut.

Mutta eihän siinä vielä mitään, mutta kun auto käy pieneksi!!!

Tällä hetkellä meillä on Chrysler Town & Country 05 mallia. MUTTA kun penkit eivät enää riitä matkustajille!!!

Kukahan meistä ajaa sen C-kortin että saadaan kuorma-auto tähän taloon :-) meikäläisen ABE- yhdistelmällä ei vielä pitkälle päästä...blääh!

Mutta kertokaa minulle, kuinka tehdään niitä pikku-kalleja ja villejä? Villi-kalleja!

Pusut kuonoon taas.

Kakku uunissa ja sumpit tulella!

Riesa

Vierailija

Meillä on kuule ikukuume ihan sama juttu!! Lapset pitävät ihan selvyytenä, että meille tulee vielä vauva tai vauvoja! ;) Pojat varsinkin ovat ihan "mahdottomia". Väittävät, että mulla on jo vauva tulossa kun olen joskun heidänkin kuullen vauva-asioista puhunut... Ja mummullekin olivat jo sanoneet, että meille on vauva tulossa!! Vaikkei ole!! ;) ;) Että helppohan tässä ois raskautua kun "kaikki" jo etukäteen tietää odotuksesta! ;)

Meillä kans isommat hoitaa pienempiä ja ihan pyytämättä. Joskus itseä naurattaa kun omille kavereilleenkin selittävät, että tytöt sitä ja tytöt tätä! ;) Mutta tosi hienoa se kyllä on. Äitinä tästä tuntee suuren suurta iloa.

Illalla kun lueskelin nuita 9 kuukautta lehtiä, silmiini osui kuva jota en saa mielestäni.. Se on otettu hetki synnytyksen jälkeen kun vauva on nostettu äidin rinnalle ja pieni suu on löytänyt rinnan... Voi se on upea hetki! Ihan uusi elämä siinä rinnalla ja heti ymmärtää alkaa maitoa hamuilemaan. Haluan vielä kokea sen!!

Omppis haaveissaan....

Vierailija

Kiva kun porukka kasvaa! :)

Itse olen tänään tuntenut lievää masista... Joinakin päivinä tuntee itsensä NIIN huonoksi äitiksi.. :( Toisiksi pienimmälleni suutuin ennen päiväuniaikaa kun känkkäröi väsyksissään. Tiuskin ja pauhasin... Nyt poloiset nukkuvat ja minä morkkistelen.. Että pitikin sillä lailla möykätä..! :( Kuten KaksosVeet totesi, tämähän on vain elämää ja järjestelykysymyksiä ja valintoja. Minä olen valinnut lapset tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi. Enhän minä niille sais huutaa ja tehdä pahaa mieltä!! Tämmöisinä hetkinä tuntuu, että ansaitsenko etes enempää lapsia.. :( Mutta kyllä täältä taas noustaan. Ja onneksi suurimman osan aikaa olen hyvä äiti. Ja virheistään voi ottaa oppia...

Huomenna alkaa taas isommilla lapsilla koulu. Se tietää aikaisempia aamuja ja läksynkyselyjä. Toisaalta jo kivakin kun arki palaa. Ja pianhan se jo hiihtolomakin on! :)

Miten teillä sinuvi, puhuit jääväsi äippäloman jälkeen hoitovapaalle, pärjäättekö taloudellisesti ihan hyvin vaikket töissä olekaan? Nuo tuet on kyllä kismittävän pieniä. Me pärjättiin mukavasti kun olin äitiyslomalla, mutta nyt kun kotihoidontuki alkaa, mun tulot putoavat aika paljon... Jostain on tingittävä. Monet on kyselleetkin töihin menostani, mutta olen vain sanonut etten mene vielä enkä tiedä milloin menen. Haaveissa (salaa) kun ois jatkaa vielä uudella äippälomalla ja hoitovapaalla. :))

Mukavaa loppiaisen jatkoa kaikille!!

Omppis ja viisikko

Vierailija

Omppis - pakko lisätä tuohon aiempaan keskusteluun tuosta tuloista - kodinhoitotuesta ym.. Että mun palkka menis lasten hoitomaksuihin, no ei kokonaan tietenkään, jos täyttä päivää tekisin, mutta jos kevennettyä työviikkoa, niin se olisi yhtä tyhjän kanssa. Enkä kyllä haluisi lapsia viedä pitkäksi päiväksi hoitoon. Että vaikken raskautuisi, niin varmaan nykytilanteen jatkuessa yritän ainakin vielä kolme vuotta olla kotona. Ja kovin toivon raskautta..

Eihän tuo mies uuden vauvan yritykselle vihreää valoa näyttänyt, vaan 'VAHINGOLLE'!

Täytyy omppis sanoa että olen hankkinut Jonathanin vaatteita (ulko) kolmoselle, ja hyviksi olen havainnut. Eli ihan rinta rottingilla voit niitä kyllä myydä! Olisin nytkin hankkinut jonathanin ulkohaalarin, vaan enää ei ollut sopivia kokoja. Joten varmasti on ostajia ko. tuotteille.

Mitä sinä meriutu myyt? kenties samaa merkkiä?

Tuosta huoneiden riittävyydestä, jos perhettä tulisi lisää.. mehän vuosi sitten remontoitiin kotia, ja tehtiin väliseiniä sinne sun tänne...isoa huonetta jaettiin ja lisää tehtiin 2 huonetta. Silti jos uusi vauva tulisi, kaikille ei olisi omaa huonetta. Mutta en näe sitä ongelmana. Nytkin meitä nukkuu samassa huoneessa minä ja mun mies, ja kaksi nuorinta. Varmaan tuo esikoinenkin jossain vaiheessa haluaa muuttaa kotoa pois, kenties jo 3 ja puolen vuoden päästä, jos vaikka lähtis kauemmas peruskoulun jälkeen...hui sentään, esikoinen silloin jo pois kotoa muuttais - kääk! No siis silloinhan vapautuisi hänen huoneensa... Eli eiköhän me tällä tilalla pärjättäis. Autoa taas muutenkin vaihdetaan tietyin aikavälein... eli eiköhän me oltais valmiit uutta tulokasta ottamaan vastaan:) No sen aika sitten näyttää kuinka tässä käy.

Tuosta murkkuikäisen käyttäytymisestä, meillä tämä pian 13v tyttö on tosi ilkeä suustaan. Ja opettaa myös kakkosen olemaan paha suustaan. Nyt sitten ollaan miehen kanssa päätetty keskittyä tähän käyttäytymisongelmaan. Ei toki kiroilla mutta ollaan ilkeitä toisille. Siis kaksi vanhinta. Joka päivä käydään miehen kanssa ja näiden murkkujen kanssa kehityskeskusteluja. Toivottavasti tällä on positiivisia vaikutuksia. Mutta huomaa ettei voi antaa mennä ajatellen, että se menee ohi itsekseen. Sillä ei näytä menevän. Päin vastoin panokset tuntuu kovenevan. Rankkaa, mutta kukaan ei ole sanonutkaan vanhemmuuden olevan kuin leikkiä..Ainakaan aina:)

Muuten, mulla on aika kevyt fiilis, olen hiihtänyt tänään 25km, saunonut itseni pehmeäksi, imettänyt pojan, ja nyt juon viinilasillista. Vauvalle tankkaan pullosta viimeiset maidot ennen yöunta, jotenkin rento olo..

Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!!!

PS: minä varmaan vielä käyn hetken päästä häiriköimässä, kun käyn muut viestit läpi.

--- kirjoitelkaa te uudetkin;) hannaleena ja kisukameli--toivottavasti meni nimimerkit oikein. Mitäs muuten leannalle mahtaa kuulua??

sinuvi jälleen..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat