Hetkinen,, Meidän kissaemo imettää vielä 4,5 kk ikäistä pentuaan!? Onko ihan normaalia käytöstä?

Vierailija

Pentuja syntyi vaan tuo yksi elävänä, toinen kuoli 2vrk:n ikäisenä. Emon ekat pennut kyseessä.

Kommentit (7)

Vierailija

joskus emokissalla ja sen aikaisemman poikueen pennulla oli yhtäaikaa pentuja. Eli meillä oli isoäitikissa ja äitikissa sekä kaksi pentuetta.

Kissat viihtyivät samassa korissa kaikki. Näkyipä tuo äitikissa välillä imevän oman emonsa maitoa vaikka oli omatkin pennut olemassa.

Yritimme sitä saada lopettamaan puuha, koska menihän tuolla isoäidillä energiaa jo pienten pentujen ruokkimiseen.

Ja minä olin tuolloin lapsi. Vanhempani olisivat toki saaneet leikkauttaa kissat, mutta kun ei. Olikin kätevää mieluummin lopettaa pentuja kuin kerran leikkuuttaa kissat. Lapsena oli tietenkinihanaa kun oli pikkukissoja hellittävänä, mutta silti...

Vierailija

emo on hyvin holhoava muutenkin, ei esim päästä pentua ulos ja antaa pennun aina syödä eka ennen kuin itse syö. Pentu syö siis muuta´kin kuin tissiä ;)

Naurattaa tuo taaperoimettäjä- nimi :)

Ap

Vierailija

emot alkavat vähentää imetystä n. 6-viikkoisilla pennuilla, kun nämä alkavat syödä itse. Siitä se pikkuhiljaa loppuu. Kuulostaa hiukan poikkeavalta, mutta en tiedä onko tuosta suorastaan haittaakaan, jos pentu kuitenkin syö kunnolla muuta ruokaakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat