Lähtisittekö Floridaan nuhaisen 1,3 v kanssa?

Vierailija

Ihan mielenkiinnosta (ja kasvavan paniikin vallitessa..) kysyisin, lähtisittekö temperamenttisen, muutenkin tosi itkuherkän ja nyt nuhaisen 1,3 v pojan kanssa lomalle Floridaan, jonne mukavat +13 h lentoa?

Korvissa ei ole mitään, juuri oltiin lekurilla, mutta helkutin nuhaisuus, limaisuus, yskä ja onneton olo ovat jatkuneet jo yli kk:n päivät. Välillä oli parempi, nyt taas vuotaa ja menee heikosti...

Kyseessä meillä pyöreät vuodet ja hääpäivämatka, matka vienyt lähes kaikki säästöt ja kotiäidin rahoilla itkettäisi perua matka ilman korvausta.. Mummolaa tms. ei ole olemassa, minne voisi edes miettiä lapsen hoitoon pistettävän.

Matkaan aikaa pari pv, mitä tekisitte? Ja ihan asiallisesti, kiitos...

Kommentit (7)

Vierailija

kun oli sitä mieltä että on yhtä tyhjän kanssa...Yritin kyllä pyytää jotain droppia, kun noin pitkään on jatkunut.

Ja turha siellä 2. vastaajan vinkua minun asenteestani. Anteeksi nyt vaan, haluan kuitenkin ajatella myös lapsen sekä (valitettavasti!!!) kanssamatkustajienkin parasta. Itsekkäästi ajatellenhan mä vaan menisin ja huudattaisin poikaa koko matkan, itselle vaikka korvalaput päähän ja tuplaviskit naamaan!!

Mietin vaan että miten rasittavaa on pienelle, kun on muutenkin noin kärttysessä olotilassa ja nokka tukossa.

Toki voi olla myös sitä mieltä että hittoako sitä mihinkään tarttee reissaa, noin kauas ainakaan...joskus vuosikymmenessä kun on kuitenkin kiva muistaa sitä avioliittoakin ja jotain vaihtelua saada. Tuttavapiirissä näkee ihan tarpeeksi eroja, myös siitä syystä kun ei koskaan lähdetä kotoa mihinkään ja aina on samaa paksua arkea!

Vierailija

Nyt haaveilen tämän flunssaisen perheen kanssa jostain reissusta lämpöön, jotta saataisiin tämä flunssakierre katkaistua. Eli sinuna lähtisin. Hommaa vaan apteekista nenätippoja ja ota varuiksi särkylääkettä lennolle.

Vierailija

Mä kävisin lääkärissä vielä ja selittäisin tilanteen. Voisiko lapsi saada vaikka antihistamiinia kuivaamaan nenää lennon ajaksi. Helpottaisi siis sitä limaisuutta.

Matkarahat saa muuten takaisin matkavakuutuksesta lääkärintodistusta vastaan, jos siihen päädytte.

Jenkeissä on muuten tavan flunssalääkkeissä usein antihistamiinia mukana.

Vierailija

Katsottiinko muuta kuin korvat? Itse olen kerran saanut lapselle antibiootit matkan lähestyessä, vaikka korvat olivat ok, yleistilan ja pitkittyneen flunssan takia. En tiedä oliko sattumaa mutta lapsi alkoi parantua parin päivän sisällä kuurin alettua.

Lentäminen nuhaisena on pahinta laskeutuessa, ilmassa ollessa se ei niinkään tunnu eli se lennon pituus ei olennaisesti pahenna asiaa jos nuhaisuutta ajatellaan. Tietenkin muuten voi olla työlästä olla koneessa 1-vuotiaan kanssa.

Vierailija

Ota mukaan flunssalääkettä ja oikea asenne. Kyllä se siitä. Kakarat nyt huutaa lentokoneessa joka tapauksessa, oli nuha tai ei. ;)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat