Miten selviytyä raskaudesta arvettomana ja hoikkana?

Vierailija

En halua raskausarpia enkä läskiä. Olen nyt raskauden alussa.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Lainaus:

Rasvaa mahaa (ja lantiota, rintoja...) koko raskauden ajan päivittäin oliiviöljyllä tai todella rasvaisella perusvoiteella.

mutta tuskin sulle olisi niitä arpia muutenkaan tullut.

Niitä tulee, jos on tullakseen myös muualle kuin keskivartalon etuosaan.

Normaalikokoinen ihminen lihoo aina raskauden aikana.

Raskauden jälkeen paino normalisoituu terveillä elämäntavoilla.

Vierailija

joten olin aivan varma, että minullekin tulee. Sain ystävältäni vinkin levittää joka ilta ja aamu vehnanalkioöljyn ja kosteusvoiteen sekoitusta vatsan alueelle. Olen saanut useamman lapsen ilman yhtään ainoaa raskausarpea. Olen antanut saman neuvon kahdelle ystävälleni ja hekin ovat säästyneet arvilta. Öljyä saa body shopista ja muista laittaa sitä aivan reilusti koko raskauden ajan.

Vierailija

Lainaus:

joten olin aivan varma, että minullekin tulee. Sain ystävältäni vinkin levittää joka ilta ja aamu vehnanalkioöljyn ja kosteusvoiteen sekoitusta vatsan alueelle. Olen saanut useamman lapsen ilman yhtään ainoaa raskausarpea. Olen antanut saman neuvon kahdelle ystävälleni ja hekin ovat säästyneet arvilta. Öljyä saa body shopista ja muista laittaa sitä aivan reilusti koko raskauden ajan.

Vierailija

Ei auta vaikka ei lihoisi ja rasvaisi ahkerasti, jos iho on sen tyyppinen, että tulee niin sitten tulee. Tätä taipumusta ei voi suoraan päätellä edes sisarusten kokemuksista. Tuliko sinulle rintojen alkaessa teininä kasvaa raskausarpia? Jos tuli, olet suuressa riskissä nytkin. Syömällä normaalisti ja liikkumalla normaalisti pysyt normaalipainossa, kiloja raskaudenaikana kuitenkin tulee aina esim. nesteiden lisääntyessä.

Jos siis ehdottomasti haluat nämä raskauden lieveilmiöt välttää niin adoptoi! Jenkeissä julkkisten lapset otetaan ennen aikojaan ulos, ettei äidin ulkonäkö mene pilalle, sehän on tosi terveellistä uudelle elämälle...

Kannattaa myös hankkia sektio, ettei vaan pimpsakin venähdä, siitäkös se markkina-arvo laskisi...

Vierailija

Raskauden aikainen ylimääräinen ravinnontarve on suunnilleen yksi voileipä päivässä, muutamia satoja kaloreita. Ja sekin alkuraskauden jälkeen! Loppu menee läskin kasvatukseen. Kun pidät tuon mielessä, olet jo pitkällä. Syö proteiineja, vältä makeita ja piilorasvaa.

Raskausarpia saattaa silti tulla, jos ihosi on sitä tyyppiä. Minä pysyin hoikkana raskauden aikana, mutta sain silti ihan lopussa muutaman pienen raidan. Ne ovat kuitenkin todella huomaamattomia.

Vierailija

Rasvasilla rasvoilla voi YRITTÄÄ saada ihoa kimmoisemmaksi, mutta kai ne arvet tule jos on tullakseen. Tietysti sillä ylipainollakin on oma merkityksensä siihen.

Vierailija

[quote]

Tuliko sinulle rintojen alkaessa teininä kasvaa raskausarpia? Jos tuli, olet suuressa riskissä nytkin.

mulla tuli teininä arpia reisiin ja rintoihin kasvun yhteydessä, mutta raskaana ollessa ei yhtään. rasvaa en käyttänyt, paitsi välilihaan :)

Vierailija

Mulla on viisi lasta, nuorimmaisen sain 42-vuotiaana. Mulla ei ole yhtään raskausarpia. Painonnousu oli odotusaikoina aika vähäistä, 6 - 8 kiloa. Palauduin hyvin nopeasti, jo sairaalassa, normaalimittoihin.

Vierailija

Terveellisesti, liiku normaalisti. Synnytyksen jälkeen kun paikat antaa periksi voi taas alkaa liikkumaan normaalisti. Ihan itsestään se riippuu noi kilot.

Vierailija

Vakavammin; hyvä ja terveellinen ruokavalio, terveelliset elintavat, riittävä mahan rasvaus ja onnekkaat geenit. Geenit taitavat olla, ikävä kyllä, se suurin tekijä.

Hyvällä ruokavaliolla (riittävästi hyviä rasvoja, c- ja e-vitamiinia, muutenkin monipuolinen ja terveellinen) ja riittävällä liikunnalla pääsee jo pitkälle. Hyvä ihonkosteutuskin auttaa. Mutta tosiaan, mikään ei takaa virheetöntä ihoa raskauden jälkeen.

Vierailija

Pidä verensokeri tasaisena syömällä säännöllisesti, niin ei tule ahmittua herkkujakaan. Liiku järkevästi, esim. kävele tai jatka kevyesti niitä lajeja, joita olet ennen raskauttakin harrastanut. Vatsanahkaa voit rasvata Decubal-voiteella mahdollisten arpien varalta. Valitettavasti vaan toiset repeilevät ja toiset eivät, rasvasi tai ei.

Synnytyksen jälkeen imetä mahdollisuuksien mukaan, imetys auttaa palautumaan eikä rasvaakaan niin kerry, kun vauva syö tiuhaan. Aloita kevyet vaunulenkit kuntosi mukaan, kolme varttia päivässä kevyttä kävelyä vaunujen kanssa auttaa peruskunnon palautumisessa.

Vierailija

Raskausarville ei voi mitään, riippuvat kudostyypistä. itse rasvasin kuin hullu, mutta silti tuli arpia.

Jos bmi <21 niin 14-15 kg ois hyvä lihota. Se kyllä lähtee tosi helposti pois imetyksen myötä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat