Minä en koe lapseni opettajan olevan minua jotenkin ylempi. Ihan on tavallinen virheellinen ihminen.

Vierailija

Olen nyt kahden vuoden ajan lukenut kotiin tulevia opettajan kirjoittamia tiedotteita. Jokaisessa tiedotteessa on ollut useita kirjoitusvirheitä. Luulisi nyt edes opettajan osaavan oikeinkirjoitusta, mutta näköjään siitäkin koulutusputkesta pääsee läpi ilman tätä taitoa. Jotenkin tulee myös sellainen tunne, että onkohan joitakin muitakin taitoja jäänyt oppimatta.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Lainaus:

Sanoin vain, että ylempiarvoinen on eri asia kuin taitava.

Vertauksesi entisaikojen ylempiarvoisiin antaa tämän kuvan, että mielestäsi myös peritty "asema" oikeuttaa saamaan arvostusta, vaikka olisi aivan "käsi".

Vierailija

En minä mitään tuollaista sanonut enkä aio ruveta naurettavaan väittelyyn, koska ihan itse omassa päässäsi kehittelit, että muka ajattelisin noin .

Oikeuttaako pelkkä opettajan asema sitten mielestäsi ylempiarvoisuuteen, vaikka edelleenkin olisi aivan käsi?

"Ylempiarvoinen" on aina katsojan silmässä.

Vierailija

Kieli ei ole tietyn maan oma kieli, vaan se on vain kieli. Ja kielten nimiä ei kirjoiteta isolla.

Ja sille opelle joka ei kehtaa miettiä oikeinkirjoitussääntöjä: pitääkö niitä aina miettiä erikseen?

Vierailija

Lainaus:

Ovat ihan tavallisia ihmisiä virheineen ja vahvuuksineen. Ope voi ihan hyvin olla luki- tai kirjoitushäiriöinen tai mielenterveyshäiriöinen aivan kuin kuka tahansa oppilaiden vanhempi.

oikeinkirjoitussääntöjä lapsille kun ei itsekään niitä osaa...?

Herätys!!!

Vierailija

Lainaus:

Yhteiseen monisteeseen on nähtävä hiukan enemmän vaivaa. Siltikin, virheitä sattuu jokaisella, ja kiireessä tulee tehtyä paljonkin virheitä.

Jos päivämäärät kirjoitetaan AINA tyyliin "12.3 2008", niin se ei ole satunnainen virhe. Se osoittaa, ettei osata suomen kieliopin sääntöjä.

Vierailija

Arvostelet open kirjoittamia viestejä ja käytät itse sanontaa "virheellinen ihminen". Eipä ole tuokaan kovin laadukasta suomen kieltä!

Sinällään minua ei tuollaiset sanonnat haittaisi, mutta jos joku arvostelee toista asiasta, jota ei näytä itsekään täydellisesti osaavan - mitä tunnut opelta vaativan - silloin on pakko palauttaa maanpinnalle!

Opella ei ole tuntikausia aikaa muokata viestejään. Hänen päähommansa on siellä luokassa. Eikö pääasia ole, että viestin asia tulee selväksi ja hän hallitsee kulloinkin opetettavat asiat!

Terveisin äiti,

...joka ei lue open lähettämiä viestejä punakynä kädessä, vaan arvostaa hieman toisenlaisia asioita! Minulle sopii hyvin ope, jolla on sydämen sivistystä, kirjotusvirheistä ei niin väliä! Samaa sydämen sivistystä suosittelen sinullekin!

Vierailija

1.1.2009 tai 1.1.09 on oikein. Ei 1.1 2009, eikä 1/1/09. Säälittää tämä suomen kielen rappio englannin jyrätessä sen (kauttaviivaa käyttävät jenkit päiväyksissään).

Vierailija

oikeinkirjoitusta!! Juuri niin, joskus tietenkin tulee virheitä kaikille, mutta useimmiten kirjoittaa samalla vaivalla oikein kuin väärinkin.

Vierailija

En tosiaankaan arvostele sanavalintoja jne. Jos esimekiksi ei osaa edes päiväyksiä kirjoittaa oikein, niin miten voi opettaa sitä lapsille? En hae virheitä, mutta pahasti tuollaiset yksinkertaiset asiat tökkää silmään. Sanoinko muuten itse olevani parempi tai asiantuntija näissä kirjoitusasioissa. En todellakaan. Minäkin olen varmasti ihan huono, mutta miten voi alaluokan ope olla vielä minuakin huonompi????

Lainaus:

Arvostelet open kirjoittamia viestejä ja käytät itse sanontaa "virheellinen ihminen". Eipä ole tuokaan kovin laadukasta suomen kieltä!

Sinällään minua ei tuollaiset sanonnat haittaisi, mutta jos joku arvostelee toista asiasta, jota ei näytä itsekään täydellisesti osaavan - mitä tunnut opelta vaativan - silloin on pakko palauttaa maanpinnalle!

Opella ei ole tuntikausia aikaa muokata viestejään. Hänen päähommansa on siellä luokassa. Eikö pääasia ole, että viestin asia tulee selväksi ja hän hallitsee kulloinkin opetettavat asiat!

Terveisin äiti,

...joka ei lue open lähettämiä viestejä punakynä kädessä, vaan arvostaa hieman toisenlaisia asioita! Minulle sopii hyvin ope, jolla on sydämen sivistystä, kirjotusvirheistä ei niin väliä! Samaa sydämen sivistystä suosittelen sinullekin!

Vierailija

Yhteiseen monisteeseen on nähtävä hiukan enemmän vaivaa. Siltikin, virheitä sattuu jokaisella, ja kiireessä tulee tehtyä paljonkin virheitä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat