Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

supistelua 17. raskausviikolla :/

Vierailija

onko tämä normaalia: sunnuntai-illasta asti on supistellut. maanantai-iltana n. lusikalinen veristä vuotoa. tiistaina enemmän ja hyytymän kera. keskiviikkona neuvolassa neuvoi toki kääntymään gynepolin puoleen jos verenvuoto jatkuu.

verta ei ole tiistain jälkeen tullut, mutta istuminen ja liikkuminen aiheuttavat supistelua ja vihlontaa emättimessä.

makaan sohvalla tylsistyneenä, välillä on pakko jaloiletta. 10-15 minuutin jälkeen alkaa vihlonta tai painontunne jalkovälissä.

eli makaanko loppuraskauden? voiko tälle mitään? verta ei tule, pitäisikö silti jonnekin soittaa?

keskiviikkona pissatesti (pitkällä puikolla) puhdas, verenpaine normali, hemoglobiini 137. eli muuten olen kunnosa. vauva liikkuu ja sydän lyö vahvasti.

onko kellään vastaavaa kokemusta? tämä on toinen raskauteni, ensimmäisessä ei ollut mitään ongelmia. huolettaa niin olisi mukava kuulla jotain muiden mielipiteitä/kokemuksia asiasta.

Kommentit (11)

Vierailija

noin viikolta 19 alkaen. Kohdunsuu pysyi kuitenkin kiinni, molemmat syntyivät 40+ viikoilla. Tokassa raskaudessa lisäksi veristä vuotoa joskus ennen viikkoa 20, johtui kohdunsuun tulehduksesta johon sain paikallisantibiootin. Lisäksi huomattavasti runsaampaa verenvuotoa joskus viikolla 24, tällöin oli ilmeisesti verisuoni revennyt kohdunsuulta, mutta kaikki muuten ok.

Vierailija

Kuullostaa siltä, että kohdunsuu olisi jo vähän auennut. Nyt pysyt siellä sohvalla ja aamulla äitiyspolille, jos ei ole pitkä matka. Itse olen ollut noilta viikoilta sairauslomalla molemmissa raskauksissa. Sairaalassa olin täydessä vuodelevossa ekassa raskaudessa viikkoja ja tokassa kuukausia. Supistelu ja alapään painontunne oli oireina. Tietenkin yleisempää on, että on vain harjoitussuppareita mutta joskus voi olla merkki paikkojen aukeamisesta.

Vierailija

Oltiin lapsen kanssa metsässä kävelemässä tänään ja oli pakko välillä istua kun oli niin tukala olo. Mulla myös viikkoja 17. Siskolla oli mun mielestä sama homma just näiden viikkojen aikaan ja ihan loppuun asti ettei pahemmin voinut rehkiä kun alkoi supistele

Vierailija

mutta verinen vuoto ja kohdunsuun juiliminen kannattaa käydä tarkistuttamassa neuvolalääkärillä tai synnärin päivystyksessä.

Joskus ihan hiivatulehdus (oireetonkin) voi tehdä moisia oireita, joskus pelkkä limakalvojen kuivuus. Varsinkin jos lähiaikoina on harrastettu seksiä..

Aika paljon voi lekurit auttaa niin levpokäskyllä, lääkkeillä kuin ihan tikkaamallakin.

Mut älä jää stressaamaan kotio.

Vierailija

tai vuotoa. Alkuraskaudessahan voi veristä vuotoa tulla, itselläni tullut kahden viikon välein ja viikkoja 15.

Sinuna menisin heti huomenna lääkärille(gynelle)joka tarkistaa kohdunsuun.onko siis auki.

et kai voi maatakaan loppuraskautta....

Vierailija

toisessa raskaudessani. Olin gynen pkl:n seurannassa ja sairaslomalla, kotona lepäilin, sairaalassa ei tarvinnut olla. Vauva syntyi terveenä, täysiaikaisena raskausviikolla 40+1.

Uusimmat

Suosituimmat