Vierailija

Tiedätkö mitä? Oppisi eivät ole menneet perille lapsellesi. Jokainen oppilaani kohtelee minua kunnioittavasti ja auktoriteettina. He ovat jo teini-ikäisiä, mutta se, mitä päiväkoti ja koulu ovat heille opettaneet, ovat jääneet vahvemmin mieleen kuin se asenne, jota vanhemmat ovat yrittäneet heihin iskostaa. Hassua, eikö totta? Eikö se todista, että opettaja on sittenkin auktoriteetti, sanoi äiti mitä hyvänsä? -ope hyvillä mielin

Sivut

Kommentit (31)

Kun tavaratalossa kuulutetaan, että löydetyn ostoksen saa noutaa neuvonnasta, se ei tarkoita, että kaikki paikalla olevat asiakkaat saavat noutaa jotain neuvonnasta vaan hän, joka on kadottanut ostoksensa. Tavallinen lukutaitoinen ymmärtää, milloin puhuttelu koskee häntä. Tällä kertaa se taisitkin loppujen lopuksi olla sinä, vaikka tuskin olet minun oppilaani äiti, jonkun toisen ehkä. Tai jos olet minun oppilaani äiti, osoittuu väitteeni todeksi. -ap

Anteeksi, oli pakko tarttua tuohon koska tekstisi on niin hassua.

Minä arvostan suuresti opettajia ja heidän työtään mutta pidän myös opettajia palvelualan ammattilaisina, ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kielteisesti ja jotkut melkein vihamielisesti vanhempiin, kuten tältä palstalta joskus saa kuvan? Oletus, että vanhemmat ovat vihollisia, ja sitten oletusta vahvistetaan sen mukaan, jos luokalla parin oppilaan vanhemman kanssa on erimielisyyksiä? Huh.

Eivät siis ole edes samassa koulussa meidän lasten kanssa.

Kyllä ovat kaikki niin turhan tärkeitä ja luulevat olevansa kaikkiosaavia. Kunnioitusta pitäisi saada pelkän ammatinvalinnan vuoksi. Pelkureita on niistä moni. Esim. kiusaamistilanteessa ei uskalleta asettua kiusaajaa vastaan.

Tiedät siis, että tämä "sinä", jota puhuttelet ja joka mollaa opettajia palstalla, on kaikkien oppilaittesi äiti tai isä? Mistä sait sen selville? Kerrot, että hän on epäonnistunut omaksumassaan kasvatustehtävässä, koska hänen lapsensa jotka ovat oppilaitasi kaikki pitävät sinua auktoriteettina. Entäs jos hänen lapsensa käyvätkin jotain muuta koulua jossa he haistattelevat opettajilleen kuten kuuluu?

Opettajan on ansaittava auktoriteettinsa oppilaiden silmissä. Vanhemmat voivat jonkin verran auttaa tai hankaloittaa sitä, mutta oppilaat ovat kyllä fiksuja ja tunnistavat arvostuksen arvoisen opettajan jos näkevät sellaisen.

ymmärrän, että kuten muutkin, hekin tekevät joskus virheitä. Ja virheitä saa arvostellakin, kuten muidenkin virheitä.

En ole itse koskaan opettajista tällä palstalla puhunut eivätkä lapseni edes vielä ole koulussa. Mutta ärsyttää se herkkänahkaisuus, millä opettajat suhtautuvat siihen, jos joku pohtii, tekikö ope oikein! Ok, joskus on kovaakin moitetta, mutta kuinka ihmeessä jotkut ottavat av-kommentit koko ammattikuntaan kohdistuvina verisinä loukkauksina! En usko, että ne sellaisiksi on tarkoitettu.

En ole tietenkään kaikkia viestejä lukenut, mutta en ole saanut sellaista kuvaa, että opettajia pidettäisiin täällä kaiken pahan alkuna ja juurina, kuten opet täällä toistuvasti ruikuttavat.

Kyllä teitä arvostetaan! Mutta onko mahdoton myöntää, että jos joskus arvostellaankin, sekin voi tulla aiheesta juuri sitä opea kohtaan? Olen toimittaja ja ammattikuntaani moititaan monissa yhteyksissä yhteiskunnassa, syystä ja syyttä, mutta ei tulisi mieleenikään edes välittää arvostelusta, saati ruveta syyttämään arvostelijoita. Henkilökohtaistakin kritiikkiä tulee joskus, kun olen tehnyt virheen, ja se selvitetään. Pitäisi olla aika narsisti, jos alkaisin sellaisesta teatraalisesti nyyhkiä, että ooo kun meitä taaaas mollataan ja kukaaan ei meitä arvosta.

Minä arvostan ja varmasti useimmat arvostavat opettajien työtä yleensä. Lopettakaa jo arvostuksenpuutteesta valittaminen. Ei yksittäisen open arvostelu koko ammattikunnan arvostusta mihinkään hävitä.

bongasin ajatuksen minäkin ja olenpa myös opettaja =)

Ammattitaitoinen opettaja myös "osaa" unohtaa nopeasti, mitä kaikkea lapset puheillaan ja käytöksellään kertovat kodin ihmisistä ja oloista. Lohdutukseksi vanhemmille, niin kyllä sieltä suurin osa asioista tulee ilmi tavalla tai toisella... eikä siihen mitään ajatuksenlukua tarvita.

Mä en olisi voinut asennoitua opeeni tolla tavalla, eikä mun vanhempanikaan asennoituneet kuten nämä täällä. Tosin mulle sattuikin ihan normaalilla järjellä toimivia opettajia (eiköhän suurin osa ole).

Mutta nää vanhemmat täällä! Mitä tällaiset äidit ja isät ovat, jotka käyvät hyppimään open nenälle ja esittävät omia vaatimuksiaan...? Annatteko lapsillennekin tällaista asennekasvatusta? Olette siis opettajia vastaan, koska tahdotte olla kaikkea ja kaikkia vastaan? Tuskin se opettaja teidän mussukkaanne mitenkään väärin siellä kasvattaa? Vai onko teillä kasvatusasenne ihan toisenlainen kuin yleensä suomalaisessa yhteiskunnassa ajatellaan?

Niin juuri. Kun täällä palstalla on yksi tai useampia jotka mollaa opettajia (olenko juuri minä sellainen on tässä tapauksessa aivan yhdentekevää), niin se ei tarkoita, että kaikki ihmiset tekevät niin, eikä se tarkoita, että kaikki sinun oppilaittesi vanhemmat tekevät niin. Jotta voisit päätellä omien opetettaviesi käytöksestä jotain siitä, onko tämä puhuttelemasi ihminen onnistunut lastensa käytöksen tai asenteiden muokkaamisessa, hänen lastensa olisi oltava oppilaitasi.

ope kyllä aikuisilta vaatii kunnioitusta, vaikka koulussa ei uskalla asettua kiusaajia vastaan. Mikä ihmeen ristiriita tuossa on. Toivottavasti ei ope ollut se, joka tuon vertaa ei tajunnut.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat