Onko kukaan muu saanut kokeesta 10- ja todistukseen sitten seiskan?

Vierailija

Tuli vaan mieleen tosta opettajien pärstäkerroin-arvostelu ketjusta mieleen, että onko ketään muuta kohdeltu näin epäoikeudenmukaisesti. Syynä alhaiseen numeroon opettajan mukaan häiriköinti tunnilla, mihin en ollut edes syyllistynyt. Ja vaikka olisinkin, ei sen pitäisi numeroon vaikuttaa. Saako ope laskea kolme numeroa koenumerosta todistusnumeroon?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

En minä ainakaan laita lapsen numeroita ylös!!! En halua liikaa kiinnittää niihin huomiota koska tiedän että lapsi tekee parhaansa ja se riittäköön myös minulle.

Lainaus:

Biologia: Kaksi koetta, joista poika sai 9- ja 10. Lisäksi oli kerran kirjallinen läksyjenkuulustelu, josta poika sai 18/20 pistettä. On kiinnostunut luonnosta, eläimistä, kasveista.. kulkee mielellään isänsä kanssa metsässä ja tunnistaa esim. perhosia ja lintuja ihan tosi hyvin.

Tunnilla en tiedä, kuinka aktiivinen on. Tokarissa numero oli 8

Maantieto: Kaksi koetta, joista numerot 8+ (tosi vaikea koe, vain 2 kiitettävää koko luokassa) ja 9+ Poika ei tykkää yhtään maantiedosta ja pitkin hampain tekee tehtävätkin. Tokarissa numero 8

Historia: Kaksi koetta, joista numerot 9- ja 10-. On kiinnostunut, tekee tehtävät mielellään jne. Tokarin numero 8.

Muilta opettajilta numerot olivat melkeenpä tasan kokeiden numero pyöristettynä. Ja käyttäytymisnumero oli pojalla 8, eli eikös se muutenki arvostella erikseen oppiaineista??

Vierailija

Lukion pättöarvosanaksi se korppikotka oli laittanut 8, jonka jouduin sitten korottamaan ysiin erilliskursseilla. Ja harjoitusyo-kokeista kirjoitin L:n.

Törkeää opettajien mielivaltaa! Syyksi sanoi tuntiaktiivisuuden puuttumisen, vaikka viittasin AINA kun jotain kysyttiin, mutta se ei koskaan antanut mun vastata vaan vastausvuorot meni aina yhdelle naisopen lemmikkipojalle.

Vierailija

Käytöksen pitäisi vaikuttaa käytösarvosanaan ja siitä arvosanasta en ole koskaan piitannutkaan, mutta ei sen aineiden arvosteluun vaikuttaa-ap-

Vierailija

Biologia: Kaksi koetta, joista poika sai 9- ja 10. Lisäksi oli kerran kirjallinen läksyjenkuulustelu, josta poika sai 18/20 pistettä. On kiinnostunut luonnosta, eläimistä, kasveista.. kulkee mielellään isänsä kanssa metsässä ja tunnistaa esim. perhosia ja lintuja ihan tosi hyvin.

Tunnilla en tiedä, kuinka aktiivinen on. Tokarissa numero oli 8

Maantieto: Kaksi koetta, joista numerot 8+ (tosi vaikea koe, vain 2 kiitettävää koko luokassa) ja 9+ Poika ei tykkää yhtään maantiedosta ja pitkin hampain tekee tehtävätkin. Tokarissa numero 8

Historia: Kaksi koetta, joista numerot 9- ja 10-. On kiinnostunut, tekee tehtävät mielellään jne. Tokarin numero 8.

Muilta opettajilta numerot olivat melkeenpä tasan kokeiden numero pyöristettynä. Ja käyttäytymisnumero oli pojalla 8, eli eikös se muutenki arvostella erikseen oppiaineista??

Vierailija

Peruskoulun numerot ovat herttaisen yhdentekeviä, kunhan suraavan asteen oppilaitokseen pääsee. Ja sen arvosteluilla taas voi pyyhkiä perseensä kunhan töihin pääsee. Työssä menestyminen taas riippuu todellisista kyvyistä ja huippuosajat palkitaan kyllä!

Vierailija

Kotitalous on sellainen aine, että siinä kokeella ei ole suurta merkitystä.

Muistelen, että ainakin kympin perusteita omana aikanani olivat muun muassa siisteys, toisten huomioon ottaminen, oma-aloitteisuus, soveltamistaito, ja se, että teki sen mitä pyydettiin, eikä koskaan lintsannut. Eikä koskaan lähtenyt johonkin takahuoneeseen mellastamaan. En saanut koskaan kymppiä, olin aina ysin oppilas. Kympin oppilas oli ryhmässäni, mutta hän kyllä erottuikin, oli erittäin oma-aloitteinen ja soveltamiskykyinen ja oli kyl aina hymypoikakin...

Vierailija

varamasti samaa tapahtuu nykyäänkin, vaikka opettajat täällä hurskastelle kuinka he noudattavat vain ops:a ja ovat niin tasapuolisia ja oikeudenmukaisia!

Vierailija

siis sellainen joka käyttäytyy yleensä asiallisesti, ei ole saanut rangaistuksia käytöksen vuoksi ja suhtautuu yleensä positiivisesti koulunkäyntiin.

ysiin ja kymppiin täytyy olla jo jotenkin aktiivinen nuoleskelija.

Vierailija

kirjallisella kokeella ei ole kovinkaan suurta painoarvoa todistukseen tulevassa arvosanassa. Niillä tunnilla tehtävillä kokkauksilla se numero ansaitaan.

Näin ainakin silloin kun minä olin koulussa.

Vähän sama asia, kuin että musiikista saisi kiitettävän, jos teoriakokeessa loistaa (vaikka ei osaisi yhtään laulaa).

Lainaus:

Tuli vaan mieleen tosta opettajien pärstäkerroin-arvostelu ketjusta mieleen, että onko ketään muuta kohdeltu näin epäoikeudenmukaisesti. Syynä alhaiseen numeroon opettajan mukaan häiriköinti tunnilla, mihin en ollut edes syyllistynyt. Ja vaikka olisinkin, ei sen pitäisi numeroon vaikuttaa. Saako ope laskea kolme numeroa koenumerosta todistusnumeroon?

Vierailija

Syksyllä olin laiskotellut ja numeroni oli joulutodistuksessa 7. Sitten ajattelin, että nostampa sen rumentamasta todistusta. Luin kaikki läksyt ulkoa, sain kaikista kokeista keväällä 10. Opettaja puhkui vihasta, kun tuli mulle ennen kevättodistusta sanomaan (olikohan vasta silloin laskeskellut kokeiden keskiarvoja), että koska olin ollut aiemmin tahallani laiska, hän ei nostaisi numeroani. Tunnusti, että oli opettajanhuoneessakin keskustellut laiskuudestani ja muut opettajatkin hyväksyi tän ratkaisun. Eipä siinä nuori teini mitään voi kuin kummastella. Tosiaan sen jälkeen jätin vallan ruotsin lukematta, tuurilla jotain kutosia kokeista. Yo-kirjoituksiin vasta luin ja kirjoitin M:n. Päättötodistuksessa on se 7. :)

terv. Pieni paikkakunta ja työläisen lapsi.

Vierailija

Liikunnassa oli harvemmin kokeita, mutta niistä tuli tietysti aina hikarina kymppi.

Lintsailin, ja en ollut kovin loistava missään. Jos yritin kaikkeni, sain kasin.

Ruotsista taas ope teki niin tiukkoja kokeista, että kukaan ei saanut kuin maksimissaan 9-. 8.5 oli yleisin numeroni. Ja tunnilla osallistuminen todellakin vaikutti numeroon. Joskus kun olin "täydellinen" kokeessa, ihan jostain pilkkuvirheestä oli sakotettu että sain 9.5. Ihan vaan koska hän ei kymppejä anna kenellekään periaatteesta, aina on parantamisen varaa... ja tunnilla osallistuminen ja oma-aloitteisuus, harrastaminen, ja kielen käyttötaito ja halukkuus omassa elämässä, ne olivat niin tärkeitä, että niistä sai "vain" kasin.

Päättötotariin sain sitten kyllä ysin, jokainen sai yhtä paremmin jos oli ns. sillä rajalla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat