Lapsi aloittaa apuluokassa nyt tammikuussa

Vierailija

Jännittää kamalasti. Lapsi on nyt ekalla ja syksy sujui kuulemma niin kehnosti, että lapsi siirretään ihan toiseen kouluun ja apuluokalle, jossa on vain 8 oppilasta, mutta kolme avustajaa. Mä en oikein edes tiedä, mitä kaikkea on syynä... Toivottavasti opettajat sitten tietää paremmin.

Miten teidän lasten siirrot erikosluokkaan on sujuneet? Onko kiusattu? Onko lapsi sopeutunut?

Kommentit (13)

Vierailija

Olin itse apukoulussa, koska olin hidas oppimaan ja lisäksi häiritsin opetusta. En ole kovin välkky vieläkään, en esim. ole koskaan oppinut olemaan normaaleissa töissä kovin hyvin. Lapsista kyllä pystyn huolehtimaan ja esim. osaan nykyään ihan hyvin lukea ja kirjoittaa, vaikka tosi kauan niiden oppimisen meni. Sitten apuluokan jälkeen kävin kymppiluokan ja menin ammattikouluun kokkilinjalle. Olen ollut koulussa ruokalassa töissä, mutta puolipäivisinä ja sillain, että olen ollut vain lisänä siellä.

Lapsi on käynyt kyllä psykologilla puhumassa. Ei ole olut sairaala koulussa. Mun pitää ottaa puheeksi asia uudestaan opettajan kanssa. Miehenikin on ollut apukoulussa ja on nykyään taksikuskina. Nuorempi lapsi on päiväkodissa, koska tarvitsee lapsi ryhmää (?). Itse olen kotona.

ap

Vierailija

ensin asia olikin outo ja ikävä, ainakin minulle. Poika piristyi ja koulunkäynti muuttui iloiseksi asiaksi, opella kun oli aikaa enemmän toisin kuin silloin kun luokalla oli yli 20. Koulu meni hyvin ja poika on jo työelämässä oleva aikuinen ja tienaa kivasti ammattikoulupohjalla. Kannusta lasta koulunkäyntiin ja ota opeihin aina yhteys jos jokin painaa. Niin, ja meidän poikaa ei kiusattu asiasta. Tsemppiä!

Vierailija

Lainaus:

Mun lapsi ei menis kyllä mihinkää ennen ku tietäsin syyt. Siis toki hyvä että pääsee sellaseen, mut kyllä ne syyt pitää sun tietää. Munki lapsi toivottavasti sellaselle joskus joutuu/pääsee, on jo nyt pk ssa diagnoosilla

Se menee samaan koulun, jota mä ja mun mies ollaan käyty. Luokassa on 8 oppilasta, 3 asvustajaa ja opettaja. Syynä on se, kun ei ole oppinut mitään koko syksynä ja häiriköi niin paljon luokassa ettei opettaja voi opettaa muita.

Ei mua haittaa, että lapsi menee tuolaiseen kouluun, sillä mä ja mun mies ollaan käuyty samaa koulua ja siellä oli tosi kivaa. Hyvä että pääsee. Jotenkin vaan jännittää että miten sujuu ja kiusataankohan. Mua kiusattiin nimittäin aika paljon silloin yli 20 vuotta sitten kun sinne menin mutta miestä ei ollenkaan.

ap

Vierailija

Lainaus:

Onko lapsi siirretty erityisopetukseen?

Millaista tukea hän on saanut yleisluokalla ollessaan?

Onko lapsellanne jokin diagnoosi?

Lapsi siis on häirinnyt niin paljon opetusta syksyn aikana, että hänen on parempi olla erikoisluokassa. Lisäksi hän ei ole vissiin oppinut juuri mitään. Mitä tarkoittaa "siirretty erityisopetukseen"?

Lapsen luokassa oli avustaja. lisäksi lapsi oli tukiopetuksessa välilä. Lapsella ei ole diagnoosia, vaikka on kyllä käynyt puheterapiassa kauan.

En tiedä vaikuttaako se että olen itse aikoinaan käynyt apukoulua?? Laitetaankohan lapset helpommin apuluokalla jos äiti tai isä on ollut apuluokassa?

ap

Vierailija

Mun lapsi ei menis kyllä mihinkää ennen ku tietäsin syyt. Siis toki hyvä että pääsee sellaseen, mut kyllä ne syyt pitää sun tietää. Munki lapsi toivottavasti sellaselle joskus joutuu/pääsee, on jo nyt pk ssa diagnoosilla

Vierailija

Lainaus:

Mitä tarkoittaa "siirretty erityisopetukseen"?

Lainaus:

Eli onko hän saanut erityisopetuspäätöksen? Onko hänelle tehty hojks?

En tiedä vaikuttaako se että olen itse aikoinaan käynyt apukoulua?? Laitetaankohan lapset helpommin apuluokalla jos äiti tai isä on ollut apuluokassa?

Ei vanhempien tausta vaikuta erityisopetussiirroissa. Tietysti lapsesi on voinut periä sinulta taipumuksensa. Miksi itse olit pienryhmässä?

Ihmetyttää vain, että kesken vuotta siirretään. Syyt pitää olla silloin mielestäni aika painavat ja selkeät. Onko lapsesi ollut sairaalakoulussa tms.?

Onko lapsesi käynyt koulukuraattorin tai koulupsykologin juttusilla?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat