Lähtisitkö tällaiselle reissulle? ov

Vierailija

Lähtisitkö viikoksi Jenkkeihin 2v7kk vilkkaan uhmiksen ja 7 kk vauvan kanssa? Reissuun useampi kuukausi, joten en osaa tarkalleen ennustaa vauvan "sen hetkistä luonnetta". Nyt tuntuisi olevan ihan perushelppo tapaus.

Kyseessä olisi siis miehen työreissu (joten ylimääräiset kustannukset melko pienet), jolla myös reilusti vapaa-aikaa.

Itse olen ihan kahden vaiheilla..! Toisaalta tuntuisi hölmöltä jättää tilaisuus käyttämättä ja toisaalta kyllä vähän hirvittää. Ei olla matkusteltu lasten syntymän jälkeen kotimaan autoreissuja lukuunottamatta ollenkaan. Tosin esikoiselta jopa 7 h automatka sujui hienosti viime kesänä..

Ja TOISAALTA olisin todennäköisesti enemmän hermona yksin kotona näiden kahden kanssa sen viikon, lähtemällä saisin olla hermona hienoissa maisemissa ;D

Mitä tekisit? Ja jos lähtisit, mikä olisi top 3 tärkeimmät huomioitavat asiat?

Kiitos kannanotosta:)

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Oletko miettinyt mikä rasitus on lentää pitkät matkat edestakaisin, niin sinulle kuin noin pienille lapsille, yhden vaivaisen surkean viikon takia. Onko tosiaan ettet pysty olemaan viikkoa erossa miehestäsi... aika surkeaa.

Ensin luin viestisi siten että olisitte matkalla useamman kuukauden. Silloin siinä jo jotain järkeä olisikin.

Yhtä vaivasta 7 päivää en edes harkitsisi! Lentomatkailu on rasittavaa, ilmeisesti sulla ei siitä kokemuksia ole.

Vierailija

Kalifornia (+ ympäristö) on liian kaukana, viikko ei riitä mihinkään. Nykkiin en lähtis noin pienien kanssa, siihen aika tosin riittäisi. Muualle jenkkeihin minua ei kiinnosta lähteä.

Vierailija

eli suorat vai vaihtojen kanssa---> Kuinka suuren ajan viikosta vievät pelkät matkat? Takaisin tullessa aikaerorasitus on melkoinen, siihen kannattaa varautua.

Ja vakuutukset tietysti kuntoon.

Itse olen niin seikkailunhaluinen, että saattaisin lähteäkin.

Vierailija

Itselläni melkein samanikäiset lapset, ja tuntuu että kaikki uusi ja jännä mitä sille uhmikselle pystyy tarjoamaan helpottaa arkea ja vähentää tylsyysuhmakohtauksia. Ja vauvat nyt ovat mitä ovat, paikasta riippumatta.

Voi kun olisi itselläkin vastaava tilaisuus...

Vierailija

Ilmeisesti hänen miehensä ei ottaisi häntä mukaan minkäänlaiselle reissulle..! Alkup kysymykseen en osaa vastata kun mulla ei ole lapsia.

Vierailija

...matkat pelkastaan on vahimmillaankin lahes 16t suuntaansa, lapset aika pienia joten en usko etta matka olisi erityisen positiivinen kokemus ja vain viikon takia. Itarannikkoa itse harkitsisin...

Vierailija

Tärkeintä on asenne: että me kyllä pärjätään.

Toisena avoin mieli.

Kolmantena sijoittautuminen. Paljon merkitsee, minne te olette menossa. Mihin kannattaa sijoittaa majapaikan? Miten haluatte liikkua ja missä käydä? Jos olette menossa esim. New Yorkkiin, kannattaa matkustaa suoralla lennolla ja majoittautua joko Manhattanille tai sitten vaikka radan varrelle niin että porhaltaa päiväksi junalla keskustaan.

Vierailija

lähteekö ap sitten aikanaan vai ei.. Tule kertomaan, millaiseen ratkaisuun päädyt!

Edelliselle sen verran, että kaikkien mielestä lentomatkailu ei ole rasittavaa; oletin tässä sinun tarkoittavan rasittavaa ihmiselle? Luonnollehan se toki sitä on.

Itse pidän lentämisestä, eivätkä pitkätkään lennot siis ole ongelma. Olen jopa saanut mieheni suhtautumisen muuttumaan parempaan päin (asennekasvatusta*;)* nääs), entinen nurisija lähtee pitkällekin, kun "siinähän se menee, ei se niin pitkälle tunnu..." Ainoa huono puoli mielestäni on se, jos lento sattuu myöhästymään, ja olet jumissa kentällä. *Se* on tylsää.

Aikaero on taas oma juttunsa, kuka toipuu nopeammin, kuka kärsii enemmän.

Vierailija

Muutamalle epäilijälle tarkennukseksi: Minulle ei siis ole mikään ongelma jäädä lasten kanssa kotiin "ilman miestä" viikoksi :D (Toki arjen pyörittäminen on helpompaa kun molemmat ovat paikalla, mutta tämä ei siis ollut mikään kynnyskysymys vaan ko. kommentti oli tarkoitettu kevennykseksi)

Tilanne on siis se, että olisi HAUSKAA lähteä miehen kanssa koko perhe sinne Jenkkeihin (kun en ole aikaisemmin käynyt), mutten tiedä onko se käytännössä "liian hankalaa".

Matkan pidentämistä mietimmekin, siinä vaan talous tulee jossain vaiheessa vastaan.. Mutta siis itsestänikin tuo viikko tuntuu kyllä lyhyeltä ajalta (siis lapsille).

ap

Vierailija

en ehkä lätisi vain viikoksi, onko teillä mahdollisuutta olla pidempään , eli ottaa omaa lomaa matkan yhteyteen? OLin Jenkeissa, kun meidän pojat oli 3 kk ja 2 v vanhoja, oltiin 3 viikkoa, ja kyllä eka viikko meni kokonaisuudessaan aikaerosta toipumiseen, eli molemmat oli ekan viikon sekaisin, eikä päivärytmistä ollut tietoakaan, mikä teki liikkumisen erityisesti vanhemman kanssa vaikeaksi, pienempihän kulki vaunuissa ja nukkui kun nukkui (ja valvoi sit yöt). Onneksi meidän matka oli niin pitkä, että ehtivät toipua, ja ehditiin viettää mukavat viikot ekan jälkeenkin. Mutta viikko on mielestäni - tai olisi ollut ainakin meidän tapauksessa - liian lyhyt aika, heti kun olisivat tottuneet aikaeroon, oltais jo tultu takaisin.

Miksi hermoilisit yksin kotona heidän kanssaan - kait sun joskus on ruvettava tulemaan toimeen heidän kanssaan ilman apuakin..?

Vierailija

itärannikolla ja lensimme vielä vaihdolla. Olen samaa mieltä jonkun kanssa että viikko on liian lyhyt. Lapsilla meni ainakin kolme päivää siihen, etteivät enää heräilleet keskellä yötä. Pahinta oli oma väsymys siinä vaiheessa kun olin valvonut jo yli vuorokauden putkeen päivälennon jälkeen. Lentokoneeseen kannattaa keksiä paljon tekemistä etteivät lapset kiipeile seinille. Rankkaa oli, mutta myös mukavaa ja on mukavaa kun amerikkalaiset pitävät lapsista ja apua saa aina.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat