JOULUKUISET-07 TAMMIKUUHUN(AVATAAS PINO TÄNNE)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ELI avataas mekin tänne nyt pino. olimme vauvoissa vuoden tosi hienosti...jatketaas samaan malliin=)

oikein hyvää tätä vuotta kaikille!!!

meillä uusi vuosi vaihtui kotona perheen kesken-ikkunasta rakettia katsellen ja lapset meni molemmat 21.00 nukkumaan ja nukkui vaikka raketteja lähistöllä ammuuttiinkin-mitä nyt tuttuun tapaan poitsu heräs pariin otteeseen.

meillä kävellään nyt aika sujuvasti jo,vähän joskus"heittää" =) ja mielummin sit konttaa... mut siitä se lähtee...

enemmän nyt ollaan oma tekemää ruokaa syöty ja rasvatonta maitoa juotu vaikka viellä odotellaan sitä allergia tulosta...

potalla poika ei sit halua käydä-alkaa vieläkin kauhia itku...jospa sit joskus...

sanoja ei tuu kun äiti ja mamman maa on maito... isi joskus... mut omaa kalkatusta sit sitäkin enemmän=)

mut kirjotelkaas

manja ja elias kohta 1-v 1kk

Kommentit (11)

Vierailija

Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen käynyt kurkkimassa, jotenkin on kyllä unohtunut kokonaan... Mutta olipas mukava lueskella kuulumisia. Tutulta kuulostaa kyllä touhut, mutta kuiteskin.

Kotona siis edelleen lasten kanssa, välillä jo kaipais kovasti omaa aikaa, mutta neiti ei millään päästä äitiä silmistä ja olen kyllä aikas kiinni lapsissa. Kyllä isi välillä hoitaa, mutta itsekin kaipaa miehen seuraa, niin ei osaa yksin oikein lähteä minnekään. Isi meillä on paljon töissä, tuntuu ettei kotona käy kun nukkumassa, mutta onpahan töitä kuitenkin!

Meillä mennään ja lujaa, neiti JUOKSEE joka paikkaan ja ehtii kaikkialle minne ei saisi mennäkään... Kyllä hermoja koettelee vallankin kyläillessä, kotona kun vaarat on poistettu ;)! Mummo sanoikin (minulla sisaruksia 4), ettei meistä viidestä kukaan ole ollut noin vilkas ja kerkiäväinen. Eikä kyllä ollut isovelikään vaikka olen pitänyt häntä aina vilkkaana. Olenhan lastenhoitaja ammatiltani niin paljon on tullut itsekin lapsia nähtyä... Tänään oppi kiipeämään keittiöntuolille ja oli jo pöydälle kiipeämässä ennen kun sain pois. Että hurjaa on. Sohvalle osaa jo kiivetä ja alaskin tulla ainakin melkein aina nätisti.

Ruokaa on tyttö kova syömään ja aina suu aukeaa vaikka väliin irvistääkin. Kaikkea syödään ja ollaan kiellettyjäkin maistettu. Tietää kyllä jo mistä jätskiä saa...

Yöt menee vieläkin tosi vaihtelevasti. Paljon on öitä, ettei tarvitse ollenkaan herätä, mutta välillä taas tuttia pitäisi käydä antamassa monta kertaa. 21-7/8 nukutaan. Toiset päikkärit jää toisina päivinä pois, mutta pääasiassa kahdet päikkärit 1-2h nukkuu.

Sisarrakkautta näkee kyllä meilläkin, halitaan ja toisena hetkenä tönitään. Sitä kai se aina on. Olis se ihme jos aina kiltisti yhdessä leikkisivät.

Joo mut nyt itsekin untenmaille. Täytyy yrittää taasen aktivoitua!

Vierailija

Vihdoinkin sain aikaan tulla tänne taaperopuolelle. Tullut majailtua liikaa odottajissa.

Hyvää uutta vuotta kaikille. Lähdin vähän töihin äippälomien välissä ja nyt tuntuu työ niin tervan juonnilta:-( Onneksi ei ole enää kovinkaan montaa viikkoa töitä jäljellä (vuosilomia pitämättä).

Meillä sama pieni tihutyön teko jatkuu. Ei kyllä raski olla edes vihainen, kun niin hellyttävän näköinen tuhmaakin tehdessä=) Keittiön pöydälle kiipeäminen on suurinta hupia ollut viimeiset pari - kolmeviikkoa. pari kertaa on tullu alaskin, paha juttu se, että en ehdi edes pissalla käydä itsekseen kun tyttö jo kiipee pöydälle. Ja itse osaa siirtää meidän painavat tuolit-/ Mikä neuvoksi?

Manjalle tsemppiä öiden kanssa, kyllä kunnon yöuni on kultaakin kalliimpi juttu. Meillä kans välillä posket punoittaa ruuan päälle, olen ihan uhastakin antanu uudelleen samaa ruokaa ja punoittelu on vähentynyt.

Joku kertoi taaperon syöneen jo "kiellettyjä!" Meillä kans tyttö tietää mikä on jäätelö tai karkki. Kova on syömään. Ainaan on kerjäämässä keittiössä. Syö valtavat ruoka-annokset. Silti pitäisi saada välillä banaania, leipää, lauantaimakkaraa....

Puheesta.... Tyttö puhuu paljon "omaa kieltä" eli kukaan ei ymmärrä mitään. Yksittäisiä sanoja sanoo, paras on koira (tyttö on aivan hulluna meidän kotieläimiin) jos häneltä kysyy jotain kissasta, sanoo neiti: MIAU! Lamppu ja äiti tulee, isi on pelkkä i. Ruokaa kun kerjää, sana on silloin NAM, sitä pitää välillä ihan huudella. Vaippa on pa. Tutti on varmaan ensimmäisiä asioita, mitä oppi sanomaan. maitopullo on pelkkä mai. Siitähän tämä sitten lähtee=D

P-M rv 15 + neiti 1 v. 1 kk + 3 x isosisko

Vierailija

kiva et välil joku muukin kirjottanut,enkä vain minä-hih!

meillä sit tuli ltulokset allergiasta ja poika on niiden mukaan terve kuin pukki,no hyvä kuulla tietty et ei olis allergioita ainakaan verikokeen mukaan,mutta kun olen pojalle alkanut syöttämään nyt kaikkea ni välil posket punottaa kuten ennenkin ja kitinää on joskus sit ruoan jälkeen sekä valvotaan nyt yöllä useammin... mut on meil nyt taas hampiakin tulossa et tuo heräily ja ihana kitinä voi johtua taas siitäkin...saas ny nähdä.

voimille tämä kyl käy kun yöt on meillä ihan kaameita...nyt monesti ottanut viereen kun ei enää jaksa sängystä pomppimista mut vieres sit pelottaa et millo poika tipahtaa kun pyörii ku häkkyrä ja levottomasti nukkuu siinäkin...

itsel masu taas oireilu ja voimia vie sekin-mies ja minä työttöminä-helppoa ei ole mutta päivä kerraallaan vaan mentävä...

miten toisilla on puheen kehitys,potatus,itse syöminen?

meillä ainut sana edelleen on äiti,lampun näyttää silloin kun haluaa et mis se on... muuta ei sit olekkaan ... potal ei mene ja se nyt sit tosiaan jäissä kun oli vaan huuti päällä heti... ja itse syöminen syö niin et pöydälle kaikki mättää hienosti ja kädel tilsii...lusikka hienosti kädessä mut kivempi leikkiä...eli sit syötetään ruoka pöydältä tai lautaselta;)

esikoisen kanssa kaik suju jotenkin helpommin ja astettain tuli asiat ja nyt tuntuu et kaik tapahtuu kerralla tai sit ei tapahdu mitään...

mut nyt mentävä...

manja ja poitsu 1-v 1kk

Vierailija

Olin kyllä totaalisesti unohtanut, että kuin kivaa on käydä lukemassa muidenkin kuulumisia :x ! Kuulostaa Piitu-Miinan ja manjan jutut niin tutuilta..

Meilläkään ei estä vaikka tuolit laittaa pöydän alle, osaa tyttö kyllä siirtää ne sieltä. No vielä ei ole kolinaa pöydän osalta kuulunut, mutta se tapahtuu kyllä vielä. Olen sattunut tähän asti olemaan lähellä.

Manjalla valvottiin öitä. Meilläkin tosiaan on niin yöstä kiinni, että nukutaanko vai ei. Toisena yönä saa ravata moneen kertaan antamaan tutia ja välillä taas saa nukkua aamuun saakka. Onneksi on kahvi ja energiajuomat keksitty ;) ! Musta tuntuu, että olen väsynyt tuli sitä nukuttua läpi yön tai ei.

Puheesta mä taisin viimeksi unohtaa kirjoittaa. Meillä kanssa puhutaan sillä omalla kielellä. Kauheesti tullaan kertomaan jotain asiaa, mutta ei ole montaa sanaa vielä.. Äiti, mamma (maito), nam, isi, auto... Jotkut sanat matkii ihan suoraan kun sanoo, mutta myöhemmin ei ole niitä sen kummemmin käyttänyt. Kyllä se siitä lähtee. Vuoden päästä ei saada enää puheenvuoroa, kun pulputtaa niin kovin :D !

Potalla välillä istutaan, mutta ei sinne ole vielä mitään tullut. Hampaitakaan meillä ei ole vasta kun kolme. Alas tuli kaksi synttärilahjaksi ja nyt viikko sitten tuli ylös ensimmäinen. Neuvolatätiä vähän nauratti, että miten voi syödä samaa ruokaa meidän kanssa, kun ei ollut hampaita.

Nyt pitäis valmistautua ulos lähtöön.

Janica sekä Aada 1v1kk ja isoveikka 3v7kk

Vierailija

Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Mekin vietettiin ihan perheen kesken uuttavuotta, tosin käytiin ihan kaupungilla katsomassa ilotulitukset yöllä, hienoja raketteja olivat hommanneet!

Meilläkin kävellään jo vähän, mutta useammin vielä heittää jätkä kontilleen kun pitää nopeemmin päästä paikasta toiseen. Ja isoveljen kanssa ottavat konttauskisoja ihan intona! =D Potalle tulee pissa joskus unien jälkeen, mut ei kovin säännöllisesti, kyllä sitä viel ehtii!

Toivottavasti Manja selviää että mille ootte allergisia, niin saatte sit ruoka-asiat (ja ehkä ne unijututkin) kuntoon!! Meillä syödään ihan kaikkea, nyt uutena vuotena sai maistaa nakkeja ja ette usko miten oli hymy naamalla kun sai sitä =D pienestä ne on ilosia!

Meillä sairastettiin joulunaikaan eka korvatulehdus, toivottavasti ei uusiudu, mutta nyt taas sujuu yötkin ihan kivasti, jouluna meillä heräiltiin n. 6 aikaan ja en ensin edes älynnyt että se vois olla korvatulehdusta kun nokka ei vuotanut oli vaan yskää pitänyt pitkään. Mutta lääkkeet tosiaan auttoi nopeesti ja nyt taas poitsu on oma itsensä!

Mut kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia, mä lähden tästä päiväkahville!

Heiluri ja pojat

Vierailija

olipa kiva käydä lukee toisten kuulumisia kun en nyt hetkeen täällä ole käyny lukee...

meillä yöt on kenkkuja mut täs yrittää jaksaa ja siihen on jo tottunu et yöllä herätään ja usein...päiväl yritän sit levätä...ja kahvia menee...

poika on meillä enemmän kerkeeväinen ja ymmärtää asoita paljon...sanoja kans ns.hakee ja joskus sanoo jopa sit ns.oikeinkin vauva.mamma,mummo,hätä... maito on se mam mam kun ite sanon mammammaaksi maitoa...

sohvalta nyt osaa peruttaa pois-onneksi se oppi tuli kun tuntu et aina pää kuhmuilla.

pikku pyrällä potkien menee eteenpäin se on nyt in...kello,lamppu,pallo...osaa näyttää missä on ja oma harso ja tutti on tärkeitä niitä osaa kyllä hakea kun tarve on sekä sit hävittämisen taidon osaa kyllä myös...

loruja,lauluja voi ku vaa jaksais tehdä ja hoilata...poika on ihan innoissaa ihha haa,petteri hakkaa,aa ram sam sam,harakka huttua keittää.... lauluista ja loruista ja jos musikki kuuluu alkaa hytkyminen...

meillä nyt aloitettu syömään ns.kaikkea jos punoittaa niin punoittaa...en jaksa enää ns.hermoilla siitä...kitinää voi sit olla enemmän ja kakka muuttua löysäksi jne...

hampia tulee ja kuola valuu nyt on seitsämän hampia ja puhkeemas taas useampi...

mut nyt kakan pesuun ja aamu unille...

manja ja elias 1-v ja 1kk

Vierailija

Voi kun kuulostaa tutulta teiän kertomukset, meidänkin veijari on kyllä sellaine tornaato, et mamma ei voi muuta kun siivota jälkiä ja sulkea ovia, kaikki paikat tutkitaan ja tavarat lentää yli olan. Isosisko oli sen verran rauhallinen, että laatkot pysyivät kiinni, tämän poitsu täysin eri maata. Mut kyllä kait tämäkin aika menee ohi. Ostoksilla käyminen on kylläkin lyhentynyt yllättäen, kun poika ei jaksa enää istua rattaissa ja kun taas pääsee maahan, niin painelee täysillä niin pitkälle kun vaan pääsee:) on se kyllä söpösen näköistä...

Meien poitsulla on joku patti nivusissa, arvellaan että tyrä. Huomenna sit mennään lastenkirurgin luo, jännittää joudutaanko se leikkaamaan. Jos jollakin kokemusta tällaisesta vaivasta,niin kertokaahan miten teillä!

Meillä sanoja ei tule vielä, vaikka muuten juttu lentääkin ja miehekästä karjuntaa:D Ehkä sitten puhe tulee myöhemmin kun liikkuminen tuli sen verran aikasin.

Mä olen kanssa antanut pojan maistaa jo vaikka mitä, tuntuu että tavallinen ruokaa maistuu paremmin kuin soseutettu, vaikka kyllä söis mitä vaan ja koko ajan. Kiva kyllä kun pojalla on ruokahalua kun tyttömme on aina ollut huono syömään.

Mut joo, huomista odotelleen.

terkuin. crobin ja poitsu 1v 1kk, tyttö 3v

Vierailija

missäs kaikki oikein luuraa?!

olen odotellut kovasti kuulumisia...niin kiva lukea niitä...

kirjotelkaas nyt ihmeessä jotain edes...

meillä nyt kävellään kunnolla,nokkamukista juodaan...

tutti ja harso meillä on kova sana... saa nähdä miten tutista pois päästään...

potatus on edelleen itkua ollaan nyt se laitettu sit"jäihin"

isosisko ja veikka on kuin kissa ja hiirinahistelua onkoko ajan leluista tai sitten muuten kiusataan toinen toista...mutta sisarus rakkautta on hyvä olla=)

jään odottamaan toisten kuulumisia...

Vierailija

Täällä kuuluu hyvää vaan. Meilläkin oli lopulta 1v neuvola, poitsulla on kyl mittaa... 81cm, 12kg. Iso poika ja kävelee kengilläkin jo aika hyvin:)

Meidänkin isosisko harrastaa tota pikkuveikan terrorisoimista, meinaa itseltään välil hermo pettää totaalisesti . Meillä isosisko haluu halita ja muutenkin on koko ajan pojan kimpussa, mutta kovin ottein ja välil sitten myös tönimistä. Ei ole kiva sanoa, mutta nautin oikeesti siitä ajasta kun saan olla vain kahden pikkuisen kanssa, ihanan rauhaisaa. Pitäis keksiä ehkä enemmän yhteistä tekemistä, mutta ei noi yhteisleikit oike vielä onnistu kun pienempi vain repii tavaraa. Mutta kieltämättä on se kyllä myös ihana toi sisarusrakkaus - silloin kun se on ihanan herkkä.

Potta otettiin meilkin esille, mut siel käydään välil istuskelemässä, vähän niinku tutustumista varten vain, ei tolla ole mitään kiirettä vielä.

Okra, nyt petiin.

Kuulumisiin

crobin, likka 3v, ukkeli 1v

Vierailija

Tsemppiä MANJALLE, toivon teille kovasti parempia öitä. ja toivottavasti kitinät johtuis hampaista ja loppuis pian! Meillä ainaki on ollu aikamoista kitinää ku tekee kolmea ekaa poskihammasta samaan aikaan...

Meillä Eemil sanoo anna ja äiti. Muita selkeitä sanoja ei tule mutta tapailee kyllä, monesti kuulostaa ihan että olis muutaman kerran sanonu joitain sanoja; mennään, lamppu, heihei jne. mut ei sit kuitenkaan vielä osaa. Mut enempi tuo oma mölötys alkaa kuulostamaan "puheelta" juttelee omalla kielellään tosi paljon. päätään osaa pudistaa ei:n merkiks.

Potalla käydään yleensä aamusin ja ruokailujen jälkeen, vähän sillai koska kakka kenties olis tulossa. Tarpeensa tekee pottaan jos siihen vaan istuttaa.

Ite syömistä ollaan opeteltu, yleensä syö noin yhden ruuan päivässä ite muut vielä syötetään. ja siis kyllä tarvii apua silloinki kun syö ite. Lusikka heiluu kyllä mut suurin osa ruuasta menee suuhun käsin. Tykkää kyllä kovasti kun saa ite syödä.

Tuntuu et kovaa vauhtia mennään eteenpäin kaikissa asioissa ja lähes päivittäin oppii jotain uutta.

Kovasti on kyllä äidin perään ja mustasukkanen. saa nähdä kuin käy sitten ku pikkukakkonen syntyy...

odottelija rv 30+2 ja Eemil 1v

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat