Raskauden aikainen painonnousu huolestuttaa. Mistä se voi johtua?

Vierailija

Olen nyt viikolla 30 ja painoa on tullut jo 16 kiloa. Edellisissä raskauksissa painoa on tullut kaikenkaiikiaan näin paljon ja olen raskauksien jälkeen palautunut aika nopeasti lähtöpainooni.

En syö erityisen kevyesti, mutta en myöskään mässäile. Mielestäni syön aivan niinkuin ennenkin ja paljon hedelmiä.

Uskallanko aloittaa laihduttamisen tässä vaiheessa? Tunnen itseni ihrakasaksi, enkä todellakaan halua jäädä tällaiseksi :(

Kommentit (14)

Vierailija

Mansikoitahan voisi syödä vaikkapa mansikkahillon muodossa ;-)

Ei vaan ihan tosissaan, aion nyt vaihtaa mehun veteen ja suklaan hedelmiin ja tuota ananasta voisi tosiaan syödä myös.

Kokeillaan kuinka käy...

Liikunnan lopetin viikolla 20 ennenaikaisten supistusten vuoksi. Se on varmasti vaikuttanut painonnousuun. Aikaisemmissa raskauksissa olen nimittäin uinut ja käynyt mammajumpassa.

Uskaltaisikohan sitä jo nyt lisätä liikuntaa.

ap

Vierailija

ja painoa alkaa tulla ihan silmiinpistävän paljon niin muista tsekata verenpaine säännöllisesti. Raskausmyrkytys oireilee joskus painon yllättävänä nousuna kun nestettä kerääntyy kehoon. Se ei välttämättä näy ensimmäisissä mittauksissa. Mutta jos painonnousu siis vain yltyy niin käy useasti mittauttamassa.

Vierailija

Siirry käyttämään vähärasvaisia tuotteita ja enemmän kasviksia. Oletko huomannut onko nesteitä kertynyt esim. pohkeisiin? Ota asia puheeksi seuraavalla neuvola käynnillä. Eikä tuo nyt vielä niin pahalta vaikuta.

Tsemppiä

Vierailija

Mun äiti(48kg, 170 cm)oli tiukalla laihdutusdieetillä raskauden aikaan, enkä painanut syntyessäänkin kuin 2,5 kg. Tänä päivänä se vielä kehuu mua kuinka mä oli hyvä lapsi kun mä en repinyt äidin paikkoja.

Vierailija

niin eihän painonnousulle ole muuta selitystä kuin turvotus eli nesteiden kertyminen kehoon.

Jos taas syöt reippaasti yli energiantarpeen, on saamasi kilojen syynä läski.

Turvotuksesta pääsee helpommin eroon, mutta voiko se aiheutua esim. munuaisten toimintahäiriöstä... en tiedä, kysy neuvolasta tai lääkäriltä.

Vierailija

en missään nimessä pyri laihduttamaan: syön sitä ruokaa mitä mieli tekee ja käyn lenkillä, painoa tulee mitä tulee. Kun ruokaa syö siten että olo pysyy hyvänä (mässäilystä ei tule hyvää oloa), niin ei siinä mitään tolkuuttomuuksia voi lihota.

Minun mielestäni siununkin kannattaa jatkaa normaalilla linjalla, koska se on terveellisintä. Vauva ei joudu olemaan aliravitussa elimistössä, ja sinä voit hyvin - eikä se edellytä niin laihtumista kuin lihomistakaan! Pyri syömään sellaisia annoksia joista todella nautit, se riittää. Unohda laihduttaminen seuraavina viikkoina sinulla on loppuelämä aikaa laihduttaa.

Vierailija

ilman mitään vakavampaa syytä. Ensimmäisessä tosin oli turvotusta lopussa, joka varmaan toi vähän lisää. Vauvat olivat 3,5-4 kg. Joka kerta olen kuitenkin päässyt kiloista eroon helposti. Olen normaalisti hoikka.

Ei 16 kg vielä ole maailmanloppu, ap! =) Varsinkin jos lähtöpainosi oli matala.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat