Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kärsin bakteerikammosta ja näen likaa joka puolella.

Vierailija

Iso osa energiaa menee sen miettimiseen, miten likaista missäkin on. Esim. kotona me vaihdetaan aina kotivatteet päälle, inhottaisi olla kotona esim samoissa vaatteissa missä on istunut bussissa likaisilla penkeillä. Kädet pestään aina kun tullaan kotoa sisälle. Inhottaa kun meille tule vieraita, niin eivät voi mennä pesemään käsiään. Mulla kaksi pientä lasta ja pidän tosi tärkeenä käsihygieeniaa. En voi sietää kun meille tulee muita lapsivieraita eivätkä vanhemmat viitsi lastensa käsiä pestä kylään tullessaa, sitten ne likaisilla käsillä leikkii leluilla. Tuntuu et suurin osa ihmisistä ei tajuu miten epähygieenistä tuolla on esim. kaupoissa, ostoskorit ovenkahvat ym.

Tiedän ja tajuan että jossain määrin mun hygieenisuus menee vähän liian pitkälle, haluaisinkin kuulla kommentteja ja muitten suhtautumista. Kuinka moni esim. pitää käsihygieeniaa tärkeänä? Tai vaihtaa kotivaatteen kotiin tullessaan?

En itse ole aina ollut näin neuroottinen siisteyden suhteen, tuntuu että tämä vain pahenee iän myötä.

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

sairautta. Miehesi on sairas! Tuo ei ole enää missää määrin normaalia.

Ruotsin tv:stä tuli tästä aiheesta tosi hyvä dokumentti, harmi etten sitä enää netistä löytäny, ehkä löytyy vielä sieltä sivuilta (www.svt.se).

Kyllä ihmisten olisi hyvä hakea ja saada apua tämmösiin sairauksiin. Lapsille henkisesti tosi raskasta elää tuollaisen ihmisen kanssa. Lapsi voi ja usein näissä perheissä sairastuukin myöhemmin johonki henkiseen sairauteen. Tuohan on mahdoton stressi tilanne koko perheelle.

Ihminen tarvitsee bakteereja. Eikä niiden miettimiseen kyllä pitäisi suurin osa energiaa mennä. Te joilla puolisona tämmöinen neuroottinen ihminen, koittakaa saada puolisollenne apua, jos ette onnistu niin hakekaa sitä itsellenne. Tuohan on melkein ku eläis alkoholisitin kanssa.

En jaksais katella jos oma ukko alkais tuommoseks!

Lainaus:

Ja elämä on välillä aivan sietämätöntä.:( Meille tulee mielettömiä yhteenottoja melkein joka päivä, kun minä saatan esim. juoda lasista kaksi kertaa, pesemättä sitä välissä. Ja jos ruokailuväline tms. koskettaa (edes hipaisee) sanomalehteä, sitä ei voi enää käyttää, jos sitä ei pese ensin HUOLELLISESTI. Ja ruokatarvikkeet eivät saa koskettaa tiskipöytää, minä en naisena saisi käyttää julkisia vessoja, vauvan tutti heitetään roskiin, jos se tippuu lattialle/maahan. jne, jne....

Muutimme hiljattain, ja ongelmaksi tuli astioiden pakkaaminen. mies halusi ostaa talouspaperia, johon astiat kääritään, kun sanomalehti on niin likaista. Minä pidin pääni, ja sanomalehteen pakattiin. Mutta aika raskasta on välillä.:( Miehen kammo on tosi vahva ja läsnä arjessa koko ajan aiheuttaen riitoja.:(

Vierailija

Oma näppis, keittiön tiskirätti, kännykkäsi...

Siinä lisää TODELLA pahoja pöpöpesäkkeitä, joita lähes koskaan tai harvoin pestään. Silti niihin on tartuttava päivittäin. Käsihygienia on kaiken a ja o.

Vierailija

on kaupan kynä, jota käytetään nimmarin kirjoitukseen. Siinä lienee edustettuina koko paikkakunnan tautikanta siistissä paketissa. Kyl varmaan flunssat vähenis puoleen, jos porukat rupeis kantamaan mukanaan vaikka kaulassa omaa kynää jolla kirjoitella.

Vierailija

Meille sanoi eräs Ruusulankadun (Mehiläinen) lääkäri, että paras ja parhain tapa välttää vatsatautia on kunnollinen käsihygienia.

Ovenkahvat, lavuaarin altaan hanat ja reunat, wc-pytty sun muut tulee sumuttaa desinfiointiaineella ja pestä jatkuvasti.

Se jos mikä estää kierteen jatkumisen.

Sitäpaitsi meillä pestään aina kädet kotiin tullessa. Oli kyseessä sitten kotiväki tai lapsivieraat tai aikuiset.

Vierailija

Ihan aina ja joka paikassa. Oli hanskat koko ajan kädessä tai ei.

Mutta muuten ei olla mitään kovin siistejä.

Silti aina vieraiden tullessa ja lähtiessä toistuu seuraava rutiini: käsipyyhe vaihdetaan tullessa ja taas vieraan lähtiessä (jos käynyt wc:ssä vierailuaikana). Samoin wc-pönttö pestään Tolulla ennen vierasta ja vieraan lähtiessä uudelleen. Muuten sitä lähinnä huuhdellaan.

Lakanat voi olla viikkoja vaihtamatta, samoin pyyhkeet, imuroidaan kun näyttää siltä että tarvitsee, tiskikone pyörii sitten kun tiskiallas täyttyy likaisista/koneesta alkaa loppua puhtaat jne. Ja tietty imuroidaan+tiskataan+siivotaan muutenkin ennen kuin tulee vieraita.

Vierailija

että kylään mennessä isäntäväki ei ole ilmoittanut, että heillä oli suurin piirtein eilen mahatautia. Se tarttuu aivan varmasti, vaikka kuinka yrittäisi pestä käsiään.

Vierailija

ei edes hyvät bakteerit ole hyväksi jos ne menee ruumiissa väärään paikkaan. Jonkunlaista järkeä voisi käyttää kun puhutaan bakteereista. On jotenkin vaikeaa jopa perustella työtään kun nykyään jokainen väittää KAIKKIA bakteereja hyväksi kun joku on niin tutkinut, että jotkut bakteerit on hyväksi ja joistakin ei ole haittaa normaalin vastustuskyvyn omaavalle ihmiselle. Pitäisi ensin ymmärtää mitä niilä bakteereilla tarkoitetaan eikä tehdä aivan naurettavia yleistyksiä.

On sairaalloista olla ylihygieeninen. Esimerkiksi kotioloissa ei tarvita desinfiointia mihinkään varsinkaan kun ihmiset ei edes tiedä miten kuuluu desinfioida ja mihin sillä pyritään.

Vierailija

Minäkin olen vähän hysteerikko ton käsihygienian suhteen. Käsidesiä kuluu!! Ja hieman ahdistaa kun mies ei ole yhtä tarkka ja siksi häntä syytänkin kaikista flunssista ym mitä meille tulee. :)

Kädet on pakko desinfioida aina heti kun pääsen kaupasta autoon ja kotonakin sekä pestä saippualla. Ja apteekissa alkoi ahdistamaan kun jouduin koskemaan siihen kamalan likaiseen ovenkahvaan ja en kehdannut samantien kaivaa käsidesiä laukusta ja alkaa desinfioimaan... :D

Oletteko muuten tietoisia että ovet on tosi likaisia myös n. 20cm kahvan ylä - ja alapuolelta. Niistä monet työntää oven kiinni eikä kahvasta... ;-)

Vierailija

perheenjäsenenne sietävät teitä, tai te bakteerikammoista perheenjäsentä? Itse olen bakteerikammoinen, eikä olisi tullut kuuloonkaan, että ohjaisin esim. vieraat käsienpesulle. Ex-mies valitti minusta suvulleen ja he järjestivät minut pakkohoitoon, mies otti eron ja vei lapsen. Minähän olen hullu. Lääkäritkin pitivät psykoottisena, ja nykyinen diagnoosi on harhaluuloisuushäiriö, enkä vieläkään tiedä mitä tekemistä sillä on bakteerikammon kanssa vai onko.. Itse olen satavarma että olen pakko-oireinen..

Nykyinen "miesystäväni" ei pese koskaan käsiään, ei edes käydessään paskalla, tai vietyään roskat, käy kaupassa ja alkaa sitten leikellä kinkkua..

Minulle hän motkottaa veden käytöstä, uutena vuotena veti känniraivarit, kun olin pesemässä hampaita, luuli kai minun pesevän käsiäni koko ajan. Riepotteli ja raahasi takaisin vessaan ja raivosi että nyt peset niin että tuntuu.. en tiedä olisiko kääntänyt veden kuumalle jos olisi saanut käteni hanan alle. No tämä nyt ei varsinaisesti kuulu aiheeseen, väkivaltainen paskiainen, mutta olen tainnut oppia sen, etten vaan voi elää kenenkään toisen kanssa, vaan edessä on yksinäinen loppuelämä. Paitsi jos löytyisi bakteerikammoinen mies.. vaikka tietysti saattaisi olla että olisin hänelle liian sottainen :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat