Onko täällä ketään, joka on onnistunut laihduttamaan JA pysymään siinä tavoitepainossa?

Vierailija

Mikä oli onnistumisesi salaisuus?

Kommentit (3)

Vierailija

että paino meinasi koko ajan jatkaa tippumistaan. Nyt raja lihomisen ja laihtumisen säätelyn välillä on hiuksenhieno, mutta tavoitepainossani olen pysynyt jo kolmatta vuotta.

Vierailija

Pudotin painoa noin 20 kg (86 - 88 kg:sta noin 66 - 69 kg paikkeille). Laihdutus kesti puolitoista vuotta ja oli seurausta lähes yksinomaan pysyvistä elämäntapojen muutoksista. Esim. pääosin itsetehtyä ruokaa, paljon keittoja, kuitupitoista ja kevyttä. Pullansyönti pois, muut herkut minimiin. Samalla hyötyliikuntaa lisää.

Ja minä tarvitsin ne herkuttelupäivät (kerran viikossa), jotta jaksoin olla motivoitunut. Tosin herkut muuttuivat erilaisiksi noin puolen vuoden aikana, kun annoin itselleni luvan tottua pikkuhiljaa uusiin juttuihin, esim. suklaan tilalle kaakaota pikku mukillinen, pullan tilalle yksi keksi (kuitupitoinen), jogurttiin rahkaa sekaan, hedelmäsalaattia tms. Olin itseni lihottanut herkuilla, joten niistä luopumalla sain painonkin putoamaan ja pysymään omassa tavoitteessani!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat