Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon nettiriippuvuudesta? :(

Vierailija

Olen raskaana ja haluaisin jo siitäkin syystä vierottaa itseni turhasta nettisurffailusta... toisekseen paljon pahaakin mieltä on tullut kun on eksynyt sellaisille sivuille mitkä olisi kannattanut jättää avaamatta :(

Iltaisin olisi paljon järkevämpääkin tekemistä kuin istua koneella, voisi vaikka lukea tai mennä vaikka aikaisin nukkumaan. Nyt saatan istua koneella monta tuntia illan aikana, jotenkin tuntuu että se vaikuttaa jopa mielialaan jotenkin..? Voiko olla mahdollista? Saatan olla tosi ärtynyt ja pahantuulinen.

Niin hassua kuin se onkin niin olin "onnellisempi" silloin kun ei ollut vielä nettiä olemassakaan!

Kommentit (9)

Vierailija

Ihan sama onks toi riippuvuus mä olen aina ollut yövirkku, joskus saattaa netin kanssa touhuaminen viedä aamukahdeksaan asti. On niitä epäterveelisempiäkin riippuvuuksia.

Vierailija

Jos avaan, etsin lempisivuni ja siinä sitä taas ollaan. Keskityn siis usein siivoamiseen, lukemiseen jne. Mutta tässä sitä taas ollaan...

Vierailija

Mulla kaatui koko masiina ja huollossa viikon. Kyllä sitä kummasti keksi tekemistä ainakin tuli muksujen kanssa peuhattua enemmän kun muutoin leikkivät keskenään.

Nyt en käy oikeastaan kuin aamulla täällä ja iltiksen lukemassa sitten iltapäivällä ehkä tunnin verran samat kanavat ja joitain muita mielenkiintoisia sivuja.

Vierailija

uudenvuodenpaukuissa!!! Olen lopettanut netin käytön lähes kokonaan koska en kestä juttujasi JOKA SAATANAN PALSTALLA. Ja aina samaa skeidaa. Olen kurkkuani myöten täynnä.

Vierailija

Itse harrastin surffailua ja nettihuutokauppoja, erityisesti tuota hyvää ruotsalaista "huutista". isäntä myös roikkui koneella. Laitoimme yksissä tuumin netin kiinni. Mikään muu ei auta. Nyt se on taas avattu ja sama tahti jatkuu. Eli kone tekee riippuvaiseksi ja tutkitusti aiheuttaa masennusta.

Vierailija

http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/413-nettiriippuvuus

Sieltä löytyy lisää linkkejä ja tietoa. (Vähän hassulta tuntuu tietty antaa nettiriippuvaiselle linkkejä... mutta jos tätä luet, niin netissähän roikuttaas kuitenkin.;-))

Oma kokemukseni on ollut, että riippuvuuden katkaisemisessa auttaa toisen, terveemmän riippuvuuden kehittäminen sen korvaamiseksi. Suoraan sanottuna kehitä joku harrastus tai vastaavaa. Parasta olisi jos se olisi jotain, josta saat jotain samoja tunteita tai kicksejä, mitä netti sinulle nyt antaa. Mitä netistä saat? Seuraa? Säväreitä? Surffaatko sensaatio- tai jännityshakuisesti? Todellinen ongelmasi voikin paljastua olevan yksinäisyys, tai ikävystyminen, tai huomion tarve, tai jopa pelko tulevaisuuden suhteen.

Pakkomielle-tyyppisten impulssien hallinnassa minua on auttanut myös paljon yksinkertaisen hengitysmeditaation opettelu.

Vierailija

Pääset nettiriippuvuudesta eroon jos vain yrität olla ajattelematta nettiä. Katso vaikka televisiota, käy shoppailemassa vauvallesi vaatteita tai jotain kivaa! :) ( Tämä tepsi minuun myös, olen nyt vain 1-3 kertaa viikossa koneella ja olen todella tyytyväinen ja onnellinen elämääni. )

Vierailija
Vierailija

Olen raskaana ja haluaisin jo siitäkin syystä vierottaa itseni turhasta nettisurffailusta... toisekseen paljon pahaakin mieltä on tullut kun on eksynyt sellaisille sivuille mitkä olisi kannattanut jättää avaamatta :(
Iltaisin olisi paljon järkevämpääkin tekemistä kuin istua koneella, voisi vaikka lukea tai mennä vaikka aikaisin nukkumaan. Nyt saatan istua koneella monta tuntia illan aikana, jotenkin tuntuu että se vaikuttaa jopa mielialaan jotenkin..? Voiko olla mahdollista? Saatan olla tosi ärtynyt ja pahantuulinen.
Niin hassua kuin se onkin niin olin "onnellisempi" silloin kun ei ollut vielä nettiä olemassakaan!

Uusimmat

Suosituimmat