Hei lopettakaa jo opettajien haukkuminen

Vierailija

.

Kommentit (15)

Vierailija

Mietin tässä juuri yhtenä päivänä kuinka paljon hän opetti muutakin kuin musiikkia. Voi kun kehtaisin joskus vaikka soittaa hänelle ja kertoa hänelle kuinka paljon häntä arvostan. Tämä opettaja taitaa olla jo eläkkeellä.

Vierailija

Onneksi me opettajat saamme työstämme välitöntä positiivista palautetta silloin tällöin omilta oppilailtamme. Eihän tätä työtä muuten jaksaisi.

Muistan omasta varhaisaikuisuudestani tilanteen, jossa opiskelujen yhteydessä kysyttiin: "Keille olet velkaa siitä mitä nyt olet?" Vastasin tyhmyyttäni ja nuoruuttani:"En kenellekään!" Nyt ymmärrän miten monta opettajaa ja ihmistä elämäni varrelta voin kiittää siitä mikä minusta on tullut. Ala-asteen opettajani varsinkin ansaitsee suuret kiitokset! Ja myös yläasteen luokanvalvojani.

Vierailija

Vähän aikaa sitten oli Inhimillisess tekijässä nainen, jota oli opettaja kiusannut ja se oli aihetutanut suuret traumat. Miksi näistä asioista pitäisi vaieta? Eikö tuotakaan ohjelmaa olisi saanut näyttää?

Vierailija

Koko uusi vuosi on mennyt opejen haukkumisissa. Niitä on kaikkien helppo haukkua, kun jokaisella on pitkäaikaista, omakohtaista kokemusta opettajista. Antakaa palaute sille opettajalle itselleen, ei tänne, kiitos. Kauheat traumat teillä!

Vierailija

Mun mielestä ilmainen koulu kaikille on niin arvostettava asia, että kaikkien (tyhmimpienkin) pitäisi ymmärtää kunnioittaa sitä.

Opettajat ovat osa systeemiä ja ansaitsevat arvostuksen jo pelkällä asemallaan.

Tiedän, että luusereita on joka ammattiryhmässä.

Ihmettelen kuitenkin, kuinka muiden ammattien edustajat tai ammattia vailla olevat (=av-mammat) ovat kykeneviä rankkaan kritiikkiin.

En minä tiedä,että kuinka siivoojan tai vaikkapa tiedottajan pitää tehdä työnsä eivätkä muutkaan tiedä minun ertyisosaamisestani kukkuakaan.

Jokainen hoitakoon tehtävänsä mahdollisimman hyvin ja olkoon puuttumatta toisten työhön.

Tuo voi tietenkin olla hankalaa, jos ihminen sattuu olemaan kaikkien alojen asiantuntija. Niitä täällä palstalla vilisee.

Vierailija

ole mitään ydinfysiikkaan. Jos joku saa kokeista aina 10 ja arvosanana on hyvä eikä erinomainen, tulee opettajan pystyä kunnolla perustelemaan miksi arvosana on alakanttiin. Eikä hänen tule loukkaantua jos vanhempia haluaa kuulla ne perusteet. Usein niitä perusteita ei ole ja opettajat mumisevat jotain epämääräistä sanallisen arvioinnin sekavuudesta.

Vierailija

varmaan kaikilla on kokemusta monista ammattiryhmistä, joiden edustajat eivät niin miellytä, mutta ei heitä täällä haukuta. Jokainen myös luulee olevansa pätevät opettajaksi.

Vierailija

aloitusta mietin minäkin... kyllä ne suurimmat traumat tulee kotoa, jos on tullakseen. Nykyään on vaan niin järkyttävän itsekkäitä ja omahyväisiä vanhempia, että on vaikea kestää oman lapsen arviointia. Ja arviointia se nykyään on, eikä ARVOSTELUA. Asiat asioina ja henkilökohtaisuudet voi unohtaa.

Kenellä ei olisi myös hyviä kokemuksia opettajista! Minulla ainakin oli maailman paras enkun ope ja kuviksen opettaja ala-asteella.

Kehutaan vaihteeksi lasten ja omia opettajia!

Vierailija

Lainaus:

Vähän aikaa sitten oli Inhimillisess tekijässä nainen, jota oli opettaja kiusannut ja se oli aihetutanut suuret traumat. Miksi näistä asioista pitäisi vaieta? Eikö tuotakaan ohjelmaa olisi saanut näyttää?

niin ei ohjelma-aika edes riittäisi kaikille lapsille, joiden vanhemmat ovat aiheuttaneet traumoja.

Vierailija

On teillä kovat luulot ittestänne. Vaikka miten opettaja on maisteri, niin se vanhempi voi olla vaikka muuten tohtori. Eikä näillä koulutusasioillakaan ole oikeasti mitään merkitystä, vaan se asenne ratkaisee.

Vierailija

Itse olen ollut alalla jo parikymmentä vuotta ja tiedän, että tähän sakkiin mahtuu kaikenlaisia tyyppejä. Varsinkin rehtoreista voi löytyä erikoisia tapauksia. Itsellänikin on persoonallisuushäiriö, mutta sehän ei työntekoa estä, kun sillä ei eläkettä saa, niin töihin vaan.

Vierailija

vääryksiä kuin vielä -70-luvulla, siinä mielessä opettajat ovat paljon parempia kuin silloin. Muistan omalta luokaltani kuinka opettaja puhutteli jatkuvasti hörökorvaista tyttöä minni hiireksi. En usko sellaista tapahtuvan enää. Mutta ihan varmasti opettajat voivat tänäkin päivänä suosia joitain oppilaita ja antaa taas toiselle numerot alakanttiin. Ja uskon kyllä sitä ohjelman naista, joka kertoi opettajan kiusanneen häntä.

Vierailija

Olisi halunnut siihen myös kommentin siltä kiusaajaopettajalta. Yksipuolisesti on vaikea muodostaa mielikuvaa. Sekin jäi siitä ohjelmasta mieleen, että kun Katja Ståhl oli kertonut entiselle koulukaverilleen, että miksi kiusasit minua, kaveri sanoi, että kiusasinko. Asioissa on aina kaksi puolta, ja jos niitä molempia ei tuoda esille, ei totuutta saa selville. Tietenkin jo se, että kokee olevansa kiusattu on kauhea asia, mutta voisin vakuuttaa nykyisiä opettajia pitkään seurattuani, että eivät opettajat mitään kusipäitä noin keskimäärin ole. Ihan päinvastoin. Toista oli aiemmin, kun minäkin 70-luvulla kävin kouluni. Ne samat seminaarin käyneet ovat kaiketi teidänkin suurimman osan opettaneet. Ja ne opettajat olivat ihan eri sakkia kuin teidän lastenne opettajat. Onneksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat