G: Millaisia äitysvaatteita ostit, kuinka monet, mistä ja paljonko meni rahaa?

Vierailija

Itse ajattelin ostaa yhdet suorat mustat housut, yhdet farkut ja yhdet muut suorat housut.

Sitten muutaman pitkän pitkähihaisen paidan ja muutaman pitkän topin. Omat villatakit yms. menevätkin varmaan pitkään.

Mutta entäs takki? Takitkaan eivät varmasti mene enää, kun maha kasvaa kunnolla, ovat nytkin kokoa XS.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

-muutamat housut (1-2 farkut)

-muutaman pitkähihaisen

-pari lyhythihaista

-pari toppia

paidoissa suosin h&m mama imetyspaitoja koska ne käy odotukseenkin.

Olen ostanut osan käytettyinä, osan uusina ja rahaa on mennyt joka kerralla n. 120e

Ekalla kerralla piti puolen välin jälkeen vaihtaa kaikki housut koska edelliset ei enää mahtuneet.

Vierailija

parit farkut, sammarit, suorat housut. Paitoja varmaan joku kymmenisen kpl. Takin ostin H&M:stä, kokoa 44 eli suurin mikä sieltä löytyi.

Vierailija

Shoppailin vähän enemmän.

Edellisestä raskaudesta oli jäljellä yhdet mustat housut (H&M) ja farkut, jotka käy puistossa, yksi hame, joka on niin iso, että alkaa istua vasta nyt 7-kuukaudella ja pari paitaa. Äiti osti alennusmyynnistä viime raskauden aikana minulle ison suoranmallisen duffelin, joka meni ainakin viimeksi ihan loppuun asti.

Ostin kesällä alennusmyynneistä normaalia isompia vaatteita neulemekon, paitapuseron, villapaidan ja pari paitaa.

Häihin mekon Stokkalta, jolle onneksi tulee käyttöä ihan raskauden lopussa, kun toinenkin ystävä menee naimisiin.

Ostin H&Mltä mammavaatteita harmaat housut, farkut, paitapuseron ja pari normaalikokoista paitaa ja villatakin. Ja sukkahousuja.

Nyt kyllästyi vaatteisiin ja tilasin Seraphinesta housut ja siihen sopivan jakun, hameen, villatunikan, legginsin ja pari paitaa.

Olen käyttänyt varmaan 600 € kaiken kaikkiaan, mutta esim. juhlamekko maksoi vain 60 euroa, normaalisti olisin maksanut vähintään kaksinkertaisen summan. Aika monet vaatteista ovat sellaisia, joita voin käyttää raskauden jälkeenkin. Ja toivon raskautuvani vielä yhden kerran, joten vaatteille tulee vielä käyttöä. Minun on pakko pukeutua töihin, joten olisin joka tapauksessa käyttänyt 600 euroa vaatteisiin.

Vierailija

Lantiomallin rennompia housuja olen käyttänyt, ginatrikotin pitkiä toppeja ja sieltä löysin yhden hameenkin (trikoota) joka menee vieläkin, sekä muutaman normi tunikan. Ei oikein noita mammamalleja jaksa ostella kun taviksillakin pärjää.

t. rv 39+5

Vierailija

sain lainaksi yhdet hyvät hm:n suorat housut, jotka ei kyllä enää mahtuneet viime meterillä. Itse ostin mamaliciousin farkut, joita käytin melkein koko ajan, kotona vanhoja kotirytkyjä, riitti hyvin. Yhden hm:n neuleen ostin, muuten käytin esim. marimekon itselleni normaalistikin sopivia trikoopaitoja, riitti ihan hyvin. la huhtikuun lopussa, ja vanhoilla talvitakeilla pärjäsin hyvin. Eli ei kannata juuri ostella ennen kuin kaapista ei mikään mahdu päälle, paitsi jos on liikaa rahaa..

Vierailija

Housuja mulla oli varmaan 8 kpl, eri kokoja, osa mahtui alkuraskaudesta osa sitten vasta loppuraskaudesta.

Sitten vielä siihen päälle varmaan 2-3 mammaverkkareita.

Paitoja oli varmaan kans n. 10 kpl erilaisia, ihan kauluspaitoja, ja pitkähihaisia trikoopaitoja. Lisäksi oli joku mamma huppari.

Ja tietenkin mamma t-paitoja.

Sitten vielä pari hametta ja 2 caprit. Ja masutuubinkin ostin.

Takkia en tarvinnut, kun alkuraskaus meni tavallisella takilla ja loppuraskaudesta oli jo kesä.

Rahaa taisi palaa n. 100egee ja raskauden jälkeen myin kaiken pois huutonetissä ja sain varmaan 80e niistä.

Tietenkin käytin myös normi vaatteitani jotka mahtuivat muutenkin. Mutta niitä ei sitten kannata ihan hirveesti venytellä, niistä tulee sitten nimittäin aika venyneitä eivätkä sitten välttämättä enää mahdu tai näytä hyvältä raskauden jälkeen.

Ja kaikissa vaatteissa pidin myös oman tyylini, en tavallisestikään käytä kukkakuosisia vaatteita, niin en pitänyt niitä raskaudenkaan aikana.

Vierailija

ostanut äitiysvaatteita, peräti kaksi paitaa ja yhden pitkän villatakin. Muuten ostin ja ostan vaatteet raskaana Seppälän isojen tyttöjen puolelta. Housuissa on vyötärövaraa ihan loppumetreille asti ja hinnassa säästää huimasti.

Vierailija

Siinä oli paitoja, 4 housut ja äityisvillakangastakki. Mä en viitsinyt kauheasti rahallisesti panostaa vaatteisiin, kun ne menivät mulla niin vähän aikaan. Masutuubit tei vanhoista t-paidoista ja tuubiresorista (eurokangas). Onneksi mun työ oli sellainen ettei tarvinnut sen takia panostaa vaatteisiin.

Vierailija

Muuten käytin omia vaatteita, hameita, trikoomekkoja sukkahousujen kanssa, villapaidat venyi mahan yli, kaikki paidatkin taisi venyä mahan yli. Talvitakkina käytin muutama vuosi vanhaa laskettelutakkia joka kesti tammikuulle asti, jolloin synnytin. Joten en paljon mitään.

Imetyspaitoja en ostanut, koska imetin vain sängyllä maaten. Parit rintsikat ostin, mutta ne eivät istuneet parin ensimmäisen viikon jälkeen kun rinnat pieneni. Sitten ostin sellaisia trikoisia rintsikoita jotka venyi rinnan alle imettäessä, paljon kätevämpää kuin imetysrintsikoiden hakaset sun muut.

Vierailija

kolmet housut, yhden hameen, yhdet sukkikset, yhden paidan ja yhden puseron, kaikki henkkamaukasta. Lisäksi perin pari mekkoa omalta äidiltä (tyylikästä retroa! ;) )ja yhdet housut kaverilta. Käytin myös tavallisia vähän löysempiä ja pidempiä paitoja, matalalantioisia pikkareita ja takkina tavallista villakangastakkia. Mahtui kiinni aika pitkälle raskauteen, sunnilleen 8 kk, ja sitten tulikin niin lämpimät kelit, että pystyi kulkemaan takki auki.

Vierailija

farkkuhameen h&m:ltä, farkut ja mustat suorat housut huvikummusta, paitoja h&m:ltä ja tavallisia tunikoita isoa kokoa esim kappahlista. sitten yhdet caprit kokoa xl citymarketista. näillä pärjäsin hyvin, lisäksi oli yksi vanha kesämekko trikoota, joka venyi mahtavasti. talvitakki meni niin kauankuin tarvitsin, laskettu aika oli kesäkuun lopussa.

Vierailija

jo yli 3v! Enpä ole juuri julkisesti imettänyt kahviloissa tms. pikemminkin puistossa ja mammakerhoissa, kauppareissuilla hoitohuoneissa jne. Ihan helppoa on ollut helmaa nostaa tai kietaisupaitaa vähän höllätä :) Huivikin on tainnut joskus olla näkösuojana...

Vierailija

Mammavaatteet ostin aikalailla alkuraskaudesta että oli aikaa valita ja etsiä edullisia löytöjä kirppiksiltä. Niin ei tullut paniikkia sitten kun maha alkoi kasvaa toden teolla.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat