Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pienen lapsen ottaisit mukaan Thaimaan matkalle? Kokemuksia?

Vierailija

.

Kommentit (7)

Vierailija

eikös pitäisi kysyä, että minkäikäisen lapsen kanssa sinne kannattaisi lähteä matkalle? Vai jos on kovin pieni vaikka pari kk, niin voiko sitten jättää ottamatta mukaan, en tajua

Vierailija

saa sen ison rokotussetin. Hiukan ongelmaa voi tulla siitä, että näitä hepatiittirokotuksia ei anneta alle 1-vuotiaille tietääkseni. Joillakin alueilla Thaimaassa voi olla tarve malarialääkityksellekin ja sitäkään ei ihan pienille anneta. Tosin mä en ole koskaan ottanut mitään malariajuttuja, koska pysytään ihan turstikeskuksessa, eikä olla oltu missään sademetsässä tmv.

Meidän tyttö oli 1,5v. ekalla Thaimaan matkalla. Hienosti meni. Auringon kanssa vaan täytyy olla tarkempi kuin vaikka Kanarialla, mutta sekin menee itsellään ekan päivän jälkeen. Ja apteekin melkein täysin suojaavat rasvat kehiin lapselle.

Vierailija

mutta mitä pienenpi niin sitä varmemmin en jättisi hoitoon vaan ottaisin mukaan matkalle. Ehkä noin puoli vuotiaan kanssa voi lähteä, sen ikäisen mikä syö jo korviketta tai muutakin kuin rintaa. Jos itse joudut sairaalaan, kuivut ettei voi imettää ym. niin vauvallakin on aika riski.

Vierailija

Oli helppoa, kun oli täysimetyksellä. Auringon kanssa pitää olla tosi varovainen ja riittävän nesteen saamisen kanssa pitää olla huolellinen.

Vierailija

ja lähtisi parin viikon lomalle, en minä ainakaan koskaan, taitaa olla jotain keksittyjä legendoja.

Mutta asiaan: meidän lapsista yksi oli 3kk kun oltiin etelä-euroopassa. Meni oikein hyvin, mutta minusta oli ehkä hiukan pieni kaukomaille kuitenkin, joten vastaan että puolivuotiaan.

Vierailija

Lainaus:

eikös pitäisi kysyä, että minkäikäisen lapsen kanssa sinne kannattaisi lähteä matkalle? Vai jos on kovin pieni vaikka pari kk, niin voiko sitten jättää ottamatta mukaan, en tajua

Uusimmat

Suosituimmat