Muita, jotka laihtuvat raskauduttuaan?

Vierailija

Taas kävin vaa'alla ja huomasin, että paino on tippunut. Nyt menossa rv13 ja lähtenyt jo 6kg.

Näin on käynyt myös kahdessa aikaisemmassa rakaudessa. Lopussa raskauskiloja on ollut vain +2kg!

Onko täällä muita samanlaisia, joiden vartalo reagoi omituisesti raskauteen? Onko teille "mainittu" asiasta neuvolassa? Multa kysytään joka ikinen kerta, että laihdutanko :)

Kommentit (6)

Vierailija

Ekoilla kerroilla tippui painoa n. 1-2kg 12 viikkoon mennessä mutta sitten alkoi nousu..

Ekasta tuli 14kg, tokasta 10kg.

Nyt lähtöpaino oli 86kg ja tämän hetken tilanne on rv 15 ja 78kg

Vierailija

Tosi pitkään paino vain laski, varmaan laihduin aluksi sellaisen kuusi kiloa minäkin. Minulla oli voimakasta pahoinvointia koko raskauden ajan, alusta loppuun. Raskauden alussa saatoin oksentaa monta kertaa pitkin päivää, ja luulen että se oli syy painon laskuun.

Mutta joo, kyllä se paino sitten raskauden edetessä lähti nousuun, mutta vielä noilla sinun viikoilla (rv 13) paino putosi.

Vierailija

Kerrotko lähtöpainon ja pituutesi, niin asiaa pystyy arvioimaan paremmin.

Minulla lähti molempien raskauksien alussa 2-3 kg, kun olen 170 cm pitkä ja painoin alussa 65 kg. Eli normaalipainon sisällä tippui lähinnä turvotusta, kun olin hieman huonovointinen. Molemmat raskaudet alkoi kesällä ja turhaa syömistä ja siiderit ja viinilasilliset jäi pois, joten sekin selittää asiaa.

Sen jälkeen paino lähti tasaisesti nousemaan. Ja ainakin ensimmäisellä kerralla olin taas 6 kk jälkeen lähtöpainossa. Ja siitä 6 kk viisi kiloa alle, joka sitten hiipi takaisin seuraavan vuoden aikana.

Vierailija

ja sairaalassa sain viettää pitkiä pätkiä, ja ravitsemusterapeutin luona. Esikosta painoa oli synnärille mennessä lopulta +3 ja rapiat, kakkosen kohdalla oli edelleen miinusta yli kaksi kiloa lähtöpainosta. BMI oli raskautuessa molemmista noin 20.

Mulla oli aivan hillitön pahoinvointi, niin, että viikkojen 1-20 aikana pystyin juomaan vain kulauksia vichyä ja imeskelemään vesimelonia ja jääpaloja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat