Miksi aina mies saa lähteä pois, jos on riita?

Vierailija

Ja lapset jäävät naisen vastuulle. Meilläkin mies aina häipyy ovet paukkuen pienimmästäkin kinasta.

Kommentit (13)

Vierailija

Minusta on erittäin järkevää, että mies tajuaa lähteä tilanteesta pois silloin, kun pelkää muuten käyvänsä naiseen käsiksi. Miehillä on korkeampi testosteronitaso kuin naisilla, mikä tekee heidät keskimäärin hiukan aggressiivisemmiksi, ja kulttuuri suosii monin tavoin sitä, että mies ratkaisee ongelmia väkivallalla. Jos mies tietää itsekin taipumuksensa, on häneltä kunnioitettava ja hieno teko lähteä mieluummin pois kuin ilmaista aggressionsa fyysisesti. Tällä tavalla mies ottaa aikalisän ja antaa molemmille aikaa pohtia tilannetta.

Vierailija

ettei se johda mihinkään. Tai...

Oikeastaan naisen logiikka rönsyilee kuin monipäinen hirviö, se jolta leikataan yks pää ja tilalle tulee kaks uutta! Järkevintä mitä voi silloin tehdä on poistua vähäksi aikaa.

Vierailija

Mutta aikalisän on oltava kohtuullisen pituinen. Eli jos toimitaan kuten meillä, että mies häipyy pitkäksi ajaksi aina kun on erimielisyyttä, eikä suostu keskustelemaan aiheesta missään tapauksessa palattuaankaan (uuden häipymisen uhalla), ongelmia tulee. Tai oikeastaan mitään asioita ei saada ratkaistua, vaan aika hoitaa ne jotenkuten ja mieleen kertyy isoja taakkoja.

Vierailija

minä olisin tosi tyytyväinen, jos äijästä pääsisi noin helpolla aina edes vähäksi aikaa... Mutta päinvastoin, äijä ei häivy yhtään mihinkään; notkuu sohvalla voitonriemuisen ja vittumaisen näköisenä vaan. Minä joudun lähtemään, jos meinaan äijästä saada edes jonkunlaista rauhaa.

Olen oikein odottanut, että sellainen ihme tapahtuisi, että äijä lähtisi ja mielellään ihan lopullisesti, mutta turha uneksia... Löytäisi paska vaikka jostain ihmeestä uuden akan ja lähtisi sen perässä; minä olisin riemuissani. Mutta kuka muu olisi niin hölmö, että mokomaa huolisi riesakseen.

Vierailija

Viimeksi asia koski sitä että olen NIIN väsynyt, kun hoidan lähes täysin itse kaksi pientä lasta+kotityöt ja mies tekee pitkää päivää töissä (esimiesasemassa, ymmärrän kyllä häntä (itekin olin uraihminen ennen lapsia), mutta minäkin vain ihminen). Halusin purkaa hänelle tuntemuksia. Hän lähti pois, vietti illan ja yön alakerrassa omissa oloissaan . Jouduin olemaan siis koko illan plus yön yksin ja nukuttamaan molemmat yksin, vaikka olin valmiiksi täysin uupunut. Se on tätä miesten logiikkaa. Tosin ymmärsi seuraavana päivänä oman hölmöytensä..on yleisesti kyllä hyvä kumppani.

Vierailija

Jos tarvitsee tilaa, voi sen ottaa poistumatta talosta. Tai sanomalla, että kävelen talon ympäri ja tulen takaisin. Ei ole kohtuutonta vaatia asioiden selvittämistä ilman paikalta karkaamista ilman turpiin saamista. En ymmärrä tuota "muuten mies lyö"-ajatusta.

Ei paikalta poistuminen muutenkaan ole pelkästään miesten tapa: kirjoitin täällä jo aiemmin, että olen itsekin harrastanut karkaamista. Olen silloin alitajuisesti halunnut miehen tulevan perään tai soittavan ja pyytävän kotiin, jotta saisin kuulla miten minua kaivataan tms typerää. Olen tajunnut tilanteen hedelmättömyyden, ja sen miten paljon paremmin tilanteet hoituvat, jos vaikka sanoo toiselle suoraan mitä kaipaa.

Mutta _jos_ miehellä on vaikeuksia hillitä raivoaan riidassa, voitte sopia jonkun paikan johon saa mennä rauhoittumaan ilman toista, ja sitä pitää kunnioittaa. On todella ärsyttävää jos tahtoo selvittää ajatuksia ja toinen juoksee perässä jäkättämässä: silloin ei tosissaan pysty muuta kuin puolustautumaan.

Lainaus:

Minusta on erittäin järkevää, että mies tajuaa lähteä tilanteesta pois silloin, kun pelkää muuten käyvänsä naiseen käsiksi. Miehillä on korkeampi testosteronitaso kuin naisilla, mikä tekee heidät keskimäärin hiukan aggressiivisemmiksi, ja kulttuuri suosii monin tavoin sitä, että mies ratkaisee ongelmia väkivallalla. Jos mies tietää itsekin taipumuksensa, on häneltä kunnioitettava ja hieno teko lähteä mieluummin pois kuin ilmaista aggressionsa fyysisesti. Tällä tavalla mies ottaa aikalisän ja antaa molemmille aikaa pohtia tilannetta.

Vierailija

Minusta riidasta ei saa lähteä ulos paukkaamaan, se on pelkurimaista. Harrastin sitä joskus, mutta inhosin sitä tapaa. Opettelin jäämään ja käymään riidan/keskustelun läpi. Jos on pakko poistua johonkin, voi poistua toiseen huoneeseen.

Vierailija

Jos vain suinkin mahdollista, lähde sinä myös jo samalla ovenavauksella. Jos siis lapset ovat sen verran isoja, että uskallat jättää heidät keskenään pieneksi ajaksi. Pyydät soittelemaan isukille...mitä syötäis...voidaanko tehdä sitä ja sitä. Tajuaa toivottavasti tulla takaisin hoitelemaan velvollisuuksiaan. Sitten voit jo itsekin palata kotiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat