Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jee, äiti lupas ottaa mulle op:sta tilin johon voin alkaa säästämään sossuilta salaa

Vierailija

saan siis toimeentulotukea ja siitäkin haluaisin pikkuisen laittaa sivuun, että saan ensi jouluna ostettua lahjoja yms.

omalle tilille ei voi säästää kun sossut katsovat tuloiksi vaikka on ihan omaa rahaa mitkä ovat jo kerran ottaneet huomioon =(

äitini lupasi avata minulle tilin jonne voin säästää..

Ihanaa

Sivut

Kommentit (106)

Vierailija

Lainaus:

juu, olen huijari teini kun olen säästeliäs :D

huijaan sossuilta rahaa joka ikinen kuukausi :D

jos laitan 50e kuukaudessa säästöön, onko se mielestäsi sossun huijaamista? Samalla tavoin voisin sitä rahaa säästellä kotona purkissa, mutta haluan sen tilille laittaa ihan siitäkin syystä ettei sitä varasteta, tuhoudu tulipalossa tms

ap tästä lähtee huijaamaan taas niitä sossuja säästäväisyydellään :D sossuun viemään laput postilaatikkoon

:D

Juu, kerrohan mitä sanaa sitten käytät kun et kerro sossulle varojasi? Jos sossu haluaa tietää asiakkaidensa rahallisen tilanteen ja joku sitä ei kerro, niin eikö se ole vedättämistä enneminkin kuin "säästeliäisyyttä"...

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Eikä todellakaan ala tekemään mitään hoitoalan huonosti palkattua aliarvostettua työtä! Itse olen todellakin mielummin toimeentulotuella kotona ja vapaaehtoistyönä käyn vanhainkodissa vanhuksia viihdyttämässä! :) Ja tämän on Suomen yhteiskunta itse aiheuttanut!

Miksi monet muut ns. kunnon kansalaiset käyvät paskahommissa vanhuksien perseitä pyyhkimässä tai muissa hommissa?

Mitä erityistä "yhteiskunta" on sinulle tehnyt, että SINÄ ja LAPSESI ette voi tehdä mitään, mikä ei ole kivaa? Rahaa saa kuitenkin ilmatteeksi luukulta, niinkö?

Saanenko arvata, että asut kaupungin vuokra-asunnossa ja vanhempasi ovat työkyvyttömyyseläkkeellä olevia alkoholisteja. Entisiä duunareita. Sisaruksesi ovat maksimissaan duunariammateissa tai sitten toimeentulotuella kuten sinäkin.

Kaikkien yhteiskuntatieteellisten teorioiden mukaisesti voidaan ennustaa, että lapsesi on sinun ikäisenä samanlainen luukuttaja kuin äitinsäkin, koska toi sun asenteesi on periytyvää!!!!

Kyllä asun kaupungin vuokrakämpässä. Ja vanhemmat käy edelleen töissä. Äiti talouspäälikkö ja isä duunari.. Sisarukset duunareita. Ikää mulla on 19. Lapsi pian vuoden. Ja ammatin olen siis opiskellut itselleni jo. Töihin en mene :)

Vierailija

on nämä "ottajat" ja sitten on "antajat". Ottajat ovat näitä teiniäitejä, maumuja, alkoholisteja yms. Sitten ollaan me antajat, jotka joudumme antamaan kovalla työllään tehdystä palkasta lähes puolet näille ottajille.

Eniten näiden ottajien asenne ärsyttää: heille mielestään "kuuluu se raha"; ei osata olla kiitollisia siitä, mitä saadaan. Monesti näistä ottajista ei koskaan tule (suurista puheista huolimatta) antajia, eikä heidän jälkeläisistään.

Lisäksi ottajat syyttävät laiskuuttaan aina "yhteiskunnalla". Ilman tätä hyvinvointiyhteiskuntaa nämä teiniäidit olisvat kadulla myymässä itseään ja lapset otettu parempii koteihin hoivaan.

Vierailija

tulotuki on viimesijainen etuus, jota myönnetään jos ei ole muuta varallisuutta tai tuloja. Jos on toinen pankkitili se kuuluisi näyttää sossulle. Monet sekoittavat toimeentulotuen Kelan etuuksin, että se kuuluu kaikille.

Vierailija

yksinhuoltajille. Usealla pienipalkkaisella yh:lla ei todellakaan ole varaa panna säästöön 100e/kk. Työssäkäynti ei Suomessa näytä kannattavan!

Vierailija

Lainaus:

Ja totaalista yhteiskunnan varojen tuhlausta! Jos pystyt säästämään toimeentulotuestasi, saat liikaa tukea ja sinun tulisi saada tukea vähemmän. Ja Thaimaan reissun tekijälle totean vielä, että homma on täysin moraalitonta. Menet siis meidän muiden maksamilla verovaroilla lomalle Tahaimaaseen.

.

jos syön itse tietoisesti vähemmän, tai vaihdan tuotteita halvemmaksi. Voisinhan minä elää parempaakin elämää, mutta tuolloin en saa rahaa säästöön. Ihan saman verran mulle kuuluu tukea kuin kaikille muillekkin opiskelija yksinhuoltajulle joilla useampi lapsi. Ei sillä ole mitään merkitystä miten käytän rahaa, jos haluan elää pienemmällä, sitten elän ja kulutan vähemmän rahaa.

Oikeastikko luulet että sossun toimeentulotuki on sitä varten että saat kaupasta ostettua halvinta mahdollista ruokaa, ei mitään ylimääräistä? Kyllä sillä rahalla mikä on perheen perusosa (varsinkin jos useampi lapsi) saa jo ihan hyvät sapuskat pöytään. Jos tykkään halvemmasta ruoasta, sitten ostan sitä.. sama summa minulle silti kuuluu

Vierailija

ja lisäksi sossu maksaa sähkölaskun, lapsen iltapäiväkerhon ja jos reseptilääkkeitä saadaan niin saan niistä rahat takaisin

ehkä mä olen sitten vain tottunut elämään pienillä rahoilla, mutta mä saan tosta rahasta vaikka 200e säästöön jos pinnistän

Vierailija

jonka tulot jäävät tietyn rajan, oma päätös vain jokaisella hakeeko sitä vai ei.

Mä olen oikeutettu toimeentulotukeen, mutta sä et voi väittää että olet oikeutettu perusosaan jos käyt töissä ja saat palkkaa yli tuon rajan.

En ole tehnyt mitään summan eteen, mutta niin vain katsos tässä suomen maassa toimitaan että jos ei ole tuloja, niin saa avustusta.

Voiko oikeasti olla olemassa näin kateellisia ihmisiä? Mieluummin minäkin siellä töissä kävisin ja saisin kunnon palkkaa, mutta enpä nyt vain pysty käymään kun haluan koulutuksen ensin.

Lainaus:

Lainaus:

.. sama summa minulle silti kuuluu

Miten niin se summa sulle kuuluu? Mitä sinä olet sen summan eteen tehnyt? Et mitään?

Yhtä hyvin minä voisin väittää, että minullekin kuuluu kuukausittainen toimeentulotuen perusosa, vaikka käyn töissä!!!

Ei se mitään kansalaispalkkaa ole!

Säälittävä luukuttaja!

Vierailija

eli jos sinä säästät toimeentulotuestasi niin tietenkin se katsotaan jatkossa tuloksi. Ihan sama mistä olet sen rahan saanut.

Lainaus:

saan siis toimeentulotukea ja siitäkin haluaisin pikkuisen laittaa sivuun, että saan ensi jouluna ostettua lahjoja yms.

omalle tilille ei voi säästää kun sossut katsovat tuloiksi vaikka on ihan omaa rahaa mitkä ovat jo kerran ottaneet huomioon =(

äitini lupasi avata minulle tilin jonne voin säästää..

Ihanaa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat