Yösyötön lopettamisesta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Poika on kohta 9kk ja syö yöllä yhden kerran. Haluaisin lopettaa yöimetyksen, koska uskon että se on enemmän tapa kuin tarve. Poika saa iltapuuron n.19.45 ja imetän hänet ennen yöunia, joille hän käy n.20.30. Yösyöttö on n.03.30-05.00 välillä ja hän herää aamulla n.06.30-07.00. Jos on ollut hyvä yö, poika herää tuon syötön lisäksi kerran tai kaksi ja huonoina öinä saattaa herätä 6-7 kertaa tai jopa enemmän.

Yösyötön lopettamiseen liittyen olisi muutama kysymys:

-miten kauan tuon ikäinen (tai muunkin ikäinen lapsi) oikeasti jaksaa yöllä olla ilman ruokaa? Jos imetän hänet aamulla esim. klo 07.00, niin ruokaväliksi tulee melkein 11 tuntia, onko liikaa?

-kuinka monta yötä menee itkiessä sitä yömaitoa?

-olisiko helpompi jos isä hoitaisi nuo "vieroitusyöt" ettei maito tuoksuisi vauvan nenään?

-vähentääkö yösyötön lopettaminen noita muita yöheräilyjä?

Ja kaikki muutkin kokemukset ja vinkit olisivat tervetulleita :)

Kommentit (1)

Vierailija

Nimittäin blogistani otsikolla Päivän kysymys 1. löytyisi meidän kokemukset & vinkit yösyöton/-syöttöjen lopettamiseen. [http://saaristonmama.blogspot.com]

Mutta lyhyesti; ainakin mun mielestä 11h on ok; ja meillä itkua on ollut 1-3 yönä. Olen itse hoitanut myös vieroitusyöt, jottei vauvalle tulisi enempää kuin yksi muutos kerralla. Mutta vähentääkö yösyötän lopettaminen muita heräilyjä onkin vaikeampi kysymys :D Meillä on mennyt suurinpiirtein niin, että yösyöton lopettamisen jälkeen ollaan joko nukuttu yhtenäisesti heti, tai sitten on mennyt vielä pari kuukautta niin, että silloin tällöin on pitänyt taputella/rauhoitella...

Onnea öihin :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat