Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton?

Vierailija

Uudesta vuodesta.

Mies lupasi olla selvinpäin, osti muutaman saunaoluen(eli kolme 0.75dl), humaltui niistä sitten kumminkin. Ilta meni ihan ok lapsien kanssa tinaa valaessa ja muutama rakettikin räjäytettiin. Mies otti nämä kaljat vasta kun lapset nukkumassa.

Lapset meni nukkuilee niin mies aloitti normaalin soitto rumbansa humalapäissään. 3h meni puhelimessa ja minä vietin uuden vuoden yksin sohvalla kun mies puhui puhelunsa ulkona tai vessassa...? Soitteli kavereilleen, isälleen, veljelleen. Vuosi oli jo vaihtunut kun mies lopetti puhelunsa ja minä sain avattua suuni. Aloin itkemään että miten mies voi tehdä näin taas minulle. Jättää mun "yksin" uudeksivuodeksi sohvalle ja viettää vuodenvaihde puhelimessa. Sanoin että sama olisi kun olis vaan viettänyt vuodenvaihteensa niiden kavereitten luona niin minä olisin voinut kutsua vaikka äitini seurakseni illaksi. Vastaus oli että ole hiljaa, en jaksa kuunnella urputusta. Luokkaannuin, itkin, huusin. Sanoin miehelle että eikö se tajua miltä minusta tuntui olla yksin sohvalla koko ilta. Mies vaan vastasi että vaikutin siltä ettei mua kiinnosta olla hänen kanssaan kumminkaan, kuulema mökötin kokoillan. Sanoin että olin ajatellut että kerrankin oltais lähekkäin ja katsottais joku leffa. Mies vaan naurahti että niin varmaan. Sanoi että ei hän halunnut istua siinä kun ei meillä ole mitään puhuttavaakaan.

Mitä te ajattelette tälläisestä. Sanoin eilen miehelle että nyt alkaa olee pinnalopussa, haluan anteeksi pyynnön.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Siksi en tunne mitään epävarmuutta siitä jos mies haluaa tehdä välillä muutakin kun istua vieressäni kädestä pitelemässä. Mun miehellä meni tunti uuden vuoden illasta puhelimessa, sille soitti (humalassa, hui) vanha ystävä jota se ei ole nähnyt vuosiin. Minä tein sillä aikaa itselleni drinksun, katselin telkkaa, kävin tupakalla ja pihalla katselemassa raketteja, siivosin lasten iltapalan jälkiä. Eikä yhtään harmittanut.

Mutta toki ymmärrän ap:n harmituksen, ei siitä ole kyse. Minusta vaan olisi miehelle voinut etukäteeen sanoa että katsotaanko tänään leffaa kahdestaan ja sitten jos näyttää että puhelut venyy niin huomauttaa asiasta. Tai muutenkin sanoa miehelle vaikka kesken puhelun että kiva kun sulla on puhuttavaa, mutta tuutko kohta mun kanssa vähän katsomaan raketteja kun saat sen sanottua.

Kyllä munkin mies hermostuisi jos se juttelisi kavereidensa kanssa ihan tyytyväisenä ja sitten löytäisi sohvalta itkevän vaimonsa tyyliin "kun sä et koskaan huomaa mua, nyyh". Musta tällaisista pitää jutella etukäteen. 13

Vierailija

Vietätte iltaa perheen kesten, eikö olisi itsestään selvyys että kun lapset menee nukkumaan viettäisitte ajan puolisoiden kanssa vaikka leffaa katsellen? Eikö yhtään harmittaisi jos miehenne puhuisi 3h puhelimessa ja ulkona ja jättäisi teidät yksin uudenvuodenaatoksi.

Täytyy sanoa että on kummaa porukkaa jos ei halua puolisonsa kanssa iltaa viettää vaan mielummin on yksin sohvalla.

Vierailija

Jos mun mies soittelisi kavereilleen niin minä tekisin jotain muuta enkä odottaisi kiukusta kihisten vieressä. Ehkä olisi kannattanut jutella etukäteen miehen kanssa suunnitelmistasi.

Vierailija

Sympatiat ap!

Luulisin, että mun mies saattais tehdä jotain samanlaista. Päissään myös saattaisi tilanne meillä mennä riidaksi. Todennäköisesti olisin itse mennyt kyllä keskeyttämään miehen puhelun (ja täytyihän sen katketa hetkeksi aina välillä, kun soitteli eri ihmisille), halannut ja kauniisti pyytänyt tulisiko mies kanssani sohvalle katsomaan elokuvaa. Minun mieheni olisi tällaisessa tilanteessa kohtpuoliin lopettanut puhelun ja tullut viereeni sohvalle. Olisiko tällainen toiminut ap teillä, noin niinkuin vastaisuuden varalle vinkiksi?

Mikäli mies on vielä selvinpäinkin sitä mieltä, että ylireagoit ja valitat turhasta, lienee turha jatkaa koko avioliittoa. Ei se tilanne siitä parane. Päissään tulee miestenkin sanottua mitä tahansa, mutta fiksu mies osaa selvittyään sopia ja pahoitella omaa käytöstään.

Vierailija

Mistä hän voi tietää, mitä olet suunnitellut, jos et kerro hänelle?

Miehesi käytös oli tyhmää, jos kerran tarkoitus oli viettää uutta vuotta yhdessä. Toinen juttu on sitten kuitenkin se, että omat tarpeensa ja toiveensa pitää sanoa ääneen. Jos sä olit aikeissa viettää yhteistä uutta vuotta niin oliko teillä mitään yhteistä syötävää/juotavaa ja yhteisesti valittu elokuva vai oliko kaikki vain toiveena sun päässäsi?

Vierailija

Tippaakaan en ottanut. Sanoin vaan ettei tulisi mieleenkään soitella humalassa koskaan kellekkään. Harvoin humalassa olen edes ja sillon ei kyllä lapset ole kotona!

Ei miehen humalassa sinänsä mitään vaan se että jätti minut yksin ja hänen tyylinsä on AINA humalassa soitella pitkin kyliä ja minusta se on epäreilua jättää toinen yksin uudenvuodenaatoksi ja viettää se aika puhelin kanssa.

Miettikää nyt itsekkin tilanne omalle kohdallenne, mitä te olisitte tehneet? Tyytyväisinä yksin kököttäneet?

Mies joi kolme kolmos olutta 0.75dl:n pulloista. Juo niin harvoin että humaltuu kyllä niistä. Painoa 68kg.

Vierailija

Jos kerran kotona ollaan, niin on täysin itsestään selvää, että lasten mentyä nukkumaan vietetään loppuilta kahden kesken. Kun se hetki koittaa, voidaan sitten lennosta päättää, mitä tehdään (saunotaan, syödään, katsotaan leffaa tms), mutta se, että toinen puhuu kolme tuntia puhelimessa ei ole vaihtoehtona. Ja siis kun kyse ei ollut mistä tahansa illasta, vaan uudenvuodenaatosta.

Vierailija

Kyllä hän sitten varmaan yksin katsoi telkkaria, mutta haloo, uudenvuodenaatto? Olisko pitänyt ruveta vaikka siivoomaan? Kyllä, mies oli idiootti.

Vierailija

Ei vaan ole tapana häiritä heidän uudenvuoden viettoa soitoilla. Soitan mieluiten selvinpäin ja sillon kun he eivät vietä laatuaikaa perheensä kanssa.

Ei tulisi mieleenkään soittaa ystäville uudenvuodenaattona humalassa kun he viettävät vapaa aikaansa lapsien ja miehensä kanssa.

Eli sinusta nro.2 on ihan ok että miehesi puhuu koko uudenvuoden puhelimessa ja jättää sinut yksin?

Vierailija

No mikäs siinä.

Kyllä minulla kävi mielessä että miksi mies on kanssani jos haluaa ennemmin viettää noinkin ihanan juhlapyhän ystävien kanssa puhelimessa. Ehken ole hänelle kovin tärkeä.

Hyvällä pohjalla on av:laisten parisuhteet, ei voi muuta sanoa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat