kirkon työntekijä täällä! Kysymyksiä?

Vierailija

.

Kommentit (8)

Vierailija

ja mitä työnkuvaan kuuluu? Missä voi opiskella kirkon nuorisotyöntekijäksi, kauanko opiskelu kestää ja onko opiskelemaan vaikea päästä?

Sattuisitko tietämään? Kiitos, jos tiedät!

Vierailija

Ööh, voi opiskella esim Helsingissa, Kauniaisissa, Pieksämäellä...useammissa oppilaitoksissa ympäri Suomen, hiukan eri painotuksilla. Rippikoulutyötä, nuorten erilaisia iltoja, leiritoimintaa. Sekin vaihtelee työnkuvan ja seurakunnan mukaan

Vierailija

seurakunnasta. Minä olen keskisuuressa seurakunnassa, missä toisaalta väki osittain "hukkuu" massaan, mutta kuitenkin monia tuntee. Pienessä seurakunnassa erilaiset persoonat hankaavat ehkä enemmän? Monissa töissä oma persoona korostuu aika paljon. Nokkimisjärjestys on ehkä olemassa, mutta varmaan korkeimmin koulutetut ovat muissakin työpaikoissa monesti paremmin palkattuja? Papeilla ja kanttoreilla on tavallisesti akateeminen tutkinto. Että osittain totta, mutta luulen ettei kirkko ole keskimäärin muita pahempi työpaikka.

Vierailija

koska on niin selkeä nokkimisjärjestys/arvojärjestys. Papit (tai kirkkoherra) ylimpänä, sitten kanttorit seuraavana, pienipalkkaiset suntiot, nuorisotyöntekijät ym. ovat alinta sakkaa.

Työpaikkakiusaamista on myös silmiinpistävän paljon juuri kirkon piirissä.

Oletko siis itse huomannut tällaista?

Vierailija

viime vuonna puhtaasti siksi että sai viran lähempää vanhempiensa kotia. Helpompaa , kun papin työajat on mitä on, ja sai mummin joskus hoitamaan pientä tyttöään. Tämän suurempia paljastuksia en ehkä ryhdy tekemään. Eikä meillä nyt viime vuosina mitään kovin suuria juoruja olekaan ollut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat