Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisustusvinekkjä kaivataan:) Ruskea sohva, minkä värinen maali seinään?

Vierailija

Olin ajatellut maitokahvin väriä maaliksi, mutta päädyimmekin ruskeaan sohvaan. Tuleeko sitten liian ruskeaa?

Kommentit (7)

Vierailija

Ruskeita on valtava määrä erilaisia sävyjä. Sohvan väri määrää pitkälti seinän. Itse kyllä katsoisin sohvan ruskeata sävyä: onko tumma vai lähinnä vaalea mokkanahan värinen. Taittuuko se keltaiseen, vihreään vai punaiseen. Ja sitten sen mukaan seinän värisävy. Pehmeämmän väriseen ruskeaan valitsisin murretumman (saman verran valkoiseen tai murrettuun taitetun) seinän ja voimakkaan ruskeampaan vastaavasti voimakkaamman värisen seinän.

Esim. meillä ollut tumman ruskeiden sohvien kanssa keltaiset (aika vaalea, hitusen murrettu) seinät ja toisaalta samojen tumman ruskeiden sohvien kanssa punertavan ruskeat tiilen väriset seinät. Sopivat ihan hyvin ja tuovat väriä. Maitokahvista itsekin tykkään, mutta olisi minusta hieman haaleat ja kontrasti puuttuisi.

Vierailija

tilasta tulee avarampi ja väriä saa just sohvatyynyillä, tauluilla, verhoilla yms. Semmostakin voisin harkita, että seinässä olisi iso kuvio/kaksi (esim. suorakaide/neliö) maitokahvin väriä, jos muuten seinät tuntuu vaaleina tyhjiltä.

Vierailija

joka näyttää todella hyvälle - vaikka itse sanonkin :) Sävy on hyvin vaalea, mutta tuo sopivasti lämpöä verrattuna esim. valkoiseen seinään. Tietysti vihreä on lempivärini muutenkin.

Eräässä sisustusohjelmassa oli taannoin olohuone, johon uudistuksessa valittiin juuri samat sävyt kuin meidän olkkarissa ;)

Vierailija

Meillä ei ole ruskea sohva, mutta muuten isoja ruskeita sisustuselementtejä olkkarissa ( ruokaryhmä ja iso senkki), yhden seinän tehovärinä vaalea beige, ja hyvältä näyttää.

Jos olisi mitään ruskean sävyä seinässä, tulisi varmaan pienen ja tunkkaisen oloista. Seinäpinta-ala on kuitenkin niin iso...

Uusimmat

Suosituimmat