mieheni kyttää syömisiäni..

Vierailija

Suhteemme alussa oltiin opiskelijoita ja syötiin paljon perunoita yms muuta hiilihydraattista ruokaa, koska se oli halpaa. Vuosien varrella mieheni on oppinut opiskelujensa kautta paljon, että mitä pitäisi syödä ja mitä ei. Nyt sitten 8 vuoden jälkeen homma on alkanut voimakkaasti menemään siihen, että minä en saisi syödä mitään muuta, kuin mitä mieheni haluaa!? Siis vain kasviksia, lihaa, hedelmiä ja ei hiilareita yhtään. Nyt mun pitäisi jättää jo maitokin pois mieheni tahdosta. Ja tämä ei kyllä johdu mitenkään siitä, että minä olisin lihava (172cm/62kg). Hän ei vain voi ymmärtää miksi syön esim. karkkia tai haluan edes joskus syödä hampurilaisen, vaikka tiedän, että ne eivät ole terveellisiä.

Tänään sitten taas tapeltiin kaupassa siitä, kun (menkat tulossa, niin silloin on kauheet syömishalut) ostin itselleni karkkipussin, jota teen nykyään todella harvoin. Mä en vaan jaksa enää tuota, että tuo kyttää syömisiäni ja, jos syön jotain mitä hän ei itse söisi niin saan kauheat valitukset siitä. Olen muuttanut jo hirveästi ruokailutapojani suhteen alusta ja esim. leipää meillä ei osteta, vaikka on lapsikin. Toki lapselle ostetaan jugurttia yms, mutta itse sitä ei tule syötyä.

Mitä mun pitäisi tehdä? En todellakaan halua, että mieheni päättää, mitä minä saan syödä ja mitä en. Pitää vissiin sitten alkaa syömään piilossa esim. karkit yms, kun ei vaan huvita tapella asiasta montaa kertaa kuukaudessa.

Kommentit (2)

Vierailija

olen yrittänyt miehelleni selittää ettei se vaan voi päättää kaikkia syömisiäni. Kovasti aina tuon jälkeen pahoittelee, että yrittää "pakottaa" syömään oikein ja lupaa parantaa tuon tapansa, mutta tuntuu unohtavan sen taas hetkessä ja kohta on taas sama tilanne edessä :(

Vierailija

Meillä mies tykkää kovasti herkuista ja mä tykkään laittaa terveellistä. Tosin tilanne sillai helppo, että koska mies ei tee ruokaa, vaan syö mitä laitan, niin terveellistä ja vihannespitoista siis syö. Viikonloput eri juttu, voin laittaa mitä pyytää, vaikka ite syön pääasiassa kukkakaalia ja muita vihanneksia kun oikeasti lemppareitani ovat. Samoin lapset saa viikonloppuina esittää toiveitaan, tytär toivoo silloinkin useimmiten lohta, poika enemmän epäterveellisimpien vaihtoehtojen puolelta.

Jos sitten mies tahtoo viikolla pitsaa, syö sen pitseriassa, tai jos sipsejä tekee mieli, syö lasten nukkumaanmenon jälkeen.

Sekava selitys, mutta pointti se, että kukaan ei voi määrätä mitä toinen syö/ei syö, mutta jotain yhteisiä "sääntöjä" voi tehdä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat